Ynt: Discovery 2 TD5 Yüksek Titreşim
Merhabalar,
Cts sabahı aracı sanayiye götürdüm, tanıdığım birkaç kişiyle bu titreşim olayını tartışmaktı niyetim.
Bütün hafta neredeyse her gün araçla işe gidip gelmiştim ve titreşim hissetmemiştim. (Kısa mesafe kullanım ve motor ısınmaya fırsat bulamıyor)
Sanayiye giderken biraz aracı sıkıştırdım. Aracı park ettiğimde önden su aktığını fark ettim.
Not: Titreşim problemini yaşadığım yolculuk öncesi genleşme kabında su eksikti ve 1-1,5lt ilave yaptım. Yolculuktan sonra baktığımda ise genleşme deposu tamamen boşalmıştı.
Geçtiğimiz hafta her kullanımdan sonra motor sıcakken hem seviyeyi hem de zemini kontrol ettim, seviye hep düşüyordu ama sanırım damlamadan buharlaştığından göremiyordum, su takviyesi yaptım. Arkadaşımın da yardımıyla başladık radyatörü sökmeye. Bunun için ön panjuru da sökmemiz gerekti. Umarım bir daha aynı işi yapmak zorunda kalmam, İngilizlere saydırıp durdum. Pervane ile radyatör arasındaki plastik davlumbazı alınca su kaçağının yeri belli oldu. Daha önce sun-fix ile kapanmaya çalışılan bir yerden kaçırıyordu. Alüminyum radyatör yıkanıp temizlendi ve oksijen kaynağı ile tamir edilip havayla test edildi.
Bu esnada, Dixie’nin daha önce paylaştığı MAP sensör temizliğini yaptım. Sensörün o halinin fotoğrafını çekemedim (ellerim çok pisti) ama o şekilde çalışmasının mümkün olduğunu sanmıyorum. Balata spreyi ile güzelce temizleyip yerine taktım. Hava giriş manifoldu da haliyle temiz değildi ama sökmeye vakit yoktu. En azından kirlilik kaynağını iptal edebilir miyim diye düşündüm. trmemo’nun konuyla ilgili açtığı başlığı okudum.
Sanayide bir usta da aynı şekilde vakum hortumunun içine çelik bilye koymamı önerdi. EGR valfini temizlemek için söktüğümde egzoz girişini bloke edebileceğimizi konuştuk arkadaşımla ve fotoğraflarda görüldüğü gibi bir uygulama yoluna gittik. Radyatörü ve hortumları yerlerine bağladık, hava alma vidasını söküp o noktadan su gelene kadar (sanırım 8-8,5lt civarı) su doldurdum genleşme deposundan. Bu arada belki MAF sensörü de pislenmiştir diye onu da söküp balata spreyi ile yıkadım.
Marşa basıp aracı çalıştırdığımda herhangi bir ikaz lambası yanmadı. Termostat açana kadar motor çalıştı ve radyatörde kaçak yoktu. Aracın gaz pedalına tepkisi iyileşmişti. İlerleyen süreçte ilgili başlıkta bu konuyla ilgili tespitlerimi (sarfiyat, çekiş vs.gibi) paylaşırım.
Titreşimin kaynağını tespit için gitmiştim halbuki sanayiye ama bir başka problemi çözmüştük. Bu arada titreşimle ilgili de birkaç ustayla konuşma fırsatım oldu. Pis yakıttan, yakıttaki sudan, motor ve şanzıman takozlarından kaynaklanabileceğini (burada sizlerin de işaret ettiği gibi) belirttiler. Radyatördeki kaçak, hararet göstergesini yükseltmedi ama diyelim ki araç hararet yaptı.
Bahsettiğim tarzda bir titreşime sebep olur mu bu sizce?
Sanayiden eve dönüş yolu 5km filan ve sanayide araç epey ısındı. Yola çıktığımda otomatik vites geçişleri normalken, eve yaklaşırken çıktığım yokuşta araç 2.vitese geçmedi. Normalde 30km/h hızlarda ve 2.000rpm devirlerde geçerdi. 3.000rpm’lere zorlayıp gaz pedalından ayağımı sakince bir miktar çekip vites büyütmesine fırsat vermeme rağmen 2.vitese geçmedi. Radyatörde su kaçağı var mı diye kontrol için park yerinde kaputu açtığımda motor ile kompartıman (firewall) arasındaki boşluktan bir miktar duman çıktığını fark ettim. Otomatik şanzımanın çok ısındığına yordum. Dixie bu noktayı işaret etmişti. Henüz bununla ilgili bir kontrol yapamadım ama
şanzımandaki olası problemler böyle bir titreşime sebep olur mu dersiniz?