Diferansiyel Kiliti Kullanımı

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Deep Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 153
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 128,654
Jeep34' Alıntı:
Yavuz bey kızdı galiba....Evet fanatikliğede saygı duymak lazım...Bu herkesde vardır..Ama ben aslında LR3 düşünüyordum..Kısmette jeep varmış...

Yok Uğur bey ,ben Serdara kızmam, kızamam çok sevdiğim bir arkadaşımdır, fikirlerinede hep saygı duyarım. Aramızda hafif dokundururuz biz öyle arada. ;D onunda bana kızacağını hiç sanmıyorum.

LR3 ve Jeep konusuna gelince çok iyi yapmışsınız , LR 3 maalesef arazi aracı değil, arazide kullanılmayacak arazi aracı için LR3 yerine prestij sembolü RR ondan çok daha iyi bir araç.

Selamlar
 

Etiketler
Jeepcj7' Alıntı:
OZETLE:

JK DISCO I II III
Yaklaşma Açısı 44 40 31 32
Uzaklaşma Açısı 40 32 21 27


hani kağıt üstünde tabiiki araçlar mukayese edilmez ama ön arka std gelen içerden kontrollu kilitli diff'ler bir yana, ön arka dingil modeli dana44 solid axle ( bağımsızsüspansiyon değil), std yuksekliği ile 35' lastik wheel spacer ile takılabiliyor, 4' lift kit ile 37' lastik takabilirsiniz ve dana44'lerde problemsiz şekilde 37' e kadar dayanıyor.

Ama bencede bizim yaptığımız offroada Disco I yeterli ama kayaya tırmanacam tank istiyorum, modifiyemin üst sınırı olmasın, derseniz JK' derim..

Bu açılar disco için öndeki plastik spoiler ve arkadaki çeki demiriyle hesaplanmış halleri, biz bunları söküyoruz. Ayrıca Belirttiğiniz üzere arazi kağıt üstündeki değerlere pek benzemez, kanımca yürüyen aksamdaki bukadar çok elektronik aksam biraz zorlanınca kontrol paneli noel ağacı gibi bir yığın yanıp sönen ışığa dönüşecektir.

Standart halleriyle yük çekebilme kapasitesi ve tırmanma açılarıda Disco lehine büyük farklılıklar gösteriyor tabi yine kağıt üzerinde.

Selamlar
 

tango' Alıntı:
arkadaşlar sayfayı baştan beri okuyorum kafam karıştı.LR defenderde def. kilidi kaç tane.çalişıp çalışmadığını en pratik anlama yolu nedir vites kolu orjinal değil üzerinde ibareler yok konumları nasıl olmalı yol şartlarına göre anlatabilecek bir arkadaş olursa memnun olurum.


Merhaba,

Defenderlerde ortada tek bir diferansiyel kilidi bulunur. Ayrıca sürekli 4 çekerdirler 4*2 olarak kullanılamazlar.

Arazi vitesi pozisyonlarını Kısaca açıklamaya çalışayım , Toplam 5 konumda kullanabilirsiniz.

1 - Nötr (boş) arazi vitesinin ortada olduğu konum , aracın çekileceği durumlarda kullanılır.

2- 4 H UnLock , Vites Sağda ve Geride , Orta Diferansiyel kilitsiz konumdadır, Normal yol sürüş pozisyonudur.

3- 4 L Unlock , Vites Sağda ve Önde , Orta Diferansiyel kilitsiz konumdadır, Sadece yüksek torka ve kompresyona ihtiyaç duyulduğunda kullanılır, Kaygan olmayan zeminde dik çıkış, römork çekme, kaygan olmayan engel aşma, Dik iniş vb. durumlarda kullanılır.

4- 4 H Lock , Vites Solda ve Geride , Orta Dif. Kilitli konumdadır, Kontrol panelinde sarı bir ikaz ışığı yanar, Torktan ziyade traksiyon gereken , ıslak çim, cakıl, ince kar vb. durumlarda kullanılır.

5- 4 L Lock, Vites solda ve İleride , Orta Dif. Kilitli konumdadır, Kontrol panelinde sarı bir ikaz ışığı yanar, Hem tork hem traksiyon gerektiren, derin kar, yumuşak kum, yoğun çamur, kaygan zeminde dik tırmanış vb. durumlarda kullanılır.


Hi ve low posizyonlarını aracın torkundaki değişiklikten farkedebilirsiniz (Low ile 5. vitesle bile aracın kalkış yapabilmesi gerekir), Orta diferansiyelin kilidinin çalışıp çalışmadığını kontrol etmek için en basit yöntem, aracın bir tarafını (arka veya ön) havaya kaldırın, havada olan kısmın şaftını elinizle tam tur çevirebiliyorsanız kilit çalışmıyor demektir.

Selamlar
 

YA BU DİFF-LOCK İÇİN DAHA ÇOKLAYICI BİR BİLGİ YOK MU.YENİ BAŞLAYANLAR İÇİN BU BİLGİ YÜZEYSEL GELİYOR.

TEŞEKKÜRLER
 






arkadaşlar benim tek sorum olacak forumu okuyunca aklım karıştı 2 ve 4 çeker olan araçlarda 4 L de merkezi difransiyel kilidine mi geçmiş oluyor. Suzuki ve ferozalar için bunlar zaten aynı yapıda araçlar. merkezi dif lock ta ön ve arka aktarım %50 %50 mi oluyor? o zaman galiba bizim araçlar da 50 50 aktarım diye biliyorum . Saygılar
 

Tüm tekerleklerde sürekli tahrik olan sistemlerde ortada transfer kutusu ile entegre bir diferansiyel olur.
Bu deferansiyel sayesinde araç sert zeminde 4 tekerlekten çekişte kullanılabilir. Eklenen kilit mekanizması ile orta difransiyel 50/50 oranında kilitlenebilir.

Part-time çekiş sistemlerinde ortada sadece transfer kutusu mevcut olur. bu durumda 4 tekerlek çekişi sadece kaygan zeminlerde kullanılmalıdır. Bu tip sitemler zaten kendinden kilitli gibi hareket eder.
Sert zeminde 4 tekerlek çekişi kullanılmaz.

Wikipedia gibi bilgi kaynaklarında görsel anlatımlar mevcut. Dilerseniz size G-Wagon tanıtım cd'lerinden kopyalar ulaştırabilirim.

Selamlar,
 

Serdar arkadaşım 1. anlattığınız mantıkta o zaman aracın orta diff i kilitlendiği zaman,araç arka ve ön kilitli hale geliyor değil mi?
 



serdar bey dediginizi anladım açıklamalarınız için teşekkürler O zaman sürekli dörd çekerler için merkezi dif lock var tabi zannedirim jeep34 farklı anladı galiba merkezi df lock ile ön veya arka dif lock lar farklı şeyler
 

Orta dif lock motordan gelen tahriği 50/50 oranında yine ön ve arka difransiyele aktarır. Bu durumda arka dif. gelen gücün tamamını en boşta olan (çekiş yapmayan) tekerleği verir. Ön diferansiyelde aynısını yapar. Orta dif kilitli iken arkada dif kilidide varsa aracın her bir arka lastiğinde %25 güç olur.
Arkanın toplamı %50 yapar ancak ön tarafta 10-40, 50-0 gibi oran olabilir çünkü diferansiyel dağılımı yapar. En ideali ön-arka kilit ve orta kilitttir. Bu araç hiç birşekilde viraaj alamaz ancak her tekerleğinde mutlaka %25 çekiş olur.

Jeep kullanıcıları QuadroDrive II sistemi ve daha günceline sahipler ise tüm gücü sadece çekiş yapan tek lastiğe veren sisteme sahip olurlar ki bu sistem tüm kilit gereksinimlerini ortadan kaldırır..

Mekanik çekiş sistemlerinde Orta difi olmayan bir arazi aracı tek tekerlekten çekişlidir. Orta difi kilitli arazi aracı bir önden bir aarkadan olmak üzere 2 tekerlekten çekişlidir. Arka dif + orta dif kilidi 3 tekerlekten çekiş olur.

Bu konuda güzel anlatımlar internette mevcut. Bir kampa getiririm interaktif videoyu izleriz.
GPS-Navi cihazımda gösterimleri mevcut.
 

Skarabacak' Alıntı:
Jeep kullanıcıları QuadroDrive II sistemi ve daha günceline sahipler ise tüm gücü sadece çekiş yapan tek lastiğe veren sisteme sahip olurlar ki bu sistem tüm kilit gereksinimlerini ortadan kaldırır..

Evet benim aracımda bu sistem mevcut olduğu için bu konuda bir ilave yapmayı gerek görmedim.Çünki her koşulda maksimum çekiş aldığımı fark ettim..(G.Cherokee WK)
Teşekkürler :smiley:
 

Aracınızı gördüm, doğru bir tercih (ilk başta çok para yatırmak gibi gelebilir ama karşılığını alacağınızdan eminim.)

Daha iyisi Rubicon unlimited :smiley:
 

Maalesef 2006 da Rubicon nun 4 kapılısı yoktu ve çıkacağınıda bilmiyordum..

İçeriden serbest bırakılabilen viraj demiri, mükemmel şanzıman oranları , yap boz gibi kupası ve ölümsüz asaleti beni cezbeden tarafları..

Zarar edip satıp az daha alıcaktım bile.. :smiley: sonra acıdım ve yola devam dedim...

Ercovada karşılaşmış olabilirmiyiz ?
 



Aynı tarihlerde LROT kampında idim. Malesef gelemedim oyunlara.

Satıp almaya değmez, Rubicon'unda önemli eksiklikleri var. ARB aksesuarlar ve skylift ile aracınız yeterli olmuştur. Uzun yol konforu da önemli ;)
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,793
Mesajlar
1,523,858
Kayıtlı Üye Sayımız
166,607
Kaydolan Son Üyemiz
yoldakiDeli

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst