Discovery II Çeşitli Sorunlar

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan mildseven Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 32
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 15,090

mildseven

Ana Kamp
Mesajlar
71
Tepkime Puanı
1
Selamlar;
İsmim Uğur Öztürk. İzmir'de yaşıyorum. İnternet ile sürekli içli dışlı olmama rağmen ilk defa bir Forum'a üye olup yazı yazıyorum. Forum'u bulmam da tamamen tesadüf eseri oldu. Daha doğrusu forum benim hobi olarak ilgilnediğim hemen hemen her konuyu; Scuba, sualtı fotoğrafı, 4x4, off-road; kapsadığı halde bunları araken bulmadım forumu.
2000 Model Disco II V8 bir küheylanım var. Çok seviyorum küheylanı ama bizimki bana ızdırap veren bir birliktelik. Gerek bakımı gerek arızası özellikle de doyuramadığım benzin susuzluğu beni perişan etmeye başladı. Nihayetinde psikolojik karşıtlığımı yenip Disco'yu LPG yakıt sistemine çevirtmeye karar verdim. Psikolojik diyorum çünkü bundan önceki işim Aygaz'da dökmegaz tanklarını ve otogaz istasyonlarını kurup, LPG satmaktı. Meslek olarak ta LPG'nin güvenlik kurallarına uygun kullanıldığı müddetçe tehlikesiz olduğunu bilirim. Internet'i karıştırmaya başladım. Benim LPG üzerine çalıştığım zamandan beri çok değişmişti LPG dönüşüm sistemleri. Sıralı enjeksiyonlu sistemler çıkmış piyasaya. Dünyadaki uygulamaları araştırdım önce Disco'ya en uygun dönüşüm sisteminin ne olacağına karar vermek için. İngiltereden safyaları karıştırdım hemen. Disco-LPG en kolay orda bulunur diye. Şimdi sorsanız İngilterede kaç dönüşüm istasyonu var LPG dolum istasyonları nerededir hepsini söylerim. Bu arada dizel motorlara da LPG uygulaması yapıldığını öğrendim. Benzinli motorlardaki gibi tam bir dönüşüm değil. LPG ve Dizel birlikte yakılıyor. 70 dizel/30 LPG veya 60 Dizel /40 LPG gibi oranlarda. %20 - %30 yakıt tasarrufu ve %10-%15 güç artışı iddia ediyorlar. 3-5 yıla kadar Türkiye'de de yapılmaya başlarsa şaşırmam.
Uygulanmış dönüşüm örneklerini gördükten sonra en uygun markanın Prins olacağına karar verdim. Döndüm Türkiye'den sayfaları karıştırmaya başladım. Bu sırada buldum forumu. Yavuz Bey'in Disco'ya Prins LPG sistemi taktırdığı yazışmalar takıldı önce aramama. Sonra oturdum, geçtiğimiz hafta sonu iki gün boyunca pek çok konuyu keyifle okudum forumun içerisinde. Özellikle Yavuz Bey'in Disco'sunun geçirdiği evrimden çok etkilendim. Benim küheylan da aynı renkte olduğu için heves ettim şnorkel, port bagaj, tampon, vinç yaptırmaya fakat forumu okumaya devam ettikçe de ümitsizliğe kapıldım biraz. Özellikle ideal off-road aracının gerekliliklerini okudukça. Mümkün olduğunca elektronik aksamının az olup mekanik olması, manuel vitesli olması hatta ABS bile bulunmamasının iyi olacağını öğrenince, ki hepsi mantıklı sebepler, biraz da hayal kırıklığına uğradım. Az elektronik az arıza, çok mekanik çok keyif. Benim küheylan yoğunluklu asfaltta ve hafif arazi şartlarında dolaştığı halde durmadan arıza çıkarıyor. Sizler Disco'nun nekadar güvenilir ve sorunsuz olduğunu söylediğinizde şaşırmıştım. Ya benim küheylen Disco değil ya da hala Disco olduğunu bilmiyor. Aldığım günden beri sorunu, arızası bitmiyor. İlk olarak hava akışmetresi arızalı çıktı. Değiştirdik. Low Range geçince manuel moda geçmediğini fark ettim. Bilmem ne müşürü bozukmuş. Değiştirdik. Koltuk ısıtıcısı çalışmıyordu. Rezistanslı ısıtıcı yanmış. Onu da değiştirdik. Piza kulesi gibi yana yatmaya başladı. Arka amortisör körüğü delinmiş. Değiştirdik. Sıtma nöbetine tutulmuş gibi titremeye başladı. Ateşleme bobinleri yanmış dediler. Çaresiz değiştirdik. Durmadan su eksiltiyordu. Servis bir türlü bulamadı sebebini. Fark ettim ki taşma kabının altındaki boru bağlantı parçası kırılmış. Kabı değiştirmedim 350 Euro olduğunu duyunca. Fabrikada atelyede uygun şekilde tamir ettirdim. Orjinalinden sağlam oldu. Amortisör körüklerine hava basan kompresör V8 motodan daha sesli çalışmaya başlayınca, o da bozuk fiyatı da 1400 YTL dediler. Onu değiştirmedim çok şükür. Kompresörü söküp temizledik. Su girmiş içerisine. Paslanıp, kitlenmiş rulmanları. Değiştirince sessiz sedasız çalışmaya başladı. Aküsü bitti yolda kaldık. Tam da benzincide. Bu arada değişen rot başlarını, rotilleri, motor takozlarını hiç söylemeyeyim bile. Benim Küheylan Özde Değil Sözde Disco galiba. Ama ne yapayım çok seviyorum. İlk olarak 4x4 almaya karar verip araştırmaya başlayınca sevdim. Arazi kabiliyetlerini, çok fonksiyonelliğini, zamanının ilerisinde bir araç oluşunu, küt-keskin-köşeli hatlarını sevdim. Sonra bir gezi sırasında pekişti sevgim. Bilen bilir İzmir'de pek kar yağmaz. İzmir'e taşındığım 2001 yılından buyana hersene bir veya iki kez kar yağdı. Ama ne gariptir ki her kar yağışında İzmir'liler sanki hayatlarında ilk kez kar gören çöl bedevileri gibi davranıyorlar. Manisa'da Spil dağı var. Senede bir iki kez kar görüp doyamayanlar oraya gider hafta sonu. Biz de bir haftasonu heves ettik. 3 Aile çocuklar ile 8 kişi doluştuk benim Disco'ya çıktık yola. Dağa tırmanırken baktım bütün araçlar kar yüzünden geri dönüyor yolu tıkamışlar. Bize her yer yol deyip daldık araziye. Sanki arzide değil düz yolda gidiyoruz. Bana mısın demeden ulaştırdı Disco bizi zirveye. Son olarak ta Konya'dan bayram dönüşü. Bir kar bir tipi. Diğer araçlar zincir nezaretinde zar zor ilerlerken biz sol şeritten geldik İzmir'e.
Ne atabiliyorum, ne satabiliyorum ne de vaz geçebiliyorum. Bir ara ikinci el Disco III için heves ettim. Ama hem fiyatı yüzünden hem de Yavuz Bey'in Disco III için yorumunu okuyunca vaz geçtim hemen. Her neyse Disco macerama LPG ile devam etmeye karar verdim. Hatta bayram öncesi Ankara'ya uğrama planımız var. Belki Yavuz Beyin montaj yaptırdığı dönüşüm servisinde yaptırırım montajı. Çözemediğim bir konu var lakin. İngiltere'deki dönüşüm örneklerinin fotoğraflarını incelerken Disco'nun ve hatta pek çok 4x4'ün şasi altına tank montajı yapıldığını fark ettim. Baktım Disco'nun altında uygun yerler var. Dönüşüm yapanlar pek yanaşmıyor aracın altına montaja. Sızdırmazlık testi diyorlar. TSE ve Makina Mühendisleri Odası'nın sayfasından ilgili standartları aradım. Standartları buldum ama para vermezseniz okuyamıyorsunuz standartları. Sizlerden bilgisi olan var mı bu konuda? Disco'nun şasi altına tank montajı yapılabilir mi? Yapılırsa TSE Standartlarına aykırı olur mu? TSE Standartlarının çok büyük bölümünün DIN, JIS, ASTM gibi standartlardan tercüme olduğunu düşünürseniz sorun olmazmış gibi geliyor.
Dedim ya ilk defa yazıyorum bir foruma. Umarım çok uzun ve gereksiz ayrıntılarla dolu olmamıştır.
Sevgiler
 

Etiketler
Merhaba aramıza hoş geldiniz , size uzun uzun yazacağım ama şimdi bir toplantıya yetişmem gerekiyor.

Selamlar
 

Uğur bey hoşgeldiniz :smiley: Ben de izmirde yaşıyorum. Sonbaharda hafta sonu etkinliklerimiz başlar, sizi de aramızda görmek isteriz ;)
Erdal (97 disco-I 300 tdi)
http://www.izdoff.org.tr
http://autos.groups.yahoo.com/group/izmiroffroadclub/
 

Uğur Bey hoşgeldiniz. Her halükarda bir Disco'da bu kadar çok sorunun olması garip. Eğer değiştirecek veya bir Disco daha alacaksanız Discovery I almanız daha uygun olur gibime geldi. Az elektronik, az masraf hesabı ;D
 

Merhaba Uğur bey, hoşgeldiniz :smiley:
Disco II ler genelde sorunsuzdur, Freelander 1.8 gibi sorunlu olarak mimlenmiş bir araç değil ama sizinkisi şanssızlık, forumdan Serdar Karabacak var Disco II sahibi, o sizden de fazla ve kronik sorunlarla boğuşuyordu en son, ama servislere sorarsanız sorunsuz deniyor.
Sizin araç karda Disco I e göre çok avantajlı çünkü traction control var, offroad a sokulmaz diye bişey yok işin aslı, çok zorlamaz ve çamur öncesi ve sonrası bakımını iyi yaparsanız TC sayesinde kilide falan ihtiyaç olmadan çok rahat yürür.
 



Disco II için masrafların daha başındasınız...

ABS-TC-HDC ışıkları yanınca onları söndürmek için 2 porya başı tanesi 900 YTL
belkide bir ABS pompası değiştirmek zorunda kalacaksınız 2800 USD

Ancak Defender yürürüne sahip tangır tungur bir DEfender veya Disco I'den çok daha kabiliyetli bir araca sahip olmanız için bazı masrafları yapmanız gerekiyor.

Ucuza sadece arazide binilecek bir araç diyorsanız yanlış seçim. AMa kabiliyetli bir çok fonksiyon aracı ise düşünceniz aracınız ideal...
 

Serdarcım zaten ya tangır gidicen ya da mangır gidecek :D :D bu işler böyle
Disco I le de tangır gitmeme rağmen ne mangırlar gitti :smiley: kimbilir aynı şeyleri yapsam Disco II ile ne hale gelirdim allah bilir, bütçe kısıtlı ise hard offroadu Niva ile yapacaksın ;)
 

"Ancak Defender yürürüne sahip tangır tungur bir DEfender veya Disco I'den çok daha kabiliyetli bir araca sahip olmanız için bazı masrafları yapmanız gerekiyor."

Görüyorum ki Disco I e çamur atmışsın! takayım öne ARB arkaya Detroit, nal toplarsın TC ile (bozulmazsa tabii) ;D ;D
 

Skarabacak' Alıntı:
Disco II için masrafların daha başındasınız...

ABS-TC-HDC ışıkları yanınca onları söndürmek için 2 porya başı tanesi 900 YTL
belkide bir ABS pompası değiştirmek zorunda kalacaksınız 2800 USD

Ancak Defender yürürüne sahip tangır tungur bir DEfender veya Disco I'den çok daha kabiliyetli bir araca sahip olmanız için bazı masrafları yapmanız gerekiyor.

Ucuza sadece arazide binilecek bir araç diyorsanız yanlış seçim. AMa kabiliyetli bir çok fonksiyon aracı ise düşünceniz aracınız ideal...

Vaay Serdarım dömüş geri , nerelerdeydin yaw özledik seni.

Selamlar
 

Yavuz abi işler güçler çok yoğundu... Arada Almanya ve Meksika yaptım ama yağmurlara yetiştim...
Lada yolcu oldu verdik bir arkadaşa..
Artık Zuki Vitara kovalıyorum ama her an bir LR Disco I V8'de alabilirim..

LROT event yaparsa görüşürüz inşallah....
Senin taadilat işlerin varmış diye takip ettim..
 



erdalyaman' Alıntı:
Uğur bey hoşgeldiniz :smiley: Ben de izmirde yaşıyorum. Sonbaharda hafta sonu etkinliklerimiz başlar, sizi de aramızda görmek isteriz ;)
Erdal (97 disco-I 300 tdi)
http://www.izdoff.org.tr
http://autos.groups.yahoo.com/group/izmiroffroadclub/

Merhaba Erdal Bey;
Etkinliklere katılmayı isterim. izdoff'un sayfasından da takip etmeye çalışırım. Aracınızın bakımını İzmir'de nerede yaptırıyorsunuz?

Etkinliklerin fotoğraflarına göz attım. Tanıdık bir simaya rastladım. Asil, ayrılmadan önce aynı fabrikada çalışıyorduk.
Selamlar
Uğur
 

Benim aracın LPG dönüşümünü yapabn arkadaş bu , ilgilenenlere duyrulur,

http://www.otogaz-memduhusta.com

Selamlar
 

discovery-V8' Alıntı:
Benim aracın LPG dönüşümünü yapabn arkadaş bu , ilgilenenlere duyrulur,

http://www.otogaz-memduhusta.com

Selamlar

Teşekkürler Yavuz Bey. Memduh Usta'nın CV'sinin de sayfada olması hoş olmuş.
Selamlar
Uğur
 

Deep' Alıntı:
Merhaba Uğur bey, hoşgeldiniz :smiley:
Disco II ler genelde sorunsuzdur, Freelander 1.8 gibi sorunlu olarak mimlenmiş bir araç değil ama sizinkisi şanssızlık, forumdan Serdar Karabacak var Disco II sahibi, o sizden de fazla ve kronik sorunlarla boğuşuyordu en son, ama servislere sorarsanız sorunsuz deniyor.
Sizin araç karda Disco I e göre çok avantajlı çünkü traction control var, offroad a sokulmaz diye bişey yok işin aslı, çok zorlamaz ve çamur öncesi ve sonrası bakımını iyi yaparsanız TC sayesinde kilide falan ihtiyaç olmadan çok rahat yürür.

Merhaba;
Araçta TC var ise Difransiyel Kilidine ihtiyaç yok mudur? Uygulanmaz mı? Lüks mü olur? Dif Lock üzerine yazışmaları okudum ama ya ben fark etmedim ya da böyle bir konuya değinilmedi.
Selamlar
Uğur
 

Skarabacak' Alıntı:
Disco II için masrafların daha başındasınız...

ABS-TC-HDC ışıkları yanınca onları söndürmek için 2 porya başı tanesi 900 YTL
belkide bir ABS pompası değiştirmek zorunda kalacaksınız 2800 USD
Merhaba;
Bu masrafları çıkardı mı sizin Disco? ABS Sensörlerini ve ABS Modülatörünü arazi kullanımında korumanın bir yolu yok mudur acaba? (Söküp çıkarmak dışında ;D)
Selamlar
Uğur
 



mildseven' Alıntı:
Merhaba Erdal Bey;
Etkinliklere katılmayı isterim. izdoff'un sayfasından da takip etmeye çalışırım. Aracınızın bakımını İzmir'de nerede yaptırıyorsunuz?

Etkinliklerin fotoğraflarına göz attım. Tanıdık bir simaya rastladım. Asil, ayrılmadan önce aynı fabrikada çalışıyorduk.
Selamlar
Uğur

Izdoff sitesi yanısıra yahoo gurubundan da takip ederseniz iyi olur, sitenin maillerinde bazen problem yaşanabiliyor. Yahoo da kullanılıyor iletisim icin.
Asil gecen sene katıldı aramıza birkac geziye geldi güzel bir defender 110 u var...
Benim disco-1 ve Utkunun defender i , Benim cok eski ve ustalığına, etik anlayışına çok güvendiğim arkadaşım Erol ustaya (özel servis) götürüyoruz. Bir arkadaşımız Gizmer' e gidiyor (özel servis) bir kısmı da Okan (resmi servis) ve Serkan'a (özel servis, Okanın kardeşi) gidiyorlar.
sevgiler
erdal
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,756
Mesajlar
1,523,303
Kayıtlı Üye Sayımız
166,571
Kaydolan Son Üyemiz
sezginelif09sena@gma

Çevrimiçi üyeler

SON MESAJLAR

SON KONULAR



Geri
Üst