Difflock Yerine Kaynak..?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan almirsen Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 77
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 26,740
Ynt: Difflock Yerine Kaynak..?

ozcour' Alıntı:
Ben arka dif sürekli kilitli olanların asfaltta gidişini çok merak ediyorum, 80 le falan otoyol virajlarında dönerken problem olur mu acaba :D Bir de bende kalın lastik var, asfalta da çok iyi yapışıyor, kaymayıp da bir şeyleri kırar mı acaba ?

kuru zeminde off roadda biz içerden 2H ye alsak bile bence akslarda burulma kuvvetleri olacak, hubları kapatmadan gitsek neye zarar veririiz ya da tepki nasıl olur merak ediyorum..

bir bütün yedek diferansiyelim, bir de ayna mahrutisi bozuk gerisi sağlam yedek diferansiyelim var.

Mustafa abi eğer bu dif kaynak olayı arabalara artı kazandıracaksa beraber yaptırabiliriz ikisini de..

Özgür iyi akşamlar.
Arka diferansiyeli kaynak yapmamız sözkonusu değil. Bizim araçlar isteğe bağlı dört çeker olduğundan ön diferansiyel (Yedek diferansiyel varsa ) kaynak yapılabilir diye düşünüyorum. Hubslar otomatik ise, içeriden arazi vitesini 2H konumuna aldığımızda, şanzımandan ön şafta ve dolayısı ile ön diferansiyele hareket iletilmiyor. Sadece hubsların kilitli kalma olasılığı var, onun nasıl çözüleceğini zaten biliyoruz.

Bu araçların arazi viteslerini 4H ve 4L konumuna zaten gerektiği yerlerde alıyoruz. 2H konumunda, ön diferansiyel ile şanzımanın, aksların ve tekerleklerin hareket olarak hiçbir bağlantısı yok. Yumuşak zeminlerden geçerken aralarda sert, kayalık yerlere gelme olasılığımız elbette var. Buralardan geçmeden önce arazi vitesini 2H konumuna alıp hubsların çözülmesi için biraz geriye gitmememiz yeterli olur.

Doğru olan elbetteki kilitli diferansiyel takmak, ancak ülkemizdeki maliyetlerini gözönünde bulundurunca, ön diferansiyelin kaynatılması bence bir alternatif. Önümüzdeki hafta diferansiyel ustası tanıdığımla görüşüyorum, sana bilgi veririm. Selamlar.
 

Etiketler
Ynt: Difflock Yerine Kaynak..?

ilginç bunca para dönen, bunca bilimsel yatırım yapan otomotiv dünyası bunu nasıl akıl edememiş :smiley:
 

Ynt: Difflock Yerine Kaynak..?

Tempus' Alıntı:
ilginç bunca para dönen, bunca bilimsel yatırım yapan otomotiv dünyası bunu nasıl akıl edememiş :smiley:

İyi akşamlar Kürşat Bey.
Dezavantajları ve olumsuz yönleri mutlaka var. Amerika yada Avrupa'da yaşasam bu yöntemi düşünmeme gerek kalmazdı. Araca ve yakıta zaten gerçek değerinin bir kaç katı fazladan para veriyorum, birde diferansiyel kilidine para vermek istemiyorum. Selamlar. ;) ;)
 

Ynt: Difflock Yerine Kaynak..?

Mustafad' Alıntı:
İyi akşamlar Kürşat Bey.
Dezavantajları ve olumsuz yönleri mutlaka var. Amerika yada Avrupa'da yaşasam bu yöntemi düşünmeme gerek kalmazdı. Araca ve yakıta zaten gerçek değerinin bir kaç katı fazladan para veriyorum, birde diferansiyel kilidine para vermek istemiyorum. Selamlar. ;) ;)

evet bunları anlıyorumda altınızdaki arabayı kağnı arabası mekaniğine çevirmeninde çok mantığı yok, esas problem can güvenliği konusunda doğabilicek sıkıntılar ve ileride aracınıza difflock parasından daha büyük zararlar verebileceğiniz
 

Ynt: Difflock Yerine Kaynak..?

Ön difin kaynatılma olayı sadece arazi için hazırlanmış bir araçta yapılmalı....

Benim eski cj sadece arazide kullanılıyor. Asfalt sadece parkura gidene kadar...

Eğer doğru aranılıyorsa doğru karar limited ya da %100 kilitte değil. İster ön olsun ister arka ;) Doğru olan manuel kilitler.

Şuan sadece arazide kullandığım jimnyim var.

Ve arb air locker kullanıyorum. ;)
 



Ynt: Difflock Yerine Kaynak..?

Tempus' Alıntı:
evet bunları anlıyorumda altınızdaki arabayı kağnı arabası mekaniğine çevirmeninde çok mantığı yok, esas problem can güvenliği konusunda doğabilicek sıkıntılar ve ileride aracınıza difflock parasından daha büyük zararlar verebileceğiniz

Kürşad bey, bendeki araç 3 kapı vitara, sadece kendim kullanıyorum, Coupe ATV diyorum zaten araca. Elimde de fazladan bir diferansiyelim var. Riski göze almayı düşünüyorum. Fikirleriniz için teşekkürler. :smiley:
 

Ynt: Difflock Yerine Kaynak..?

Ben aracıma arkaya %100 detroit kilit takmak için bile 1 hafta düşündüm, sonra vazgeçtim asfaltta ve uzun yolsa tehlike yaaratma riski, difransiyele zarar verme riski yüzünden. Ki çok fazla kullanan var ve genelde de sorunsuz diyorlar.
 

Ynt: Difflock Yerine Kaynak..?

Hub lı veya hub sız önde %100 kumandasız kilit olmaz, kaynakta olmaz. Ön diff te herzaman devrden çıkarılabilir kilit olması gerekir.
 


Ynt: Difflock Yerine Kaynak..?

dronder' Alıntı:
Yapma Yavuz abi senelerdir kullanan var ;)

Tabi yukarıda belirttiğim şartlarda ;)

Önder hub ı devreye alınca araba 4 çeker olur ama dönmez, dönmeye zorlarsan kırar,zemin gevşekse döner ama kayarak döner, hub ı devreden çıkarırsan busefer araç 2 çeker olur hiç bir işe yaramaz.

Ya limited slip, yada kumandalı olacak başka yolu yok hiç kasmayın fizik denen bişey var , aracın dönmesi için diferansiyelin açılması şart ;)
 



Ynt: Difflock Yerine Kaynak..?

off road yarış arabalarında yapılabilir uygulamalarla günlük hayatındada aracını kullanan. veya off road yapacağı yere aracını römorkla taşımayan insanlar için de aynı uygulamaları önermek yanlış.
 

Ynt: Difflock Yerine Kaynak..?

Bir arkadaşımızın suzuki'sinde arkalar kaynaklı hiçte sorun yaşamıyor ama aracın ağırlığı 750kğ keskin dönüşlerde arka tekerlenden biri geri bile dönebiliyor
 

Ynt: Difflock Yerine Kaynak..?

Discovery channel'de bir proğramda izlemiştim, her iki diferansiyelide kaynaklı Samurailer (Parkura kadar römork ile gidiyor.) İngiltere'nin dar gelirli ;) Of-roadcıları tarafından toprak zeminli parkurda gayet güzel kullanılıyordu. Kısa ve uzun şaseli araçlarda kaynak işleminin etkisi farklı olabilir mi ?
 

Ynt: Difflock Yerine Kaynak..?

Mustafad' Alıntı:
Discovery channel'de bir proğramda izlemiştim, her iki diferansiyelide kaynaklı Samurailer (Parkura kadar römork ile gidiyor.) İngiltere'nin dar gelirli ;) Of-roadcıları tarafından toprak zeminli parkurda gayet güzel kullanılıyordu. Kısa ve uzun şaseli araçlarda kaynak işleminin etkisi farklı olabilir mi ?

işte esas mevzu bu parkura kadar römorkla götürücekseniz ne istiyorsanız yapın
 

Ynt: Difflock Yerine Kaynak..?

yunus bager' Alıntı:
Bir arkadaşımızın suzuki'sinde arkalar kaynaklı hiçte sorun yaşamıyor ama aracın ağırlığı 750kğ keskin dönüşlerde arka tekerlenden biri geri bile dönebiliyor

Arka başka Yunus, gündelik yine olmaz, ama sırf arazi için uygundur, aracın arkasını hafifçe kaydırarak döner kontolüde normal diff ten bile daha kontrollü ve kolaydır, lastkler biraz fazlaca aşınır hepsi o. ama ön başka bişey sert zeminde arabayı döndüremzsin bile, hub ı devren çıkardığında araç döner ama 2 çeker dönse ne olur dönmese ne olur. ;)
 



Ynt: Difflock Yerine Kaynak..?

Yavuz abi senin dediklerine hemfikirim benim defenderde arkada bile olmaz aracın ağırlığı 2 ton ve ön arka yük dengesi eşit

Ama yanılmıyoırsam burda filandiyalı jurki ülkesinde kullandığı kayzerde ön arka kaynaklı olduğunu söylemişti hatta videolarıda vardı
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,756
Mesajlar
1,523,252
Kayıtlı Üye Sayımız
166,569
Kaydolan Son Üyemiz
lystrakon

Çevrimiçi üyeler

SON MESAJLAR

SON KONULAR



Geri
Üst