Ynt: Discovery 2 TD5 Arızaları (Ağır Off Road Koşullarında)
Hadi bende yazayım bari.
Sürekli ağır off-road yapmıyorum. Hatta sürekli off-road da yapmıyorum. Küçük bir bebek olunca onlara çok vakit ayrılmıyor. Kız biraz büyüdü de ancak vakit kalmaya başladı. Devamlı yapmıyorum dedim ama yapınca da Lopez'e giriyorum ve Hüseyin ustamızın peşinde Defender takip ediyorum. Yani yeterince ağır koşullarda çalışıyor aracım.
Şu ana kadar 2010-2011 sezonunda değişen parçalar:
- Ön şaft
- ACE basınç sensörü
- Şarj dinamosu bakımı
- Motor kayışı gergisi
- Motor kayışı
- Klima fanı
- Şanzıman XYZ konum şalteri (değişecek)
ilk iki tanesi hariç geri kalanların arızalanma sebepleri killi çamurdur.
- Şarj dinamosu Td5 motorlarda yıkamada suyun dinamoyu yıkayamayacağı bir yerde ve malesef orası sürekli yoğun çamur alarak zaman içinde tıkanıyor.
- Gergi bilyası çamurdan dolayı kilitlenmiş. Bu sırada kayış çevrilmeye devam etmiş ve en sonunda sürtünmeden dolayı kopmuş. Kopan kayış yüzünden şarj dinamosu, frenler, direksiyon, ACE herşey devre dışı kaldı ve bı sırada otomobil otoyolda hareket halindeydi. Araba 15 aylık çocuk vardı ve Allahtan sorunsuzca güvenli bir yere kadar gidebildi.
Oluşan bu sorunların sebebi arabanın suçu değil ama çamurun diye görüyorum. ACE basınç sensörünün arızalanma sebebi yüksek basınçlı su ile alt yıkamacının uyarılara rağmen sensörü yıkaması. şanzıman konum şalteri ise bu arabalarda belli bir zaman sonra sudan dolayı arızalanıyor ve değiştirilmesi gerekiyor. Değişince bir daha yıllarca değişmeyecek umarım.