Dıscovery 2.5 Td5 Önerileriniz

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan korsan29 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 63
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 37,147
Ynt: Dıscovery 2.5 Td5 Önerileriniz

umut401' Alıntı:
İbrahim Bey selamlar,

Difflock aslında araçta mevcutmuş, sadece kolu yokmuş. Bir ara diff lock ön hazırlığını da sökmüşler. 2003-2004'te tekrar ön hazırlık takılmış sadece kol yokmuş yine. Aşağıda Ashcroft linkini koyuyorum. Arazi kutusunun seri numarasına göre ya sadece ilk kola ihtiyacınız var, yada hem kola hem dealttaki parçaya ihtiyacınız var. Araçta yoksa bile bunu takmak kolay, çok da önemi yok. Baktığınız araçta varsa zaten arazi kolu ile devreye sokuluyor, oradan anlayabilirsiniz var mı yok mu.

http://www.ashcroft-transmissions.co.uk/miscellaneous/disco-ii-difflock.html

Umut benim hatırladığım kadarı ile difflock sadece 2002 ye kadar takılabiliyor, sonraki modellere takılmıyor.
Bu konuyu bir bilene danışmak lazım.
 

Etiketler
Ynt: Dıscovery 2.5 Td5 Önerileriniz

hsbasar' Alıntı:
Umut benim hatırladığım kadarı ile difflock sadece 2002 ye kadar takılabiliyor, sonraki modellere takılmıyor.
Bu konuyu bir bilene danışmak lazım.
2003 ve 2004te de takılıyor. Bazılarında sadece kol ile aktifleşiyor, bazılarında ise modül + kol ile aktifleşiyor. Bkz.Ashcroft:smiley:)))
 

Ynt: Dıscovery 2.5 Td5 Önerileriniz

99-02 arasında şanzımanda Diff Lock var, 02-04 arasında yok tekrar 04'te eklendi. Yani 2002 bir bölümü, 2003 hepsi ve 2004 bir bölümünde diff lock bulunmuyor. Ashcroft kiti diff lock TC ile birlikte kullanabiliyorsunuz, yani TC devre dışı bırakıyor aracı tekrar stop edip çalıştırmanız gerekmiyor. Diğer firmaların ya da kendi yapacağınız sistemde aracı stop edip Diff Lock geçmeniz sonra tekrar çalıştırmanız gerekiyor yoksa ekranda ki meşhur üçlüyü görüyorsunuz, aynı prosedür çıkmak için de geçerli. Türkiye'ye giren en alt model olan ES modelinde ki çoğu manuel zaten bir elin parmaklarını geçmez, bu diff lock standard olarak uygulanmış.
Uygulamasını aşağıdaki linkten bulabilirsiniz

http://www.discovery2.co.uk/diff_lock.html
 

Ynt: Dıscovery 2.5 Td5 Önerileriniz

Arkadaşlar sonuç olarak benim üzerinde Diff Lock olan aracı bulmam zor gibimi görünüyor,öyleyse bu hiç iyi olmadı. Zaten zor karar verdim americandan ingilize geçmeye anlaşılan Grand cherokee den Disko geçişim biraz sancılı olacak gibi.
 

Ynt: Dıscovery 2.5 Td5 Önerileriniz

arkadaslar selam
Arazi kutusunun seri numarasını nasil bulacagiz nerede yazar bilgi lutfen
 





Ynt: Dıscovery 2.5 Td5 Önerileriniz

Aracın altına girin şanzıman yağ vidalarının orada yazar
41D ya da 42D ile başlıyorsa CDL var, 61D, 62D, 69D, 70D ile başlayan ise CDL yok
 

Ynt: Dıscovery 2.5 Td5 Önerileriniz

benim aracin sasi noyu girdiğimde topix sitesinde bilgileri bunlar http://topix.landrover.jlrext.com
gerçi klimasi bile manuel gorunuyor buradan birsey anlayabiliyormuyuz?

Ekran Alıntısı.JPG
 

Ynt: Dıscovery 2.5 Td5 Önerileriniz

Dixie' Alıntı:
Aracın altına girin şanzıman yağ vidalarının orada yazar
41D ya da 42D ile başlıyorsa CDL var, 61D, 62D, 69D, 70D ile başlayan ise CDL yok

Bu kötü oldu satıcıya sorarak öğrenebileceğimiz bir ibare olsaydı iyi olurdu. bu durumda aklımıza yatan her aracı önce lifte çıkarıp bakıcaz Diff Lock varsa eğer ekspertiz yaptırıp alıcaz. Araç uzaktaysa yandık :((
 



Ynt: Dıscovery 2.5 Td5 Önerileriniz

İbrahim Bey,
Bana göre orta kilit olup olmaması, aracı seçerken çokta bir kriter değil aslında. Yanılmıyorsam orta kilidin ancak çapraz askıda kaldığınızda bir faydası var. Sizin için diferansiyel kilidi olması çok önemliyse zaten diğer off-road ile uğraşan arkadaşlarımızın yaptığı gibi ki sizde zaten geçmişte uğraştığınızı belirtmiştiniz, nasılsa sonradan ön arka kilit takacaksınızdır.
Yanılıyor olabilirim ama ben Mercedes G serisi harici fabrika çıkışı orjinal orta kilit olan araç hiç duymadım.
Aşağıdaki linkte orta kilidi olan bir Discovery 2'nin, bu özelliğinin nasıl aktif hale getirildiğini okuyabilirsiniz.

http://www.discovery2.co.uk/diff_lock.html

Yinede siz daha iyi bilirsiniz, tabii. Biz ancak naçizane tavsiyede bulunabiliriz.
Saygılar,
 

Ynt: Dıscovery 2.5 Td5 Önerileriniz

mohawk' Alıntı:
İbrahim Bey,
Bana göre orta kilit olup olmaması, aracı seçerken çokta bir kriter değil aslında. Yanılmıyorsam orta kilidin ancak çapraz askıda kaldığınızda bir faydası var. Sizin için diferansiyel kilidi olması çok önemliyse zaten diğer off-road ile uğraşan arkadaşlarımızın yaptığı gibi ki sizde zaten geçmişte uğraştığınızı belirtmiştiniz, nasılsa sonradan ön arka kilit takacaksınızdır.
Yanılıyor olabilirim ama ben Mercedes G serisi harici fabrika çıkışı orjinal orta kilit olan araç hiç duymadım.
Aşağıdaki linkte orta kilidi olan bir Discovery 2'nin, bu özelliğinin nasıl aktif hale getirildiğini okuyabilirsiniz.

http://www.discovery2.co.uk/diff_lock.html

Yinede siz daha iyi bilirsiniz, tabii. Biz ancak naçizane tavsiyede bulunabiliriz.
Saygılar,

Üstadım bilenle bilmeyen hiç bir zaman bir olmaz Diff Lock konusunda cahilim siz bahsedene kadar çalışma prensibinden haberim yoktu,yukarılarda sordum Diff Lock çalışma prensibini bilen arkadaşlardan yorumda gelmeyince sonuca gidemedim.

tavsileriniz benim için altın değerinde lütfen esirgemeyin. tekrar tsk ederim
 

Ynt: Dıscovery 2.5 Td5 Önerileriniz

Bizim araçlarda aslen Dif Lock pek gerekli değil, çok ağır arazi yapmadığınız sürece. Araçta bulunan TC aslında çok başarılı, biraz nasıl çalıştığını öğrenirseniz çoğu yerde faydasını görürsünüz.
 

Ynt: Dıscovery 2.5 Td5 Önerileriniz

Orta dif kilidi suzuki GV, defender, discovery I ve II'lerde standart bulunur
Toyota LC, Jeep modellerinde de vardır.

Çapraz askıda kalırsa araç (önden bir, arkadan bir tekerin boşa düşmesi) orta dif malesef kurtarmaz.

TC Discovery II'lerde ilk kez kullanılmaya başladı ve sonraki Fiscoverylerde CDF (orta diff kilit) tamamen kalktı. TC özdllikle kaygan zeminde (ince çamur, çim, kar) mekanik diff kilitlerden çok daha başarılı, dolayısı ile disco 2 seçerken CDF çok ta olmazsa olmaz değil. Yoksa da ve istenirse takılması kolay.
 

Ynt: Dıscovery 2.5 Td5 Önerileriniz

Arkadaşlar herkese tekrar tsk ederim,


anladığım kadarıyla Dif Lock olayına fazla takılmamıza gerek yok,geriye eli ayağı temiz bir disco 2 bulmak kaldı,bakalım onu nasıl yapıcaz inşaallah yakın zamanda istediğim aracı bulabilirim.
 



Ynt: Dıscovery 2.5 Td5 Önerileriniz

eli ayagi temiz disco bulmak biraz sans ve butceye bagli butce biraz daha onemli zira 3-5 lira ucuza almak durumunda kalirsaniz (alacaginiz arac en iyi kosulda 11 yasinda olacak en yuksek modeli 2004 ) sonrasinda 3-5 lira oluyor 13-15 bin fazladan odemeyle cok daha fazlasina alınmıs oluyor arac alacaginiz aracin mutlaka servis kayıtlarini sorgulayin duzenli ve belli bir yerdemi yapilmis diye sonrasinda da guvendiginiz bir servise expertiz yaptirin derim
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,662
Mesajlar
1,521,823
Kayıtlı Üye Sayımız
166,519
Kaydolan Son Üyemiz
cagatayuysal

Çevrimiçi üyeler

SON MESAJLAR

SON KONULAR



Geri
Üst