Dişli Oranları, Lastik Çapı, Son Hız Hesaplamak İçin Yazılım

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan discovery-V8 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 80
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 73,627
Ynt: Dişli Oranları, Lastik Çapı, Son Hız Hesaplamak İçin Yazılım

Vay koçum benim hoşgeldin ;D
 

Etiketler
Ynt: Dişli Oranları, Lastik Çapı, Son Hız Hesaplamak İçin Yazılım

discovery-V8' Alıntı:
Orjinal hesabıyla aynı yükü bindirmek için oranın 1:1 olması durumunda lastiğinde orjinal boyutta kalması gerekiyor, 1,3:1 için lastiği en fazla 1,3 kadar büyütebiliriz ki bu yeterli gibi geldi, birdaha hesap yapmak lazım.


[attachment=1] tekerlek çapını direk çapta 1,3 arttırırsak çevrede daha farklı bi uzama olur.farklı bir orantı olmalı bence.
 

Ynt: Dişli Oranları, Lastik Çapı, Son Hız Hesaplamak İçin Yazılım

yavuz-çelikel' Alıntı:
[attachment=1] tekerlek çapını direk çapta 1,3 arttırırsak çevrede daha farklı bi uzama olur.farklı bir orantı olmalı bence.

Yavuz Gönderdiğin linkten bolt on portal aks ları inceledim, 1,5:1 miş onların oranı.


Selamlar
 

Ynt: Dişli Oranları, Lastik Çapı, Son Hız Hesaplamak İçin Yazılım

yavuz

ashcroft amcamlara sor hemen cevap yazarlar... "portal rover" ascrofta özel bir transfer kutusu yaptırıyormuş ve araç 40" lastikle 135 km gibi bir son sürate çıkıyormuş...
 

Ynt: Dişli Oranları, Lastik Çapı, Son Hız Hesaplamak İçin Yazılım

E aynı hesap Naci, 135 km son hız 5000 devirde , motor 5000 devirde sürekli gittimi 100 km de ya hararet yapar yada çatlar.
 



Ynt: Dişli Oranları, Lastik Çapı, Son Hız Hesaplamak İçin Yazılım

Gecekten harika mukemmel bir program ellerinize sağlık.... Şöyleki babam biraz ingilizce sorunu cektıgı ıcın biraz daha türkçe olsaydı sanırım biraz daha genele hitap ederdi tekrar teşekkürler....
 

Ynt: Dişli Oranları, Lastik Çapı, Son Hız Hesaplamak İçin Yazılım

mu7y' Alıntı:
Gecekten harika mukemmel bir program ellerinize sağlık.... Şöyleki babam biraz ingilizce sorunu cektıgı ıcın biraz daha türkçe olsaydı sanırım biraz daha genele hitap ederdi tekrar teşekkürler....

Mesaj alındı, dil seçimi koyacağız ;D
 


Ynt: Dişli Oranları, Lastik Çapı, Son Hız Hesaplamak İçin Yazılım

Yavuz,
Benim motorun son devri 5300'müş. laserle ölçüm ve devir saati birebir tutuyor. sendeki kopyada değeri düzeltebilir misin?
teşekkürler.
 

Ynt: Dişli Oranları, Lastik Çapı, Son Hız Hesaplamak İçin Yazılım

Yavuz Bey elinize sağlık. Ben yeni gördüm. Hemen indiriyorum ben de.
 



Ynt: Dişli Oranları, Lastik Çapı, Son Hız Hesaplamak İçin Yazılım

Güzel çalışma tebrikler ellerinize sağlık.İspanyollarla Japon üretim olan suzuki değerleri farklılık gösteriyo aracın değerlerini nerden bulabiliriz?
 

Ynt: Dişli Oranları, Lastik Çapı, Son Hız Hesaplamak İçin Yazılım


discovery-V8' Alıntı:
E aynı hesap Naci, 135 km son hız 5000 devirde , motor 5000 devirde sürekli gittimi 100 km de ya hararet yapar yada çatlar.


;D ;D ;D

bunları keşke çatlatmadan önce okusaymışım...
 

Ynt: Dişli Oranları, Lastik Çapı, Son Hız Hesaplamak İçin Yazılım

edaghan' Alıntı:
Yavuz,
Benim motorun son devri 5300'müş. laserle ölçüm ve devir saati birebir tutuyor. sendeki kopyada değeri düzeltebilir misin?
teşekkürler.

Engin max devir kısmına istediğin devri kendin yazabilirsin, Fakat hesaplarında bir yanlışlık var , Mekanik pompalı Dizel motorlar 5300 devir yapamaz, teorik olarak mazotun yanma hızı düşüktür bunu sadece dizel yakıtla hızlandırmanın bir yolu maalesef yok.

Motor bir çevrimde mazot ve havayı emiyor ,sıkıştırıyor , patlatıyor , yanmış gazı boşaltıyor , bu işlemi 1 dakika içinde mazot gibi ağır yanan bir yakıtla ancak 4000-4500 defa (+/- tolaransları var) yapabiliyoruz.

TD5 motordan bir örnek vereyim, bu motorun enjektörlerinin nekadar pahalı olduğundan hep bahsedilir, merak ettim araştırdım, BMW bu tür motorlar üzerinde yaptığı araştırmalarda yakıtın tamamını bir defada püskürtmek yerine yarısını önceden geri kalan yarısınıda patlama anının hemen öncesinde püskürterek mazotun yanma hızını arttırmaya çalışmış bunda kısmende olsa başarılı olmuşlar. Şöyleki bu motor max gücü 4200 devirde verebiliyor, belkide dizelde mümkün olan en yüksek devirlerden biri olan 5600 devire kadar çıkabiliyor.

Sonuç bir dizel motordan 5600 devir alabilmek ama bunu yapmak için özel enjektörler, 5 silindirli bir motor ve çok hassas ayarlar yapan bir ECU gerekli, parça fiyatlarıda ortada.

Mekanik pompalı bir aracın 4500 devirin üzerinde devir yapabilmesi bence çok zor, mutlaka işlem hatası vardır.

Selamlar
 

Ynt: Dişli Oranları, Lastik Çapı, Son Hız Hesaplamak İçin Yazılım

discovery-V8' Alıntı:
Motor bir çevrimde mazot ve havayı emiyor ,sıkıştırıyor , patlatıyor , yanmış gazı boşaltıyor ,

BMW bu tür motorlar üzerinde yaptığı araştırmalarda yakıtın tamamını bir defada püskürtmek yerine yarısını önceden geri kalan yarısınıda patlama anının hemen öncesinde püskürterek mazotun yanma hızını arttırmaya çalışmış bunda kısmende olsa başarılı olmuşlar. Şöyleki bu motor max gücü 4200 devirde verebiliyor, belkide dizelde mümkün olan en yüksek devirlerden biri olan 5600 devire kadar çıkabiliyor.

Patlama anının hemen öncesinde, basınç oldukça yüksekken bu püskürtmeyi yapabildiklerine göre epey komplike bir enjeksiyon sistemleri olsa gerek.
 

Ynt: Dişli Oranları, Lastik Çapı, Son Hız Hesaplamak İçin Yazılım

discovery-V8' Alıntı:
Engin max devir kısmına istediğin devri kendin yazabilirsin, Fakat hesaplarında bir yanlışlık var , Mekanik pompalı Dizel motorlar 5300 devir yapamaz, teorik olarak mazotun yanma hızı düşüktür bunu sadece dizel yakıtla hızlandırmanın bir yolu maalesef yok.

Motor bir çevrimde mazot ve havayı emiyor ,sıkıştırıyor , patlatıyor , yanmış gazı boşaltıyor , bu işlemi 1 dakika içinde mazot gibi ağır yanan bir yakıtla ancak 4000-4500 defa (+/- tolaransları var) yapabiliyoruz.

TD5 motordan bir örnek vereyim, bu motorun enjektörlerinin nekadar pahalı olduğundan hep bahsedilir, merak ettim araştırdım, BMW bu tür motorlar üzerinde yaptığı araştırmalarda yakıtın tamamını bir defada püskürtmek yerine yarısını önceden geri kalan yarısınıda patlama anının hemen öncesinde püskürterek mazotun yanma hızını arttırmaya çalışmış bunda kısmende olsa başarılı olmuşlar. Şöyleki bu motor max gücü 4200 devirde verebiliyor, belkide dizelde mümkün olan en yüksek devirlerden biri olan 5600 devire kadar çıkabiliyor.

Sonuç bir dizel motordan 5600 devir alabilmek ama bunu yapmak için özel enjektörler, 5 silindirli bir motor ve çok hassas ayarlar yapan bir ECU gerekli, parça fiyatlarıda ortada.

Mekanik pompalı bir aracın 4500 devirin üzerinde devir yapabilmesi bence çok zor, mutlaka işlem hatası vardır.

Selamlar

Yavuz abi, ölçümü çok sevdiğimiz bir abimizin Laser'li ölçüm cihazı ile yaptık. motor ana kasnağının üstüne cihazın bandı yapıştırılıyor. motor çalıştırılıyor ve ölçüm başlıyor. Aracımın devir göstergesi alternatörden çalışıyor. araç boşta iken devir saati de max 5300 civarı gösteriyor. Bu iki sistem de aynı gösterince; doğru olduğunu düşünmüştüm.
 



Ynt: Dişli Oranları, Lastik Çapı, Son Hız Hesaplamak İçin Yazılım

edaghan' Alıntı:
Yavuz abi, ölçümü çok sevdiğimiz bir abimizin Laser'li ölçüm cihazı ile yaptık. motor ana kasnağının üstüne cihazın bandı yapıştırılıyor. motor çalıştırılıyor ve ölçüm başlıyor. Aracımın devir göstergesi alternatörden çalışıyor. araç boşta iken devir saati de max 5300 civarı gösteriyor. Bu iki sistem de aynı gösterince; doğru olduğunu düşünmüştüm.

Yöntem doğru gibi ama mekanik pompa normal enjektör bana imkansız gibi geldi , belkide doğrudur araştırma yapmadım yeterince.

Selam
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,676
Mesajlar
1,522,007
Kayıtlı Üye Sayımız
166,527
Kaydolan Son Üyemiz
Selma Yörük

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst