Discovery 2 İlanları Nasıl Analiz Edilir?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan epino Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 76
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 42,675

epino

Ana Kamp
Mesajlar
54
Tepkime Puanı
0
Sevgili arkadaşlar,

yaklaşık 3 yıldır, discovery 2 td5 (2001-2004) araştıran, fakat cesaret edemeyen biri olarak, sizlerle birlikte ilanları direk eleme veya bakmaya değer olup olmayacağını nasıl anlayabileceğimiz konusunda, tecrübelerinizi, yaşadığınz acı ve tatlı deneyimleri paylaşırsanız çok memnun olurum. Ben aşağıya birkaç şey yazıyorum ve katkılarınızı bekliyorum.

1- "hiçbir parçası değişmemiş full orijinal (turbo,enjektör vs )" --KAÇINIZ
2- "motoru bilinmedik bir yerde revizyon"---KAÇINIZ
3- "ekonomik araç"..... KAÇINIZ
4- "bakımları düzenli olarak yapıldı, kayıtları var" ELİNİZİ ÇABUK TUTUNUZ ;D
.
.
.
.
 

Etiketler
Ynt: Discovery 2 İlanları Nasıl Analiz Edilir?

epino' Alıntı:
Sevgili arkadaşlar,

yaklaşık 3 yıldır, discovery 2 td5 (2001-2004) araştıran, fakat cesaret edemeyen biri olarak, sizlerle birlikte ilanları direk eleme veya bakmaya değer olup olmayacağını nasıl anlayabileceğimiz konusunda, tecrübelerinizi, yaşadığınz acı ve tatlı deneyimleri paylaşırsanız çok memnun olurum. Ben aşağıya birkaç şey yazıyorum ve katkılarınızı bekliyorum.

1- "hiçbir parçası değişmemiş full orijinal (turbo,enjektör vs )" --KAÇINIZ2- "motoru bilinmedik bir yerde revizyon"---KAÇINIZ
3- "ekonomik araç"..... KAÇINIZ
4- "bakımları düzenli olarak yapıldı, kayıtları var" ELİNİZİ ÇABUK TUTUNUZ ;D
.
.
.
.

1. şıkkın sebebi nedir?
 

Ynt: Discovery 2 İlanları Nasıl Analiz Edilir?

selamlar,

aslında daha açıklayıcı yazılabilir. 1. şıktan kasıt motorunda değişen hiçbir parçanın olmamasıdır ki, her parçanın bir ömrü vardır ve bu yaştaki araçlarda bir kısmının mutlaka değişmiş olması gerekir.
 

Ynt: Discovery 2 İlanları Nasıl Analiz Edilir?

Mantığınıza hak veriyorum ve tamamen katılıyorum.Aslında bu yaştaki bir aracın bırakın bir yerlerinin değişmesini ,aracın kendisinin değişmesi gerekir ki zaten sahibide böyle düşündüğü için satılığa çıkarıyor.
 

Ynt: Discovery 2 İlanları Nasıl Analiz Edilir?

Yaklaşık 1 yıllık bir arayış inceleme ve expertiz sonrasında benimde bir 2004 td5 im oldu.
Tecrübeli bir td5 kullanıcısı değilim henüz ama bu süreçte yaşadıklarımı paylaşmak isterim.

Öncelikle td5 kişiliği olan bir araç ve onu kullananlarında bilinçli insanlar olduğunu gördüm.
Her tanıştığım araç sahibi neredeyse bir arkadaşından bahseder gibi anlatıyordu.belki benim şansıma.
En genç modeli 10 yaşında olduğunu düşünürsek metal yorgunluğu aşınması ve deformasyonu gibi etkenlerden ömrü biten birçok parçası olması gayet normal.

Discovery 2 lerin 2003 2004 lerin hatalarından daha arınmış versiyonlar olduğunu söyler kullanan bilen arkadaşlar.
Bu süreçte bu forumun çok faydası var mesela.yıllardır kullanan ve bilgisini tecrübesini paylaşan çok değerli ( tanımasamda şahsen) arkadaşlar fazlasıyla mevcut takip edilmeli okunmalı mesela konular içerkler.

Km olarak tabiki düşük mantıklıdır ama bir duayen abimize gittiğimde 250 binde birçok parçası değişmişi tercih ederim 150 bin dekine demişti.

Yakıt konusunda çok makul ölçülerde emsallerine göre,
Kapında aslan yatıyorsa yediğini hesap etmeyeceksin dedi yine aynı abimiz
Son ful depo 850 km sadece şehir içi kullanımla çok iyi bir mesafe.2 tonluk bir araç için...

Kayıtları mevcut tüm bakımları zamanında olayına pek inanmıyorum bir kaç servis dışında ki onlar bile z rapor gibi vermiyor seceresini. Ama en azından şu abi bu usta yerine bilindik birkaç isim zaten anlatıyor ne olduğunu.

Galeri bu noktada almak için hiç uğranmayacak yerler iki deneyimim çakallarla zaman ve para kaybı oldu.

Sonuç olarak aklıma gelen olursa naçizane yine paylaşırım ama tavsiyem bu araçlardan anlayan 2 yada 3 isim expertizinden başka bilenden onay almadan bulaşmamak.

Saygılar
 



Ynt: Discovery 2 İlanları Nasıl Analiz Edilir?

Erdinc bey benim arac 2004 den 2009 a kadar borusan yetkili servis sonrasinda ise motokar ben aldigimdan bu yana ise ankara gaye otomotiv tum kayitlar elimde :smiley: desenize cok nadir bir aracim var :D
 

Ynt: Discovery 2 İlanları Nasıl Analiz Edilir?

kakyol' Alıntı:
Erdinc bey benim arac 2004 den 2009 a kadar borusan yetkili servis sonrasinda ise motokar ben aldigimdan bu yana ise ankara gaye otomotiv tum kayitlar elimde :smiley: desenize cok nadir bir aracim var :D

Nadide bir parça diyelim biz ona, kazasız günleri olsun
 


Ynt: Discovery 2 İlanları Nasıl Analiz Edilir?

Merhaba, 1 depo ile 850 km konusunda bilginiz doğrumu acaba? Zira bu konuyu çok kurcalamış ve halen kurcalayan biri olarak şehiriçinde 650 km den fazla giden td5 duymadım. Aracı ışık yanana kadar kullanıyorum ve depoyu doldurduğumda ortalama 85 lt alıyorum. Araç aslında biliyorsunuz 95 lt. Yani ben şehiriçi ağır trafikte 85lt ile 650 km gidebiliyorum. Uzun yoldada bir kere 750 km gitmiştim ama hızım ortalama 120km ve araç full yüklüydü. Haftasonu serviste karşılaştığım bir arkadaş vardı 550 km gidebiliyordu ve yakıttan şikayetçiydi.
Acaba sizde farklı olan nedir? Enjektörler değişmişmi? 200 km az bir fark değil.
Saygılar

Derinderin' Alıntı:
Yaklaşık 1 yıllık bir arayış inceleme ve expertiz sonrasında benimde bir 2004 td5 im oldu.
Tecrübeli bir td5 kullanıcısı değilim henüz ama bu süreçte yaşadıklarımı paylaşmak isterim.

Öncelikle td5 kişiliği olan bir araç ve onu kullananlarında bilinçli insanlar olduğunu gördüm.
Her tanıştığım araç sahibi neredeyse bir arkadaşından bahseder gibi anlatıyordu.belki benim şansıma.
En genç modeli 10 yaşında olduğunu düşünürsek metal yorgunluğu aşınması ve deformasyonu gibi etkenlerden ömrü biten birçok parçası olması gayet normal.

Discovery 2 lerin 2003 2004 lerin hatalarından daha arınmış versiyonlar olduğunu söyler kullanan bilen arkadaşlar.
Bu süreçte bu forumun çok faydası var mesela.yıllardır kullanan ve bilgisini tecrübesini paylaşan çok değerli ( tanımasamda şahsen) arkadaşlar fazlasıyla mevcut takip edilmeli okunmalı mesela konular içerkler.

Km olarak tabiki düşük mantıklıdır ama bir duayen abimize gittiğimde 250 binde birçok parçası değişmişi tercih ederim 150 bin dekine demişti.

Yakıt konusunda çok makul ölçülerde emsallerine göre,
Kapında aslan yatıyorsa yediğini hesap etmeyeceksin dedi yine aynı abimiz
Son ful depo 850 km sadece şehir içi kullanımla çok iyi bir mesafe.2 tonluk bir araç için...

Kayıtları mevcut tüm bakımları zamanında olayına pek inanmıyorum bir kaç servis dışında ki onlar bile z rapor gibi vermiyor seceresini. Ama en azından şu abi bu usta yerine bilindik birkaç isim zaten anlatıyor ne olduğunu.

Galeri bu noktada almak için hiç uğranmayacak yerler iki deneyimim çakallarla zaman ve para kaybı oldu.

Sonuç olarak aklıma gelen olursa naçizane yine paylaşırım ama tavsiyem bu araçlardan anlayan 2 yada 3 isim expertizinden başka bilenden onay almadan bulaşmamak.

Saygılar
 

Ynt: Discovery 2 İlanları Nasıl Analiz Edilir?

mohawk' Alıntı:
Merhaba, 1 depo ile 850 km konusunda bilginiz doğrumu acaba? Zira bu konuyu çok kurcalamış ve halen kurcalayan biri olarak şehiriçinde 650 km den fazla giden td5 duymadım. Aracı ışık yanana kadar kullanıyorum ve depoyu doldurduğumda ortalama 85 lt alıyorum. Araç aslında biliyorsunuz 95 lt. Yani ben şehiriçi ağır trafikte 85lt ile 650 km gidebiliyorum. Uzun yoldada bir kere 750 km gitmiştim ama hızım ortalama 120km ve araç full yüklüydü. Haftasonu serviste karşılaştığım bir arkadaş vardı 550 km gidebiliyordu ve yakıttan şikayetçiydi.
Acaba sizde farklı olan nedir? Enjektörler değişmişmi? 200 km az bir fark değil.
Saygılar

Selam kardeşim, açıkcası aracı aldığımdan bu yana 3 ayda birçok kere tam depo yakıt aldım ama hiç ölçümleme yapmamıştım.
Fotoğraflarda tam depo dolum sonrası km sıfırlandıktan sonraki birebir halleri var.
830 km de ışık yanmamıştı yakıt almak durumundaydım
Araç kullanım tarzım 130 km hızını geçmez ensağdan kağnı gibi de gitmem. Ve bu değerler tamamen istanbul içi kullanımımdır.

image.jpg


image.jpg
 



Ynt: Discovery 2 İlanları Nasıl Analiz Edilir?

Çok ilginç:smiley: bu kadar fark nasıl olur anlayamıyorum. Depoyu doldurduğunuzda kaç litre almış oluyorsunuz? Yakıtı nerden alıyorsunuz acaba? Ben mesela hep Shell kullanırım. Maltepe'deki bizzat Shell'in işlettiği istasyondan alıyorum sürekli olarak.
 

Ynt: Discovery 2 İlanları Nasıl Analiz Edilir?

Td5'lerin tune ve bakım durumuna göre sarfiyatları oldukça değişiyor. Motor LR olduğu için yolda kalmamak amaçlı olarak tune edilmiş ve ufak sorunlarda bile gücü dengeleyerek, kendini sürekli ayarlayarak devam ediyor. Maalesef size de bir mesaj vermiyor :smiley: bu sebeple makina bazılarında basit bir ayarsızlıktan 15 litre yakarken, bazısında 12 yakıyor. Benim td5 Disco II'im 265/75-16 lastik cooper stt, 3.5 inch yükseltme ile ortalama 750km yapardı. 350000'de sattım, motor yapılmamıştı. Defender'da ise ölçmüyorum :smiley: td5 var ama araba ağır :smiley:
 

Ynt: Discovery 2 İlanları Nasıl Analiz Edilir?

mohawk' Alıntı:
Çok ilginç:smiley: bu kadar fark nasıl olur anlayamıyorum. Depoyu doldurduğunuzda kaç litre almış oluyorsunuz? Yakıtı nerden alıyorsunuz acaba? Ben mesela hep Shell kullanırım. Maltepe'deki bizzat Shell'in işlettiği istasyondan alıyorum sürekli olarak.

Yani litre olarak hatırlamıyorum ama Kredikartı ekstre me baktım 360 tl ödemişim.
Genel olarak opetten almayı tercih ederim yada bp shell, harici markalardan almam.
Lastiklerim standart asfalt lastiği.

Bugün yarın full depo yapacağım ve yine ölçümleyeceğim. Bakalım ne çıkacak yine.
 

Ynt: Discovery 2 İlanları Nasıl Analiz Edilir?

LRTD5' Alıntı:
Td5'lerin tune ve bakım durumuna göre sarfiyatları oldukça değişiyor. Motor LR olduğu için yolda kalmamak amaçlı olarak tune edilmiş ve ufak sorunlarda bile gücü dengeleyerek, kendini sürekli ayarlayarak devam ediyor. Maalesef size de bir mesaj vermiyor :smiley: bu sebeple makina bazılarında basit bir ayarsızlıktan 15 litre yakarken, bazısında 12 yakıyor. Benim td5 Disco II'im 265/75-16 lastik cooper stt, 3.5 inch yükseltme ile ortalama 750km yapardı. 350000'de sattım, motor yapılmamıştı. Defender'da ise ölçmüyorum :smiley: td5 var ama araba ağır :smiley:

Selam, td5 lerin tune durumu ne demek anlayamadım.tune edilmiş ufak sorunlarda gücü dengelemek kendini sürekli ayarlamak
Bu bilgileri ilk kez duyuyorum açıklarsanız çok sevinirim.
 

Ynt: Discovery 2 İlanları Nasıl Analiz Edilir?

Motorun bakımının tam olması, canlı veri okumalarında tüm sensörlerin doğru ve tutarlı veri okumaları enjektörlerin periyodik olarak kontrolü, yakıt beslemesinde sorun olmaması, havayı rahat ve temiz biçimde çekmesi (kirli filtre depoda 75km az menzile sebep olurdu) temel olarak sürekli olmazsa olmazlar. Hava emişinde mesela hava akış metre farklı değer okursa td5 arıza lambası yakmıyor. Lambayı yakması için belirlenen arıza durumu 0 değer vermesi. Bu durumda gidiyor ama aslında tam verimli değil. Ecu'nun performans dışında o motora özel ayarlanması da çok fark yaratır. Silimdirlerin zamanla aşınması hepsinde aynı seviyede olmuyor, bu sebeple enjektör kontrolü verimli olmayan silidiri dengelemek için diğerlerinin ayarlarını de anlık değiştiriyor. Silindir balans değeri okuyucuda ancak canlı kullanımda görülebiliyor. Böyle bir durum varsa ve bu değe yüksekse motor çalışıyor ama yine verimsiz. Sonuçta lamba yine yanmıyor ve korumaya girmesi için bu değer çok yükselmesi gerekiyor. Temelde tüm ecu'lu motorlar aynı ama td5'te bu toleranslar fazla... Lastik büyüklüğüne göre doğru oranlara girmiyorum motorla ilgili değil sonuçta... Otomatikte ise şanzımanın durumu ve motordan talep ettiği tork değerinin dengeli ve fabrika stanadartında olması menzili etkiliyor. İki ecu'nun konuşması sağlıklı olmalı gibi temelde arıza olmayan ama önleme amaçlı bakılacaklara ben ince ayarlar diyorum :smiley: yoksa uzun kilometreler %5-10 kayıba katlanıp sorunsuz kullanılmak üzere tasarlanmış çom sağlam motorlar....
 



Ynt: Discovery 2 İlanları Nasıl Analiz Edilir?

Sayın Serdar Bey,

verdiğiniz bilgiler için çok teşekkürler ve çokta bahsi geçmeyen bir alana değinmişsiniz. Aracın daha verimli olması için yapılacak bu kontroller nerede yaptırılabilir (özel servisler bu işleme dayanabilirlermi?) veya obd2 terminalinden veri alınarak incelenebilir mi?

LRTD5' Alıntı:
Motorun bakımının tam olması, canlı veri okumalarında tüm sensörlerin doğru ve tutarlı veri okumaları enjektörlerin periyodik olarak kontrolü, yakıt beslemesinde sorun olmaması, havayı rahat ve temiz biçimde çekmesi (kirli filtre depoda 75km az menzile sebep olurdu) temel olarak sürekli olmazsa olmazlar. Hava emişinde mesela hava akış metre farklı değer okursa td5 arıza lambası yakmıyor. Lambayı yakması için belirlenen arıza durumu 0 değer vermesi. Bu durumda gidiyor ama aslında tam verimli değil. Ecu'nun performans dışında o motora özel ayarlanması da çok fark yaratır. Silimdirlerin zamanla aşınması hepsinde aynı seviyede olmuyor, bu sebeple enjektör kontrolü verimli olmayan silidiri dengelemek için diğerlerinin ayarlarını de anlık değiştiriyor. Silindir balans değeri okuyucuda ancak canlı kullanımda görülebiliyor. Böyle bir durum varsa ve bu değe yüksekse motor çalışıyor ama yine verimsiz. Sonuçta lamba yine yanmıyor ve korumaya girmesi için bu değer çok yükselmesi gerekiyor. Temelde tüm ecu'lu motorlar aynı ama td5'te bu toleranslar fazla... Lastik büyüklüğüne göre doğru oranlara girmiyorum motorla ilgili değil sonuçta... Otomatikte ise şanzımanın durumu ve motordan talep ettiği tork değerinin dengeli ve fabrika stanadartında olması menzili etkiliyor. İki ecu'nun konuşması sağlıklı olmalı gibi temelde arıza olmayan ama önleme amaçlı bakılacaklara ben ince ayarlar diyorum :smiley: yoksa uzun kilometreler %5-10 kayıba katlanıp sorunsuz kullanılmak üzere tasarlanmış çom sağlam motorlar....
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,816
Mesajlar
1,523,899
Kayıtlı Üye Sayımız
166,614
Kaydolan Son Üyemiz
Tolga Gökova

SON KONULAR



Geri
Üst