discovery-V8
A Clean Landrover is the Sign of Sick Mind
Ynt: Dişli Oranları, Lastik Çapı, Son Hız Hesaplamak İçin Yazılım
Vay koçum benim hoşgeldin ;D
Vay koçum benim hoşgeldin ;D
discovery-V8' Alıntı:Orjinal hesabıyla aynı yükü bindirmek için oranın 1:1 olması durumunda lastiğinde orjinal boyutta kalması gerekiyor, 1,3:1 için lastiği en fazla 1,3 kadar büyütebiliriz ki bu yeterli gibi geldi, birdaha hesap yapmak lazım.
yavuz-çelikel' Alıntı:[attachment=1] tekerlek çapını direk çapta 1,3 arttırırsak çevrede daha farklı bi uzama olur.farklı bir orantı olmalı bence.
mu7y' Alıntı:Gecekten harika mukemmel bir program ellerinize sağlık.... Şöyleki babam biraz ingilizce sorunu cektıgı ıcın biraz daha türkçe olsaydı sanırım biraz daha genele hitap ederdi tekrar teşekkürler....
discovery-V8' Alıntı:E aynı hesap Naci, 135 km son hız 5000 devirde , motor 5000 devirde sürekli gittimi 100 km de ya hararet yapar yada çatlar.
edaghan' Alıntı:Yavuz,
Benim motorun son devri 5300'müş. laserle ölçüm ve devir saati birebir tutuyor. sendeki kopyada değeri düzeltebilir misin?
teşekkürler.
discovery-V8' Alıntı:Motor bir çevrimde mazot ve havayı emiyor ,sıkıştırıyor , patlatıyor , yanmış gazı boşaltıyor ,
BMW bu tür motorlar üzerinde yaptığı araştırmalarda yakıtın tamamını bir defada püskürtmek yerine yarısını önceden geri kalan yarısınıda patlama anının hemen öncesinde püskürterek mazotun yanma hızını arttırmaya çalışmış bunda kısmende olsa başarılı olmuşlar. Şöyleki bu motor max gücü 4200 devirde verebiliyor, belkide dizelde mümkün olan en yüksek devirlerden biri olan 5600 devire kadar çıkabiliyor.
discovery-V8' Alıntı:Engin max devir kısmına istediğin devri kendin yazabilirsin, Fakat hesaplarında bir yanlışlık var , Mekanik pompalı Dizel motorlar 5300 devir yapamaz, teorik olarak mazotun yanma hızı düşüktür bunu sadece dizel yakıtla hızlandırmanın bir yolu maalesef yok.
Motor bir çevrimde mazot ve havayı emiyor ,sıkıştırıyor , patlatıyor , yanmış gazı boşaltıyor , bu işlemi 1 dakika içinde mazot gibi ağır yanan bir yakıtla ancak 4000-4500 defa (+/- tolaransları var) yapabiliyoruz.
TD5 motordan bir örnek vereyim, bu motorun enjektörlerinin nekadar pahalı olduğundan hep bahsedilir, merak ettim araştırdım, BMW bu tür motorlar üzerinde yaptığı araştırmalarda yakıtın tamamını bir defada püskürtmek yerine yarısını önceden geri kalan yarısınıda patlama anının hemen öncesinde püskürterek mazotun yanma hızını arttırmaya çalışmış bunda kısmende olsa başarılı olmuşlar. Şöyleki bu motor max gücü 4200 devirde verebiliyor, belkide dizelde mümkün olan en yüksek devirlerden biri olan 5600 devire kadar çıkabiliyor.
Sonuç bir dizel motordan 5600 devir alabilmek ama bunu yapmak için özel enjektörler, 5 silindirli bir motor ve çok hassas ayarlar yapan bir ECU gerekli, parça fiyatlarıda ortada.
Mekanik pompalı bir aracın 4500 devirin üzerinde devir yapabilmesi bence çok zor, mutlaka işlem hatası vardır.
Selamlar
edaghan' Alıntı:Yavuz abi, ölçümü çok sevdiğimiz bir abimizin Laser'li ölçüm cihazı ile yaptık. motor ana kasnağının üstüne cihazın bandı yapıştırılıyor. motor çalıştırılıyor ve ölçüm başlıyor. Aracımın devir göstergesi alternatörden çalışıyor. araç boşta iken devir saati de max 5300 civarı gösteriyor. Bu iki sistem de aynı gösterince; doğru olduğunu düşünmüştüm.