Dişli Oranları, Lastik Çapı, Son Hız Hesaplamak İçin Yazılım

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan discovery-V8 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 80
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 72,472
Ynt: Dişli Oranları, Lastik Çapı, Son Hız Hesaplamak İçin Yazılım

Abi cennete gidicen süper program, sadece araçlar model ve yılları ve teknik verileri seçilebilir olsa hani bilgileri bulamayanlar için süper olur selamlar
Hatta explorer sahiplerine kıyak yapayım senin başlık altında http://www.explorerforum.com/ntrprize/
 

Etiketler
Ynt: Dişli Oranları, Lastik Çapı, Son Hız Hesaplamak İçin Yazılım


Baştan niyetim güncellenebilir bir veri tabanı sistemiydi hatta canlı olarak simüle edecektim ama işim bitince yarım kaldı bir fırsat bulduğumda tamamlayacağım hepsini.

Selamlar
 

Ynt: Dişli Oranları, Lastik Çapı, Son Hız Hesaplamak İçin Yazılım


Hesap kitap güzelde bunlar gerçek hayatla nekadar örtüşüyor?

Bir elde makina ve direksiyon, diğer elde vites kolu , bir göz GPS de, bir göz yolda bir test edeyim dedim. ;D




Sonuçlar ;

1. vites

Gerçek


Hesaplanan


2. vites

Gerçek


Hesaplanan


3. vites

Gerçek


Hesaplanan


4. vites

Gerçek


Hesaplanan



Yol bittiği için 5. vites yok ;D onuda sonra denerim. Bu arada GPS ve KM sayacı 35 inch lastikle bir e bir örtüşüyor.

Selamlar
 

Ynt: Dişli Oranları, Lastik Çapı, Son Hız Hesaplamak İçin Yazılım

Yavuz bey merhaba,
Gerçekte de 5000d/d'ları zorluyor musunuz vites değişiminde, yoksa bu denemeye özel miydi?
 

Ynt: Dişli Oranları, Lastik Çapı, Son Hız Hesaplamak İçin Yazılım

abi 15 sene önce kalem kağıt elimde bu hesapları yapmaya çalışırdım inan.m22 şanzuman 4,11 ile 1 de şu lastikle şu sürat. falan ....alllahtan vazgeçtim şimdilerde o sevdadan.işi kolayladın gene aklıma sokucan mazallah. Bu arada herekese iyi bayramlar diliyorum.
 



Ynt: Dişli Oranları, Lastik Çapı, Son Hız Hesaplamak İçin Yazılım

schweps' Alıntı:
Yavuz bey merhaba,
Gerçekte de 5000d/d'ları zorluyor musunuz vites değişiminde, yoksa bu denemeye özel miydi?

Şenol zorlamak derken ?, 5000 d/d v8 için bir zorlama sınırı değil, aksine devir göstergesinde kırmızı band yoktur , göstergeyi tersine bile çevirebilir, ama ben tabiki günlük hayatta böyle kullanmıyorum , ellerim ve gözüm meşgul olmadığında daha agresif kullandığımda olmuştur, ama genelde 3000 d/d yi pek aşmam , araç burada lpg ile çalışıyor, ne hikmsetse 5000 d/d üzerinde lpg nin canı yükselmek istemiyor, ayrıca araç 3 ton civarında bir ağırlığa sahip, bu sadece yolu boş gördüğüm bir anda yaptığım denemeydi.

Selamlar
 

Ynt: Dişli Oranları, Lastik Çapı, Son Hız Hesaplamak İçin Yazılım

.
 

Ynt: Dişli Oranları, Lastik Çapı, Son Hız Hesaplamak İçin Yazılım

yavuz abi...
özel mesaja kapalısın... bana bir iletişim verir misin? özelden ;D
 

Ynt: Dişli Oranları, Lastik Çapı, Son Hız Hesaplamak İçin Yazılım

programın üzrinde yazması lazım, yavuz@landrover.web.tr den ulaşabilirsiniz.

selamlar
 

Ynt: Dişli Oranları, Lastik Çapı, Son Hız Hesaplamak İçin Yazılım


Oncelikle bu bilgilendirme icin tesekkur ederim.
Puma MT82 nasil yaptiginiza iliskin resimli paylasiminiz var mi? link iletirseniz veya kisaca nasil yaptiginiza dair bilgilendirme iletebilirseniz sevinirim.
Tesekkur ederim.

Saygilar,
BK
 



Ynt: Dişli Oranları, Lastik Çapı, Son Hız Hesaplamak İçin Yazılım

Yavuz abi ellerine sağlık. Geçenlerde bahsediyorladı bana. Bulduğuma sevindim Ben Disco II'ye 33lük 255/85/16 lastik taktım ve şimdi şanzıman oranımı değiştiriyorum
1.211'den 1.410'a getireceğiz. Umarım pişman olmam Senin bu program çok işime yaradı teşekkür ederim...
 

Ynt: Dişli Oranları, Lastik Çapı, Son Hız Hesaplamak İçin Yazılım

bariskucuk' Alıntı:
Oncelikle bu bilgilendirme icin tesekkur ederim.
Puma MT82 nasil yaptiginiza iliskin resimli paylasiminiz var mi? link iletirseniz veya kisaca nasil yaptiginiza dair bilgilendirme iletebilirseniz sevinirim.
Tesekkur ederim.

Saygilar,
BK

Barış bey;

Mesajınızı yeni farkettim, özür dilerim.

MT82 takılışı ile ilgili elimde foto yok. Ama işlem araca göre ince ayrıntılar olmakla birlikte genelde standart. Puma motor ile MT82 birbirine örtüştüğü için o kısımda bir işleme gerek yok. Asıl sorun MT82'nin çıkışını LT230 arazi şanzımanına bağlamakta yatıyor. Biz bir tarafı MT82'ye uygun, diğer tarafı LT230'a uygun bir aks yaptırmıştık. Konik şeklindeki MT82'yi arazi şanzımanına bağlamak için de araya bir RR şanzıman kutusu ve flanş yaptırmıştık. Çalışmasına çalışıyordu, lakin yağlama imkanı yoktu. O nedenle, biraz gürültülü bir düzenekti. Şu an, aracımın orjinal şanzımanı olan R380'i kullanıyorum.

Kolay gelsin.
 

Ynt: Dişli Oranları, Lastik Çapı, Son Hız Hesaplamak İçin Yazılım

mercedes w460 300GD modelinin teknik özelliklerini buldum orjinalinde 205R16 lastik bulunmakta buna göre 29'' lastik kullanıldığı belirtiliyor birinci resim 100km hıza vardığı devir ikinci resim 32'' lastik ile 100km hıza vardığı devir buna göre hiçbir değişiklik yapılmadan 32'' lastik takılabilir mi nedeni orjinal lastik ile 100km hıza daha yüksek devirde ulaşıyor 32'' lastiğe göre

1. resim 29'' lastik ile sonucu
2. resim yürür aksamı aynı 32'' lastik ile sonucu

yanlışım varsa düzeltin programı kullanmaya sonuçlarını analiz etmeyi öğreniyorum

teşekkürler



 

Ynt: Dişli Oranları, Lastik Çapı, Son Hız Hesaplamak İçin Yazılım


Doğrudur.
 




hortlattım

bd30 motor rn380 şanzuman 1.66 arazi 35 extem lastik ayna mahruti kaç olmalı?