Dünya Turu Yapmak Amaçlı, Sahibindenmcom'daki Ilanlar Için Yoruma Ihtiyacım Var

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan barışözgür Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 104
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 18,331

barışözgür

Kamp II
Mesajlar
238
Tepkime Puanı
125
herkese yardımları ve yorumları için şimdiden teşekkür ederim

bu araç sadece hobi değil,planlanan dünya turu için , iki sene içinde uygulanacak modifikasyonlar ve eklemelerle
DÜNYA TURU yapmaya hazır hale gelecek.


ilk aracımız eski fakat yakışıklı görüntüsüyle ve sonradan takılan turbosu ile
1987 Land Rover Defender 110 2.5 24.500 TL Sahibinden satılık ikinci el - 301911222

ikinci görüntü olarak bayıldığım :smiley:

1990 Land Rover Defender 110 2.5 TDI 33.750 TL Galeriden satılık ikinci el - 302511191

üçüncüsü ise fiyatı yüksek olması am yanında en yenisi olması
1993 Land Rover Defender 110 2.5 TDI 42.000 TL Sahibinden satılık ikinci el - 299136167
 

Etiketler
dünya turu
Sonradan takılan turbo nasıl takıldı performansı nasıl çok emin olamıyorum fakat diğer iki aracı almak fiyatlarına bakılınca çok mantıklı gelmedi. Motorların eş değer olduğunu varsayarsak ilk araca 5 6 bin gibi bi masrafla ikinci linkteki araç görüntüsüne ulaştırmak mümkün. 3 cü aracı düşündüğünüz maddi durum olarak müsait ve 2 yıl gibi bir zamanınız olduğunu göz önüne alırsak gene ilk aracı alıp motor konusunda yetersiz olduğu kanısına varılırsa 10 bin gibi bir masrafla puma yada bd30 uygulamasının yapılabileceğini düşünüyorum.

Şahsi fikrim ise yapılan işlemleri bilmeden fotoğraflar ve açıklamaları göz önünde bulundurarak ve zaman ve maddi imkanınız olduğu düşüncesi ile ilk aracı alıp üzerine eklemek benim açımdan daha mantıklı geldi. Aradaki 3 5 yaş farkının iyi işçilik ve bakımla kapatılacağı düşüncesindeyim.
 

Sonradan takılan turbo nasıl takıldı performansı nasıl çok emin olamıyorum fakat diğer iki aracı almak fiyatlarına bakılınca çok mantıklı gelmedi. Motorların eş değer olduğunu varsayarsak ilk araca 5 6 bin gibi bi masrafla ikinci linkteki araç görüntüsüne ulaştırmak mümkün. 3 cü aracı düşündüğünüz maddi durum olarak müsait ve 2 yıl gibi bir zamanınız olduğunu göz önüne alırsak gene ilk aracı alıp motor konusunda yetersiz olduğu kanısına varılırsa 10 bin gibi bir masrafla puma yada bd30 uygulamasının yapılabileceğini düşünüyorum.

Şahsi fikrim ise yapılan işlemleri bilmeden fotoğraflar ve açıklamaları göz önünde bulundurarak ve zaman ve maddi imkanınız olduğu düşüncesi ile ilk aracı alıp üzerine eklemek benim açımdan daha mantıklı geldi. Aradaki 3 5 yaş farkının iyi işçilik ve bakımla kapatılacağı düşüncesindeyim.


cevabınız için teşekkür ederim
ilk araç motor beğenilmezse sizin dediğiniz rakamlar ile 24000+16000= 40000 tl gibi bir rakama gelmiş olacak ki buda en son yazdığımız araç ile nerdeyse aynı rakam olacak ....
buda cazibesini yitirmiş olması demek

tabi bu konuda maliyet masrafı siz tecrübeli kullanıcıların verdiği rakamlar önem kazanmakta araç toplamak ve uğraşmak ta cabası.

ama yazınızdan genel olarak araçların rakamlarının pahalı olduğunu düşünüyorum.
ucuzlayacağı bir mevsim zaman vs.. varmı..?
 


Uzun yol düşünüyorsan BD30 motorlu bak diğerleri ne olursa olsun sıkıntı olur müdahale açısından turbo motorlar fazla ömürlü parçalar değil .
Bunun dışında düz dizel (orjinal makina ) bakarsanda seni çok yorar keyif alamazsın uzun yolculukta .
 



Düz dizele sonradan Turbo ekleyen bir arkadaşın aracına bindik, sürekli hararet yapıyordu, turboyu söküp bd30 motor aramaya başladı

SM-J200F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 


herkese yardımları ve yorumları için şimdiden teşekkür ederim

bu araç sadece hobi değil,planlanan dünya turu için , iki sene içinde uygulanacak modifikasyonlar ve eklemelerle
DÜNYA TURU yapmaya hazır hale gelecek.


ilk aracımız eski fakat yakışıklı görüntüsüyle ve sonradan takılan turbosu ile
1987 Land Rover Defender 110 2.5 24.500 TL Sahibinden satılık ikinci el - 301911222

ikinci görüntü olarak bayıldığım :smiley:

1990 Land Rover Defender 110 2.5 TDI 33.750 TL Galeriden satılık ikinci el - 302511191

üçüncüsü ise fiyatı yüksek olması am yanında en yenisi olması
1993 Land Rover Defender 110 2.5 TDI 42.000 TL Sahibinden satılık ikinci el - 299136167


Defenderlara 1-2 kez binmek haricinde forumdaki meraklı arkadaşların forumlarını okumak haricinde detaylı bir bilgim yok.Ancak çok yakın bir arkadaşımın önce Türkiye sonra Avrupa ve Orta Asya turu için aldığı ve yaklaşık 10-15,000 tl harcadığı 95 model aracı ile sadece 3 ay turkiyeyi gezdikten sonra şimdi satmaya çalıştığına şahidim. Defender sahipleri yanlış anlamasınlar amacım aracı kötülemek felan değil.Tam tersi bence de gelmiş geçmiş en başarılı arazi araçlarından birisi( ülkemiz şartlarında ve orta sınıf alım gücüne bakıldığında ), ancak arkadaşımın ifadesi ki bindiğimde aynı şeyi bende düşünmüştüm.Arazi için mükemmel bir araç ancak uzun yolda asfalt üstü uzun km ler yapacaksanız konfor en azından arkadaşımın 95 model aracında neredeyse sıfırdı.

Bunu mesajınıza attığınız "Dünya Turu yapmak planlanıyor" yazınızdan dolayı yazmak istedim. Belirtilen araç arazide gerçek bir kaplan iken uzun yol, asfalt konfor çok alt seviyelerde. Ciddi parasal harcamalar verilen ciddi emeklerden sonra binipte ilk 3-5 bin km de hayal kırıklığı yaşamamanız adına kullanmanızı yada kullanıcılardan fikir alışverişi yapmanız, sonrasında karar verilmesi gerektiğini düşünüyorum.
 

Defenderlara 1-2 kez binmek haricinde forumdaki meraklı arkadaşların forumlarını okumak haricinde detaylı bir bilgim yok.Ancak çok yakın bir arkadaşımın önce Türkiye sonra Avrupa ve Orta Asya turu için aldığı ve yaklaşık 10-15,000 tl harcadığı 95 model aracı ile sadece 3 ay turkiyeyi gezdikten sonra şimdi satmaya çalıştığına şahidim. Defender sahipleri yanlış anlamasınlar amacım aracı kötülemek felan değil.Tam tersi bence de gelmiş geçmiş en başarılı arazi araçlarından birisi( ülkemiz şartlarında ve orta sınıf alım gücüne bakıldığında ), ancak arkadaşımın ifadesi ki bindiğimde aynı şeyi bende düşünmüştüm.Arazi için mükemmel bir araç ancak uzun yolda asfalt üstü uzun km ler yapacaksanız konfor en azından arkadaşımın 95 model aracında neredeyse sıfırdı.

Bunu mesajınıza attığınız "Dünya Turu yapmak planlanıyor" yazınızdan dolayı yazmak istedim. Belirtilen araç arazide gerçek bir kaplan iken uzun yol, asfalt konfor çok alt seviyelerde. Ciddi parasal harcamalar verilen ciddi emeklerden sonra binipte ilk 3-5 bin km de hayal kırıklığı yaşamamanız adına kullanmanızı yada kullanıcılardan fikir alışverişi yapmanız, sonrasında karar verilmesi gerektiğini düşünüyorum.
Bende bir ara heveslenmistim,bir kere binip kullandım, dediğiniz gibi konfor sıfır, bu arabalarla degil dunya turu, Türkiye turu bile zulüm olur,yüksek modeli bir discovery veya Freelander bakın bencede

SM-J200F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Defenderlara 1-2 kez binmek haricinde forumdaki meraklı arkadaşların forumlarını okumak haricinde detaylı bir bilgim yok.Ancak çok yakın bir arkadaşımın önce Türkiye sonra Avrupa ve Orta Asya turu için aldığı ve yaklaşık 10-15,000 tl harcadığı 95 model aracı ile sadece 3 ay turkiyeyi gezdikten sonra şimdi satmaya çalıştığına şahidim. Defender sahipleri yanlış anlamasınlar amacım aracı kötülemek felan değil.Tam tersi bence de gelmiş geçmiş en başarılı arazi araçlarından birisi( ülkemiz şartlarında ve orta sınıf alım gücüne bakıldığında ), ancak arkadaşımın ifadesi ki bindiğimde aynı şeyi bende düşünmüştüm.Arazi için mükemmel bir araç ancak uzun yolda asfalt üstü uzun km ler yapacaksanız konfor en azından arkadaşımın 95 model aracında neredeyse sıfırdı.

Bunu mesajınıza attığınız "Dünya Turu yapmak planlanıyor" yazınızdan dolayı yazmak istedim. Belirtilen araç arazide gerçek bir kaplan iken uzun yol, asfalt konfor çok alt seviyelerde. Ciddi parasal harcamalar verilen ciddi emeklerden sonra binipte ilk 3-5 bin km de hayal kırıklığı yaşamamanız adına kullanmanızı yada kullanıcılardan fikir alışverişi yapmanız, sonrasında karar verilmesi gerektiğini düşünüyorum.
işin özü konfor değil dünyanın neresinde olursanız olun o aracın parça ve usta bulup yürümesi bu araçlarda konfor zaten en son plan da ama bazı arkadaşlar koltuk ,klıima vs extra takarak baya rahat araçlara çeviriyor .
 



işin özü konfor değil dünyanın neresinde olursanız olun o aracın parça ve usta bulup yürümesi bu araçlarda konfor zaten en son plan da ama bazı arkadaşlar koltuk ,klıima vs extra takarak baya rahat araçlara çeviriyor .

tamda kasdettiğim bu dediğiniz; araçtan beklenilecek son şeyin konfor olduğunu bilerek aldıktan sonra bir problem yok .Haa dünye turu yapılacak, binlerde km yol yapılacak bir araçtan beklenilen son şey konfor olur mu derseniz bana göre mümkün değil ama kişiye göre değişebilir.
 

tamda kasdettiğim bu dediğiniz; araçtan beklenilecek son şeyin konfor olduğunu bilerek aldıktan sonra bir problem yok .Haa dünye turu yapılacak, binlerde km yol yapılacak bir araçtan beklenilen son şey konfor olur mu derseniz bana göre mümkün değil ama kişiye göre değişebilir.
En basit hesap bu aracın direksiyonunda uyuya kalma şansınız yok ;) daha ne olsun :D
 

Uzun yol düşünüyorsan BD30 motorlu bak diğerleri ne olursa olsun sıkıntı olur müdahale açısından turbo motorlar fazla ömürlü parçalar değil .
Bunun dışında düz dizel (orjinal makina ) bakarsanda seni çok yorar keyif alamazsın uzun yolculukta .

öncelikle teşeekkür ederim
bu sorunu daha çok okuyup araştırdıkça anlıyorum. düz dizel zaten seçeneklerimin arasında yok. uzun yol için turbolu versiyonu bulmayı umut ediyorum.

biraz önce bd 30 motor takan "dturan " arkadaşın yazısını okudum.
sizce orjinal tdi ile bd30 arasında anlamsal bir fark varmı..?
 

Düz dizele sonradan Turbo ekleyen bir arkadaşın aracına bindik, sürekli hararet yapıyordu, turboyu söküp bd30 motor aramaya başladı

SM-J200F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
bu cevap için çook teşekkür ederim
siz denediniz ve almaktan vazgeçtiniz sanırım
eğer bu aracın alıcak olsak ve motor değişimi yani +10000 tl civarı masraf yaparsak sizce mantıklı hale gelirmi
 

Defenderlara 1-2 kez binmek haricinde forumdaki meraklı arkadaşların forumlarını okumak haricinde detaylı bir bilgim yok.Ancak çok yakın bir arkadaşımın önce Türkiye sonra Avrupa ve Orta Asya turu için aldığı ve yaklaşık 10-15,000 tl harcadığı 95 model aracı ile sadece 3 ay turkiyeyi gezdikten sonra şimdi satmaya çalıştığına şahidim. Defender sahipleri yanlış anlamasınlar amacım aracı kötülemek felan değil.Tam tersi bence de gelmiş geçmiş en başarılı arazi araçlarından birisi( ülkemiz şartlarında ve orta sınıf alım gücüne bakıldığında ), ancak arkadaşımın ifadesi ki bindiğimde aynı şeyi bende düşünmüştüm.Arazi için mükemmel bir araç ancak uzun yolda asfalt üstü uzun km ler yapacaksanız konfor en azından arkadaşımın 95 model aracında neredeyse sıfırdı.

Bunu mesajınıza attığınız "Dünya Turu yapmak planlanıyor" yazınızdan dolayı yazmak istedim. Belirtilen araç arazide gerçek bir kaplan iken uzun yol, asfalt konfor çok alt seviyelerde. Ciddi parasal harcamalar verilen ciddi emeklerden sonra binipte ilk 3-5 bin km de hayal kırıklığı yaşamamanız adına kullanmanızı yada kullanıcılardan fikir alışverişi yapmanız, sonrasında karar verilmesi gerektiğini düşünüyorum.

sanırım aracınız navara :smiley: aslında benim favorilerimden biri
fakat yapmayı planladığım gezi 2 yıl hazırlıktan sonra 2 veya 3 yıl sürmesini bekliyorum
burda beklenti sadece konfor olmayacaktır. alıcağım kasaya duş ,yatak, vs.. gibi ekipmanlar takılacak ve navara bana göre buna uygun olmayacak
asıl değerlendirme aşamasında mantıklı olan kısım navara elektronik bir aaraç fakat defender ise mekanik,
gerekirse tamirini yine ben yapabilirim:smiley:

ama dediğiniz gibi belki bu arada aldıktan sonra 5000 km yapıp ben sanırım bu araçla dünya turuna gidemem de diyebilirim. 2 senelik hazırlık aşamasında bunu denemek te planlarımın içinde :smiley:
ama bunu başkasından değil kendim deneyerek görmeliyim herkesin acı eşiği farklı nede olsa :smiley:
 



öncelikle teşeekkür ederim
bu sorunu daha çok okuyup araştırdıkça anlıyorum. düz dizel zaten seçeneklerimin arasında yok. uzun yol için turbolu versiyonu bulmayı umut ediyorum.

biraz önce bd 30 motor takan "dturan " arkadaşın yazısını okudum.
sizce orjinal tdi ile bd30 arasında anlamsal bir fark varmı..?
BD30 a turbo takmak gereksiz özellikle defender için hız zaten kalkışta biraz farkediyor 105 bg illa turbo dersen iz BD25 e 2.7 de bulunan sistemi direk takın ve intercool motor ömrü daha uzun olur bd30 göre hiç kimsenin dikkat etmediği şey arlında aktarma organlar gücü en iyi şekilde yönlendirip yüksek performas almak elinizde bunun için de çok seçenek var ama kimse bilmez herkez motora yüklenir ;) Derya , ben ve bir çok kişi kafa yordu yıllardır birşeyler paylaştık ama hep gözden kaçırdığınız çok şey var .

Ben uzun yolda turbo vs kullanamyı tercih etmem size de tavsiyem bu yönde .
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,652
Mesajlar
1,521,673
Kayıtlı Üye Sayımız
166,518
Kaydolan Son Üyemiz
panelhizmetleri123

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst