Difflock Yerine Kaynak..?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan almirsen Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 77
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 26,740
Ynt: Difflock Yerine Kaynak..?

endüstri' Alıntı:
kaynaklı diff ile direksiyon hakimiyeti olmayacak arazide her ihtiyaç olduğunda inip hub ları devreye almak işi bitince çıkarmak hiçte mantıklı görünmüyor oldukça zahmetli bir olacak...
Zahmetli olacağından şüpe yok ama arazide tölere eder diye düşünüyorum
 

Etiketler
Ynt: Difflock Yerine Kaynak..?

almirsen' Alıntı:
Açıkçası benim çekingem şu bu işi daha 2 seneden beri yapıyorum ve ön diff kilitli bir makina hiç kullanmadım,lastikler hangi zeminde ne şekilde cvp veriri hiç bilmiyorum.eğer az bişey bu konuda tecrübem olsaydı çok kolay karar verebilirdim ama maalesef,bu yüzden sizinle paylaşiim derdimi diye düşündüm..
Gözden çıkarabileceğin bir ön diferansiyelin varsa denemeye değer diye düşünüyorum
 

Ynt: Difflock Yerine Kaynak..?

yunus bager' Alıntı:
H2 H4 konumunda bişey değiştirmez sonuçta araçvirajlarda mesela sag teker 1 tur sol teker 1,5 tur atması gerekmezmi kaynak olunca ikiside aynı anda döner ve kaymasına sebep olur

Yunus CJ lerde 2H ve 4H farklı çaşılışyorsizinkiler gibi diil yani ( Gerçi LR ninkini tambilmiyorum ) ama H veya L ön diffe tahrik veririsen kilit devrede demektir
 

Ynt: Difflock Yerine Kaynak..?

almirsen' Alıntı:
Yunus CJ lerde 2H ve 4H farklı çaşılışyorsizinkiler gibi diil yani ( Gerçi LR ninkini tambilmiyorum ) ama H veya L ön diffe tahrik veririsen kilit devrede demektir
Biliyorum canım 22 sene seri 2 kullandım CJ lerin aynısı :smiley: defenderi karıştırma defender sürekli 4x4 orta kilit konumunda ön arka şaft birbirine bağlanıyor
 

Ynt: Difflock Yerine Kaynak..?

almirsen' Alıntı:
Açıkçası benim çekingem şu bu işi daha 2 seneden beri yapıyorum ve ön diff kilitli bir makina hiç kullanmadım,lastikler hangi zeminde ne şekilde cvp veriri hiç bilmiyorum.eğer az bişey bu konuda tecrübem olsaydı çok kolay karar verebilirdim ama maalesef,bu yüzden sizinle paylaşiim derdimi diye düşündüm..

Paylaşmakla iyi yaptınız, elimde fazladan bir ön diferansiyel var, bu konu benimde kafamı kurcalıyordu. Üstadlar bilgilendirirse seviniriz. Selamlar.
 




Ynt: difflock yerine kaynak..?

almirsen' Alıntı:
yunus haşa senin bilgine ve tecrübene herzaman saygım var,söyediklerimi yanlış anlama noolur..
;) yok canım ne demek
cj ler güçlü makina olduğu için sert zeminde dikkat etmek gerekir ama kaygan zeminde ver gazı dönsun
ATV motorlardada arkalar sabit %100 şürekli kilit tek sorun ön tekerler çabuk bitiyor o hafiflikteki bir arac bile kayma sorunu yaşamıyoror
 

Ynt: Difflock Yerine Kaynak..?

sanayide bir kaç ustaya soracak oldum hemen ölüm senaryoları yazmaya başladılar,şöyle kaza yaparsın ölürsün,böyle yolda duramazsın ölürsün falan....dedim neoluyor ya bu kadar kötü mü bu kaynak...:D
 

Ynt: Difflock Yerine Kaynak..?

almirsen' Alıntı:
aynen ben de öyle düşünüyorum ....

Biraz da sesli düşüniim :1 CJ de 4x4'e geçerken önce şanzumandan şaftı kitliyoruz sonra da hubsları devreye sokarak tekerleklerle aksları kitliyoruz ,yanlışım varsa lütfen düzeltiniz...
2 zorlu koşullar dışında 4x4'e almıyoruz zaten,koşullar zor ise ha kilit zaten bizim avantajımıza

diye düşünüyorum....


bence süper olur.neticede hubslar kilitli degilken,arazi viteside 4x da degilse asvalt kulanımında bir zarar vermemz araziye girdiginizde,vitesi araziye takıp hubslarıda kilitlerseniz 100% kilitli dif olurr.
 

Ynt: Difflock Yerine Kaynak..?

almirsen' Alıntı:
aynen ben de öyle düşünüyorum ....

Biraz da sesli düşüniim :1 CJ de 4x4'e geçerken önce şanzumandan şaftı kitliyoruz sonra da hubsları devreye sokarak tekerleklerle aksları kitliyoruz ,yanlışım varsa lütfen düzeltiniz...
2 zorlu koşullar dışında 4x4'e almıyoruz zaten,koşullar zor ise ha kilit zaten bizim avantajımıza

diye düşünüyorum....

Bence de dediğiniz %100 mantıklı. Bu şekilde olur ama ben şahsen kendi aracımın orjinalini bunun için bozmazdım.
 




Ynt: Difflock Yerine Kaynak..?

Şener öncelikle selam...

Sesli düşünürken ara ara doğruları söylemişsin ;)

2h 4h ayıran araçların hub ile aksları ayıran araçlarda bu dediğini yapabilirsin.

Mesela cherokee sportlarda yapamazsın. Çünkü onun önler 2h de olsa hubs olmadığı için akslar dif ve şaft sürekli döner...

Gelelim konumuza 1 km bile asfaltta kullanacağın araçta arka dife kaynak kamikaze olur. Çatır çatır kesersin etrafı. İster 2h olsun ister 4h hiç fark etmez...

2h ayıran ve hubslu araçlarda önü kaynatabilirsin. Hubslar açık 2h de asfaltta hiçbir fark olmaz. Çünkü ne aks dönmeyecek dolayısıyla dif açık, kilitli ya da kaynaklı fark olmaz ;)

Gelelim ön difi kaynaklı cj nasıl olura ?

Benim cj nin ön kaynaklıydı. Arazide neler yaptı anlatamam. İlk deneyimden sonra cj ye roll-cage yaptırmaya karar verdim. Çünkü çıkılmaz inilmez denen her yerden çıktı indi ve beni korkurttu.

Arazide ön dif kaynaklı olunca öyle her virajda in hubsları sök dön vs vs yok ;)

Olan tek şey turun azalıyor. Tek manevra yapacağın yerden 2 manevrayla dönüyorsun.

Tarafımdan denenmiş ve onay almıştır ;)

Cj mi sattım ama yine cj alsam ilk işim ön difi kaynattırmak olur.

Ama bu kaynak işini işi bilen işinin ehli birine yaptırın ;)
 

Ynt: Difflock Yerine Kaynak..?

dronder' Alıntı:
Şener öncelikle selam...

Sesli düşünürken ara ara doğruları söylemişsin ;)

2h 4h ayıran araçların hub ile aksları ayıran araçlarda bu dediğini yapabilirsin.

Mesela cherokee sportlarda yapamazsın. Çünkü onun önler 2h de olsa hubs olmadığı için akslar dif ve şaft sürekli döner...

Gelelim konumuza 1 km bile asfaltta kullanacağın araçta arka dife kaynak kamikaze olur. Çatır çatır kesersin etrafı. İster 2h olsun ister 4h hiç fark etmez...

2h ayıran ve hubslu araçlarda önü kaynatabilirsin. Hubslar açık 2h de asfaltta hiçbir fark olmaz. Çünkü ne aks dönmeyecek dolayısıyla dif açık, kilitli ya da kaynaklı fark olmaz ;)

Gelelim ön difi kaynaklı cj nasıl olura ?

Benim cj nin ön kaynaklıydı. Arazide neler yaptı anlatamam. İlk deneyimden sonra cj ye roll-cage yaptırmaya karar verdim. Çünkü çıkılmaz inilmez denen her yerden çıktı indi ve beni korkurttu.

Arazide ön dif kaynaklı olunca öyle her virajda in hubsları sök dön vs vs yok ;)

Olan tek şey turun azalıyor. Tek manevra yapacağın yerden 2 manevrayla dönüyorsun.

Tarafımdan denenmiş ve onay almıştır ;)

Cj mi sattım ama yine cj alsam ilk işim ön difi kaynattırmak olur.

Ama bu kaynak işini işi bilen işinin ehli birine yaptırın ;)

dönüşlerde hub lara çok yük binecek ve hubs arızaları çoğalacak diye düşünüyorum.kullandığınız cj de böyle sorunlar yaşadınızmı?
 

Ynt: Difflock Yerine Kaynak..?

Ne yazık ki yanlış düşünüyorsunuz...

Arazideki dönüşlerde araç çoğunlukla kaygan zeminde tur farkını telafi eder. Edemediği durumlarda yük ilk olarak akslara gelir.

Direksiyon ağırlaşır. Tur azalır. Arazide başka problem olmaz. Faydası tartışılmaz...
 

Ynt: Difflock Yerine Kaynak..?

dronder' Alıntı:
Ne yazık ki yanlış düşünüyorsunuz...

Arazideki dönüşlerde araç çoğunlukla kaygan zeminde tur farkını telafi eder. Edemediği durumlarda yük ilk olarak akslara gelir.

Direksiyon ağırlaşır. Tur azalır. Arazide başka problem olmaz. Faydası tartışılmaz...

sayın dronder arazide sürekli kaygan zemin olmuyor.bazen en az asfalt kadar sert ve düzgün yüzeyli yerlerde oluyor. yazın kar ve çamur olmadığı zamanlarda 2 çekerin yetersiz olduğu durumlarda 4 çekere geçtiğimizde tur farkını telafi edemeyecektir.siz kullandınız etkilerini gördünüz.bu gibi durumlarda ki izlenimleriniz nelerdir.faydası mutlaka tartışılmaz... aracım hılux .toyota hılux ta 2çeker ve hubs kombinasyonu var.tereddütlerimi aşabilirsem aracıma uygulamak isterim.hiç önde %100 kilitli araç görmedim yada bana denk gelmedi sanki sert zeminlerde tur farkını tolere edemeyeceğinden araç direksiyon hareketine tepki vermeyerek düz gidecekmiş gibi geliyor.
 



Ynt: Difflock Yerine Kaynak..?

Ben arka dif sürekli kilitli olanların asfaltta gidişini çok merak ediyorum, 80 le falan otoyol virajlarında dönerken problem olur mu acaba :D Bir de bende kalın lastik var, asfalta da çok iyi yapışıyor, kaymayıp da bir şeyleri kırar mı acaba ?

kuru zeminde off roadda biz içerden 2H ye alsak bile bence akslarda burulma kuvvetleri olacak, hubları kapatmadan gitsek neye zarar veririiz ya da tepki nasıl olur merak ediyorum..

bir bütün yedek diferansiyelim, bir de ayna mahrutisi bozuk gerisi sağlam yedek diferansiyelim var.

Mustafa abi eğer bu dif kaynak olayı arabalara artı kazandıracaksa beraber yaptırabiliriz ikisini de..
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,756
Mesajlar
1,523,255
Kayıtlı Üye Sayımız
166,569
Kaydolan Son Üyemiz
lystrakon

Çevrimiçi üyeler

SON MESAJLAR

SON KONULAR



Geri
Üst