Ynt: Dişli Oranları, Lastik Çapı, Son Hız Hesaplamak İçin Yazılım
Engincim ağırlığın veya motorun önemi yok, bizim hesaplamaya çalıştığımız motor devrine göre tekerleğin yapacağı devir, araç hafifse motor devri çeyrek gazda yapar agırsa yarım gazda, tüketim artar ama yapmaya çalıştığımz hesap o değil, çünkü yaptığımız değişiklikler aracın ağırlığını değiştirmiyor.
motorlar tam güçlerini 2000 devir ile son devirleri arasında bir noktada üretirler, mühim olan aracın o devirlerde istediğimiz hız bandında olabilmesi.
Diğer taraflara girersek çıkamayız, örneğin v8 için 2000 devir gaza parmakla ucuyla dokunmkatır, 300 tdi için yarım gazdan fazla, v8 3000 devirde ancak kendine gelmeye başlar, 3000 devirde 300 tdi bitmek üzeredir.
Başka deyişle eğer 5. viteste 100 km hızla gidebilmek için hesapladığımız devir eğer 1000 devirse teoride ekonomi yapmış oluruz ama pratikte araç %1 meyilde bile bayılır, sürekli vites düşmek zorunda kalırız, ekonomi tersine döner veya 5km hızda motor 700 devir yapıyorsa bu araç kalkış yapamaz demektir.
Motorumuzun maximum tork ve gücü ürettiği devirleri bileceğiz bunlara göre makul devir aralıklarında istediğimiz hız bantlarına göre ayaralamalar yapacağız, bunun tek istisnası en yüksek vitestir, bu vitesin amacı düz yolda ekonomi sağlamak olduğundan bu vites için normal seyir hızı 100-110 km bandını turbo dizeller için turbonun devreye girdiği devrin hemen üzerini diğer motorlar için güç eğrisininin dikine çıkmaya başladığı noktanın hemen üzerini seçeceğiz.
Yarış aracı hazırlıyorsak ekonomiyi bir kenara bırakıp çabuk ivemelenen, son hızdan ziyada yüksek güçte ilerlemeyi sağlayan devir aralıklarını seçeceğiz.
Selamlar