Dünyanın En Gelişmiş Otomobil Fabrikası

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan erthem Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 28
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 6,917

erthem

Moderatör
Mesajlar
2,379
Tepkime Puanı
16
Yer
Ordu
ÇİN OTOMOBİLİ ALMAK İSTEYENLERE


image001.jpg


image002.jpg


image003.jpg


image004-1.jpg


image005-1.jpg


image006-1.jpg


image007.jpg
 

Etiketler
Ynt: Dünyanın En Gelişmiş Otomobil Fabrikası

Rezalet . Türkiyede çok satar bence :smiley:
 






Ynt: Dünyanın En Gelişmiş Otomobil Fabrikası

Şasi çok kemikli! :smiley:
Fiber kupa da güzel gözüküyor.
Bende mi imal etsem bir dükkan kiralayıp. :smiley:
 


Ynt: Dünyanın En Gelişmiş Otomobil Fabrikası

Sadece yabancı şirketlerin burada montaj yaptığı, sıfırdan bir ulusal marka yaratamamış olmasına rağmen listelerde hacim ile ileri sıralarda olan, bu sayede uluslararası şirketlere en çok para kazandıran bir ülkenin bu ilkel ama gelecek vaadeden girişimleri kınaması çok yerinde değil.

Gelişmiş ülkeler, belirledikleri standartlar ile teşebbüs eden ülkeleri kontrol altında tutmaya çalışıyorlar. Bu kurallara %100 uyacağım derseniz araç imal edemezsiniz. Uymazsanız da baştan birşeyleri öğrenmeniz gerekir. Öğrenmekte işte malesef böyle ilkel şartlarla başlıyor.

50'li yıllarda Toyota'nın anavatanı Japonya neredeyse tamamen endüstrileşmekte geri kalmış savaş yorgunu, her üretimini ustalıkla (elle üretim-modern üretim sistemlerinin asgaride kullanıldığı)ilerleten bir durumdaydı, aynı dönemin listelerinde Türkiye daha gelecek vaadeden bir ülke olarak görülüyordu. Sonuçta Japonlar standart olamayan ürünleri, standart olmayan parçalarla filan üretiyorlardı.

Sonuç ne oldu, önce en iyileri taklit etmeye başladılar. İtalyan motorsikletleri, Amerikan arabaları, amerikan elektronik malzemeleri.... Suzuki filan hep taklit modellerle üstün körü üretimle başlamıştır imalata..
Aşmaları gereken engel ise tek tip üretim yapamayan ustalığa dayalı imalattı (bozulan bir uçağı tamir edecek parça çoğu kez yerine uymuyordu- Savaş zamanı çok kez bunu deneyimlediler.), Toyota üretim sistemi ile bu işi çözüp şimdi taklit edilen orijinalleri piyasadan sildiler.

Taklit, ucuz yaptık, dandik oldu diye gücenmediler. İlk toyotalar ABD'de yasal hız limitine ulaşamazdı bile (Datsun),
sonra yeniden geldiler. Ve hala en iyiler, hatasızlık istatistiklerini bozduğu için yakaladıkları değerler, ortalamaya konmaz, referans gösterilir oldular. General Motors son 3 yıldır iflas etmiş bir şirkettir. ABD-JP otomotiv endistrisini karşılaştırmak için iyi bir örnek olur.

TR'de biz ucuza montaj yapar, az ücret alır, yurtdışına araç yollarız. Kazandığımız az parayla, bu araçları geri ithal eder. (ne hikmetse yabancı olan iyidir diye dışarıda yapılanı daha tercih ederiz - VW vida sıkmadan binlerce araç satıyor.) sonra da onlara biner... Ne kadar çok ihracat yapıyor bu sektör deriz, oysa ki ithal edilen araç ve ara malzeme dünyalar kadardır.
 

Ynt: Dünyanın En Gelişmiş Otomobil Fabrikası

ben aydında renault bayiisindeyim bizim servisin fotolarını göndereyimde fabrika olmasakta en azından bizim servisteki teknolojinin azını taklit etsinler
 

Ynt: Dünyanın En Gelişmiş Otomobil Fabrikası

cesaretli ve azıcık paralı bir adam olsa yaparız ama yok işte
gerçi jet fadılı unutmamak lazım siirtte milletten topladığı paralarla (at) araba(sı) imal edecekti ama adamın önünü kestiler (!) :D :D :D
umarım bir dahaki otomotiv girişimcimiz kendi parasıyla ve jet fadıla benzemeyen bir hikaye ile bu işi sonlandırır da bizim de bir araba markamız olur
 



Ynt: Dünyanın En Gelişmiş Otomobil Fabrikası

şaka gibi
bu şekilde araba yapıyolarsa bunlarıa kan testi yaptırmak lazım mutlaka babaları türktür yada anneleri.. :D :D
yada adamlar teknolojiyle alay ediyolrar.
 

Ynt: Dünyanın En Gelişmiş Otomobil Fabrikası

Skarabacak' Alıntı:
Sadece yabancı şirketlerin burada montaj yaptığı, sıfırdan bir ulusal marka yaratamamış olmasına rağmen listelerde hacim ile ileri sıralarda olan, bu sayede uluslararası şirketlere en çok para kazandıran bir ülkenin bu ilkel ama gelecek vaadeden girişimleri kınaması çok yerinde değil.

Gelişmiş ülkeler, belirledikleri standartlar ile teşebbüs eden ülkeleri kontrol altında tutmaya çalışıyorlar. Bu kurallara %100 uyacağım derseniz araç imal edemezsiniz. Uymazsanız da baştan birşeyleri öğrenmeniz gerekir. Öğrenmekte işte malesef böyle ilkel şartlarla başlıyor.

50'li yıllarda Toyota'nın anavatanı Japonya neredeyse tamamen endüstrileşmekte geri kalmış savaş yorgunu, her üretimini ustalıkla (elle üretim-modern üretim sistemlerinin asgaride kullanıldığı)ilerleten bir durumdaydı, aynı dönemin listelerinde Türkiye daha gelecek vaadeden bir ülke olarak görülüyordu. Sonuçta Japonlar standart olamayan ürünleri, standart olmayan parçalarla filan üretiyorlardı.

Sonuç ne oldu, önce en iyileri taklit etmeye başladılar. İtalyan motorsikletleri, Amerikan arabaları, amerikan elektronik malzemeleri.... Suzuki filan hep taklit modellerle üstün körü üretimle başlamıştır imalata..
Aşmaları gereken engel ise tek tip üretim yapamayan ustalığa dayalı imalattı (bozulan bir uçağı tamir edecek parça çoğu kez yerine uymuyordu- Savaş zamanı çok kez bunu deneyimlediler.), Toyota üretim sistemi ile bu işi çözüp şimdi taklit edilen orijinalleri piyasadan sildiler.

Taklit, ucuz yaptık, dandik oldu diye gücenmediler. İlk toyotalar ABD'de yasal hız limitine ulaşamazdı bile (Datsun),
sonra yeniden geldiler. Ve hala en iyiler, hatasızlık istatistiklerini bozduğu için yakaladıkları değerler, ortalamaya konmaz, referans gösterilir oldular. General Motors son 3 yıldır iflas etmiş bir şirkettir. ABD-JP otomotiv endistrisini karşılaştırmak için iyi bir örnek olur.

TR'de biz ucuza montaj yapar, az ücret alır, yurtdışına araç yollarız. Kazandığımız az parayla, bu araçları geri ithal eder. (ne hikmetse yabancı olan iyidir diye dışarıda yapılanı daha tercih ederiz - VW vida sıkmadan binlerce araç satıyor.) sonra da onlara biner... Ne kadar çok ihracat yapıyor bu sektör deriz, oysa ki ithal edilen araç ve ara malzeme dünyalar kadardır.

abi yani fikrimi yazsam bhu kadar güzel anlatamazdım:smiley: gecenin bu saatinde seni ayakta alkışlıyorum ;D
 

Ynt: Dünyanın En Gelişmiş Otomobil Fabrikası

bu arada bir yerden okumuştum (bu site bile olabilir) bizim devrim otomobilleri için tülomsaş 2 kere ruhsat başvurusunda bulunmuş.. menşe şehadetnamesi bulunmadığından alamamış :smiley:
 

Ynt: Dünyanın En Gelişmiş Otomobil Fabrikası

ya biz bu şekilde imalat yapmaya başlasak fena olmaz  :D :D :D :D
yanlışmı düşünüyorum arkadaşlar :D
 





Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,708
Mesajlar
1,522,498
Kayıtlı Üye Sayımız
166,547
Kaydolan Son Üyemiz
Tsukuyomi

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst