almirsen
Şener Almir Şen
Benim merak ettiğim bişey var CJ lerde öne difflock yerine kaynak vursam randuman alırmıyım acaba. Bu konada bir fikri olan var mı acaba?
endüstri' Alıntı:ön lastiklerin ikiside aynı devirde dönecek ve aracın direksiyon hareketlerine cevap vermeyecek yani manevra yapamayacaksın .sadece düz gitmek istiyorsan olur. )
Şener bence yedek, gözden çıkardığın bir arka diferansiyelin varsa denemeye değer diye düşünüyorumalmirsen' Alıntı:peki ön difflock kullananlar da mı hep düz gidiyor? sonuçta %100 ön difflock = kaynaklı diff doğru mu ?
yunus bager' Alıntı:Arka diferansiyeli kaynaklı olan suzuki gördüm oldukca başarılı ama Cj için ne kadar uygun olur bilemem suzuki 750kg ve aracın ortamala yük dengesi
ön %35
arka %65 gibi
Doğrudur çogu kaynaklı ama bence ön değilde arka derimalmirsen' Alıntı:Ben arkaları demiyorum yunus sadece önlerden bahsediyorum.Bana sanki randuman alırım gibime geliyor...sonuçta yarışan arabaların çoğu hatta hepsi kaynaklı ?
Mustafad' Alıntı:Bence isteğe bağlı dört çeker araçlarda uygulanabilir. Sonuçta 2H'ta ilerlerken ön diferansiyel ile işimiz olmuyor.
bence işimiz olmaması daha kötü ön tekerler 2H konumunda boşta olduğu için zate tutunma sıkıntısı var kaynaklı olunca hiç tutunmazMustafad' Alıntı:Bence isteğe bağlı dört çeker araçlarda uygulanabilir. Sonuçta 2H'ta ilerlerken ön diferansiyel ile işimiz olmuyor.
Şener sesli düşünmen iyi oldu ben hubsları düşünmemiştim banada şimdi mantıklı gelmeye başladı zate sadece arazide hups lar devreye alınıyor varsın kilitli olsunalmirsen' Alıntı:aynen ben de öyle düşünüyorum ....
Biraz da sesli düşüniim :1 CJ de 4x4'e geçerken önce şanzumandan şaftı kitliyoruz sonra da hubsları devreye sokarak tekerleklerle aksları kitliyoruz ,yanlışım varsa lütfen düzeltiniz...
2 zorlu koşullar dışında 4x4'e almıyoruz zaten,koşullar zor ise ha kilit zaten bizim avantajımıza
diye düşünüyorum....
yunus bager' Alıntı:Doğrudur çogu kaynaklı ama bence ön değilde arka derim
hatta aracı romörkle araziye götürme imkanı varsa ön arka kaynak ederim
yunus bager' Alıntı:bence işimiz olmaması daha kötü ön tekerler 2H konumunda boşta olduğu için zate tutunma sıkıntısı var kaynaklı olunca hiç tutunmaz
H2 H4 konumunda bişey değiştirmez sonuçta araçvirajlarda mesela sag teker 1 tur sol teker 1,5 tur atması gerekmezmi kaynak olunca ikiside aynı anda döner ve kaymasına sebep olurMustafad' Alıntı:Yunus Bey, 2H'ta normal zeminde kaynaklı diferansiyel ile ilerlerken sorun olmaz demek istedim. Yani 2H'ta ilerlerken diferansiyelin kaynaklı yada normal olması arasında fark olmaz diye düşünüyorum.