Dizelde LPG !!!

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan concrete Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 92
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 18,066

Etiketler


Ynt: Dizelde LPG !!!

FANTOM1951' Alıntı:
Sayın Concrete ve diğer arkadaşlar;
Dizel fiatları artınca konu yeniden gündeme geldi .Ancak araştırmalarınızda 3dedindiğiniz bazı bilgiler dogru ama bazıları yanliş ve eksik. Evet 1. yöntemi geçersek ki ozaman dediğiniz gibi artık o aracın motoru Benzinli olur ve ilave bircok motor tadilatı gerekir. 2. sisteme gelince bu konuda TR de 2000 yılında ilk uygulamayı belde otobuslerde yapan ve testler ve araştırmalardan sonra 2007 yılında araçlara ticari olarak uygulanabilir hale getiren ve gazete ve tüm kanallarda canlı roportajlarla TR nin gundemine getiren uygulamaları yapan ve halen yapmakta olan bir kişi olarak size bilgi aktarayım.Bunları internette araştırırsanız (Diesel lpg ve Nevzat ADABAĞ şeklinde) vey WWW.ecomixtr.com sitesine bakarsanaız yeterli bilgi bulacaksınız .Ancak kısaca izahat vereyim. Evet bazı izahlarınız dogru ama eksik ve hatalı olan ise karıstırma işi ve oranları Aslında %40-45 oranına kadar LPG katmak mümkün ama bazı şartlara ve durumlara göre bilinçli uygulama yapılması ve asla anlattıgınız deneme yanılma uygulanmamalı.LPG karıstırmada ki fiat uygun olacak dediğinize göre sizin söz ettiğiniz sistem bu tür olmalı LPG buhar halinde ama manuel kontrolla motora bir mixer yardımı ile verilen sistemdir.Bu yanlış bir uygulamadır. Belki sabit devirde çalışan bir jeneratör motoru gibi motorlarda uygulanabilir ama bir arac motoruna uygularsanız problem yaşamanız kesindir hatta motoru yakabılırsınızde cunku heran değişen bir yük ve hız ve sıcaklık ve basınc turbolulardada heran değişen bir turbo basıncı söz konusudur. Ki biz kendi sistemimizde bunu bir özel ecu ile ayar ve kontrol ederek verilen LPG miktarını sabit bir oranda değil araç cınsı kullanım sekli ülke ve cografik şartlara vs verilere göre yaklasık 0 ile % 40 oranları arasında dinamik olarak kontrol ettiğimiz gibi heran motor verilerinide bir cok veriyi sensörlerle motordan alıp işleyerek uygulayıp motorun herhangibir şekilde kontrolsuz lpg alıp problem yaşamasını önlüyoruz. Dolayısıyla sistem basit değil komplikedir ve de fiatı belirli bir düzeydedir.Km yapmayan ve ucuz dizellerde amorti süresi uzasada km yapan pahalı araclar için kesinlikle gerekli ve TIRlarda,otobuslerde amorti süresi yaklasık 3-4 aydır ki bu da cok uygun bir yatırım amorti süresidir. Bircok genelliklede kamyonlara uygulanmış olup Örnek olarak Zırhlı bir ford connect arac a da monte edilmiş olup(2008 yılında) ve 6 ay test edilmiştir. Noter huzurunda ve bilirkişi marifetiyle yalnız Dizel ve dizel+Lpg ile uygulama yapılan arac test edilmiş ve LPG maliyeti dahil edilerek yapılan hesaplamada %30,52 oranında net parasal tasarruf sağlanmıştır.Buna ilişkin belgeler sitemizde vardır.Ayrıca sistem 980 değişik cins otobus,kamyon,TIR ve hafif ticari arac ve binek aracın ruhsatına istenirse kayıt edilebilir.Bunun için kanuni formaliteler yapılmış olup ruhsata işletebilmek mümkündür.Fiat sizin araçlarınız için 3000 ila 4000 TL arasındadır.Montaj süresi 3 gündür..Sormak istedikleriniz için mail atabilirsiniz.

Sn. Fantom1951,
Verdiğiniz net bilgiler ve spesifik özellikler adına teşekkürler..
Evet bunun maliyeti yaklaşık olarak 3-5 bin lira arasındadır ve kolay bir işlem değildir..
Deneme yanılma yöntemi ile ve konu hakkında gerekli eğitime ve ehliyete sahip olmayan kişilerin bu tarz girişimler sonucunda
hem kendilerine, hem çevrelerine, hem de araç motorlarına zarar verebilme olasılığı çok yüksektir.
 

Ynt: Dizelde LPG !!!

Teşekkürler , PATROLCAT .Olayı dunyadaki ve tr deki gelişmeleri tam incelemeden yorumlar ve sonucları değerlendirerek yapılan yönlendirmeler problemli olacaktır.Debimetre ile yalnızca mazot sarfiyatının olçebilirsiniz ancak LPG yi ölçemezsiniz.LPG miktarı basınca,sıcaklığa vakum ve turbo basıncına dış hava basıncına ve sıcaklıgına baglı olarak değişim gösterir. İsdtasyonlardaki Litre ölçümleri de ölçü olmaz . LPG miktarının tek ölçüm yöntemi agırlıkladır.Ayrıca her motor için kullanılması gereken LPG miktarı ve mazot lpg oranı her motora özel olarak farklıdır.Yani bir motorda kullanılan oran diğer motor için geçerli olmayacaktır.Ayrıca bunun için yurt dışında yapılan tespitler ve değerler TR şartlarına göre uygulamada sonuç vermesi pek mümkün değildir.Tabii ki bu yazılanların hepsinin teknik izahları da vardır.
Sayın Sertem41 yine patladık demişsiniz anlayamadım acık yazmanızı rica edebilirmiyim.
SAYGILARIMLA
Nevzat ADABAĞ
 



Ynt: Dizelde LPG !!!

değişik ülkelerde sizin bahsettiğiniz şekilde yapılan uygulamalarda % 30 un üzerinde motorda zarar görme ihtimali başladığı ve dolayısıyla %30 luk üst limitin üzerinde uygulama yapılmadığını zaten öğrenmiş durumdayım. Biz bu oranı, tasarruf değil, sadece güç artışı için sistemi kullandığımızdan %15 e çekmiş durumdayız. İlk bir kaç yüz km de güç artışı muhteşem oldu.

Dolayısıyla amaç tasarruf olmadığından %20 nin üzerindeki oranlara kesinlikle sıcak bakmıyoruz.

Çalışmamız öncelikli olarak düz dizel motorlardadır. Ancak turbu motordaki uygulamamızda şu anda denemesine devam etmektedir. LPG miktarınını ise, yine tasarruf amaçlanmadığı için üst devirlerdeki mazot miktarına göre ayarlıyoruz. Yani zaten turbo devrede iken %15 LPG oranı ayarlandığında, turbonun devre dışı olduğu alt devirlerde yanmaya giden LPG miktarı oransal olarak daha da azalacağından, hiç bir risk söz konusu olmamaktadır.

Özetle; tasarruf içilen yapılan sistemde LPG oranı mazota göre her devirde sabit ve yüksek tutulmak istendiğinden, bir ECU ile kontrol gerekli olur ve bu da sistemi ''pahalı'' yapar. Ancak tasarruf amaçlanmadığında çok düşük LPG oranı yeterlidir ve üst devirde bu oran ayarlandığında, hem güç artışı alınabilir; hem de risksıfıra iner.
 

Ynt: Dizelde LPG !!!

FANTOM1951' Alıntı:
Teşekkürler , PATROLCAT .Olayı dunyadaki ve tr deki gelişmeleri tam incelemeden yorumlar ve sonucları değerlendirerek yapılan yönlendirmeler problemli olacaktır.Debimetre ile yalnızca mazot sarfiyatının olçebilirsiniz ancak LPG yi ölçemezsiniz.LPG miktarı basınca,sıcaklığa vakum ve turbo basıncına dış hava basıncına ve sıcaklıgına baglı olarak değişim gösterir. İsdtasyonlardaki Litre ölçümleri de ölçü olmaz . LPG miktarının tek ölçüm yöntemi agırlıkladır.Ayrıca her motor için kullanılması gereken LPG miktarı ve mazot lpg oranı her motora özel olarak farklıdır.Yani bir motorda kullanılan oran diğer motor için geçerli olmayacaktır.Ayrıca bunun için yurt dışında yapılan tespitler ve değerler TR şartlarına göre uygulamada sonuç vermesi pek mümkün değildir.Tabii ki bu yazılanların hepsinin teknik izahları da vardır.
Sayın Sertem41 yine patladık demişsiniz anlayamadım acık yazmanızı rica edebilirmiyim.
SAYGILARIMLA
Nevzat ADABAĞ
LPG nin debisi sıvı haldeyken çok rahatlıkla ölçülebilir. Bu ölçüm de son derece sağlıklıdır. Hatta doğrusu da budur. LPG gaz haldeyken yapılacak ölçümler, söylediğiniz gibi başka etkenlere bağlıdır. Zaten LPG, sıvı haldeki hacmine göre ifade edilir.
 

