Diferansiyel Kiliti Kullanımı

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Deep Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 153
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 128,658
bahsettiğiniz gibi aracın yavaş inmesini diff kilitsiz L modunda da sağlarsınız, ilk arazi aracı kullanmaya başladığımda ben de hep kilitli L de gidiyordum, buzda yanlayıp bir insanı kılpayı sıyırınca böyle yapılmaması gerektiğini anladım. Orta kilit ön ve arka arasında hız farkı olmamasını sağlıyor ancak bu aracın dengesini bozuyor, kıç tarafının kontrolden çıkmasını kolaylaştırıyor. Aracın kataloğunda da kilidi sadece batak zeminlerde kullanın batak veya zorlu zemini terk ettiğinizde devreden çıkarın diye ibare vardır. Yani kilit basitçe sadece çekiş artırmak içindir.


Jeep34' Alıntı:
Yokuş inişlerde orta diff.kullanılmamalıdır düşüncenize pek katılamıyorum..viraj konusunda haklısınız ama ben orta diff.kilitleyip vitesi 1 e alında,araç adeta duruyor ve çok emniyetli iniyor...çamur inişleri için haklı olabilirsiniz..kayma yaşanırsa yön verme işi zora girer..yani her durumda farklı olabiliyor..
 

Etiketler
orta kilidin aracı nasıl kastığını anlamak için çamurlu bir arazi koşulunda diff kilitliyken izden çıkmaya çalışın araç düz gidecektir, kiliti devre dışı bıraktığınızda aracın izden çıktığını göreceksiniz, aynı olay bayır aşağı inişte de olur, arka lastik devamlı dönmeye çalışarak aracı kontrolden çıkmaya meyilli hale getirecektir, kontrolden çıktığında da dönüş hareketi devam ettiği için toparlamak ta çok daha zorlaşacaktır
 

4H ve 4L'nin kullanım alanları ile ilgili çok temel iki madde var aslında.Şöyle ki;
Buz ve kum gibi patinaja düşüldüğünde zorlanılacak satıhlarda aracı 4H konumunda kullanmak en mantıklı çözümdür.Zira 4L'ye alınırsa tekerlek başına düşen tork artacak ve patinaj eğilimi artacaktır.
Kar ve çamur gibi daha çok çekiş daha çok tork gereken yerlerde ise aracı 4L konumuna alıp lastiklere iletilen torku sürünme oranı ile katlayıp büyütmek amaçlanmalıdır.
 

Deep' Alıntı:
orta kilidin aracı nasıl kastığını anlamak için çamurlu bir arazi koşulunda diff kilitliyken izden çıkmaya çalışın araç düz gidecektir, kiliti devre dışı bıraktığınızda aracın izden çıktığını göreceksiniz, aynı olay bayır aşağı inişte de olur, arka lastik devamlı dönmeye çalışarak aracı kontrolden çıkmaya meyilli hale getirecektir, kontrolden çıktığında da dönüş hareketi devam ettiği için toparlamak ta çok daha zorlaşacaktır

Sevgili Mert sürekli 4 çeker araçlar bu durumda diğer 2/4 çeker araçlara göre çok avantajlı oluyor sanırım. Örneğin bir vitarayı 2H drumundan 4H ye geçirdiğinizde bizim disconun 4H/lock (orta kilitli) konumu oluşuyor. (ön/arka aks %50-%50 paylaşımlı) O da konrtolu zorlaştırıyor. Eğer zemin zayıf kar, çamur ise disco orta kilitsizken özellikle virajlarda çok daha güvenli sürüş sağlıyor. Yanılıyormuyum?
sevgiler
erdal
 

Can, kumda çekişe çok ihtiyaç vardır, kum aracı çok zorlayan bir zemindir, en mantıklısı L de yüksek vitesleri seçmektir bence, aracın kataloğunda da böyle yazar ama buzda patinajı engellemek için H de gidilmelidir zaten 4H diff kilitli mod kullanılabilir

mogzilla ceyar' Alıntı:
4H ve 4L'nin kullanım alanları ile ilgili çok temel iki madde var aslında.Şöyle ki;
Buz ve kum gibi patinaja düşüldüğünde zorlanılacak satıhlarda aracı 4H konumunda kullanmak en mantıklı çözümdür.Zira 4L'ye alınırsa tekerlek başına düşen tork artacak ve patinaj eğilimi artacaktır.
Kar ve çamur gibi daha çok çekiş daha çok tork gereken yerlerde ise aracı 4L konumuna alıp lastiklere iletilen torku sürünme oranı ile katlayıp büyütmek amaçlanmalıdır.
 



Erdal bey malesef diğer araçları çok iyi tanıdığımı söyleyemem, ama seçmeli 4 çekerlerde 4L ye alındığında differansiyel ortadan zaten kilitleniyor diye biliyorum?

erdalyaman' Alıntı:
Sevgili Mert sürekli 4 çeker araçlar bu durumda diğer 2/4 çeker araçlara göre çok avantajlı oluyor sanırım. Örneğin bir vitarayı 2H drumundan 4H ye geçirdiğinizde bizim disconun 4H/lock (orta kilitli) konumu oluşuyor. (ön/arka aks %50-%50 paylaşımlı) O da konrtolu zorlaştırıyor. Eğer zemin zayıf kar, çamur ise disco orta kilitsizken özellikle virajlarda çok daha güvenli sürüş sağlıyor. Yanılıyormuyum?
sevgiler
erdal
 

Enteresandır Jeep'de Selec-trac diye bir sistem var
2WD,
4wd part-time,
4H,
N,
4L modları var. 4wd parttime'da ön arka %50 %50 değil yani diferasiyel var......
iyi ama bu sistem heavy duty arabalarda yok liberty de var. Bu kadar faydalı olsa JK'ya koyarlardı diye düşünüyorum... JK'da Rock trac diye bir sistem var benim 27 senelik Dana20'den tek farkı low'u 4:1 ...Yoksa pazarla alakalı bir konumu???

Mesela Quadra trac II 'de
4 Alltime
N
4L

var 4 alltime diferansiyel, yola göre torque sadece tek lastiğe bile verebiliyor.. Sanırım Ugur Bey'in Cherokee'inde var...
 

Arkadaşlar merhaba, verdiğiniz bilgiler çok aydınlatıcı... teşekkürler.
Eski aracım Grand Wagoneer, bildiğiniz gibi Quadro Trac. Arazi levyesinde 4H - N - 4L konumları var.
Çözemediğim kısmı: Torpido içinde sağ-sol dönüşlü bir anahtar var. Sol taraf yeşil ve "Normal Offroad", sağ taraf ise kırmızı ve "Emergency Offroad" yazılarını gösteriyor. Anahtara bağlı, sigara kalınlığında üç hortum var.
Bana, hortumlardan ikisi arazi şanzımanına biri de manifolta bağlanacak dendi. Bunlar bağlandı, hortumların yerleri değiştirilerek test edildi, düğme çevrildiğinde hava basma "pısss" sesi gelmekte...
Fakat ben bu anahtarın çalışıp çalışmadığını, ne işe yaradığını, ne yaptığını bir türlü anlayamadım...
Yardımcı olabilecek var mı?
Tekrar teşekkürler ve sevgiler...
 


arkadaşlar sayfayı baştan beri okuyorum kafam karıştı.LR defenderde def. kilidi kaç tane.çalişıp çalışmadığını en pratik anlama yolu nedir vites kolu orjinal değil üzerinde ibareler yok konumları nasıl olmalı yol şartlarına göre anlatabilecek bir arkadaş olursa memnun olurum.
 



Jeepcj7' Alıntı:
Enteresandır Jeep'de Selec-trac diye bir sistem var
2WD,
4wd part-time,
4H,
N,
4L modları var. 4wd parttime'da ön arka %50 %50 değil yani diferasiyel var......
iyi ama bu sistem heavy duty arabalarda yok liberty de var. Bu kadar faydalı olsa JK'ya koyarlardı diye düşünüyorum... JK'da Rock trac diye bir sistem var benim 27 senelik Dana20'den tek farkı low'u 4:1 ...Yoksa pazarla alakalı bir konumu???

Mesela Quadra trac II 'de
4 Alltime
N
4L

var 4 alltime diferansiyel, yola göre torque sadece tek lastiğe bile verebiliyor.. Sanırım Ugur Bey'in Cherokee'inde var...
Doğrudur ama bendeki sistem Quadra Drive II diye adlandırılıyor..Tek tekere bile tork verebilen sürekli 4 çeker sadece bu sistemde var.
 

Selec Trac az bulunan bir transfer kutusu....
4 WD Parttime - Orta diferansiyel kilitli hal demek.
4h ise Disconun her zaman olduğu normal durumu.. Kilitler açık transfer kutusuna bağlı diferansiyel açık... Araç tek çeker aslında :smiley:
2 h arka dingilde bütün çekiş...
4 L ise zaten biliniyor..

Quadro drive II de ise tüm çekiş otomatik biçimde dengeleniyor.

Daha detaylı bilgi için..

www.jeep.com.tr
 

standart Defender da sadece orta kilit var, çalışıp çalışmadığını anlamanın en iyi yolu çamura girmek :smiley:
çamurda araç girilen izden çıkamıyorsa, direksiyonu çevirmenize rağmen yön almıyorsa kilit çalışıyor demektir

tango' Alıntı:
arkadaşlar sayfayı baştan beri okuyorum kafam karıştı.LR defenderde def. kilidi kaç tane.çalişıp çalışmadığını en pratik anlama yolu nedir vites kolu orjinal değil üzerinde ibareler yok konumları nasıl olmalı yol şartlarına göre anlatabilecek bir arkadaş olursa memnun olurum.
 

Yanarım yanarımda..yeni Wrangler Rubicon 5 kapıya yanarım..valla rüyama bile girdi..şeytan sat diyor.. 15.000€ zarar et.. yeni cherokee yi ver...al diyor wrangleri..:smiley:)
 

Jeep34' Alıntı:
Yanarım yanarımda..yeni Wrangler Rubicon 5 kapıya yanarım..valla rüyama bile girdi..şeytan sat diyor.. 15.000€ zarar et.. yeni cherokee yi ver...al diyor wrangleri..:smiley:)

Sevgili ugur, gaz veriyor gibi olmasın ;D da cherookeye yapacağın masraf da bütçeyi artıracak, işin ilginci ne yaparsan yap cherooke, bir rubicon olamayacak ::smiley: ayrıca hep aklında takılı kalacak gibi görünüyor..
maddi durum cok zorlamayacaksa alınabilir. ;D
sevgiler
erdal
 



erdalyaman' Alıntı:
Sevgili ugur, gaz veriyor gibi olmasın ;D da cherookeye yapacağın masraf da bütçeyi artıracak, işin ilginci ne yaparsan yap cherooke, bir rubicon olamayacak ::smiley: ayrıca hep aklında takılı kalacak gibi görünüyor..
maddi durum cok zorlamayacaksa alınabilir. ;D
sevgiler
erdal

Yazının rengi çok kötü oldu değiştiriyorum
Sevgili ugur, gaz veriyor gibi olmasın ;D da cherookeye yapacağın masraf da bütçeyi artıracak, işin ilginci ne yaparsan yap cherooke, bir rubicon olamayacak ::smiley: ayrıca hep aklında takılı kalacak gibi görünüyor..
maddi durum cok zorlamayacaksa alınabilir. ;D
sevgiler
erdal
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,793
Mesajlar
1,523,858
Kayıtlı Üye Sayımız
166,607
Kaydolan Son Üyemiz
yoldakiDeli

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst