Ducato Karavanımı Kendim Yapmak Istiyorum. 12,8 M3

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan ALPAY TOLGA Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 118
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 33,939
Teşekkür ederim deponun bir tanesi 150 lt. digeri 220 lt, 2 adet depo yaptım fakat paralel olucak tek giriş tek çıkış şeklinde agırlık olarak tartmadım yaklaşık herbiri 30 kg. civarı sanırım .
Ayrıca 3 depoyuda yarı ayrı sevi kontrollü için elektronikçi arkadaşımda bana plc ekranlı benim tasarladıgım kontrol paneli hazırlıyor sizin çalışmalar biraz yavaşladı sanki Ayhan bey :smiley: ama güzel gidiyor . Depoya devre kesici siwiçh yerleştiricem çok orjınal bir ürün su bittigi zaman motor hareketi olmayacak çok faydalı olacagına inanınıyorum .
Anlattıklarınız çok güzel imrendim. Benim çalışmalar yavaşladı çünkü öğrencileri TEOG denen lise sınavlarına hazırlıyoruz. Sınav haftaya sonra hafta sonlarım yine bana kalacak. Yılmadan devam :smiley:
 

Maceranızı yeni gördüm, gayet başarılı gidiyor, kolay gelsin. Emek yoğun çalışıyorsunuz, yavaş olsun, güç olmasın, yaza keyfini süreceksiniz, bütün bu yorgunluklar, o zaman daha değer kazanacak.
 






Hayırlı olsun güle güle kullan.Fotograflarını görmek isterim.Ben şimdi yeni seyahatten döndüm.Ankaradayım.Ruhsat çıkardınmı,sigortayı yaptırdınmı.Selamlar.
 



Kolay gelsin Alp bey .
Belki işinize yarar.
Ben karavanıma su deposu yaparken 0.50(yarım mm) krom levha kullanmıştım . Hem ceb'e yapacağı ağırlıktan hem de yük ağırlığından kurtulmayı amaçlamış dım. Dolayısı ile de su doldurulduğunda gereklı direnci sağlayabilmesi için depoyu sıfıra sıfır ahşap ile desteklemiştim . Krom levhayı aldığınız yerde krokisini hazırladığınız modele göre büktürebilirsiniz Birlestirmeyi lehim ile yapılabilmesi için birleşme uçlarını kenet denen bir sistem ile kıvırarak birbirine geçme yapılması gereklidir. Bu kenetler arasına lehim tenekeci havyası ile eritilerek iç noktalara ulaştırılabiliyor. Lehim öncesi mutlak yapılması gereken saf tuzruhu (kimyasal satıcılarında bulunur) bir bardak içerisine 20 gram kadar çinko parcacıklar halinde katılarak cözülmesi beklenir. ( Bu karışıma esnafları arasında sönmüş tuzruhu denir. ) Bu karışım lehim'in kroma yapışıp kaynaması bakımından mutlak gerekli üst güç de bir temizleyicidir .
Yani aslına bakarsanız alel-ade bir lehim yapmaktır . Sadece izlenen yoldda titiz davranılması yaptığınız iş de daha fazla güven sağlar bence .
Bir de Şu konuda bir hatırlatma yapmak isterim . Geçtiğimiz zamanlarda bir arkadaşımızın 2mm kromdan yapılmış kromdan yapılmış deposunda dalgakıran varmış ancak yolda giderken bu dalgakıran üzerine binen çırpıntı yükünden dolayı yerinden koparken deponun dış yüzeyini de yırtarak patlamasına sebep olduğunu anlatmış dı . Bize de göstermişti. Benim su depolarımda (2 adet 180 l.) dalgakıran yok. Ancak hareket halinde iken depolarımı ya tam dolduruyorum ya-da boş tutuyorum.
Depolar deyince ,
Böyle bir birikimim var aktarmak istedim belki işe yarar diye yazdım
Selamlar.
 




Kolay gelsin Alp bey .
Belki işinize yarar.
Ben karavanıma su deposu yaparken 0.50(yarım mm) krom levha kullanmıştım . Hem ceb'e yapacağı ağırlıktan hem de yük ağırlığından kurtulmayı amaçlamış dım. Dolayısı ile de su doldurulduğunda gereklı direnci sağlayabilmesi için depoyu sıfıra sıfır ahşap ile desteklemiştim . Krom levhayı aldığınız yerde krokisini hazırladığınız modele göre büktürebilirsiniz Birlestirmeyi lehim ile yapılabilmesi için birleşme uçlarını kenet denen bir sistem ile kıvırarak birbirine geçme yapılması gereklidir. Bu kenetler arasına lehim tenekeci havyası ile eritilerek iç noktalara ulaştırılabiliyor. Lehim öncesi mutlak yapılması gereken saf tuzruhu (kimyasal satıcılarında bulunur) bir bardak içerisine 20 gram kadar çinko parcacıklar halinde katılarak cözülmesi beklenir. ( Bu karışıma esnafları arasında sönmüş tuzruhu denir. ) Bu karışım lehim'in kroma yapışıp kaynaması bakımından mutlak gerekli üst güç de bir temizleyicidir .
Yani aslına bakarsanız alel-ade bir lehim yapmaktır . Sadece izlenen yoldda titiz davranılması yaptığınız iş de daha fazla güven sağlar bence .
Bir de Şu konuda bir hatırlatma yapmak isterim . Geçtiğimiz zamanlarda bir arkadaşımızın 2mm kromdan yapılmış kromdan yapılmış deposunda dalgakıran varmış ancak yolda giderken bu dalgakıran üzerine binen çırpıntı yükünden dolayı yerinden koparken deponun dış yüzeyini de yırtarak patlamasına sebep olduğunu anlatmış dı . Bize de göstermişti. Benim su depolarımda (2 adet 180 l.) dalgakıran yok. Ancak hareket halinde iken depolarımı ya tam dolduruyorum ya-da boş tutuyorum.
Depolar deyince ,
Böyle bir birikimim var aktarmak istedim belki işe yarar diye yazdım
Selamlar.
Bilgi için çok teşekkürler. Yılmadan devam ediyorum biraz yavaş çalışıyorum vakit darlığı sebebi ile. Depoyu 100 lt hazır depo olarak aldım.uyduda yerine fotoğrafını yükliyecem yorumlarınız benim için önemlidir.
 

Hayırlı olsun güle güle kullan.Fotograflarını görmek isterim.Ben şimdi yeni seyahatten döndüm.Ankaradayım.Ruhsat çıkardınmı,sigortayı yaptırdınmı.Selamlar.
Ruhsatı izmirden birileri ile görüştüm. onlar çıkaracaklarını söylediler. 850 lira masrafı varmış. Nisan başında baş vuracam. Sigorta gözümü korkutuyor.
 

Merhaba hocam elinize sağlık kendi çabanızla birşeyler yapmanız çok güzel. Yeni aldığım aracımıda kendi çabamla camper tarzında dizayn edip kısa vadeli 1 2 günlük kamplarda ve gezilerde işimi görebilecek şekile kendi el emeğimle getirmeyi planlıyorum. Öncelikle birkaç sorum olacak müsadenizle. Kendi aracım üstü komple açık tenteli ben bu tenteyi iptal ederek kapalı veya pop-up tavana dönüştürmeyi düşünüyorum. Fiberde kalıp ve kalıp ayırıcı olarak hangi malzemeyi kullandınız acaba ? Ben strafor kalıp üzerine alüminyum folyo kaplayıp öyle kalıplamayı düşünüyorum. Bir diğer sorum ise pop-up tavan ağırlığınız ve bunun için kullandığınız amortisörün kaldırma kuvveti kaç kg. Yardımcı olursanız çok sevinirim.
 

Alpay bey hayırlı olsun çalışmalarınızı takip ediyorum.bende sizinle eş zamanlı ford transit dönüştürüyorum.ıyna bey polyester işlemlerinde kalıp ayırıcı olarak ayakkabı cilası kullanabilirsiniz.veya kalıp ayırıcı wax lar mevcut.ben temiz su depolarını mukavva ile şase altına kalıp yapıp üzenlerine aliminyum bant yapıp ayakkabı cilası sürdükten sonra polyester döktüm.gayet kolay ayrıldı.kaliptan çıkan depoya bakır plaka aldım.tabana kaplayip üzerine yine polyester dokucem yosunlanma yapmasın diye

SM-G925F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Cevabınız için çok teşekkürler Tuneray bey. Komple tavan yapacağım için alüminyum bant çok maliyetli olur. Folyo daha mantıklı sanırım. Kullandığınız cilanın markası nedir çünkü markadan markaya içerik ve etki değişmekte.
 



40ce284fa70518630097ea0ca3813b64.jpg
İstanbulda kucukcekmece deyim isterseniz size verebilirim zira benim işim bitti.

SM-G925F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,670
Mesajlar
1,521,942
Kayıtlı Üye Sayımız
166,525
Kaydolan Son Üyemiz
ibissyusuf

SON KONULAR



Geri
Üst