Discovery 2 İlanları Nasıl Analiz Edilir?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan epino Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 76
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 42,587
Ynt: Discovery 2 İlanları Nasıl Analiz Edilir?

Hemen hemen hepsi hata kodlarını okuyor da araç bazında sensör değerlerini okuyan bir program bulmak lazım.
Mesela Torque lite isimli program hava/yakıt karışımını göstermesine gösteriyor da yakıt düzeltmesi (fuel trim) değerlerini isim vermeden listelemişler, hangisi STFT hangisi LTFT belli değil. Belli ki programı yazan adam bunları her araç üzerinde deneme şansına sahip olamamış. Bir de ScanMaster (https://play.google.com/store/apps/details?id=de.wgsoft.scanmaster&hl=en ) diye bir program var daha iyi birşeye benziyor, yarın biraz kurcalamayı düşünüyorum bakalım neleri okuyabilecek.
 

Etiketler
Ynt: Discovery 2 İlanları Nasıl Analiz Edilir?

Arkadaşlar sizleri Defender sahibi olmaya davet ediyorum :smiley:

Şaka bir yana bir önceki aracımda Torque u kullandım. Cihazdan öte yazılım çok önemli. Güncel olan hava/yakıt değerlerini ve diğer bir çok şeyi görebileceğiniz programlar 50-60tl gibi fiyatlara bulunamıyor eğer yetkili serviste bir tanıdığınız yoksa :smiley:

Bir üst düzey yazılımlarda da görebilmenin ötesinde hata kodlarını silebilme veya resetleme şansına sahip olabiliyorsunuz ancak ne yaptığınızın farkında olmakta yarar var.

Mesela genellikle lpg dolayısı ile yanan motor arıza ikazını çok basit bir obd2 programı ve 15-20tl ye satılan bağlantı aparatı ile silebilmek mümkünken yanlışlıkla sistemi resetlemek de bir o kadar kolay...
 

Ynt: Discovery 2 İlanları Nasıl Analiz Edilir?

Bu bahsettiğim ücretsiz programlar hata kodlarını okuyabiliyor ve silebiliyor.
Yanlız mesele hata kodunun tek başına bir işe yaramıyor olması.
LPG ise tamamen ayrı bir konu, zaten şu anda LPG'li bir aracım da olmadığı için o işle ilgilenmemin bir anlamı da kalmadı.
E bunlarla niye ilgileniyorsunuz diyecek olursanız araba bazen rölantide garip silkelemeler yapıyor (gerçi uzun zamandır yaptığını görmedim). Ankara'da bir suzuki ustasına sordum hep aynı yerden benzin al öyle şeyler olmaz dedi. Şu ana kadar olup biten adamın haklı olduğunu gösteriyor olsa da ben kurcalayıp araştırmayı kendi gözümle görmeyi tercih ederim :smiley: Bazen olmadık bir sebepten birşeyleri araştırmaya başlayınca öğrendikleriniz netice itibari ile var olmadığını anladığınız problemin kendisinden daha ilginç olabiliyor.
 

Ynt: Discovery 2 İlanları Nasıl Analiz Edilir?

ELM327 ile gelen "orjinal" cd'yi buldum.
İçine sanki programı kendileri yazmış gibi hiç çekinmeden Torque'un ücretli versiyonunu kopyalayıp koymuşlar (çalışıyor mu bilmiyorum denemeye pek niyetim yok..).
Bu çinliler çok alem :D
Böylece bu ELM327'nin orjinal olmadığını da öğrenmiş olduk. Bu CD üzerindeki hiçbirşeyi sağlam bir virus kontrolü yapmadan kullanmamak lazım..
 

Ynt: Discovery 2 İlanları Nasıl Analiz Edilir?

Bugün bahsettiğim programı deneme şansım oldu.
STFT değeri genelde +/- %2 civarında dolaşıyor, arada bir +/- 4'ü de gördüm. Motor soğukken LTFT + %10 civarındaydı ısındıktan sonra yola çıktığımda + %3 civarına düştü sonra yeni benzin aldım ve havanın nispeten daha soğuk olduğu yüksek yerlerde dolaştım ve bir ara + %5.5'e kadar çıkmıştı. Eve döndüğümde son gördüğüm değer + %4 oldu.

Bunlar normal mi emin değilim. Genelde söylenen %10'un altının normal olduğu ve %20'nin altının ise motor arıza ışığını yakmayacağı. Eve dönünce otoparkta araç rölantide çalışırken bir kez hafifçe silkeler gibi yaptı daha fazla da dinlemedim. Ustanın teorisine göre hep aynı yerden benzin alınca böyle birşey olmaması lazımdı ama görünüşe göre çok ta anormal bir durum yok.

Görünürdeki hafif anormalliğin sebebi ise pek çok şey olabilir. Belki %100 iyi yapılmamış bir motor tamiri işi, ya da benzine normalden fazla etanol katan bir benzinlik ya da en basitinden soğuk havanın içindeki normalden fazla oksijen bu değerlerin sebebi olabilir gibi görünüyor.

Neyse netice itibari ile %5 için sanayi yollarını tutup bu motorda bir vakum kaçağı ya da bunlara neden olabilecek başka bir problem var mı diye uğraşmaya değmeyeceğini düşünüyorum. Oksijen sensörü motor ısınmadan çalışmayacağı için de motor soğukken gözüken %10'luk LTFT de normaldir diye düşündüm, artık biryerlerde aksini okuyana kadar durum budur.
 



Ynt: Discovery 2 İlanları Nasıl Analiz Edilir?

Bazen çok mu abartıyoruz diyorum. Araçlarımızdaki bu ben takmıyorum kafama yoluma bakarım havası çok hoşuma gidiyor aslında.
 

Ynt: Discovery 2 İlanları Nasıl Analiz Edilir?

Bazen çok mu abartıyoruz diyorum. Araçlarımızdaki bu ben takmıyorum kafama yoluma bakarım havası çok hoşuma gidiyor aslında.

Ben olası problemleri incelemenin abartı olduğunu düşünmüyorum. Yukarıdaki biryerlerdeki motor antifrizi ile ilgili yazımı okuyun sebebini anlarsınız. Sanayideki ustalar tabiri caizse "rahat adamlar", sadece tecrübeyle iş yapıp çoğu zaman geri kalan herşeyi ıskalıyorlar, bir problem olsa motor tamire gelene kadar ruhları bile duymaz olup biteni, onların tecübelerine göre genelde olan şey zaten normaldir, acaba birşeyleri yanlış yapıyor olabilir miyiz diye sorgulamazlar. Tamam tecrübe bu işte çok önemli ama herşey değil malesef. Aralarından bazılarının (hepsinin değil) bu türden elektronik ıvır zıvıra karşı nedense bir de fobileri var, sanki çok karışık anlaşılmaz birşeymiş gibi ellerinde bir OBD cihazı alıp bakmazlar bile. Bakarlarsa da zaten müşterinin cahili (ki genelde çoğunluktadırlar) bu usta olmadık yerden masraf çıkarıyor "kazıkçı adam" deyip başka yere gider, sağolsun iş işten geçmeden önce beni uyardı demezler. Malesef bu işler böyle.
 

Ynt: Discovery 2 İlanları Nasıl Analiz Edilir?

Biraz daha bilgi buldum (burdan: http://www.aa1car.com/library/misfire.htm )
Bu türden "40 yılda bir 1 tane ateşleme hatası" türünden problemler biraz yüksek LTFT değerlerine sebep olabilirmiş ve bunun sebebini anlamak için Mode 6 verisini gösteren profesyonel bir OBD cihazı lazımmış. Mode 6 da neyin nesiymiş diye başka yerlerden arayınca da OBD'nin standart olmayan araç markasına göre değişen kısmı olduğu anlaşılıyor. Araç markasına göre değişen birşeyi de google playden indirebildiğiniz ücretsiz bir yazılımın göstermesini bekleyemeyeceğimize göre, yolun sonu burası (arayınca da suzuki için profesyonel obd2 cihazı bulamadım zaten). Bir diğer deyişle sanayide bu işlerle uğraşan biri olsaydık ve müşteri bu türden pek te acil olmayan bir problemle gelseydi, "hep aynı yerden benzin al bidaha öyle şeyler olmaz abi" deyip başımızdan savacaktık. :D
 


Ynt: Discovery 2 İlanları Nasıl Analiz Edilir?

Yani "ustalarımızın" durumu aslında gelinebilecek son nokta mıdır? :smiley:

40 yılda bir 1 tane ateşleme hatası ile uğraşmak istemeyen adamı anlarım ama hiç dikkat etmeden radyatöre %100 antifriz boşaltıp sonra sırf hidrometre %100 antifriz için en güzel değeri gösteriyor diye bunu hiç sorgulamayan adamları anlamıyorum o gelinecek son nokta değil.

Bu şartlar altında toyota motorları hararet yapmıyor da suzuki motorları yapıyorsa suzuki işi bilmiyor denebilir mi, eh bir nevi evet, "gerçek dünyaya göre" motor yapmıyorlar denebilir. Ne de olsa gerçek dünyada motor antifriziniz 10 sene hiç değişmeyebilir, değişince yanlış oranda konabilir motor yağınız da 5000 km ' de bir değiştirilmesi gereken dur kalk trafiğinde motor içinde 15000 km kalabilir, eh bu yağı daha sık değiştirmek lazım diyen ustaya da bazıları "kazıkcı adam" diyebilir, satın aldığınız ikinci el aracın ilk sahibi de böyle bir adam olabilir. Yani herkes gerçek dünyaya göre motor yapsa daha iyi olur tabi ama bazıları 2.0 motora alınan %85 ötv ile başa çıkabilmek için 2.0 motor lazım olan arabaya 1.6 motor takıyor bazı diğerleri de bunları satın alıp sınırları zorlama operasyonuna katılıyorlar, hatta üstüne bi de lpg takanlar var...... az gelişmiş ülkelerde 4x4 kullanmanın bir yolu bu. Bir diğeri de sizin yaptığınız gibi 15-20 yaşındaki araçları restore etmek. Size de kolay gelsin diyeyim ben, bir ara o yolu da denedim sonu çıkmacıdan parça aramakta bitiyor. Otomatik vitesli rav4 ile belli bir yaştan sonrası pek kolay olmadı, belki lr defender ile daha kolay oluyordur. İşin içine de "konu defender ise motor teferruattır" mentalitesini de eklerseniz, olmuş işte tam çözüm, ne de olsa lr arabanın gövdesini aluminyumdan yapmış kasayı da yarım yüzyıldır değiştirmiyor, sonsuza dek tekrar tekrar toplanabilir. Motor teferruat olursa antifriz mantifriz diye de uğraşmaya gerek kalmaz zaten. Her ne kadar bu yaklaşım %100 türk sanayisi uyumlu gibi gözükse de, ben henüz o noktada değilim, hala daha diğer seçeneklere bakıyorum...
 



Şimdilik böyle deniyorum. Eski aracım 3.2 V6 idi. Sizin kadar detaylı olmasa da bende bir noktaya kadar takip edebilmeyi seviyorum. En kötü öğrenmesi kar kalıyor.

Her türlü keyif aldığımız şeyler bunlar ve esasen benim için aslolan gerçek dünyadan biraz olsun uzaklaşabilmek.
 

Ynt: Discovery 2 İlanları Nasıl Analiz Edilir?

Ustalar.önde gidenler. Bi el atında bende aranıza katılayım.suzi den sanra td 5 2003'2004 almaya karar verdim. Sizleri ve diger tecrübeli arkadaşları takip ediyorum. Dolu dolu bilgeler. Şimdiden emeği geçen herkese çok teşekür ediyorum
 

Ynt: Discovery 2 İlanları Nasıl Analiz Edilir?

Merhaba, linkteki aracı bilen var mı? bununla ilgili yorumlarınızı alabilir miyim? Oldukça temiz görünüyor ama Marks'ın dediği gibi "her şey göründüğü gibi olsaydı bilim diye bir şey olmazdı"
Teşekkürler şimdiden.

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-arazi-suv-pick-up-land-rover-kazasiz-2001-land-rover-discovery-2-lpg-li-199079985/detay/
 

Ynt: Discovery 2 İlanları Nasıl Analiz Edilir?

rampadacore' Alıntı:
Merhaba, linkteki aracı bilen var mı? bununla ilgili yorumlarınızı alabilir miyim? Oldukça temiz görünüyor ama Marks'ın dediği gibi "her şey göründüğü gibi olsaydı bilim diye bir şey olmazdı"
Teşekkürler şimdiden.

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-arazi-suv-pick-up-land-rover-kazasiz-2001-land-rover-discovery-2-lpg-li-199079985/detay/

Daha önce baktığım için ilanda "kazasız" denilen aracın 5664 sorgusunu paylaşıyorum. Bu sadece ilk ulaşılabilir olan bilgi, gerisini siz değerlendirin.

Kayitlarimiza gore ***3104 Sasi no lu arac 5 adet kazaya karismistir.
KZ1: 12/02/2013 KTT-Carpma
KZ2: 13/01/2012 Carpisma 5310TL
KZ3: 15/09/2011 Carpisma 1630TL
KZ4: 28/10/2010 Carpisma 2282TL
KZ5: 06/06/2010 Carpisma 7302TL
 

Ynt: Discovery 2 İlanları Nasıl Analiz Edilir?

vileda' Alıntı:
Daha önce baktığım için ilanda "kazasız" denilen aracın 5664 sorgusunu paylaşıyorum. Bu sadece ilk ulaşılabilir olan bilgi, gerisini siz değerlendirin.

Kayitlarimiza gore ***3104 Sasi no lu arac 5 adet kazaya karismistir.
KZ1: 12/02/2013 KTT-Carpma
KZ2: 13/01/2012 Carpisma 5310TL
KZ3: 15/09/2011 Carpisma 1630TL
KZ4: 28/10/2010 Carpisma 2282TL
KZ5: 06/06/2010 Carpisma 7302TL

Teşekkürler bilgi için. Aslında bahsi geçen kaza rakamları çok yüksek değil, ne yapıldığı önemli. Serviste yapılan basit hasarlarda bile ciddi maliyetler çıkabiliyor LR ve türevleri için. Kaporta boya maalesef İstanbuldaysanız mutlaka işlem görmüş oluyor zaten. Ben bu yaşta bir araçta bunlardan ziyade motor ve yürüyen kısma bakmayı tercih ediyorum. İç kullanımına ve yıpranma durumuna göre de tahminde bulunmaya çalışıyorum.
 



Ynt: Discovery 2 İlanları Nasıl Analiz Edilir?

Elbette, bulunduğu il ve Discovery parçalarının fiyatı düşünüldüğünde kazalardaki rakamlar sorun edilecek durumda değil. Ancak benim dikkat çekmek istediğim konu, ilan açıklamasında dahi bu kadar aleni bir olan bir durum "kazasız" ibaresiyle gizlenmeye çalışılıyorsa, gerisine iyi bakılmalı.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,650
Mesajlar
1,521,650
Kayıtlı Üye Sayımız
166,514
Kaydolan Son Üyemiz
mozsarac

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst