Dünya Turu Yapmak Amaçlı, Sahibindenmcom'daki Ilanlar Için Yoruma Ihtiyacım Var

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan barışözgür Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 104
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 18,822

BD30 a turbo takmak gereksiz özellikle defender için hız zaten kalkışta biraz farkediyor 105 bg illa turbo dersen iz BD25 e 2.7 de bulunan sistemi direk takın ve intercool motor ömrü daha uzun olur bd30 göre hiç kimsenin dikkat etmediği şey arlında aktarma organlar gücü en iyi şekilde yönlendirip yüksek performas almak elinizde bunun için de çok seçenek var ama kimse bilmez herkez motora yüklenir ;) Derya , ben ve bir çok kişi kafa yordu yıllardır birşeyler paylaştık ama hep gözden kaçırdığınız çok şey var .

Ben uzun yolda turbo vs kullanamyı tercih etmem size de tavsiyem bu yönde .

biraz önceki yorumunuzu anlıyorum fakat oldum olası herşeyin mümkün olduğunda orjinali beni cezbetmiştir.
yani orjinal 110 2.5 TDI bulmak isterim.

sorumu size şöyle yönlendireyim
ama beklentim şu : çoğunluk asfalt kullanım ve toprak yol kullanım; gerektiğinde hafif arazi olacak
ordinal tdi ( belki rektefeli) mi ..? yoksa bd 30 mu? ( bd 30 da şanzıman lt77 yeterli olurmu bilmem)
 

biraz önceki yorumunuzu anlıyorum fakat oldum olası herşeyin mümkün olduğunda orjinali beni cezbetmiştir.
yani orjinal 110 2.5 TDI bulmak isterim.

sorumu size şöyle yönlendireyim
ama beklentim şu : çoğunluk asfalt kullanım ve toprak yol kullanım; gerektiğinde hafif arazi olacak
ordinal tdi ( belki rektefeli) mi ..? yoksa bd 30 mu? ( bd 30 da şanzıman lt77 yeterli olurmu bilmem)

Yanıtı bana göre verdim ama detaylandırayım : TDI motorlar dan 200TDI modeli bana göre (yurddışında heryerde ) tutuluyor yada BD30 . Biri için 400bin km diğeri için ne olursa olsun 800 binKM lerin altında sıkıntı çıkarmaz deniyor .
LT77 en sağlam model dir buna arazi 1:41 yada 1:21 takılır kullanıma göre (ben 1:21 ciyim motor hiç yorulmaz ben yorulurum biraz )

Her defender sahibi kendinden bir şeyler katar aracına o yüzden şu nasıl bu nasıl araç dendiğinde ben gidip görmenizi tavsiye ederim kesinlikle ve bu arada bende aracımı satıyorum gelen bakan çok arkadaş ya bütünüyle vaz geçiyor yada hayallerini daha öteye taşıyıp gidiyor bu araç bir hayal aracı bir oyuncak bizler için masrafı bitmez çünkü hayallerin sonu yok paranın var birçok kişi için biraz boyalı süslü oldumu güzel araç oluyor ama marşa bastımı o güzellik birçok araçta son buluyor o yüzden gidip görün imkan yaratıp kıyaslayın .
 


Yanıtı bana göre verdim ama detaylandırayım : TDI motorlar dan 200TDI modeli bana göre (yurddışında heryerde ) tutuluyor yada BD30 . Biri için 400bin km diğeri için ne olursa olsun 800 binKM lerin altında sıkıntı çıkarmaz deniyor .
LT77 en sağlam model dir buna arazi 1:41 yada 1:21 takılır kullanıma göre (ben 1:21 ciyim motor hiç yorulmaz ben yorulurum biraz )

Her defender sahibi kendinden bir şeyler katar aracına o yüzden şu nasıl bu nasıl araç dendiğinde ben gidip görmenizi tavsiye ederim kesinlikle ve bu arada bende aracımı satıyorum gelen bakan çok arkadaş ya bütünüyle vaz geçiyor yada hayallerini daha öteye taşıyıp gidiyor bu araç bir hayal aracı bir oyuncak bizler için masrafı bitmez çünkü hayallerin sonu yok paranın var birçok kişi için biraz boyalı süslü oldumu güzel araç oluyor ama marşa bastımı o güzellik birçok araçta son buluyor o yüzden gidip görün imkan yaratıp kıyaslayın .

gidip görmek konusunda hem fikirim ama malesef çalışma zamanı ve kuşadasında olmam buna pek imkan vermiyor.
belirlediğim özellikler var
örneğin
5 kapı olacak mümkünse orjinal ingiliz
turbolu motor olacak 200 veya 300
fiyat yüksek olacaksa dış görüntü iyi olacak

misal sizin bahsettiğiniz konularda şanzıman için hala çok araştırmam lazım
örneğin bahsettiğiniz 1:21 veya 1:41 dişli orjinalde yokmu varmı yoksa asfalt için daha uygun olanı hangisi.
yoksa r 380 alınca bunları düşünmeye gerek kalmıyormu..?

birde sizden ricam konyadaki 3 def in ilanlarını yorumlarmısınız...

bu arada sizin araçda albenili ama sanırım bahsettiğiniz 1:21 ağır off road için :smiley:
 
Son düzenleme:




gidip görmek konusunda hem fikirim ama malesef çalışma zamanı ve kuşadasında olmam buna pek imkan vermiyor.
belirlediğim özellikler var
örneğin
5 kapı olacak mümkünse orjinal ingiliz
turbolu motor olacak 200 veya 300
fiyat yüksek olacaksa dış görüntü iyi olacak

misal sizin bahsettiğiniz konularda şanzıman için hala çok araştırmam lazım
örneğin bahsettiğiniz 1:21 veya 1:41 dişli orjinalde yokmu varmı yoksa asfalt için daha uygun olanı hangisi.
yoksa r 380 alınca bunları düşünmeye gerek kalmıyormu..?

birde sizden ricam konyadaki 3 def in ilanlarını yorumlarmısınız...

bu arada sizin araçda albenili ama sanırım bahsettiğiniz 1:21 ağır off road için :smiley:
Maalesef görmeden kullanmadan yorum yapmak bana göre degil bunu ingiliz kemal usta da söylerdi uzaktan sadece heybeti belli our aynı sizin benim aracım için yaptığınız gibi ben aracimi uzun ve zorlu yollar için hazırladım buna geçen seneki transanatolya yarısına giderken karar verdim .
 

Maalesef görmeden kullanmadan yorum yapmak bana göre degil bunu ingiliz kemal usta da söylerdi uzaktan sadece heybeti belli our aynı sizin benim aracım için yaptığınız gibi ben aracimi uzun ve zorlu yollar için hazırladım buna geçen seneki transanatolya yarısına giderken karar verdim .
tabi bide işin bilmemezlik tarafı var. sanırım bu araçları alırken insanlar üzerinde baya bir kilometre yaparak alıyor:smiley:
hava aracı lisansı almak isterseniz yardım edebilrim bu arada profile şimdi baktım :smiley:
 





selamlar uzun bir plan yapılıyorsa dikkat etmen gereken şeyler in en başında kullandığın araç geliyor;

hangi bölgelere gideceğin nerelerde konaklayacağın hangi mevsimde yapacağın da önemli

örnek olması açışından bir senaryo ile açıklayalım araç alıp yaşadığın şehrin sanayi sitesine gidip ben 87 model benzinli bir araç aldım buna hidrolik direksiyon takalım dersen ve uydurma bir direksiyon kiti takarsan yolda başına iş alacağını tahmin etmek için müneccim olmaya gerek yoktur... aynı şekilde motor konusunda da bu böyledir atıyorum bd30 taktığın Rn 388 takılı bir motorla yola çıktın irana vardın şanzuman sorun çıkardı parçayla da çözemiyorsun yeni bir şanzuman alacaksın iranda rn388 şanzuman yok lt şanzuman alacaksın ama bu seferde araca takamayacaksın çünkü flanş yaptırman gerekecek ....

yine iran üzerinden konuşacak olursak lpg sıkıntısı var aracın deposu kadar yakıta güvenmek gerekecek jerrycan içinde o sıcakta benzin tehlikeli vs.vs. şeklinde uzatabiliriz durumu


bu nedenle ; böyle bir hayalin varsa bu iş için ayırdığın bir bütçede vardır ki hayal dünya turu ise uzun feribot yolculukları gemi ile aktarmaları tren yük vagonu kiraları vs. vs. hepsini düşünmüssündür... degerli kağıtlar yönünden probleminin olmaması lazım araç konusunda 87-88 model araçlara bakman anlamsız... hele hele eski modele turbo uygulama sonradan hidrolik direksiyon falan hiç düşünmemen gereken konular....

ben senin yerinde olsam bulabildiğim en yeni model bir dizel defender alırım 300 Tdi klimalı modellerden uzun yolculuklarda baş etmen gereken en büyük sorun sıcak hava olacak çünkü

aldığın bu yeni model ki piyasada 2003-2005 modeller bile bulunmakta ona göre bolca yedek parça alıp çıkacaksın yola tabi böyle bir gezi planlıyorsan öncelikle bir tamircinin yanında en az 1 yıl çalışmalısın elim anahtar tutuyor diye düşünüp takım taklavatı yanına alıp çıkarsan yola hangi arızada nasıl müdahale edeceğini bilmezsen 3-4 hafta sonra bu konunun altında iranda kaldım nasıl yardım getirebilirim diye bir topik görebiliriz hayalini kurduğun şey çok güzel fakat araç hazırlayıp zun bir geziye çıkmak başlı başına üzerinde çok düşünülmesi gereken konu


bisikletlerde bile öyledir şehir içi bisikletlerde disk fren varken uzun yol bisikletlerinde disk fren yoktur bildiğin pabuç vardır vitesler burada kullanılan yaylı yumuşak kitler yerine basit düz çevirmeli tiplerdendir nedeni gittiğin yerde parça sorunu yaşama diyedir....

bütün bu yazılanları göz önünde bulundurursan seni 300 tdi yeni model bir araç paklar....
 

internette biraz araştır türkiyeden dünya turuna çıkan bir kaç kişi vardı bir iki tanesi de blog kurup oralarda yazıyordu kullandıkları araç otokardan sıfır alınmış onun üzerinde değişiklik yapılmış araçlardı.... nedeni belli senden önceki sahibi neresine ne yaptı bilemezsin örnek olması bakımından şuan bir araç topluyorum aracın lastiklerini aldım cantları da ofsetli yaptırdım eski lastikleri sökerken bijon somunu yalama oldu tek alacağıma 20 tane somun sipariş ettim 2 gün kargo bekledim kargo geldi aracın başına gittim somunlar aracın saplamalarına büyük geldi hiç dikkat etmemiştim bu ayrıntıya aracı aldığım yerde adam defender saplama bulamayınca hepsini anadola çevirmiş dolayısı ile benim somunlar elde kaldı somunlar boşa gitmesin diye defender saplama sipariş ettim şimdi onları düzelteceğim :smiley: bu olayın yoldayken başına geldiğini düşünsene Anadol yedek parçası bulabileceğin bir tane yer bulamazsın yolda kaybedeceğin zaman da cabası birde uygunsuz tekin olmayan bir bölgede başına gelirse gerçekten tam macera olur...
 

selamlar uzun bir plan yapılıyorsa dikkat etmen gereken şeyler in en başında kullandığın araç geliyor;

hangi bölgelere gideceğin nerelerde konaklayacağın hangi mevsimde yapacağın da önemli

örnek olması açışından bir senaryo ile açıklayalım araç alıp yaşadığın şehrin sanayi sitesine gidip ben 87 model benzinli bir araç aldım buna hidrolik direksiyon takalım dersen ve uydurma bir direksiyon kiti takarsan yolda başına iş alacağını tahmin etmek için müneccim olmaya gerek yoktur... aynı şekilde motor konusunda da bu böyledir atıyorum bd30 taktığın Rn 388 takılı bir motorla yola çıktın irana vardın şanzuman sorun çıkardı parçayla da çözemiyorsun yeni bir şanzuman alacaksın iranda rn388 şanzuman yok lt şanzuman alacaksın ama bu seferde araca takamayacaksın çünkü flanş yaptırman gerekecek ....

yine iran üzerinden konuşacak olursak lpg sıkıntısı var aracın deposu kadar yakıta güvenmek gerekecek jerrycan içinde o sıcakta benzin tehlikeli vs.vs. şeklinde uzatabiliriz durumu


bu nedenle ; böyle bir hayalin varsa bu iş için ayırdığın bir bütçede vardır ki hayal dünya turu ise uzun feribot yolculukları gemi ile aktarmaları tren yük vagonu kiraları vs. vs. hepsini düşünmüssündür... degerli kağıtlar yönünden probleminin olmaması lazım araç konusunda 87-88 model araçlara bakman anlamsız... hele hele eski modele turbo uygulama sonradan hidrolik direksiyon falan hiç düşünmemen gereken konular....

ben senin yerinde olsam bulabildiğim en yeni model bir dizel defender alırım 300 Tdi klimalı modellerden uzun yolculuklarda baş etmen gereken en büyük sorun sıcak hava olacak çünkü

aldığın bu yeni model ki piyasada 2003-2005 modeller bile bulunmakta ona göre bolca yedek parça alıp çıkacaksın yola tabi böyle bir gezi planlıyorsan öncelikle bir tamircinin yanında en az 1 yıl çalışmalısın elim anahtar tutuyor diye düşünüp takım taklavatı yanına alıp çıkarsan yola hangi arızada nasıl müdahale edeceğini bilmezsen 3-4 hafta sonra bu konunun altında iranda kaldım nasıl yardım getirebilirim diye bir topik görebiliriz hayalini kurduğun şey çok güzel fakat araç hazırlayıp zun bir geziye çıkmak başlı başına üzerinde çok düşünülmesi gereken konu


bisikletlerde bile öyledir şehir içi bisikletlerde disk fren varken uzun yol bisikletlerinde disk fren yoktur bildiğin pabuç vardır vitesler burada kullanılan yaylı yumuşak kitler yerine basit düz çevirmeli tiplerdendir nedeni gittiğin yerde parça sorunu yaşama diyedir....

bütün bu yazılanları göz önünde bulundurursan seni 300 tdi yeni model bir araç paklar....
selamlar uzun bir plan yapılıyorsa dikkat etmen gereken şeyler in en başında kullandığın araç geliyor;

hangi bölgelere gideceğin nerelerde konaklayacağın hangi mevsimde yapacağın da önemli

örnek olması açışından bir senaryo ile açıklayalım araç alıp yaşadığın şehrin sanayi sitesine gidip ben 87 model benzinli bir araç aldım buna hidrolik direksiyon takalım dersen ve uydurma bir direksiyon kiti takarsan yolda başına iş alacağını tahmin etmek için müneccim olmaya gerek yoktur... aynı şekilde motor konusunda da bu böyledir atıyorum bd30 taktığın Rn 388 takılı bir motorla yola çıktın irana vardın şanzuman sorun çıkardı parçayla da çözemiyorsun yeni bir şanzuman alacaksın iranda rn388 şanzuman yok lt şanzuman alacaksın ama bu seferde araca takamayacaksın çünkü flanş yaptırman gerekecek ....

yine iran üzerinden konuşacak olursak lpg sıkıntısı var aracın deposu kadar yakıta güvenmek gerekecek jerrycan içinde o sıcakta benzin tehlikeli vs.vs. şeklinde uzatabiliriz durumu


bu nedenle ; böyle bir hayalin varsa bu iş için ayırdığın bir bütçede vardır ki hayal dünya turu ise uzun feribot yolculukları gemi ile aktarmaları tren yük vagonu kiraları vs. vs. hepsini düşünmüssündür... degerli kağıtlar yönünden probleminin olmaması lazım araç konusunda 87-88 model araçlara bakman anlamsız... hele hele eski modele turbo uygulama sonradan hidrolik direksiyon falan hiç düşünmemen gereken konular....

ben senin yerinde olsam bulabildiğim en yeni model bir dizel defender alırım 300 Tdi klimalı modellerden uzun yolculuklarda baş etmen gereken en büyük sorun sıcak hava olacak çünkü

aldığın bu yeni model ki piyasada 2003-2005 modeller bile bulunmakta ona göre bolca yedek parça alıp çıkacaksın yola tabi böyle bir gezi planlıyorsan öncelikle bir tamircinin yanında en az 1 yıl çalışmalısın elim anahtar tutuyor diye düşünüp takım taklavatı yanına alıp çıkarsan yola hangi arızada nasıl müdahale edeceğini bilmezsen 3-4 hafta sonra bu konunun altında iranda kaldım nasıl yardım getirebilirim diye bir topik görebiliriz hayalini kurduğun şey çok güzel fakat araç hazırlayıp zun bir geziye çıkmak başlı başına üzerinde çok düşünülmesi gereken konu


bisikletlerde bile öyledir şehir içi bisikletlerde disk fren varken uzun yol bisikletlerinde disk fren yoktur bildiğin pabuç vardır vitesler burada kullanılan yaylı yumuşak kitler yerine basit düz çevirmeli tiplerdendir nedeni gittiğin yerde parça sorunu yaşama diyedir....

bütün bu yazılanları göz önünde bulundurursan seni 300 tdi yeni model bir araç paklar....

Pc başına geçince tanıştığım bir yabancının tur aracını ve paylasimını ekleme isterim yanıt olarak.
 

Geçen hafta Avustralya lı bir dünya gezginini misafir ettiK. LR Defender 110 kullanıyor Td5. İçini bir güzel organize etmiş. Araçta yol lastiği. Ağırlık yedek parça.

Geçen sene yine LR Owners Magazin için 7 araçlık bir konvoya liderlik yapmıştım. Araçların tümü LR (1 land cruser) idi. Dünya yı gezmişler.

Detayları bu forumda mevcut.

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Pc başına geçince tanıştığım bir yabancının tur aracını ve paylasimını ekleme isterim yanıt olarak.


bir yeşil araç vardı seri 1 45 ülke gezmiş bir araç bundan 8 yıl önce izmir kuşadasına da gelmişti gidip tanışmıştım, aracıda incelemiştim...

seri1 88 şase üzerine kurulu bir araç onu diyorsanız biliyorum....

o aracın en büyük özelliği tamamen fabrika yedek parçaları ile kurulu araç arkasında taşıdığı römork un neredeyse tamamı yedek parça ile yüklüydü
 



tabi birde sponsor konusu var ki meselenin can damarı zaten burası adamların elinde sheel passcard vardı istedikleri sheel istasyonundan yakıt alıyorlar ve ödemeyi sheel yapıyordu... aracın hem yakıttı hem motor sıvılarının sponsoru sheel di :smiley:

o aracın seçilme nedeni de oydu bana sheel sponsor olsun motoguzzi ye anadol motoru bağlar bütün dünyayı dolaşır gelirim uguanda da bile o araca yedek parça getirtiririm....

ama sponsorsuz tamamen kendi bütçenizle bir yolculuğa çıkılacaksa işte burada benim dediklerim devreye girer yoksa yolculuk için ayrılan bütçenin bir kısmı bozuk aracı onarmak için hem yolda beklemeyi hem de ciddi paralara mal olmuş parçanın size ulaşmasını beklemekle geçer....
 

SON KONULAR - FORUM

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,914
Mesajlar
1,525,547
Kayıtlı Üye Sayımız
166,688
Kaydolan Son Üyemiz
turansezer

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst