DIY karavan

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Zanzibar Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 41
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 45,875

Zanzibar

Yeni Üye
Mesajlar
18
Tepkime Puanı
2
Yer
İzmir
Herkese merhabalar !

Gelecek aylarda bir şekilde yapımına başlamayı hayal ettiğim ve tasarımını yaptığım karavan çizimlerini sizlerle paylaşmak istedim.
Gerçekleştiremeyecek olursam, hayalleri benimkiyle kesişen hayalperestlere kaynak olmasını umuyorum.

Ölçekli çizimlerde belirtilen rakkamlar ve profillerin konumları net olmamakla birlikte, yapılan ağırlık hesapları da yaklaşık sonuçtur.

Görüş ve tavsiyelerinizi esirgememeniz, beni yönlendirecek ve yapacağım hataların önüne geçecektir.
Şimdiden teşekkür ederim...


2qlg37t.jpg


15rxzbk.jpg


23w5ulk.jpg


aolzkk.jpg


33l1fr6.jpg


2zyvdkz.jpg


2eydyd3.jpg
 

Etiketler
Ynt: DIY karavan

Yalçın bey projeniz güzel gerçekleştirmenizi dilerim. Ruhsat gerekmeden 750 kg altında kalabilmeniz için dingil ile birlikte şasi ağırlığınız yaklaşık %35-40 kapasitenize denk geliyor. Belkide bu konuda kaygınız yoktur. Kolay gelsin.
 


Ynt: DIY karavan

Yalçın bey proje ve müteşebisliğiniz hayırlı uğurlu olsun.Ortaya iyi bir üretim çıkacağı kesin.Herşey düşünülmüş.Ben bir konuda size fikir vermek isterim.Üst tavan yalıtımı hakkında ;Tavan mutlaka eğimli olmalı ve üst tavan tek bir parça olmalı yada aliminyum parça kullanırsanız iç içe geçme li birleştirmeli ve eğimli olmalı .Yani su almamalı.Birde profili dört köşede karkasında kullanıpda ara larda kullandığınız profiller yerina ahşap kullansanız bir fikir olarak ???Tekrar hayırlı olsun.SEVGİ ve SAYGILAR.
 




Ynt: DIY karavan

güngör' Alıntı:
Yalçın bey projeniz güzel gerçekleştirmenizi dilerim. Ruhsat gerekmeden 750 kg altında kalabilmeniz için dingil ile birlikte şasi ağırlığınız yaklaşık %35-40 kapasitenize denk geliyor. Belkide bu konuda kaygınız yoktur. Kolay gelsin.

Teşekkür ederim Levent bey.
750 kg.' ı geçmek benim için büyük sorun olur. Hala malzeme konusunda araştırma yapıyorum.
Aslında dingili satın alıp, alt şasiyi bitirdikten sonra yeniden hesaplamalar yapıp, malzeme şeçimine gitmeyi düşünüyorum.
Polyester sandvic panelleri düşünüyorum. Ancak arada köpük kullanıldığı için vida kullanmayı imkansız kılıyor.
Gereğinden fazla sağlamcı tavır, gereğinden fazla ağırlık getiriyor olabilir.
Bu yüzden sizlerin görüş ve uyarıları benim için önemli.

yaybek' Alıntı:
Yalçın bey projeniz hayırlı olsun güzel bir şeye benziyor umarım en kısa zamanda hayata geçirirsiniz.

Yusuf bey teşekkür ediyorum...

metin0035' Alıntı:
Yalçın bey proje ve müteşebisliğiniz hayırlı uğurlu olsun.Ortaya iyi bir üretim çıkacağı kesin.Herşey düşünülmüş.Ben bir konuda size fikir vermek isterim.Üst tavan yalıtımı hakkında ;Tavan mutlaka eğimli olmalı ve üst tavan tek bir parça olmalı yada aliminyum parça kullanırsanız iç içe geçme li birleştirmeli ve eğimli olmalı .Yani su almamalı.Birde profili dört köşede karkasında kullanıpda ara larda kullandığınız profiller yerina ahşap kullansanız bir fikir olarak ???Tekrar hayırlı olsun.SEVGİ ve SAYGILAR.

Metin bey teşekkür ederim. Siz herşey düşünülmüş deseniz de mutlaka düşünemediğim çok şey vardır.
Tamamının yalıtımı için ya taş yünü ya da strafor kullanmayı düşündüm.

33kqalc.jpg
2bpk0k.jpg


Sözünü ettiğiniz gibi tavanda tek parça gofreli alüminyum kullanmayı istiyorum. Boyutlarını henüz araştırma şansım olmadı.
Tek parça olduğu koşulda, sizce hala bir eğime sahip olmalı mı?
Aralarda çelik profil yerine daha hafif başka bir malzeme kullanmak çok iyi bir fikir. Ahşap ya da alüminyum seçilebilecek malzemeler olarak görünüyor.


kurtadam' Alıntı:
Yalçın bey projeniz hayırlı olsun gerçekleştirmeniz dileği ile başarılar.

Cengiz bey teşekkür ediyorum. Saygılar...
 

Ynt: DIY karavan

Tavan ulaşılması zor bölge olduğundan gofrajlı alüminyum uygun olmayabilir. Kir ve pislik tutacağından bölgeye düz alüminyum yada
fiber levha kullanmanızı öneririm.
 

Ynt: DIY karavan

güngör' Alıntı:
Tavan ulaşılması zor bölge olduğundan gofrajlı alüminyum uygun olmayabilir. Kir ve pislik tutacağından bölgeye düz alüminyum yada
fiber levha kullanmanızı öneririm.

Yerli üretim bir çok karavanın tüm dış yüzey kaplamasında gofre alüminyum kullanıldığını görmüş olsam da düşününce haklısınız.
 

Ynt: DIY karavan

profillerin et kalınlığını 1mm ölçüleride 20x20 kullanırsanız yarı yarıya ağırlıktan kurtulursunuz
 

Ynt: DIY karavan

buralpdi' Alıntı:
profillerin et kalınlığını 1mm ölçüleride 20x20 kullanırsanız yarı yarıya ağırlıktan kurtulursunuz

Levent bey, merhaba.
1 mm. et kalınlığının gerek kaynak sırasında gerekse daha sonraki aşamalarda yırtılma olasılığıyla karşılaşabilir miyim?
Diğer yandan 1x20x20 mm. lik malzemeye kapı, pecere gibi medyaların bağlantısında sorun yaşayabilir miyim?

İlginize ve yanıtıza şimdiden teşekkür ederim.
 




Ynt: DIY karavan

Kolay Gelsin Yalçın Bey...
Konstrüksiyonda ahşap kullanımını gerek hafifliği ve dayanıklılkığı, gerekse yüksek ısı yalıtım değerleri ve bu sayede su yoğuşmasına neden olmaması açısından tavsiye ederim ben de. Pek çok Alman malı karavanda hala kullanılmakla birlikte fabrikasyon üretimde kompozit kullanımına geçti büyük firmalar. Ama bizler için ahşap hala ideal bir malzeme...
 

Ynt: DIY karavan

Zanzibar' Alıntı:
Levent bey, merhaba.
1 mm. et kalınlığının gerek kaynak sırasında gerekse daha sonraki aşamalarda yırtılma olasılığıyla karşılaşabilir miyim?
Diğer yandan 1x20x20 mm. lik malzemeye kapı, pecere gibi medyaların bağlantısında sorun yaşayabilir miyim?

İlginize ve yanıtıza şimdiden teşekkür ederim.

kaynak makinesinin amp düşürerek yapılır argon kaynak olursa daha güzel, kapı pencere yerlerinde ilave yaparsınız, doğru kaynak yapılırsa problem olmaz, diğer türlü kupa çok ağır olacak,
3x3 çıtalarla ahşaptan yapsanız izalasyon ve ağırlık sorunlarınız olmaz
 

Ynt: DIY karavan

ta2mzı' Alıntı:
Sayın zanzibar teşekkür ederim . Çizimlerinizde çok hoş ilgiyle takip ediyorum

Halil bey teşekkür ederim. Umarım başlarım ve yapım aşamalarını da paylaşırım.

theta' Alıntı:
Kolay Gelsin Yalçın Bey...
Konstrüksiyonda ahşap kullanımını gerek hafifliği ve dayanıklılkığı, gerekse yüksek ısı yalıtım değerleri ve bu sayede su yoğuşmasına neden olmaması açısından tavsiye ederim ben de. Pek çok Alman malı karavanda hala kullanılmakla birlikte fabrikasyon üretimde kompozit kullanımına geçti büyük firmalar. Ama bizler için ahşap hala ideal bir malzeme...

Serdar bey görüş ve öneriniz için teşekkür ediyorum.
Ahşabın bir çok özelliği kesinlikle tartışılmaz.
Fabrikasyon üretimlerde kullanılan fırınlanmış, yüksek kalite ve standartta ahşabı bir amatörün bulabilmesi oldukça güç ve oldukça pahalı olmaz mı?
Yoğuşma konusu ise uygun yerlere, uygun büyüklüklerde menfezler koyarak halledilemez mi?
 

Ynt: DIY karavan

Yalçın Bey,
yaz aylarında biçilmiş ahşabın içerisindeki nem oranı sadece ızagaralanıp açık havada 15-20 gün bekletildiğinde bile bizim işimizi fazlasıyla görecek kadar düşer.
Kışın dış ortam bağıl nemi yüksek olduğundan fırınlama gerekebilir.

Yoğuşma konusunda benim bahsettiğim karavanın iç ortamındaki nem değil; oluşturacağınız sandviç "duvar" dışı ile içi arasındaki sıcaklık farkı yükseldiğinde metal desteklerin bulunduğu yerlerde (belki de içten görünmeyecek şekilde) oluşacak yoğuşma sorunlarıdır. Menfezlerin buna faydası olmaz. Ancak Demir profillerin hiç olmazsa dıştan boyanması (içi çok zor) faydalı olacaktır.

Eski karavanımda (Euramobil DSS 520) şase dışında tüm gövde sırasıyla aluminyum + ahşap + suni kontrplak, aralarda EPS köpük ile yalısım sağlanmış. Yenisinde ise (Knaus Sun Traveller) yine aluminyum + XPS +suni kontrplak, ancak bu sefer preslenerek kompozit panel haline getirilmiş.

Görmediyseniz şuna bir göz atın, tüm aşamaları gösteriyor:
www.youtube.com/watch?v=gEhW8mmtIzU
 



Ynt: DIY karavan

theta' Alıntı:
Yalçın Bey,
yaz aylarında biçilmiş ahşabın içerisindeki nem oranı sadece ızagaralanıp açık havada 15-20 gün bekletildiğinde bile bizim işimizi fazlasıyla görecek kadar düşer.
Kışın dış ortam bağıl nemi yüksek olduğundan fırınlama gerekebilir.

Yoğuşma konusunda benim bahsettiğim karavanın iç ortamındaki nem değil; oluşturacağınız sandviç "duvar" dışı ile içi arasındaki sıcaklık farkı yükseldiğinde metal desteklerin bulunduğu yerlerde (belki de içten görünmeyecek şekilde) oluşacak yoğuşma sorunlarıdır. Menfezlerin buna faydası olmaz. Ancak Demir profillerin hiç olmazsa dıştan boyanması (içi çok zor) faydalı olacaktır.

Eski karavanımda (Euramobil DSS 520) şase dışında tüm gövde sırasıyla aluminyum + ahşap + suni kontrplak, aralarda EPS köpük ile yalısım sağlanmış. Yenisinde ise (Knaus Sun Traveller) yine aluminyum + XPS +suni kontrplak, ancak bu sefer preslenerek kompozit panel haline getirilmiş.

Görmediyseniz şuna bir göz atın, tüm aşamaları gösteriyor:
www.youtube.com/watch?v=gEhW8mmtIzU

Serdar bey, ahşap kullanarak hareket halindeyken esme yapmayacak bir yapıyı inşaa edebileceğimden pek emin değilim. Hatta bu konuda kendime güvenemiyorum.
Profilleri endüstriyel bir koryucu ile boyamak hem ekonomik açıdan hem de stabilizasyonu açısından benim için daha pratik gibi görünüyor.
Kutu profillerin içini boyamak mümkün olmasa da, yoğuşma nedeniyle oluşacak korozyonun, çok uzun yıllar sonucu tahribat oluşabileceğini sanıyorum.
Sizlerin öneri ve tavsiyeleriyle proje daha da yerine oturacağından eminim.
Video için çok teşekkür ediyorum. Kaçırdığım bir bölümdü.

Video için teşekkür ederim. Kaçırdığım bir bölümdü.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,788
Mesajlar
1,523,791
Kayıtlı Üye Sayımız
166,604
Kaydolan Son Üyemiz
pino4.50

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst