DUSTER RAMPA ÇEKİŞ

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan HKN7 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 30
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 20,364
Ynt: DUSTER RAMPA ÇEKİŞ

Yarın istanbul-adapazarı-mekece-yenişehir-inegöl-istanbul iş için gidicem birde ben deneyeyim bakalım ne olacak .çünkü benim araçta daha 1400 km de.
 

Etiketler
Ynt: DUSTER RAMPA ÇEKİŞ

Evet Olgun Bey benim beklentim de Köroğlu Belini 110-120 arası çıkmak. Bu hafta sonu deneyip göreceğim inşallah. Bu arada 1982 yılından beri ehliyetli olarak araba kullanıyorum ancak pek dizel araç tecrübem olmadı. Duster ilk dizel aracım ama devir tutturmada bariz bir hata yaptığımı düşünmüyorum.
 

Ynt: DUSTER RAMPA ÇEKİŞ

Hakan Bey, yeni nesil dizellerde özel bir kullanım becerisi gerekmiyor.

Kaldı ki tarihi şahsiyet sayılabilecek kadar deneyimli bir sürücüsünüz. ;D ;D ;D

Biliyorsundur ama yine de ifade etmem gerek; 5. vites hız ve güç vitesi. Köroğlu belini 5. vites 90-100 ile çıkarsın. 3000 devir civarında 6 vitese geçtiğinde, aynı ataklıkla yokuşu 6 ile çıkarsın. Ama 2500 devirde 6 vitese geçersen devir hemen 2000 e düşer ve dik rampada kendini toplayamaz. Çünkü 6. viteste güç iyice düşer. O zaman başlarsın küçülmeye. Diyelim ki 5 de kurtarmadı; indin 4'e.. Orta halli bir rampada 4 küçük kalır, araba 5 ister.

Sabuncubelini biliyorsun madem; oradan konuşalım...

Manisa tarafından çıkarken, zirveye yakın viraja kadar 6 ile çıkarsın. Devrini ayarlayamadığını veya trafiğin hızlı akmadığını varsayıp arada 5 e düştüğünü farz edelim. Hemen yine 6 vitese çıkabilirsin. Ama o zirveye yakın ilk keskin virajı 5 ile alamazsın; düşersin 4'e. Ta tepeye kadar 4 ile rahat çıkarsın o en dik kısmı. Ben denedim; devrini ayarlayamadığım veya trafik akışı yavaş olduğu için 3 e düştüğümde, biraz gittiğimde hemen o dik kısımda araba 4 istedi...

Bahsettiğin ve arabanın gidemediği :mad: yolda o kadar dik rampa olacağını zannetmiyorum. (O güzergahtan uzun yıllar önce geçmiştim.) Rakım-performans düşüşü ilişkisi olsa olsa himalayalarda olur. 1000-2000 rakımda değil. Devir sorunu yaşayacak kadar deneyimsiz de değilsin... O halde geriye araçta problem olması ihtimali kalıyor. O da iki türlü olabilir. Ya teknik bir sorun veya yakıt sorunudur. İlk aklıma gelen, duman atıyorsa turbo veya enjektör sorunu olabilir (dumanın rengine veya sürekli olup olmayışına göre, ustası anlar) Veya, yeni nesil dizellerde sık rastlanan sensör arızası olabilir.... Onlar olsa bile, garantiden tamir edilir.

İzleyelim seni bakalım; belki bilmediğimiz bir şey daha öğreniriz.

hayırlı ve kazasız ve arızasız yolculuklar...
 

Ynt: DUSTER RAMPA ÇEKİŞ

Olgun Bey öncelikle iyi dilekleriniz için teşekkürler. Aslında ben sizlerin tecrübelerinden istifade etmek istiyordum ama nasipte tarihi tecrübelerimden sizlerin de yararlanmasını sağlamak varmış. Bir hafta sonra görüşmek üzere.
 

Ynt: DUSTER RAMPA ÇEKİŞ

İşim gereği...

Belkahve-Sabuncubeli-Muğla Sakar geçidini sürekli kullanıyorum...

Buralarda 110 Bg.Duster aracla ve en az 3 kişi ile hiç çekiş sorunu yaşamadım.Aracın torku yeterli...yeri geliyor rampaları devamlı 5.vitesle geçiyoruz...yeri geliyor vites düşürüp tekrar yükseltiyoruz...Diğer araçlarla kıyaslarsam...Hiç sorun yaşamadım...
 



Ynt: DUSTER RAMPA ÇEKİŞ

Ben Antalya'dan Ankara'ya Akseki üzeri geldim. Araç daha 3-5 bin km.de araçta 4 yetişkin 3 çocuk bagaj full dolu tatile gidiyoruz inanın çoğu zaman 6.viteste gittim. Arada devir düştüğü zaman vites bile değiştirmediğim yerler oldu. Aracın en beğendiğim yönüde bu zaten devir düştü gaza biraz yüklen çok çabuk toparlıyor kendini.
Aracım 110 beygir 4x4
 

Ynt: DUSTER RAMPA ÇEKİŞ

devit3' Alıntı:
Yarın istanbul-adapazarı-mekece-yenişehir-inegöl-istanbul iş için gidicem birde ben deneyeyim bakalım ne olacak .çünkü benim araçta daha 1400 km de.
herkese iyi geceler Bahsettiğim güzergahı bugün yaptım tam 800 km .dusterın ilk uzun yoluydu ve benim beklentilerimin üzerinde performans gösterdi.ist - izmitte olanlar bilir ,dilovası rampasını ist yönünde 100km ile 6 vitesde başlayıp,vites değiştirmeden 140 km ile tamamladı.800km yolda ortalama 7.7lt yaktı .otobanda ortalama 120-130 arası süratle...saygılarımla...
 

Ynt: DUSTER RAMPA ÇEKİŞ

sizin yaninizdan gecenler buyuk ihtimal yokusa gelmeden kaptirmislardir. 130 140 la girilen yokuslarda hic gaza yuklenmeden bile sorunsuz gecilir.sabit hizla gidipte yokusta gaza yuklenirseniz haliyle hemen toparlanamayacaktir arac
 

Ynt: DUSTER RAMPA ÇEKİŞ

Samsun-Ankara yolunda en az 10 kez gidip gelmişimdir son 1.5 yılda. En güzel kısım Çakallı-Kavak civarındaki rampa. Hemen her araç sağ şeride geçip yavaş yavaş çıkarken Duster'la 5. vitese bile inmeden geçtim oradan her seferinde.
 




Ynt: DUSTER RAMPA ÇEKİŞ

abbasyolcu444' Alıntı:
senin arabanda benimki gibi benzinli veya gazlı olmasın :D 1.5 dci motor rampada bayılmaz.


aynen katılıyorum araç benzinli mi? diesel mi? açık yazılmamış ,110 bg diesel rampada kolay kolay bayılmaz
 

Ynt: DUSTER RAMPA ÇEKİŞ

Bu arada 1982 yılından beri ehliyetli olarak araba kullanıyorum ancak pek dizel araç tecrübem olmadı. Duster ilk dizel aracım ama devir tutturmada bariz bir hata yaptığımı düşünmüyorum.

Read more: http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=94539.10#ixzz2JUjzXirk
Arkadaşlar,sanıyorum gözden kaçırdınız;Hakan Bey'in aracı dizel.
Saygılar.
 

Ynt: Duster Rampa Çekiş

alınan yakıt cinsi de neden olabilir. Yakıtı hep aynı güvenilir yerden almak lazım. Eski benzinli arabalarımda yoldan tanımadık yerlerden benzin aldığımda aracın çekişinde belirgin farklar olurdu. Dusterda mazotu hep önceden alıp güvendiğim yerlerden alıyorum..
 

Ynt: Duster Rampa Çekiş

Açıkcası bahsettiğiniz yeri bilmiyorum fakat bahsedildiğine göre sabuncubeli daha dik dediğiniz yere göre 4x2 duster ile sadece girişte vites düşürüp devir yükselterek ( 2500 devir altı kullandığım için mecburen yapıyorum ) viraj daha ilk dönüşünde 5. vitese geçip tırmanmayı tamamlayabiliyorum tabi bu konuda yakıt çok önemli mümkün mertebe Manisa da hep aynı yerden almaya çalışıyorum aynı firmanın başka benzinliğinden alınan yakıtla hafif rampalarda bile çekiş sorunu yaşadığım çok oldu. Umarım sorun aracınızda değil yakıtta falandır ve kolayca halledebilirsiniz.
 

Ynt: Duster Rampa Çekiş

Bilgi olarak söylüyorum, çekiş sorununun büyük ihtimalle yakıt kaynaklı olduğunu düşünüyorum. Depodaki yakıt bittikten sonra herhangi bir sorun yaşamadım. Sonuç olarak markası ne olursa olsun bilmediğimiz yerden yakıt almayacağız.
 



Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,842
Mesajlar
1,524,398
Kayıtlı Üye Sayımız
166,640
Kaydolan Son Üyemiz
Emirkktn

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst