Dikkat! Eberspacher D2 Airtronic Yüksek Rakımda Çalışmama Sorunu

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan orsaalabanda Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 152
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 102,398
Ynt: Dikkat !!! Eberspacher D2 Airtronic Yüksek Rakımda Çalışmama Sorunu !

ben yazarken pompa olayini yazmissiniz. iki kademeli anahtarla paralel bagli iki pompa sırayla calıstırılabiliyor. simdi onemli olan yuksek irtifa pompasinin basinci daha mi dusuk yoksa daha mi yuksek? yuksek irtifada hava yogunlugu daha az oldugu icin dusuk basincli bir pompa kullanilip sıstemin kurum baglamasi engellenmis olabilir. yani cok hava cok yakıt, az hava az yakit prensibi mi var acaba? alcak irtifa pompası daha basincli ise araya bir by pass duzenegi koyulup yuksek irtifada basinc dusurulebilir.
 

Etiketler
Ynt: Dikkat !!! Eberspacher D2 Airtronic Yüksek Rakımda Çalışmama Sorunu !

Ben de tam beyinle değil de yakıt-hava karışımıyla ilgili bir şeyler olmalı diye yazacaktım. İnstallation için ayrıntılı pdf dosyasını buradan indirebilirsiniz. Ayrıntılı elektriksel şemalar da var.

http://www.eberspacher.com/downloads/technical-documents/airtronicD2+D4_technical.pdf

Bir de yüksek irtifa kitinin ayrı installation manueli olacaktı. Ben bir araştırayım.
 

Ynt: Dikkat !!! Eberspacher D2 Airtronic Yüksek Rakımda Çalışmama Sorunu !

Buldum. Buradan indirip incelenebilir:

http://www.espar.com/tech_manuals/High%20Altitude%20Kits/Altitude%20Sensor%20for%20latest%20heaters/Airtronic-Hydronic%20Altitude%20sensor.pdf

Ne yazık ki ben bu kadar ayrıntılı teknik bilgiye vakıf değilim.
 

Ynt: Dikkat !!! Eberspacher D2 Airtronic Yüksek Rakımda Çalışmama Sorunu !

Elektronik devreler de var. ''Çok yakıt-çok hava'' ya da ''Aynı yakıt-çok hava'' çözüm olmayabilir. Çünkü sonuçta beyinle de irtibatlı. Yakıt hava karışımını anlık olarak denetleyip bu basınçları düşüren bir sistem mevcutsa hem pompaya hem beyine müdahale etmek çok riskli olacaktır. Hatta araçlarda chip-tuning de kullanılanlar gibi bu iş için hazırlanmış özel programlar da gerekebilir. Bu da zaten kitin kendisi demektir.
 

Ynt: Dikkat !!! Eberspacher D2 Airtronic Yüksek Rakımda Çalışmama Sorunu !

Cem kolay gelsin.Yapacak birşey yok araştırmaya devam.
Hata sende niye öyle yüksek rakımlı yerlerde yaşarsın ki gel Adapazarına ova da yayıl en fazla 1200 çıkarsın.Dur bakayım biraz daha beklersem senden onu 3-5 e alırım.
Ya bende kafamda bu ısıtıcı işini çözmüştüm hatta satıcıyla diyaloğa da girmiştim şimdi herşeye tekrar başlayacağız.
 



Ynt: Dikkat !!! Eberspacher D2 Airtronic Yüksek Rakımda Çalışmama Sorunu !

İşin kötüsü, aracımın dizaynı itibarı ile 12 kg.'lık mutfak tüpü taşıma imkanı yok. Yoksa çoktan satılık ilanını verip trumatic araştırmasına girmiştim... Ekstrem koşullarda piknik tüpü 1 gün zor dayanır truma ile :(
 

Ynt: Dikkat !!! Eberspacher D2 Airtronic Yüksek Rakımda Çalışmama Sorunu !

Konu tamamen netliğe kavuştu gibi...

Acsa'dan gelen yanıt:

Sayın Cem Bey,

Bildiğiniz gibi rakım yükseldikçe havanın yoğunluğu azalır.

Bu durum yanmanın gerçekleşmesi için gereken yakıt hava karışım dengesini bozar ve 1500 m ve üzerinde yanma artık sürdürülemez duruma gelir.

Düzeltmek için yakıt miktarını da azalan hava miktarına uygun oranda düşürmek gereklidir.

İşte 22 1000 33 22 00 nolu kitin içinde yeralan bir sensör barometrik basıncı anlık olarak ölçerek kontrol ünitesine bildirmektedir.

Kontrol ünitesi de yazılımında bulunan bilgilere göre, ölçülen bu basınca denk gelen uygun yakıt miktarını elde etmek üzere, mazot pompasına göndermiş olduğu sinyalin sıklığını değiştirerek her yükseklikte ideal yanmanın gerçekleşmesini sağlamaktadır.

Bu ürünün fiyatı 205.-€'dur.

Stokta şu anda mevcut değil, sipariş durumunda teslim süresi 3-4 haftadır.

Saygılar,

Burçin Üner
TEKNİK KOORDİNATÖR
AÇSA OTOMOTİV
EBERSPAECHER TÜRKİYE MÜMESSİLİ
+90 212 549 86 31
 

Ynt: Dikkat !!! Eberspacher D2 Airtronic Yüksek Rakımda Çalışmama Sorunu !

orsaalabanda' Alıntı:
İşin kötüsü, aracımın dizaynı itibarı ile 12 kg.'lık mutfak tüpü taşıma imkanı yok. Yoksa çoktan satılık ilanını verip trumatic araştırmasına girmiştim... Ekstrem koşullarda piknik tüpü 1 gün zor dayanır truma ile :(

LPG ile çalışan ısıtıcı ve diğer ekipmanları kullananların da "tüp ne zaman bitecek acaba? :(" kaygıları var. Sizin ısıtıcı, motorini depodan alıyor, tükenmez kuyusu... :D

Cavid Sezen
 

Ynt: Dikkat !!! Eberspacher D2 Airtronic Yüksek Rakımda Çalışmama Sorunu !

mayıstosböce' Alıntı:
Hata sende niye öyle yüksek rakımlı yerlerde yaşarsın ki gel Adapazarına ova da yayıl en fazla 1200 çıkarsın.

Adapazarı'na gelirdim ama profilindeki karikatürü görünce korktum. :D :D
 

Ynt: Dikkat !!! Eberspacher D2 Airtronic Yüksek Rakımda Çalışmama Sorunu !

gezmen' Alıntı:
LPG ile çalışan ısıtıcı ve diğer ekipmanları kullananların da "tüp ne zaman bitecek acaba? :(" kaygıları var. Sizin ısıtıcı, motorini depodan alıyor, tükenmez kuyusu... :D

Cavid Sezen

Cavid hocam; trumatic yada ebesbaher yada başka marka farketmiyor.Araçlarımız bile yüksek rakımda yakıt tüketimi farkediyor. İçten yanmalı tüm motorlarda
yakıt ve hava karışımı oranlarında farklılık oluşunca motorun çalışma düzeni bozuluyor.
Levent
 



Ynt: Dikkat !!! Eberspacher D2 Airtronic Yüksek Rakımda Çalışmama Sorunu !

Levent abi;

Sorun çalışma düzeninin bozulması, çok yakıt tüketimi, kurum yapması, gürültü yapması, iyi ısıtmaması vs. değil ki... Bu mendebur 5 dk. çalışıp ısıtıyor, sonra bir daha hiç çalışmıyor. Kaldı ki 1500-2000 m. de öyle çok yüksek irtifalar sayılmaz. Dağ geçişlerinde sık sık karşımıza çıkacak yükseklikler. Doğu anadolu ve Artvin civarlarını saymıyorum bile...

Aslında motorun kalıcı hasar görmemesi için yapılan bir blokaj sanırım bu. Trumatic türü ısıtcılarda da elbette yakıt randımanlı olarak yanmaz ama sonuçta yaktığı şey LPG ne kurum yapar ne de başka bir şey.. En fazla sönüp zehirler. ;D Bu tür ısıtıcılarda çalışmama problemi olacağını düşünmüyorum.
 

Ynt: Dikkat !!! Eberspacher D2 Airtronic Yüksek Rakımda Çalışmama Sorunu !

Acaba vebosto 2000 markalı olanlar içinde aynı sorun varmıdır? Bolu dağlarında çok kaldım ama bir sorun yaşamadım. Kaç rakımda kaldığımı hiç ölçmek aklımada gelmedi. Sabaha buz kalıbı gibi çıkmayalım.
 

Ynt: Dikkat !!! Eberspacher D2 Airtronic Yüksek Rakımda Çalışmama Sorunu !

Kenan hocam, webasto'nun broşürleri de var elimde, onlarda rakıma dayalı herhangi bir yazıya rastlamadım. Aşağı yukarı mevkii olarak nerelerde gezdiğinizi yazabiirseniz Kasaba/köy/dağ ismi vb. rakım konusunu da, bu meseleyi de açıklığa kavuşturabiliriz. Böyle giderse tüm karavancılar için altimetre öncelikli ihtiyaç listesine girecek. :smiley:
 

Ynt: Dikkat !!! Eberspacher D2 Airtronic Yüksek Rakımda Çalışmama Sorunu !

Önceki mesajlarımda yüksekliklerle ilgili yanlış bir şeyler yazmıştım. Cavid hocam da sağolsun burada rezil etmek yerine özel mesajla uyarıp duruyor :D Eee! Karşımızda coğrafya öğretmeni varsa çok fazla atıp tutmamak gerekiyor. :smiley:

Cavid hocam, size zahmet Türkiye'nin yalnızca 1500 m. hattını içeren izohiptik haritasını yayınlayabilir misiniz? Eberspacher'e inat değil mi, ben yalnızca bu hat boyunca gezeceğim. ;D
 

Ynt: Dikkat !!! Eberspacher D2 Airtronic Yüksek Rakımda Çalışmama Sorunu !

Cem,
Senede iki kere uzun geziler yapıyorum. Türkiyede her yere gidiyorum. Boluda çalıştığım vede yaşadığım için kısa gezilerimi Bolu civar dağlarda yapıyorum. Sanırım en yüksek rakım Bolu Kartalkaya Kayak tesisleridir diye düşünüyorum. Her gittiğim yeri ölçmediğim için kaç rakımda kaldığımı bilmiyorum. Senin yaptığın tesbitten sonra endişelenmeye başladım.Önümüz kış. Şimdiden önlemlerimizi almamızı sağlayacak bilgiler verdiğin için çok teşekkür ediyorum.
 



Ynt: Dikkat !!! Eberspacher D2 Airtronic Yüksek Rakımda Çalışmama Sorunu !

Kenan hocam, Bolu Kartalkaya 2000 m. civarında Senin webasto model ismini buradan alıyor olmasın? Bu rakımda sorunsuz çalıştıysa büyük sorun yok demektir. Ama Doğu Anadolu, Kars, Ağrı, Artvin gibi yerler için yine de temkinli olmakta fayda var. 1500 m. limiti yalnızca eberspacherde var bu durumda :(
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,805
Mesajlar
1,523,925
Kayıtlı Üye Sayımız
166,615
Kaydolan Son Üyemiz
rkayapınar

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst