Valla abi, senin R380'le tecrüben benden daha fazla... ama iyi bilirsin ki, Low 1'de araç yokuş aşşa 5kmh gibi bir hızla iner. Lastik büyüdüğü zaman bu hız ister istemez artar. Benim bir önceki lastiğim 29 inch'ti. Şimdi 32 inch. Eğer MT82'yi takmasaydık, güvenli iniş sürati 7-8kmh gibi bir rakama çıkacaktı, ki giderek hızlanacağı malum. Şuanki 5.44 dişli ile neredeyse 3-5kmh gibi oldukça yavaş, ama hakikaten güvenli bir iniş yapıyorum. çok dik inişlerde bile sorun olmuyor, bazı yerlerde asılı kaldığını hissediyorsun.
Arazi vitesindeyken 6. vitesi çok kullanmadım. ama sorun yaratmadı.. Genelde 30-35 derece eğimli yokuşlarda L2 ile kalkıp, yokuşu L4'le bitiriyorum.
Düz yolda iken;
29 inch lastik ve 1.41 dişli ile, araba kit car gibiydi. o kadar atak ve ani hareketlenme yaratıyordu ki, v8 takmış uno gibi hissediyordum. 32 inch lastik ve 1.22 dişli ile rahat kullanım sergiledi. Aslında para olsa, UK'den eski 1.02 HI dişlisinden bir tane getirtip denemek isterdim.
6. vitesle giderken bir sorunum yok. ama... araç çok hızlı değil... üç sebebi var.
1- Dişli oranı R380'de 0.77 idi, bunda 0.79. Doğal olarak aralarında hız farkı var... eh bi de dizel motor nedeniyle, full throttle gidemiyoruz.
2- Yine de, araç eski halinden daha atak ve yüksek olduğu için, artı şuan MTR lastik kullandığım için, düz yolda 110kmh'ı geçmekten korkar oldum...
3- motorun mazot pompası sorunlu (2. el motor almanın sakat yanı). değiştirmem lazım. araba şuan 90-100HP arası güç veriyor... Kalkış ve yol alışı şu haliyle bile çok iyi... gerçek anlamda 130 PS olunca, nasıl kontrol ederim, bilemedim.. O nedenle, pompayı değiştirmeye çekiniyorum.
Aracında R380 olan bir insana, kalkıp da MT82 takmasını asla önermem... gereksiz maliyet. Ama LT77'si olan birisi, eğer yeni nesil bir motor taktıracaksa, MT82 düşünsün. hem düz yolda, hem de arazide faydası var. MT82'nin çıkması 1750-2000 TL arasında.
Şanzımandan tek şikayetim, gürültüsü... belki de henüz dizele alışamadığım için hem motor hem de şanzıman bana gürültülü geliyor. Discovery'nin şanzıman tüneli şoförün oturma yüksekliği seviyesinde. Defender'da ise, yolcu kabininin altında kalıyor. Dolayısı ile, şanzıman gürültüsü daha çok hissediliyor.