Discovery 2 TD5 Yüksek Titreşim

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan schweps Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 30
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 25,691
Ynt: Discovery 2 TD5 Yüksek Titreşim

Enes hocam,
Mil ikazı nedir bilmiyorum ama üçgen sac ve şaftla ilgili bilgiler için teşekkürler.
Araç park halindeyken hafif gaz ile sağa yatması konusunda yorumun nedir acaba? Takozla ilişkilendirebilir miyiz?
 

Etiketler

Ynt: Discovery 2 TD5 Yüksek Titreşim

Merhabalar,
Cts sabahı aracı sanayiye götürdüm, tanıdığım birkaç kişiyle bu titreşim olayını tartışmaktı niyetim.
Bütün hafta neredeyse her gün araçla işe gidip gelmiştim ve titreşim hissetmemiştim. (Kısa mesafe kullanım ve motor ısınmaya fırsat bulamıyor)
Sanayiye giderken biraz aracı sıkıştırdım. Aracı park ettiğimde önden su aktığını fark ettim.
Not: Titreşim problemini yaşadığım yolculuk öncesi genleşme kabında su eksikti ve 1-1,5lt ilave yaptım. Yolculuktan sonra baktığımda ise genleşme deposu tamamen boşalmıştı.
Geçtiğimiz hafta her kullanımdan sonra motor sıcakken hem seviyeyi hem de zemini kontrol ettim, seviye hep düşüyordu ama sanırım damlamadan buharlaştığından göremiyordum, su takviyesi yaptım. Arkadaşımın da yardımıyla başladık radyatörü sökmeye. Bunun için ön panjuru da sökmemiz gerekti. Umarım bir daha aynı işi yapmak zorunda kalmam, İngilizlere saydırıp durdum. Pervane ile radyatör arasındaki plastik davlumbazı alınca su kaçağının yeri belli oldu. Daha önce sun-fix ile kapanmaya çalışılan bir yerden kaçırıyordu. Alüminyum radyatör yıkanıp temizlendi ve oksijen kaynağı ile tamir edilip havayla test edildi.

Bu esnada, Dixie’nin daha önce paylaştığı MAP sensör temizliğini yaptım. Sensörün o halinin fotoğrafını çekemedim (ellerim çok pisti) ama o şekilde çalışmasının mümkün olduğunu sanmıyorum. Balata spreyi ile güzelce temizleyip yerine taktım. Hava giriş manifoldu da haliyle temiz değildi ama sökmeye vakit yoktu. En azından kirlilik kaynağını iptal edebilir miyim diye düşündüm. trmemo’nun konuyla ilgili açtığı başlığı okudum.
Sanayide bir usta da aynı şekilde vakum hortumunun içine çelik bilye koymamı önerdi. EGR valfini temizlemek için söktüğümde egzoz girişini bloke edebileceğimizi konuştuk arkadaşımla ve fotoğraflarda görüldüğü gibi bir uygulama yoluna gittik. Radyatörü ve hortumları yerlerine bağladık, hava alma vidasını söküp o noktadan su gelene kadar (sanırım 8-8,5lt civarı) su doldurdum genleşme deposundan. Bu arada belki MAF sensörü de pislenmiştir diye onu da söküp balata spreyi ile yıkadım.
Marşa basıp aracı çalıştırdığımda herhangi bir ikaz lambası yanmadı. Termostat açana kadar motor çalıştı ve radyatörde kaçak yoktu. Aracın gaz pedalına tepkisi iyileşmişti. İlerleyen süreçte ilgili başlıkta bu konuyla ilgili tespitlerimi (sarfiyat, çekiş vs.gibi) paylaşırım.

Titreşimin kaynağını tespit için gitmiştim halbuki sanayiye ama bir başka problemi çözmüştük. Bu arada titreşimle ilgili de birkaç ustayla konuşma fırsatım oldu. Pis yakıttan, yakıttaki sudan, motor ve şanzıman takozlarından kaynaklanabileceğini (burada sizlerin de işaret ettiği gibi) belirttiler. Radyatördeki kaçak, hararet göstergesini yükseltmedi ama diyelim ki araç hararet yaptı. Bahsettiğim tarzda bir titreşime sebep olur mu bu sizce?

Sanayiden eve dönüş yolu 5km filan ve sanayide araç epey ısındı. Yola çıktığımda otomatik vites geçişleri normalken, eve yaklaşırken çıktığım yokuşta araç 2.vitese geçmedi. Normalde 30km/h hızlarda ve 2.000rpm devirlerde geçerdi. 3.000rpm’lere zorlayıp gaz pedalından ayağımı sakince bir miktar çekip vites büyütmesine fırsat vermeme rağmen 2.vitese geçmedi. Radyatörde su kaçağı var mı diye kontrol için park yerinde kaputu açtığımda motor ile kompartıman (firewall) arasındaki boşluktan bir miktar duman çıktığını fark ettim. Otomatik şanzımanın çok ısındığına yordum. Dixie bu noktayı işaret etmişti. Henüz bununla ilgili bir kontrol yapamadım ama şanzımandaki olası problemler böyle bir titreşime sebep olur mu dersiniz?

IMG_1654.JPG


IMG_1656.JPG


IMG_1657.JPG


IMG_1658.JPG
 

Ynt: Discovery 2 TD5 Yüksek Titreşim

Selam, hararet yapınca motor kendini korumaya alır fazla yüklenemezsiniz. Eğer hararet yaptıktan sonra motor titreşmeye başlarsa da büyük bir ihtimalle son kez titreşir ve kalır.
Firewall kısmından duman çıktığını belirtiyorsunuz, duman ne kokusuna benziyordu? Bende de benzer bir durum olmuştu genleşme kabının tahliye borusu aşağıya şanzıman tarafına doğru olduğundan buram buram antifriz kokuyordu. Böyle bir koku varmı? Vites geçmiyor olayı için şöyle bir tavsiyem olucak önceden de belirttiğim gibi bu şanzıman yağ seviyesi artı rengine bir bakın belki kendini belli eder. Yağ ısındıktan sonra titreşme var diyorsunuz, şanzımanla ilgili olabilir. Benim başıma gelen vites müşürü bozulmuştu araç 3. viteste takılı kalmıştı yerinden oynatmanın imkanı yoktu, önce araziye alıp hareket ettirdikten sonra normal vitese geçirip servise gitmiştim ama titreşim yoktu. Resimler için teşekkürler
 

Ynt: Discovery 2 TD5 Yüksek Titreşim

1997 disco 1 kullanıyorum yalnız mekanikten çok anlamam.araç yokuş çıkarken 50-60 km hızda çok titreşim yapıyor.yokuştayken ayagımı gazdan çekince titreşim olmuyor.
inişlerdede ayagım gazdayken titreşim devam ediyor yanlız 50-60 km hızda ayagımı gazdan çekersem aynı hızda titreşim yok.araç v8 lpg li
 



Ynt: Discovery 2 TD5 Yüksek Titreşim

Fatih bey,
Vites boşta iken "N" gaz verdiğinizde titreşim yoksa şaftlarınızı bir kontrol edin. (transfer kutusundan ön ve arka diferansiyele giden şaftlar)

cabriosss' Alıntı:
1997 disco 1 kullanıyorum yalnız mekanikten çok anlamam.araç yokuş çıkarken 50-60 km hızda çok titreşim yapıyor.yokuştayken ayagımı gazdan çekince titreşim olmuyor.
inişlerdede ayagım gazdayken titreşim devam ediyor yanlız 50-60 km hızda ayagımı gazdan çekersem aynı hızda titreşim yok.araç v8 lpg li
 

Ynt: Discovery 2 TD5 Yüksek Titreşim

bu konularda buradaki tüm arkadaşlar benden daha bilgilidir, öncelikle bunu söyleyeyim. başımdan geçen olayı anlatayım. disco 1 kullandığım dönemde(300 TDI) 2.vites ve akabinde 3. vitese aldığımda araçta titreme oluyordu. mazot filtresini değiştirdim ve sorun çözüldü. belki mazot filtresinden kaynaklanıyordur bu tür titremeler.
 


Ynt: Discovery 2 TD5 Yüksek Titreşim

Durum güncelleme;
Dün otomatik şanzıman yağın seviyesine ve kıvamına baktırdım. Usta, ikisi için de normal dedi.
Ben yine de yakın zamanda şanzıman yağını ve filtresini değiştireceğim.
Araç liftteyken şanzımanın sürücü tarafında, fotoğrafta gözüken boşta bir soket dikkatimi çekti.
Çıkmış olabileceği olasılığına istinaden çevresinde karşılığını aradım ama göremedim.
Belki hazır kablo setidir ve bu şanzımanda karşılığı yoktur diye fikir yürüttüm ama yine de görüş almak için paylaşıyorum.

IMG_1660.JPG


IMG_1661.JPG
 

Ynt: Discovery 2 TD5 Yüksek Titreşim

Benimkinin altı leş haftasonundan kalma haliyle bir şey göremedim, nereye doğru gidiyor? Sonradan takılan orta difflock elektrik bağlantısı diyeceğim. Motor kıpraşması devam ediyor mu?
 



Ynt: Discovery 2 TD5 Yüksek Titreşim

Bahsi geçen soket ve kablo grubu, şanzımanın sol tarafında.
Araç lifte alınmadan görülebilecek bir yer değil.
Titreşim o günden sonra bir daha olmadı ama aynı şartlar oluşmadığı (hep kısa mesafe kullanımım oldu bu süreçte) için kendini göstermemiş te olabilir.
Ben her ihtimale karşı, enjektörlerin kablo setini değiştirmek üzere (bariz şekilde yağ yürüyor çünkü sokete), üst kapak contasıyla birlikte sipariş verdim.
Otomatik şanzımanın filtresini de bu parçalarla birlikte Türkiye'den sipariş etmiştim ancak sadece filtre aksamı (metal parça) geldi, ne o-ringler ne de karter contası çıkmadı. Yeni seti, hepsi içinde olacak şekilde İngiltere'den sipariş ettim, bekliyorum.
Bu değişimlerden sonra benzer koşulları yaratıp denemeyi planlıyorum.
 

Ynt: Discovery 2 TD5 Yüksek Titreşim

Güncelleme;
Geçtiğimiz h-sonu otomatik şanzıman filtresi ve yağı değişimi sonrası deneme sürüşünde titreşim yine kendisini gösterdi.
Bu sefer bir ustaya gösterme şansım oldu ve düzensiz ateşleme olduğuna kanaat getirdik.
Hafta içi enjektör kablo seti ve üst kapak contası geldi ve bugün değiştirme şansımız oldu.
Önce motor ECU'sünü söktüm. Kırmızı soket yağ içindeydi. ECU'nün içerisine de girmiş mi diye kontrol etmek için kapağını açtım. İçeride yağ yoktu. Motor üst kapak açılınca çok şaşırdık, kablo setine iptidai bir müdahale yapılmış olduğunu gördük.



fotoğraf (1).JPG


fotoğraf (2).JPG
 

Ekli dosyalar

  • fotoğraf.JPG
    fotoğraf.JPG
    78.6 KB · Görüntüleme: 141

Ynt: Discovery 2 Td5 Yüksek Titreşim

Güncelleme,
Enjektör kablo setini değiştirdiğimden beri düzensiz ateşleme kaynaklı titreşim kesildi.
Ancak yokuşta filan araç zorlandığında 1800-2100 d/d aralığında sol ön taraftan bir titreşim kendisini hissettiriyordu.
Turbodan çıkan egsoz borusu üzerindeki flex parçadan olabileceğini okumuştum ama sorun onda değilmiş.
İngiliz forumlarında, motor takozlarının durumunu kontrol etmenin bir yolunu okudum ve benim takozların bitik olduğunu tespit ettim. Yani dönüp dolaşıp, en başta işaret edilen takozlara geri geldim.

http://www.brit-car.co.uk/ adresinden sipariş verdiğim orjinal LR takozlar 4-5 günde DHL ile elime geçti ve geçtiğimiz h-sonu sanayide değiştirdim. Şu anda motor bir dizel için olabildiğince sessiz ve titreşimsiz çalışıyor.

Motor takozunun durumunu anlamak için araç liftte iken takozların altlarındaki küçük deliklerden, içerdeki lastik malzemeye olan mesafeyi ölçmek gerekiyor. Boşluk 1cm ve üzeri ise durum iyi, daha az ise dikkat. Lastik saca basıyorsa hemen değiştir.

Not: Kesinlikle orjinal parça ile değiştirilmesi salık veriliyor.
 


Ynt: Discovery 2 Td5 Yüksek Titreşim

Benim Td5 deki titreşim Elfreni tamburundan çıktı ve yag kaçagı vardı tamburdaki keçeyi degiştirdeikten sonra yag kaçagı kesildi titreşim ise tamburdaki balata boşluğu alındıktan sonra kesildi .Sizin adınıza ve td5 kullanlanıcıları adına sevindim kazasız belasız sürüşler.Paylaşım için teşekürler saglıcakla kalın Şenol bey.
 



Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,670
Mesajlar
1,521,932
Kayıtlı Üye Sayımız
166,525
Kaydolan Son Üyemiz
ibissyusuf

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst