Dıy - Kes Ve Döndür (caster Açısı)

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan moonwalker_arc Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 13
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 18,883
Mesajlar
1,777
Tepkime Puanı
3
Yer
Trabzon
Web
www.fanusgida.com
Arkadaşlar merhaba, uzun bir aradan sonra tekrar Gülazere birşeyler yapmaya başladım ve yaptığım şeyi bir makale tarzında yazacağım ki bu konuda hiçbir Türkçe kaynak yok.Benden sonra aynı sorunla karşılaşan arkadaşlar yararlanabilsin.

Öncelikle Caster nedir onu anlatayım;

Caster diferansiyel üzerinde poryayı tutan çatalların açısıdır;

img0025.gif


Resimden de anlaşılacağı üzere çatalın üst kısmı aracın gerisine doğru pozitif 5-7 derecelik bir açıyla durması gerekiyor.

Eğer benim gibi bir yükseltme yaptıysanız, ve ön şaftın çalışma açısını kurtarmak için makasın altında sanayide açı diye geçen aşağıdaki gibi bir parça kullandıysanız;

img0034.jpg


fabrikasyon olarak ayarlı gelen caster açısı bozulur.Pozitif 5-7 derece arası olması gereken açınız negatif değerlere düşebilir.

Peki bu ne gibi dezavantajlar sağlar ?

*Araç yolda gezme yapar,
*Rotiller çabuk bozulur,
*Viraj kabiliyetiniz azalır
*Ön lastikleriniz çabuk aşınır.

Bunu düzeltmek için yapmamız gereken şey ise çok basit.Slogan basit "kes ve döndür !" Yapmamız gereken ilk şey bir açı ölçer almak bunu hırdavatçılardan yada internetten temin edebilirsiniz;

angle_tool.jpg


Sırasıyla lastiği, kampanayı, diski, aksı ve poryayı söktükten sonra açı ölçeri çatalın üzerine koyup açıyı ölçüyoruz;

IMG_2823.jpg

IMG_2822.jpg

IMG_2821.jpg

Resimdede gözüktüğü gibi benim açım -1 derece.

Diferansiyeli söküyoruz,

IMG_2828.jpg

IMG_2831.jpg

Çatalların kaynağını spiral yardımı ile çürütüyoruz bunu yaparken ağır bir çekiçle çatala vurarak arada yokluyoruz, kaynak çatlağını gördüğünüz anda iş bitmiş demektir diğer yerleri de ona göre taşlayarak çekiç yardımıyla çatalı diferansiyelden ayırıyoruz.

IMG_2832.jpg

IMG_2833.jpg

Daha sonra taşladığımız yerleri güzelce temizliyoruz.

IMG_2834.jpg

IMG_2835.jpg

Sıra geldi diferansiyeli yeniden arabanın altına takıp, lastikler takılıymış gibi diferansiyeli olması gereken yüksekliğe bir kriko yardımıyla kaldırıp aracın altında normalde duracağı hale getiriyoruz.Bir çekiç yardımıyla çatalı yerine oturtup yine açı ölçerimizle açıyı ölçerek uygun açıya getiriyoruz ben +6 dereceye ayarladım.

IMG_2836.jpg

Uygun açıyı bulduktan sonra çatalı çekiçle yerine çakıyoruz ve bunu yaparken sürekli açıyı tekrar tekrar ölçüyoruz.

Diğer taraf için de aynı işlemi uyguluyoruz;

IMG_2837.jpg

Çatal yerine doğru açıyla oturduktan sonra diğer tarafı da aynı şekilde ayarlayıp çatalları tekrardan kaynatıyoruz.

Kaynak konusunda çok usta olmadığım ve yapılacak bu kaynak kritik bir önem taşıdığı için puntolayıp bıraktım.Diferansiyeli ustaya götürüp gaz altı kaynakla güzel bir kaynak yaptıracağım.


Bunu yapmak benim aracı ilk yaparken aklımdaydı, ancak ustalar onu kestin mi dikiş tutturamazsın, nasıl yapacaksın, çatal çıkmaz onlar pres geçmedir falandır filandır bir dünya şey söylediler.Sonra bir baktım biraz klişe olacak ama 17 yaşında çocuklar Amerikada evlerinin garajlarında bu işleri ampul değiştirir gibi rahat yapıyorlar.

Biz neden bu kadar gözümüzde büyütüyoruz anlamış değilim.Offroad yapmak sadece binlerce lira para harcayıp hazır kitleri alıp yine binlerce lira vererek birde üstüne o kadar bekleyip birde usta ağzı çekip bunları yerine taktırmak değil. Bu işi yapıyorsak anahtar tutmayı öğrenmeli aracımızın bazı işlerini kendimiz yapabilmeliyiz.Çok zor şeyler değil yabancı sitelerde binlerce makale niteliğinde herşeyin nasıl yapılacağını adım adım gösteren yazılar var.Bir pazarınızı da dağlarda tepinmek yerine aracınıza ayırın kendi elinizle ortaya birşeyler çıkardığınızda inanın ki herşey daha zevkli oluyor.
 

Etiketler

Ynt: Dıy - Kes Ve Döndür (caster Açısı)

Güzel bir konu dediğiniz gibi dere tepe gezip zaman öldürüleceğine bilgisayar başında bazı şeyleri takip etmek bilgi dağarcığımızı çok fazla geliştirecektir aynı zamanda bizi yedek parçacıların fahiş fiyatlarından vede çok fazla işten anlamayan ama adı ustaya çıkmış kişilerden bizi koruyacaktır.Dürüst çalışan parçacılara vede ustalara sözüm yok.
 

Ynt: Dıy - Kes Ve Döndür (caster Açısı)

moonwalker_arc' Alıntı:
Biz neden bu kadar gözümüzde büyütüyoruz anlamış değilim.Offroad yapmak sadece binlerce lira para harcayıp hazır kitleri alıp yine binlerce lira vererek birde üstüne o kadar bekleyip birde usta ağzı çekip bunları yerine taktırmak değil. Bu işi yapıyorsak anahtar tutmayı öğrenmeli aracımızın bazı işlerini kendimiz yapabilmeliyiz.Çok zor şeyler değil yabancı sitelerde binlerce makale niteliğinde herşeyin nasıl yapılacağını adım adım gösteren yazılar var.Bir pazarınızı da dağlarda tepinmek yerine aracınıza ayırın kendi elinizle ortaya birşeyler çıkardığınızda inanın ki herşey daha zevkli oluyor.

olayın anafikri niteliğindeki yazıyı da eklemişsiniz uğur bey. kesme kısmını gördüğümde eyvah demeye başladım ama sonucun iyi olacağına eminim. çünkü çok araştırılarak işe girişildiği belli. anlatımda harika fazlasıyla teşvik edici ve basite indirgenmiş. elinize, klavyenize sağlık ;)
 




Ynt: Dıy - Kes Ve Döndür (caster Açısı)

Arkadaşlar teşekkür ederim, fazla offsetten kaynaklı camber açımdada bozukluk var, (çatallar eğilmiş) onu düzeltmeye uğraşıyoruz.Birşeyler yaptık ama sonucu net görmek için lastikleri üzerine takıp görmek lazım.Amerikadan chromoly akslar sipariş etmiştim onlar gelene kadar da kafaları toplayamıyorum onun için bir süre bekleyeceğiz.
 


Ynt: Dıy - Kes Ve Döndür (caster Açısı)

marmariscj7' Alıntı:
Güzel bir konu dediğiniz gibi dere tepe gezip zaman öldürüleceğine bilgisayar başında bazı şeyleri takip etmek bilgi dağarcığımızı çok fazla geliştirecektir aynı zamanda bizi yedek parçacıların fahiş fiyatlarından vede çok fazla işten anlamayan ama adı ustaya çıkmış kişilerden bizi koruyacaktır.Dürüst çalışan parçacılara vede ustalara sözüm yok.

Al benden de o kadar.
 

Ynt: Dıy - Kes Ve Döndür (caster Açısı)

Süpersiniz uygulamanızın yanında yapmış olduğunuz açıklama bu hobi ile uğraşan herkese tavsiye niteliğinde bir yazı olmuş.

Kullanıp binmek kadar ben yaptım demekte ciddi bir önem taşıyor aslında bu işlerde...
 







Ynt: Dıy - Kes Ve Döndür (caster Açısı)

öncelikle kolay gelsin güzel iş herkesin kendi aracın bi şeyler katmak güzel bu işlemi yıl 99 veya 2000 ismail yapmştı (iso pangea off road başkanı) çok memnundu cj 7 dediginiz gibi birşeyler araştırp çözmeklazım
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,743
Mesajlar
1,523,022
Kayıtlı Üye Sayımız
166,559
Kaydolan Son Üyemiz
Sercantetik

Çevrimiçi üyeler

Şu anda çevrimiçi üye yok.

SON KONULAR



Geri
Üst