tango' Alıntı:
arkadaşlar sayfayı baştan beri okuyorum kafam karıştı.LR defenderde def. kilidi kaç tane.çalişıp çalışmadığını en pratik anlama yolu nedir vites kolu orjinal değil üzerinde ibareler yok konumları nasıl olmalı yol şartlarına göre anlatabilecek bir arkadaş olursa memnun olurum.
Merhaba,
Defenderlerde ortada tek bir diferansiyel kilidi bulunur. Ayrıca sürekli 4 çekerdirler 4*2 olarak kullanılamazlar.
Arazi vitesi pozisyonlarını Kısaca açıklamaya çalışayım , Toplam 5 konumda kullanabilirsiniz.
1 - Nötr (boş) arazi vitesinin ortada olduğu konum , aracın çekileceği durumlarda kullanılır.
2- 4 H UnLock , Vites Sağda ve Geride , Orta Diferansiyel kilitsiz konumdadır, Normal yol sürüş pozisyonudur.
3- 4 L Unlock , Vites Sağda ve Önde , Orta Diferansiyel kilitsiz konumdadır, Sadece yüksek torka ve kompresyona ihtiyaç duyulduğunda kullanılır, Kaygan olmayan zeminde dik çıkış, römork çekme, kaygan olmayan engel aşma, Dik iniş vb. durumlarda kullanılır.
4- 4 H Lock , Vites Solda ve Geride , Orta Dif. Kilitli konumdadır, Kontrol panelinde sarı bir ikaz ışığı yanar, Torktan ziyade traksiyon gereken , ıslak çim, cakıl, ince kar vb. durumlarda kullanılır.
5- 4 L Lock, Vites solda ve İleride , Orta Dif. Kilitli konumdadır, Kontrol panelinde sarı bir ikaz ışığı yanar, Hem tork hem traksiyon gerektiren, derin kar, yumuşak kum, yoğun çamur, kaygan zeminde dik tırmanış vb. durumlarda kullanılır.
Hi ve low posizyonlarını aracın torkundaki değişiklikten farkedebilirsiniz (Low ile 5. vitesle bile aracın kalkış yapabilmesi gerekir), Orta diferansiyelin kilidinin çalışıp çalışmadığını kontrol etmek için en basit yöntem, aracın bir tarafını (arka veya ön) havaya kaldırın, havada olan kısmın şaftını elinizle tam tur çevirebiliyorsanız kilit çalışmıyor demektir.
Selamlar