Ynt: Dizelde LPG !!!

1 mol gaz normal şartlarda 22.4 lt hacim kaplar. Ancak şartlara göre çok değişkendir. LPG ise sıvı olarak ölçülen bir yakıttır. Zaten LPG tüketimlerimizi de ''LT'' olarak, sıvı haldeki hacime göre ifade ederiz. Bahsettiğim %15 lik oran da mazot ve LPG nin sıvı haldeki hacimsel oranıdır.
 

Ynt: Dizelde LPG !!!

Benim ortaya koyduğum sistemin adına ''Power Boost for Diesel'' diyorum. Yukarıda aktarılan ağır vasıtalarda kullanılan sistemle benim adlandırdığım sistem, amaç, içerik, kullanım ve olası kullanıcı profili açısından bambaşkadır. Karşılaştırılmaması, karıştırılmaması gerekir.
 

Ynt: Dizelde LPG !!!

Sayın Concrete
maalesef söylediklerinize katılamayacagım 2000 yılından beri bu konuda çalışan biri olarak. LPG nin sıvı fazında litre olarak sıhhatli ölçümü söz konusu olamaz sadece standard şartlarda ölçüm dogru sonuç verir.onun dışında 1 lt sıvı lpg 5 derecde farklı miktardadır 25 derecede farklı miktardadır tüm bilimsel testlerde lpg sadece agırlıkla ölçülür.LPG nin buhar halinde kullanımında buhar basıncı dikkate alınması gereken bir konudur.Ayrıca bizim sistemimizde hiçbir zaman sabit ve yüksek miktarda lpg verilmez yazılanlara tekrar bakınız her motor için ayrı olmak üzere motordan alınan verilerle ve asla motor devrine baglı olmadan gerekli lpg az veya cok oranda verilir.motor deviri lpg miktarı tespiti için ölçü olmadıgı gibi motoruna göre %15 lik oran bile risk taşır.Daha henüz işin başındasınız aylarca değişik yol,yük şartlarında ve hava şartlarında test yapmalısınız. Aksi taktirde motor ve baska zararlara sebeb olabilirsiniz. Karıstırılan herhangibir durum söz konusu değil .Tabii ki yazdıklarımı dikkate alıp almamk sızın bilecegınız bir sey. Ama ilk testlerinize göre konusmak ilerde yaşamanız muhtemel olan olumsuz olayları onlemez Böyle degerlendıren cok oldu hemde dev gıbı fırmalar ama simdi problemdeler itiraf etmezler ama hıcbırı netıce alamadılar ve deney yaptıkları motorları zarar ugrattılar.Ayrıca bu sıstemler dırek olarak can emniyeti ile ilgili olup gizli kapaklı kullanımı söz konusu olamaz bu konuda mevcut kanunlar ve uyulması gereken bir prosedur var. Ruhsata kaydettırmeden kullanıldıgında aracınız dizellide olsa parka cekilir. Literaturu ve TSE ile Sanayıı bakanlıgı sitelerine LPG li sistemlerin belgelendirmesine bakınız. Takdir sizin.Sevgi ve saygılarımla
Nevzat ADABAG
 



Ynt: Dizelde LPG !!!

Sevgili dostum, LPG satış noktalarında bile lt, yani hacim ile ölçülür. LT ağırlık değil bir hacim ölçüm birimidir. Ve son derece hassas olarak ölçülür. Sıvı LPG en khassas olarak hacim cinsinden ölçülebildiğinden, satışı da bu şekilde yapılır.

Sıcaklık ile sıvıların hacim değişimi son derece azdır. Bir çok durumda dikkate alınmaz. Ama gaz halde ölçerseniz sıcaklıkla değişimi aşırıdır ve ölçüm yapmak anlamsızdır.

LPG nin ağırlık olarak ölçüldüğü herhangi bir sistem de yoktur.
 

Ynt: Dizelde LPG !!!

Dökme Lpg ve Lpg' nin spesifik bilgisi hk.da..

http://boyersan.com/dokmelpg.html
 

Ynt: Dizelde LPG !!!

Dizel Motorlarda Dizel + LPG kullanımının emisyona etkisi..

http://www.obitet.gazi.edu.tr/makale/Makaleler/T11_LPG.HTM
 

Ynt: Dizelde LPG !!!

PatrolCat' Alıntı:
Dökme Lpg ve Lpg' nin spesifik bilgisi hk.da..

http://boyersan.com/dokmelpg.html

LPG ile karavanınızda ocak yakacaksanız, LPG tankında üst tarafta biriken gaz haldeki yakıtı tüketmeniz gerekir.

Ancak LPG yi, araçlarımızda tüketirken, tam tersine tankın alt kısmındaki sıvı LPG yi tanktan alır, motor kabinindeki regülatöre kadar sıvı halde getiririz. Yani tank ile regülatör arasındaki borudan geçen sıvının miktarı sonderece hassas olarak ölçülebilir. Zaten regülatörden sonra LPG gaz halinde olduğundan, burada ne ağırlığını ne de hacmini aynı hassasiyette ölçmek mümkün değildir. Şu anda benzinli araçlardaki LPG ayarı bile birim zamanda yanmaya kaç litre LPG yollndığı verisini vermez.
 

Ynt: Dizelde LPG !!!

PatrolCat' Alıntı:
Dizel Motorlarda Dizel + LPG kullanımının emisyona etkisi..

http://www.obitet.gazi.edu.tr/makale/Makaleler/T11_LPG.HTM

Bu bilimsel çalışmada da benim söylediğim gibi %30 LPG oranının kullanılmış olması herhalde bir raslantı olmasa gerek.

Dizelde LPG kullanımını tasarrufla birleştirerek ticari boyutunu arttırmak amacıyla, Avrupa ve Avustralya'da vazgeçilmiş olan %30 un üzerindeli LPG oranlarında ısrar etmnin uygun olmadığı kanaatimi tekrar paylaşmak isterim.
 



Ynt: Dizelde LPG !!!

Sayın concrete tekrar ediyorum ki LPG nin dogru ölçüm sistemi sadece agırlıktır ve söylediğinizin aksine aslında lpg kg satılır otogazcılar hariç oda lpg miktarı tespitinde hatalı bir ölçüm sistemidir. ama otogazcıların işine gelir. eklediğiniz linkteki cok eski bir calışmadır.Onları ben yaklasık 8-10 sene önce inceledim. %30 da ısrar etme gibi bir durum zaten yok ama yazılnları tam okuyamadıgınızı dusunuyorum cunku ben sıze ne %30 nede farklı baska bir sabit oran soylemedım bazı bircok farklı sarta göre 0ila %40 arasında oranlar kullanılır vede bu heran duruma göre değişir demiştim.Ayrıca buhar halinde verilen lpg nin miktarınıda ölçmek mümkündür.Öncelikle buhar halindeki LPG nin basıncını bilmelisiniz bu durumda diğer parametreleri bilip hesaplara dahil ederseniz birim zamanda motora verilen lpg miktarını kolayca hesaplarsınız. Ve ona göre duruma göre vereceginiz anlık lpg yi ayarlaması için ECU yu dinamik olarak programlarsınızBazen %1 bazen %35 bazen %40 vermeniz bazen 3000 devir %30 bazen 4-5000 devirde şartlara göre %5 veya %40 lpg vermeniz gerekir bütün bunları ECU sıcaklık,devir,dış sıcaklık,basınc vs verilere göre ayarlar.Bu basit değil komplike bir olaydır.Basite alan bazıları motorlaraına hasar verdiler .Sizin uygulamanızda tahminim LPG bir mixer üzerinden uyguylanıyor ki sabit motorlarda belki ama araclarda cok sıkıntı yasayabilirsiniz.Mazur görürseniz cok uzun sure ve değişik ortamlarda bir cok test yapmalısınız.
Sevgilerimle
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,745
Mesajlar
1,523,068
Kayıtlı Üye Sayımız
166,560
Kaydolan Son Üyemiz
yalnisdost

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst