Ynt: Difflock Yerine Kaynak..?
Özgür iyi akşamlar.
Arka diferansiyeli kaynak yapmamız sözkonusu değil. Bizim araçlar isteğe bağlı dört çeker olduğundan ön diferansiyel (Yedek diferansiyel varsa ) kaynak yapılabilir diye düşünüyorum. Hubslar otomatik ise, içeriden arazi vitesini 2H konumuna aldığımızda, şanzımandan ön şafta ve dolayısı ile ön diferansiyele hareket iletilmiyor. Sadece hubsların kilitli kalma olasılığı var, onun nasıl çözüleceğini zaten biliyoruz.
Bu araçların arazi viteslerini 4H ve 4L konumuna zaten gerektiği yerlerde alıyoruz. 2H konumunda, ön diferansiyel ile şanzımanın, aksların ve tekerleklerin hareket olarak hiçbir bağlantısı yok. Yumuşak zeminlerden geçerken aralarda sert, kayalık yerlere gelme olasılığımız elbette var. Buralardan geçmeden önce arazi vitesini 2H konumuna alıp hubsların çözülmesi için biraz geriye gitmememiz yeterli olur.
Doğru olan elbetteki kilitli diferansiyel takmak, ancak ülkemizdeki maliyetlerini gözönünde bulundurunca, ön diferansiyelin kaynatılması bence bir alternatif. Önümüzdeki hafta diferansiyel ustası tanıdığımla görüşüyorum, sana bilgi veririm. Selamlar.
ozcour' Alıntı:Ben arka dif sürekli kilitli olanların asfaltta gidişini çok merak ediyorum, 80 le falan otoyol virajlarında dönerken problem olur mu acaba Bir de bende kalın lastik var, asfalta da çok iyi yapışıyor, kaymayıp da bir şeyleri kırar mı acaba ?
kuru zeminde off roadda biz içerden 2H ye alsak bile bence akslarda burulma kuvvetleri olacak, hubları kapatmadan gitsek neye zarar veririiz ya da tepki nasıl olur merak ediyorum..
bir bütün yedek diferansiyelim, bir de ayna mahrutisi bozuk gerisi sağlam yedek diferansiyelim var.
Mustafa abi eğer bu dif kaynak olayı arabalara artı kazandıracaksa beraber yaptırabiliriz ikisini de..
Özgür iyi akşamlar.
Arka diferansiyeli kaynak yapmamız sözkonusu değil. Bizim araçlar isteğe bağlı dört çeker olduğundan ön diferansiyel (Yedek diferansiyel varsa ) kaynak yapılabilir diye düşünüyorum. Hubslar otomatik ise, içeriden arazi vitesini 2H konumuna aldığımızda, şanzımandan ön şafta ve dolayısı ile ön diferansiyele hareket iletilmiyor. Sadece hubsların kilitli kalma olasılığı var, onun nasıl çözüleceğini zaten biliyoruz.
Bu araçların arazi viteslerini 4H ve 4L konumuna zaten gerektiği yerlerde alıyoruz. 2H konumunda, ön diferansiyel ile şanzımanın, aksların ve tekerleklerin hareket olarak hiçbir bağlantısı yok. Yumuşak zeminlerden geçerken aralarda sert, kayalık yerlere gelme olasılığımız elbette var. Buralardan geçmeden önce arazi vitesini 2H konumuna alıp hubsların çözülmesi için biraz geriye gitmememiz yeterli olur.
Doğru olan elbetteki kilitli diferansiyel takmak, ancak ülkemizdeki maliyetlerini gözönünde bulundurunca, ön diferansiyelin kaynatılması bence bir alternatif. Önümüzdeki hafta diferansiyel ustası tanıdığımla görüşüyorum, sana bilgi veririm. Selamlar.