Discovery 2 Almak Istiyorum.

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan milimadami Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 236
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 61,923
Aslında aklımda farklı bir fikir var almak isteyen arkadaşlara komple vinci ışıkları ile beraber boyanmış bitmiş tamponda yapıp satabiliriz. Çünkü biz makina üretiyoruz elimizde bütün lazer statik boya ekipmanları var. Ama çalışmamız lazım üstünde alıcaksın standart olarak takıp al ta kullan. :smiley:
merhaba,
aracınız güzel olmuş maşallah diyelim :smiley:

ön tamponu biz yaptık yazmışsınız, orijinal ile çok benziyor, temelde orijinali kullanıp mı devam ettiniz yoksa orijinal duruyor yeni sıfır vinçli olarak mı yaptınız?
 

Etiketler
Şişirilmiş araçtan kastı, standart olup 80 lira isteyenler diye düşünüyorum
Ben almaya çalışırken 60 lira ve üstü de şişirilmiş geliyordu , standartta olsa neler düzeltildi işlerine girince hakkıyla toparlanmış aracın 60-65 edeceğine ikna oldum, tabi ıspatla lafla değil nerelere müdahale ettiğini önüme koyacak
Offroad donanıma gelince o paraları tutması normal ama kimse offroad donanımı yapılmış ve offroad yapmış araçlara faZla istenilen paraları vermez
Alacak olan standart alır , o hale getirir yine vermez
İsmi üstünde ofroad donanım offroad yapmak için var , yapılan ilave masrafın standarttan götürdükleri ne olacak?? Offroad donanımlı olunca motor şanzuman, def lerden muaf mı oluyorO
İlanlara baktım şimdi öyle 80 binlerde gezinen pek yok, 45-60 bin TL aralığında çoğu aracın fiyatı.Pazarlık payını da düşünürsek 50 bin TL civarlarına alınabilir. Hakkı ile toplanmış bir araç daha fazla para tutar ama satış fiyatı evet 60-65 bin TL'yi geçmemesi lazım.

O zaman son dolar kuru ile birlikte sıfırdan donanım ekleyecek arkadaşlara başarılar dilerim. Benim için hava hoş,parasını isteyen istediği yere harcayabilir.Sonuçta biz hata yapmasını engellemek için yazıyoruz,kötü olmanın anlamı yok.Herkes kendi deneyimini yaşamakta özgürdür.
 

Merhabalar ;


Öncelikle aracımızın ön plastik tamponunu komple söktük. Aracın ön altında bulunan 2 adet ana şaşe profili var onlarıda söktük oraya vinç tablosu gelicek şekilde 10 mm saçtan malzeme yaptık ve civataladık. Aynı şekilde bu profilin alnına gelen malzemeyide 10 mm sactan kapak olucak dizayn edip monteledik. Aracın önünde bulunan 2 adet mapanın baglı oldugu delikler ve öndeki vinç arabanın direk ana şasesine baglıdır. Bu arada önemlde dikkat edilmesi gereken nokta budur. Çünkü aracı mapalardan çekerken yada vinç ile başka aracı veya kendi aracını çekerken arabanın tamponuna yük bindirmemen gerekir yoksa tampon kopar yamulur çok risklidir. Biz bunların hepsinin aracın altındaki saşeden güç alarak yaptık. Tampona yük vericek veya güç uygulacak bir durum yoktur. Aracın tamponuda 5mm siyah saçtan yapılmıştır. Vinç gizlidir. Aydınlatmalar direk gövdeye baglıdır ve üzerinde korkuluk vardır. Tamponun tamamı Elektro statik toz boyalıdır. Bu tamponun 3d Komple çizimi yapıp ölçülendirdik ve sonrasında laser kesme kıvırma ve kaynak işligi yapılıp daha sonrada boyanmıştır. Aynı tamponu komple söküp eski plastik tamponumuda takıp degiştirebilirim. Tasarımı komple kendimiz yaptık.


@mauvais
 
Son düzenleme:

İlanları sürekli bende takip ediyorum standart olup 80 küsür isteyen 1 , yine standart olup 70 küsür isteyen 4,5 ilan var onlara istinaden söyledim , ötv farkı bu modeli etkilermi bilemem ama satıcıların kafasında etkilemiş göÜküyor çünkü o 80 küsür isteyen ötv den önce 70 küsür istiyodu
Bu paraları isteyenlerin araçlarının ortak özelliği km nin düşük olması
Aldıktan sonra yine gördümki km ye falan aldanmayın sonuçta araçların hepsi 13-15 senelik , aynı masraf onlardada var
İstediği kadar km sinde bakıma girsin yağ değiştirmeyle bakım olmuyor içeriği önemli bunları sunmayan ve yüksek fiyatlı araçlardan uzak durun derim
 
Son düzenleme:

Zannetmiyorum ÖTV olduğunu.Benim tahminim son yıllarda özellikle belli kesimin ve iş bilmezlerin Amerikan araçlarını kötülemesi,Japonların fiyatının aşırı artması ki zaten onların da ikinci eli çok az, TD5'in de offroadda parlatlması ki o araçlar çok çok dolu,önce Land sonra TD5 piyasası uçtu.

Bugün Jeep almayacaksanız TD5 ayarında başka araç yok,bu da fiyatlara yansıyor elbette.Fakat almak istedikten 50 bin TL civarında yine alırsınız.Tabi revize edilmemiş bir araca o kadar para verilir mi özellikle Jeep'ler dururken veya alternatif Disco 1 varken bilemem,ben vermem.Ama illa ki veren olur,her aracın bir alıcısı vardır en nihayetinde ve TD5 güzel araçtır,klasik Land eksikliklerini kabul ettikten sonra.
 



Öncelik şunu belirteyim şu an piyasa da şişirilmiş araç yok.Bu ilk girenler biraz pahalı araç gördükleri zaman hemen şişirilmiş zannediyorlar. Bugün yükseltme,kilit,vinç türü standart donanımlar 15-20 bin TL para tutuyor. Dolar 3,5 TL unutanlar için.10-15 bin TL de yaşa bağlı masraf yaparsınız. Revize edeyim derseniz 30 bin+ TL gider. Bunlar en iyimser rakamlar bir de. O şişirilmemiş diye düşündüğünüz araç bir anda dünya paraya mal olur.

Acil paraya sıkışmıştır,beklemek istemiyordur satış işleri için bir çok sebepten ciddi fiyat kıranlar olabilir.Bunları kriter olarak almayın.Mağazaların ani indirimleri gibi düşünün.Ertesi gün mağazaya gidip fiyatları niye şişiriyorsunuz demiyoruz.Şans bu iş ama çevreniz ve bu işten tam anlamıyorsanız ki 4-5 sene de anca bu tecrübe oluşur,o tür araçları almaya siz karar vermeden satılır zaten.Ayrıca şu var,dışarıdan temiz gözükebilir ama evveliyatı da çok önemli,sizi yanıltabilir tüm bunlar.

En basitinden aşağıdaki ilan,bu araç bir TV programı için baştan aşağı revize edildi ( şu anki sahibini tanımıyorum ).Sıfır gibi düşünebilirsiniz,bu fiyat bile pahalı geliyor ise hiç bulaşmayın derim bu işe. Subaru türü Crossover üstü araçlara bakın geçin.

Şimdiden hayırlı alış-verişler.

1995 Land Rover Discovery 2.5 TDI 53.500 TL Sahibinden satılık ikinci el - 330526824

Kesinlikle katılıyorum ilandaki araçta gayet düzgün bi araç..


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 

Sevgili tenekekutu. İlgine teşekkür ederim. Öncelikle ben bahsettiğiniz vinç kilit vb uygulamar beni çok çekmiyor. Aradığım özellikler bunlar değil. O masrafları yapmış offroad aracı aramıyorum. Ancak asfalt jipçiği de aramıyorum. Şu an 12. Aracıma biniyorum, araç nasıl alınır, kime gösterilir biraz haberdarım. Konu başlığı discovery 2 aradığım yönünde. Bahsettiğiniz araç 1 sanırım. Yazdığınız için tekrar teşekkür etmekle beraber tutacak bir tarafını bulamadım açıkçası. Ayrıca piyasada şişirilmiş araç Yok demişsiniz. Bana kalırsa bomboş olup dolu araç fiyatı isteyen çok var. Niyetim atışma yaratmak değil. Sevgiyle kalın.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Merhaba hocam bahsettiğiniz ilginizi çekmeyeceğini söylediğiniz + ları standart bi aracı aldıktan 3-5 ay sonra tek tek isteyeceksiniz bu segmentte ki birçok araç offroad donanımı ile donatılmıştır ve standart olanından daha çok talep görür..
Arazi aracı almak otomobil almaktan daha zordur ve hiç benzemez ..
Konu başlığı disco 2 evet ama emin olun makyajı dışında giderinde fark yok (1 bakın diye değil)
Ve şöyle bi yanılgı var buna düşmeyin hepimiz bu tecrübeyi tatmışızdır ben 5. Arazi aracımdayım,ilan verirler arazi yüzü görmedi derler ee yani!!
Bu segmentte ki araçların arazi arızası zaten görünmez değildir aksine araziye giren araç girmeyenden daha bakımlıdır (aracını seven profesyonel kullanıcılar için geçerli)hiçbir offroad gönüllüsü yada doğa sever dağda bayırda yolda kalmak istemez amaan böyle idare etsin diyemez şehir içinde kullanırken duyduğun gördüğün bildiğin şeyi ertelersin ama araziye gelmez..yani anlatmak istediğim şey donanımlı araçtan korkmayın ve birşey daha 3 ten 5 ten asla kaçmayın sonra 15-20 lik olursunuz..sırf modeli yüksek olsun makyajlı olsun diye disco2 alacağıma a dan z ye revize edilmiş bakımlı donanımlı bi disco 1 i tercih ederim tabi bu bütcenizle alakalı fiyat belirtmediğiniz için böyle yorumladım


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 

disco 1 mi disco 2 mi tarafından bakarak bir parantez açayım,
ilk üretiminden disco 2 nin son yılına kadar bakılacak olursa genel itibariyle 2003 2004 kasanın daha derli toplu,sorunlarından arındırılmış ve karizmatik olduğunu söylemeliyim.bir taraftan km olarak daha düşükler diğer taraftan kullanım şekline göre daha bir şehir aracı formundalar.bu da aile kullanımı için daha tercih edilir kılıyor ve temiz kalmış oluyor.genel itibariyle bakım maliyeti,yakıt tüketiminin makul değerlerde oluşu ( tonajındaki benzer araçlarla kıyaslanınca) vergisi bana mantıklı gelmişti ve tercih ettim,
hayır kendimi kandırmıyorum :smiley: ,sorunları ve derdi yokmu elbette var.150 bin km de aldığımda ikinci sahibi oldum ve aldığım ailenin 4. aracıydı.pek kullanılmamıştı.ve ohh ne güzel masrafıda olmaz derken ilk bir yıl boyunca radyatörü amortisörleri yayları rot kolu rot başı tüm diskleri tüm hortumları ve aklıma gelmeyen irili ufaklı epey bir değişimden geçti.
normaldi çünkü 12 yaşında bir araç almıştım.şimdi bir 12 yıl daha benimle ve kafam rahat bir şekilde arazide kampta ormandayım.
arkadaşımın dediğine aynen katılıyorum.araca yapılmış bir çok şey aslında alacak arkadaşa hediye.
o yüzden disco iyidir.
 


IMG_3288.JPG


IMG_3081.JPG
 



Dayanamadım dahil olacam sanırım :smiley: Yazdıklarınıza katılmakla beraber (fiyat konusunda) teknik anlamda Subaru ve Discovery 2 çok alakasız araçlar. Ne Subaru D2'nin gittiği her yere gidebilir, ne de D2 Subaruyu asfaltta takip edebilir. D2 2.5 ton, zebellah gibi, tam şase, ağır devir arazi vitesi olan, oturum yüksekliği kamyon gibi bir araç. D2 ile D1 çok farklı. D2'ye kafayı takanın gözü D1 görmez. Gittiği heryere o da gider dersek Suzuki Jimny alır geçeriz hepimiz, çok fazla parametre var. Ayrıca aşk işin içine girince o parametrelerin de önemi kalmıyor.

Herşeye rağmen bu araçlar artık öğrenildi, fiyatların aşağı inmesini beklemek hayal olur bu noktadan sonra.
 

Dayanamadım dahil olacam sanırım :smiley: Yazdıklarınıza katılmakla beraber (fiyat konusunda) teknik anlamda Subaru ve Discovery 2 çok alakasız araçlar. Ne Subaru D2'nin gittiği her yere gidebilir, ne de D2 Subaruyu asfaltta takip edebilir. D2 2.5 ton, zebellah gibi, tam şase, ağır devir arazi vitesi olan, oturum yüksekliği kamyon gibi bir araç. D2 ile D1 çok farklı. D2'ye kafayı takanın gözü D1 görmez. Gittiği heryere o da gider dersek Suzuki Jimny alır geçeriz hepimiz, çok fazla parametre var. Ayrıca aşk işin içine girince o parametrelerin de önemi kalmıyor.

Herşeye rağmen bu araçlar artık öğrenildi, fiyatların aşağı inmesini beklemek hayal olur bu noktadan sonra.

D1 le d2 nin teknik ayrıntılarına girmeden bile hiç anlamayan biri bakınca aradaki farkı zaten görür..gönül neleri isterde herşey imkanlar ile alakalı değilmi?benim yorumumda kastım şuydu sırf fiyatı uygun diye d2 alıp sonra 20 bin harcayip araçtan tiksineceğime fiyatı uygun görünen d 2 nin parasına full bakımlı ve donanımlı bi d1 daha mantıklı demek istedim..yoksa göz var nizam var varsa paran tabiki d2 alır geçersin hatta geçenlerde full yapılı bi d3 gördüm aşık oldum amaaaaaa


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 

naçizane bir şahsi fikir beyan edeyim.
2004 bir discovery sahibiyim
ve bu aracın standardında olması gereken kesinlikle ve kesinlikle 2'' inc yükseltme ve stage 1 yazılım desteğidir.
airmatic olanlar mantıklıdır.yüksek hali tam formudur.

Merhaba ! Yazılım konusunu neden gerekli gördüğünüzü, standart performansı ile şimdiki durumu arasındaki farkı bizimle paylaşırsanız memnun olurum. İyi günler dilerim !


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 

Dahil ol,bu işin piri sensin en nihayetinde :smiley: Subaru , D2 karşılaştırmasından ziyade,D2 standart binilecek ve bu paralar verilecekse alternatiflere de bakmak lazım.Tabi D2 farklı,D1 farklı en nihayetinde hepsi farklı.Ama iş para da kilitleniyor.Haliyle yorumlarda ona dayalı yapılıyor.Temiz bir D2'nin yapılacak ek masrafları da ( offroad değil,yaşa bağlı ) 60 bin TL seviyesini aşıyor,burada devreye artık biraz da mantık girmeli diye düşünüyorum. Eğer gerçekten bu aracı istiyor ve uzun süreli de kullanmayı düşünüyorsanız evet alınır ama hoşuma gidiyor alayım bir deneyim,bu iş nedir ne değildir deniyorsa ben tavsiye etmem.

Subaru ve D2 standart halde başa baş yürür.Nedeni, D2'yi standart alan zaten araziye ne kadar girebilir? Tek başına alacağın risk belli.Geriye dağ yolu,yayla yolu,az buçuk orman yolu kalıyor ki hepsinde Subaru gidiyor,hatta bazı yerlerde daha da iyi gidiyor,çekiş sistemi sonraki Land modelleri gibi akıllı sana pek iş düşmüyor. İş modifikasyona geldi mi orada D2'nin farkı başlıtyor ortaya çıkmaya.Ama yanlış anlaşılmasın yine ikisi de ayrı dünya.

Tabi bu yazdıklarımız arkadaşın gözünü korkutmasın yine de.Bu araçlar ayrı bir dünya,girmek,denemek lazım.45 bin TL civarına bulabiliyorsa D2 alsın,55 bin demiş olabilir ama pazarlık payı vardır illa ki,en dip fiyata kadar pazarlık etmekten çekinmesin derim.
 
Son düzenleme:

Yükseltme ve yazılım konusunda da yorum yapayım :D Ben zaten facelift 2003-2004 takıntılıydım. Bu kasalar Türkiyeye 4 helezonlu olarak gelmiş, arka körük yok. Muhtemel çıkan sıkıntılardan kaynaklı Borusan böyle bir karar almış. Zaten sadece arkada olduğundan aracın komple yüksekliğine etki eden birşey değil, sadece römork takarken alçaltmaya yarayan bir zımbırtı. Zamanla ön pısıyor, vinç takınca daha da pısacak diye gizli vinçli kasanın ön helezon numarasını bulup çok tuzlu da olsa onu getirttim ben. Şimdi standart yükseklikte gizli vinç ile ön-arka aynı. Tam istediğim kıvam. Biz günlük de kullandığımızdan AVM'lere zaten silme girdiğinden lift istemedik.

Offroad modifikasyon isteniyorsa bana göre makyajsız kasa demir tampona falan daha uygun, daha karizmatik duruyor. Ben makyajlı 2003 kasanın ön tamponunu sislerini vs çok sevdiğimden gizli vinç ve yılının orjinal Safari 5000 sürüş lambalarını uyguladım. 2003-2004'te illa ki birşeyler düzeltilmiş. Yazılan 300 kadarı mühendislik olacak çekilde toplam 700 küsür iyileştirme deniyor ama İngiliz geyiği de olabilir. Sonuçta bende yeşil, bej deri, HSE paket ve makyajlı kasa takıntısı vardı, boya-hasar kaydı detayıyla ilgilenmeden aldım geçtim. Sizler kadar detaylı düşünemem ben alır geçerim:smiley:))))
 



Merhaba ! Yazılım konusunu neden gerekli gördüğünüzü, standart performansı ile şimdiki durumu arasındaki farkı bizimle paylaşırsanız memnun olurum. İyi günler dilerim !


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
kullandığım aracın, piyasasındaki modifiye ve donanım çeşitliliği dünyasında kesinlikle orjinal kalacak en ufak değişiklik yapmayacağım düşüncem yazılım yüklenmişini kullanınca fikrimi anında değiştirdi.

şöyleki,tonaj olarak bu motorda çok güçlü olmasına rağmen şehir içinde biiraz hantal .bu araçlara yazılım konusunda ismini sürekli duyduğum firmaya gittim ve ikna oldum.en ufak bir hoşnutsuzlukta eski sisteme dönebiliriz sözünü alınca uyguladık ve geçen zamana üzüldüm açıkçası...

uygulanabilecek 3 kademelik bir yazılım sözkonusuydu ve en başlangıç seviyesinde bir çalışma yaptık.kalkışlardaki hantallık gitti.benim için yeterli.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,662
Mesajlar
1,521,823
Kayıtlı Üye Sayımız
166,519
Kaydolan Son Üyemiz
cagatayuysal

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst