Sayın Concrete ve diğer arkadaşlar;
Dizel fiatları artınca konu yeniden gündeme geldi .Ancak araştırmalarınızda 3dedindiğiniz bazı bilgiler dogru ama bazıları yanliş ve eksik. Evet 1. yöntemi geçersek ki ozaman dediğiniz gibi artık o aracın motoru Benzinli olur ve ilave bircok motor tadilatı gerekir. 2. sisteme gelince bu konuda TR de 2000 yılında ilk uygulamayı belde otobuslerde yapan ve testler ve araştırmalardan sonra 2007 yılında araçlara ticari olarak uygulanabilir hale getiren ve gazete ve tüm kanallarda canlı roportajlarla TR nin gundemine getiren uygulamaları yapan ve halen yapmakta olan bir kişi olarak size bilgi aktarayım.Bunları internette araştırırsanız (Diesel lpg ve Nevzat ADABAĞ şeklinde) vey WWW.ecomixtr.com sitesine bakarsanaız yeterli bilgi bulacaksınız .Ancak kısaca izahat vereyim. Evet bazı izahlarınız dogru ama eksik ve hatalı olan ise karıstırma işi ve oranları Aslında %40-45 oranına kadar LPG katmak mümkün ama bazı şartlara ve durumlara göre bilinçli uygulama yapılması ve asla anlattıgınız deneme yanılma uygulanmamalı.LPG karıstırmada ki fiat uygun olacak dediğinize göre sizin söz ettiğiniz sistem bu tür olmalı LPG buhar halinde ama manuel kontrolla motora bir mixer yardımı ile verilen sistemdir.Bu yanlış bir uygulamadır. Belki sabit devirde çalışan bir jeneratör motoru gibi motorlarda uygulanabilir ama bir arac motoruna uygularsanız problem yaşamanız kesindir hatta motoru yakabılırsınızde cunku heran değişen bir yük ve hız ve sıcaklık ve basınc turbolulardada heran değişen bir turbo basıncı söz konusudur. Ki biz kendi sistemimizde bunu bir özel ecu ile ayar ve kontrol ederek verilen LPG miktarını sabit bir oranda değil araç cınsı kullanım sekli ülke ve cografik şartlara vs verilere göre yaklasık 0 ile % 40 oranları arasında dinamik olarak kontrol ettiğimiz gibi heran motor verilerinide bir cok veriyi sensörlerle motordan alıp işleyerek uygulayıp motorun herhangibir şekilde kontrolsuz lpg alıp problem yaşamasını önlüyoruz. Dolayısıyla sistem basit değil komplikedir ve de fiatı belirli bir düzeydedir.Km yapmayan ve ucuz dizellerde amorti süresi uzasada km yapan pahalı araclar için kesinlikle gerekli ve TIRlarda,otobuslerde amorti süresi yaklasık 3-4 aydır ki bu da cok uygun bir yatırım amorti süresidir. Bircok genelliklede kamyonlara uygulanmış olup Örnek olarak Zırhlı bir ford connect arac a da monte edilmiş olup(2008 yılında) ve 6 ay test edilmiştir. Noter huzurunda ve bilirkişi marifetiyle yalnız Dizel ve dizel+Lpg ile uygulama yapılan arac test edilmiş ve LPG maliyeti dahil edilerek yapılan hesaplamada %30,52 oranında net parasal tasarruf sağlanmıştır.Buna ilişkin belgeler sitemizde vardır.Ayrıca sistem 980 değişik cins otobus,kamyon,TIR ve hafif ticari arac ve binek aracın ruhsatına istenirse kayıt edilebilir.Bunun için kanuni formaliteler yapılmış olup ruhsata işletebilmek mümkündür.Fiat sizin araçlarınız için 3000 ila 4000 TL arasındadır.Montaj süresi 3 gündür..Sormak istedikleriniz için mail atabilirsiniz.