Dişli Oranları, Lastik Çapı, Son Hız Hesaplamak İçin Yazılım

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan discovery-V8 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 80
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 73,632
Ynt: Dişli Oranları, Lastik Çapı, Son Hız Hesaplamak İçin Yazılım

Tüm data girişi yapılmadan rpm artırımı olmuyor, doğru mu?
Program beni heycanlandırdı Yavuz bey, sorularım için kusura bakmayın.
 

Etiketler
Ynt: Dişli Oranları, Lastik Çapı, Son Hız Hesaplamak İçin Yazılım

Aşağıdaki mesajda hesap sonucu bulduğum değerlerle,
http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=20684.msg170897#msg170897
Programın hesapladıkları aynı çıkıyor, o vakit doğru hesaplamışım.
3vites.jpg

4vites.jpg

5vites.jpg
 

Ynt: Dişli Oranları, Lastik Çapı, Son Hız Hesaplamak İçin Yazılım

yavuz bey harika olmuş fikir indirmedim daha iş yerinde indircem. emeğine sağlık
 

Ynt: Dişli Oranları, Lastik Çapı, Son Hız Hesaplamak İçin Yazılım

Teşekkürler Yavuz,

Şenol senin oranlarda bir gariplik var, low range 0.5 olamaz, Doğrusunu ben bulamadım, tek bulduğum standard H-1.58:1, L-2.511 ama buda senin verdiklerine uymuyor. Suzukiyi her ülke kendine göre üretmiş oranların biri diğerini tutmuyor.


Selamlar
 

Ynt: Dişli Oranları, Lastik Çapı, Son Hız Hesaplamak İçin Yazılım

Yavuz bey,
Hücre boş kalmasın diye attım 0.5'i. Low'da hesap yaptırmayacağımdan (o an için) önemsizdi benim için.
 



Ynt: Dişli Oranları, Lastik Çapı, Son Hız Hesaplamak İçin Yazılım

schweps' Alıntı:
Yavuz bey,
Hücre boş kalmasın diye attım 0.5'i. Low'da hesap yaptırmayacağımdan (o an için) önemsizdi benim için.

Tamam anladım, bende bulduğum araçları listeye ekliyordum suzukiyi aramayayım demistim.
 

Ynt: Dişli Oranları, Lastik Çapı, Son Hız Hesaplamak İçin Yazılım

Suzuki ile ilgili ulaşacağım değerleri burdan size bildiririm.
 

Ynt: Dişli Oranları, Lastik Çapı, Son Hız Hesaplamak İçin Yazılım

Süper emek, süper program, emeğiniz için teşekkürler.

PTO ve Crw.Ov.Ud.G birimi neyi ifade ediyor?

Çok küçük bi ayrıntı; örneğin lastik ölçüsünü değiştiğinizde enter' ı tıkladığınızda rpm ve Km/h değişse fena olmaz. Şuan ya stop engine- start yapıyorsunuz, yada devir düğmelerini (+)-(-) yapmak zorunda kalınıyor.
 

Ynt: Dişli Oranları, Lastik Çapı, Son Hız Hesaplamak İçin Yazılım

Hulg' Alıntı:
Süper emek, süper program, emeğiniz için teşekkürler.

PTO ve Crw.Ov.Ud.G birimi neyi ifade ediyor?

Çok küçük bi ayrıntı; örneğin lastik ölçüsünü değiştiğinizde enter' ı tıkladığınızda rpm ve Km/h değişse fena olmaz. Şuan ya stop engine- start yapıyorsunuz, yada devir düğmelerini (+)-(-) yapmak zorunda kalınıyor.


Ben teşekkür ederim,

PTO kısmında overdrive veya under drive bağlarsanız, yahi High- High veya low-low gibi , biri ekonomi için diğeride kaya tırmanışı veya çok ağır yük çekmek için kullanılıyor onların oranlarına göre hesap yapıyor.

İkinci konu araçla ilgili her hangi bir değeri değiştirince stop engine yapmanıza gerek yok, araç kayıt butonuna basarsanız anında yeni hesaplamara göre değerleri görebilirsiniz.

Selamlar
 

Ynt: Dişli Oranları, Lastik Çapı, Son Hız Hesaplamak İçin Yazılım

Yavuz bey,
İspanyol montaj Vitara'lar için bulduğum teknik spesifikasyonu ekte paylaşıyorum.

Buna göre;
1.vites 1/3,649
2.vites 1/1,949
3.vites 1/1,379
4.vites 1/1
5.vites 1/0,795 ve 1/0,864 olarak iki oran gözükmekte, doküman ispanyolca olduğu için çözemedim ama bu fark ya 3 kapı 5 kapıdan ya da karbüratörlü enjeksiyonlu ayrımından kaynaklanıyor. Benim araç, 3 kapı ve enjeksiyonlu. Ölçüm değerlerine göre 1/0,795 daha makul gözüküyor.
geri vites 1/3,676
diferansiyel 1/5,1282
Transfer high 1/1
Transfer low 1/1,818
[attachment=1]
Diğer Suzuki modelleri için benzer dataları bulursam onları da paylaşırım.
 



Ynt: Dişli Oranları, Lastik Çapı, Son Hız Hesaplamak İçin Yazılım

Şenol Teşekkürler , bu değerleri girdim.

Selamlar
 

Ynt: Dişli Oranları, Lastik Çapı, Son Hız Hesaplamak İçin Yazılım

Yavuz bey,
Tüm Suzuki modelleri için bir tablo buldum. Bu daha çok işinize yarayacak sanırım.
[attachment=1]
 


Ynt: Dişli Oranları, Lastik Çapı, Son Hız Hesaplamak İçin Yazılım

abi, eline sağlık. Sıkıntın artarsa araç ağırlığını da ekleyiver. Mkg abimizin arabasıyla benimki aynı kiloda değil malum.
 

Ynt: Dişli Oranları, Lastik Çapı, Son Hız Hesaplamak İçin Yazılım

Engincim ağırlığın veya motorun önemi yok, bizim hesaplamaya çalıştığımız motor devrine göre tekerleğin yapacağı devir, araç hafifse motor devri çeyrek gazda yapar agırsa yarım gazda, tüketim artar ama yapmaya çalıştığımz hesap o değil, çünkü yaptığımız değişiklikler aracın ağırlığını değiştirmiyor.

motorlar tam güçlerini 2000 devir ile son devirleri arasında bir noktada üretirler, mühim olan aracın o devirlerde istediğimiz hız bandında olabilmesi.

Diğer taraflara girersek çıkamayız, örneğin v8 için 2000 devir gaza parmakla ucuyla dokunmkatır, 300 tdi için yarım gazdan fazla, v8 3000 devirde ancak kendine gelmeye başlar, 3000 devirde 300 tdi bitmek üzeredir.


Başka deyişle eğer 5. viteste 100 km hızla gidebilmek için hesapladığımız devir eğer 1000 devirse teoride ekonomi yapmış oluruz ama pratikte araç %1 meyilde bile bayılır, sürekli vites düşmek zorunda kalırız, ekonomi tersine döner veya 5km hızda motor 700 devir yapıyorsa bu araç kalkış yapamaz demektir.

Motorumuzun maximum tork ve gücü ürettiği devirleri bileceğiz bunlara göre makul devir aralıklarında istediğimiz hız bantlarına göre ayaralamalar yapacağız, bunun tek istisnası en yüksek vitestir, bu vitesin amacı düz yolda ekonomi sağlamak olduğundan bu vites için normal seyir hızı 100-110 km bandını turbo dizeller için turbonun devreye girdiği devrin hemen üzerini diğer motorlar için güç eğrisininin dikine çıkmaya başladığı noktanın hemen üzerini seçeceğiz.

Yarış aracı hazırlıyorsak ekonomiyi bir kenara bırakıp çabuk ivemelenen, son hızdan ziyada yüksek güçte ilerlemeyi sağlayan devir aralıklarını seçeceğiz.

Selamlar
 



Ynt: Dişli Oranları, Lastik Çapı, Son Hız Hesaplamak İçin Yazılım

Yeni versiyon u buradan indirebilirsiniz;

http://www.landrover.web.tr/YVZGEAR/YVZ_GEAR_1.2_Setup.EXE

Veritabanında mevcut degerleri paylaşmak ve diğer kullanıcıların paylaşmak istedikleri verileri kullanabilmek için değişiklikler yapmak zorunda kaldım, bu özellikler henüz devreye girmedi ama yakında girecek.

Yeni eklenen özellikler,

1- Araçları kopayalayıp mevcut değerleri değiştirerek karşılaştıma yapmak mümkün.
2- Lastik Değişimlerinin yüksekliğe etkileri ve karşılaştırılması mümkün.
3- En alttaki Status Bar kısmında MPH olarak değişimleri izlemek mümkün.
4- Bir araçta devir ve km yi ayarladıktan sonra, araçlar üzerinde gezerek aynı değerlerin onlara etkilerini anında izlemek mümkün.
5- Apply Changes butonu ile çalışan bir sistem üzerinde yaptığınız değişikliklerin anında etkilerini izlemek mümkün.

Önerilerilerinize devam edin zaman buldukça aklımda olan , olması gerek özellikleri bende eklemeye devam edeceğim.

Selamlar
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,676
Mesajlar
1,522,013
Kayıtlı Üye Sayımız
166,527
Kaydolan Son Üyemiz
Selma Yörük

SON KONULAR



Geri
Üst