bcaliskan81
Kamp I
Ynt: Dizelde LPG !!!
takip
takip
sertem41' Alıntı:Umut çok şaırmış görüyorum seni, şimdi diyorsun ki içinden ''acaba boşuna mı yaptık PUMA operasyonunu'' . Umut ile olan maceranızı Umut anlattı bana, Güven bey ile yakında görüşeceğiz, uygulamayı yakından göreceğiz.
Bakalım senin Puma gibi olmasada bayağı bir yaklaşmış oluruz sanırım.
Selamlar.
poorangel' Alıntı:belki sıradışı olacak ama, bilginiz varsa faydalanmak istedim..
1. LPG takviyesi bir karıştırıcıda mı mazota eklenerek motora giriyor?
2. yüksek irtifada havadaki yoğunluk azaldığı için metrekübe düşen oksijen oranı azalıyor, dış basınç düştüğünden lpg deposundaki basınç artacağından bu %10 - %15lik oran da değişir mi?
Selamlar. bildiğim kadarı ile yerli firmalarımızdan bir tanesi kırsal motorin yerine pro dizel adı altında ağır vasıtalar için ürettiği ve 1 depoda 100 km fazla yol yaparsınız dediği mazottan kullanabilirsiniz.bizim araçlarımız gibi düz pompa araçlarda sorun olacağını zannetmiyorum.daha denemedim. sadece denemek amaçlı 1 kere kırsal motorin koymuştım.onunlada 4. vites rahat çıktığım rampayı 3 ile tam gaz yaparak çıkınca vazgeçmiştim.yani euro dizele devam ediyorum .ama lpg işi kafama yattı.hem lpg hem de bu yeni çıkan iktisatlı dedikleri pro dizeli kullanırsak tasarruf edilebilir diye düşünüyorum.PatrolCat' Alıntı:Güven bey size bir sorum olacak..3.3 düz dizel kullanıyorum..
Ülkemizde artık bulunması zor olan kırsal motorin olmadığını var sayarsak düz dizel de bu uygulama
ne şekilde olabilir..Yani bahsettiğiniz özellikler gerçekten çok güzel , mesela 10 litrelik bir mazot (ben burada örnek olarak kırsal motorini söylüyorum) yakışında 1/1,5 litre civarı lpg karışımı gerçekten mantıklı bir değer..
Ancak sorum şu : Kırsal motorin yok, yani bulamıyorum..O zaman sistem nasıl çalışacak..
Konu hk.da ben de bir başlık açmıştım teknik bilgi edinebilmek için..
http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=72097.0
Karadeniz Ereğliden sevgilerimle
PatrolCat' Alıntı:Güven bey size bir sorum olacak..3.3 düz dizel kullanıyorum..
Ülkemizde artık bulunması zor olan kırsal motorin olmadığını var sayarsak düz dizel de bu uygulama
ne şekilde olabilir..Yani bahsettiğiniz özellikler gerçekten çok güzel , mesela 10 litrelik bir mazot (ben burada örnek olarak kırsal motorini söylüyorum) yakışında 1/1,5 litre civarı lpg karışımı gerçekten mantıklı bir değer..
Ancak sorum şu : Kırsal motorin yok, yani bulamıyorum..O zaman sistem nasıl çalışacak..
Konu hk.da ben de bir başlık açmıştım teknik bilgi edinebilmek için..
http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=72097.0
Karadeniz Ereğliden sevgilerimle
teşekkür ederim..concrete' Alıntı:1. LPG takviyesi, gaz halinde manifolda veriliyor.
2. Liseye geri dönmeye çalışayım; LPG tankının sıcaklığında artış olmayacağı için iç basınç sabit. yüksek irtifada dış basınç düşük olacak yanılmıyorsam. İç ve dış basınç arasındaki fark artmış olacak. ECU lu araçlar hava yakıt oranını kendileri egzosttaki sensörlerin sinyalleri doğrultusunda ayarlıyorlar. Elektronik olmayan araçlarda ise böyle bir ayarlama olmadığından yüksek irtifada güç kaybı yaşanıyor. Çünkü yanma odasına aynı miktarda hava ama daha az oksijen giriyor. Yani düz araçlarda hava miktarı değişmediğinden LPG nin miktarı da değişmeyecek. ECU lu araçlarda hava yakıt oranı az da olsa değiştiğinden, LPG nin mazota oransal değeri değişecek. Ancak bu değişim, biz %30 luk üst sınırı %20 de tutacağımızdan, kayda değer bir oransal değişim olmayacak.
Gecenin yarısında kafa yormaya çalıştım biraz
concrete' Alıntı:LPG, mazotun yanma oranını arttırmak için kullanıldığından, mazotun yanma odasındaki yanma oranı ne kadar düşükse, LPG nin katkısı da o kadar fazla olmalı. LPG sadece yanmanın katalizörü. Sıkıntı bir tarafa, fayda daha fazla olacaktır.
sertem41' Alıntı:Güven Bey, peki silindir içine alınan motorin miktarının ne kadarının yanıp yanmadığının ölçümü yapılabiliyor mu peki, LPG nin silindir içine ne kadar göndermeniz gerektiğini nasıl anlıyorsunuz?
concrete' Alıntı:Mazotun yanma oranı biraz araştırınca bulunuyor web te. LPG nin, böyle uygulamalarda mazotun yanma oranını nereye kadar arttırdığına ilişkin bilgiler de var. Ben dışarıda bu uygulamayı yapan kişilerle yazışmalar yaptım. Onların uygulamalarında edindikleri kazanımları öğrendim. Raif ustamın bir kaç sene önce kendi aracında yaptığı denemelerden de tecrübesi vardı.
Yanmaya giden mazor oranını, debimetre yardımı ile farklı devirlerde okuyarak veri aldık. Sonra yine debimetre ile yanmaya giden LPG miktarını aynı devirlerde ölçerek ayarlama yapılabiliyor. Ancak sonunda en doğru ayarlamanın aracın ortalama yakıt tüketimine göre, kullanıcının LPG tüketimini ölçerek verilmesi gereken LPG miktarını ayarlamanın en hassas yöntem olduğunu gördük. Sistemin takılmasının ardından, LPG tankına alınan az bir miktar LPG ile yapılan yol bize ayarı arttırmak ya da azaltmak konusunda veri sağlıyor. Ortalama 10 lt/100 km mazot tüketen bir araç 1 lt LPG ile 100 km yol katederse, LPG oranı %10 demektir. En sağlıklısı bu yöntem oldu. Ama ilk yaptığımız kaba ayarda da, önceki tecrübeler sebebiyle doğru orana bir hayli yaklaşarak risk oluşturmuyoruz.
Bir anlamda. İlk yapılan ayar risk oluşturmuyor. Sonra yol yaparken düzeltiliyor.sertem41' Alıntı:Cevabınız için teşekkür ederim Güven Bey. Anladığım kadarıyla deneme yanılma yöntemi biraz daha ağır basıyor.