Defender'a Üzücü Giriş Ve Motor Veya Blok İhtiyacı

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan jugu Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 19
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 24,099

jugu

Kamp I
Mesajlar
149
Tepkime Puanı
0
Yer
Ankara
Web
gozgezgaz.com
Merhabalar,

Nihayet oydu buydu derken Defender'da karar kılıp aldım. Aldım almaya ama ilk dakika golünü aynı gün attı.Gönül isterdi ki ben de "nihayet kavuştum" gibi bir başlık ile güzel güzel hevesimi anlatayım ama maalesef... Önceki aracımda başıma kapak çatlağı gelmişti. Bu araçta da sabah alım öncesi kontrol etmeme rağmen akşamına motor soğutma suyu balçık gibi oldu.Haliyle suya yağ karıştırıyordu. Bir iki usta ziyaretinden sonra kapak açıldı, contalar değişti , kapakta çatlak çıkmadı ancak hafif bir eğiklik olduğu söylenerek taşlandı.Tabi açılmışken giderilebilecek eksikler de giderildi, ön takımdaki bazı aksaklıklar, fren şu bu derken, ekstra bir şeyler yaptırırım diyip kenara ayırdığım 2000 tl bir anda uçtu gitti. Yürüsün feda olsun diyordum ki; kapak conta işlemlerinden 2-3 gün sonra bu sefer yağa su karışıp o beyaz krem kıvamındaki yağa kavuştum.Evet bu sefer de iş yön değiştirip motor yağına su karışmaya başladı. Bu sefer teklemeler ile kendini daha da belli eden bir problemim oldu. Ön görülen durum blokta çatlak olabileceği. Bu halde blok çatlak ilacı da uyguladık ancak pek sonuç verdi gibi görünmüyor şimdilik.Böyle bir işleme girişecek bütçe de kalmadı ne yazık ki. Bir de aklımı kurcalayan iki soru; acaba kapak ve contalar ile ilgili sıkıntı giderilemedi mi veya başka bir problem olabilir mi. Çünkü suya yağ karışması kesildi ve çatlak önleyicinin sıfır etkili olacağına ihtimal veremedim.

Şu halde hem problem ile ilgili fikirlerinizi almak , hem de en kötü ve olası senaryo olan blok çatlağı var ise motorun komple rektefiyeye girmesi haricinde ; çıkma sağlam blok temini , belki tamiri , veya başka bir motor ile ilgili yönlendirmelerinizi bekliyorum.

Saygılar.
 

Etiketler

Ynt: Defender'a Üzücü Giriş Ve Motor Veya Blok İhtiyacı

her ne kadar defender sahibi olsam da pek motor vs teknik konulardan şimdilik anlamıyorum. Fakat üzüntüne ortak olabilirim. hem hoş geldin hem de geçmiş olsun.
 

Ynt: Defender'a Üzücü Giriş Ve Motor Veya Blok İhtiyacı

Geçmiş olsun üst üste gelmesi çok üzücü olmuş
motor dizel ise piyasada sıkıntısız komple motor bulabilirsiniz orijinal olduğu için motor numara sıkıntısı çıkarmaz
komple temiz bir motor bulun kalan parçalarıda yedek kullanırsınız
bir önceki aracıma bd30 attım motorunu yanılmıyorsam 1150 tl ye verdim sekman pompa ayarı sıfır orijinal kapak gibi işlemleri yapılmıştı böyle temiz motor bulursanız daha iyi olur
 

Ynt: Defender'a Üzücü Giriş Ve Motor Veya Blok İhtiyacı

arkadaşım ilgilenirsen elimde sıfır ayarında 2.5 düz dizel motor var aracın üstünde calışır durumda ben tdi atacagım için satılıktır.bd30 da var istersen düz dizel 1750 tl bd30 3250 tl
 



Ynt: Defender'a Üzücü Giriş Ve Motor Veya Blok İhtiyacı

Geçmiş olsun. Defenderla tanışmanız biraz sancılı olmuş ama motor konusunda yedeği çok bol bir araçtır Defender.
Motorun ne olduğunu yazmamışsınız (düz dizel olduğunu düşünüyorum,) hararet probleminiz oldumu? Birde yağ radyatörü soğutma radyatörünün önündemi? Eğer önünde değil ana radyatörün içinde olan modelse onda kaçak delik vs. sıkıntı olabilir.
Motor parçaları Ankara ostim de bolca mevcut olması lazım.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Ynt: Defender'a Üzücü Giriş Ve Motor Veya Blok İhtiyacı

çok teşekkürler desteklerinize ve iyi dileklerinize. evet en önemli noktayı atlamışım. motorum benzinli motor. dolayısıyla dizel motor seçenekleri ne yazık ki devre dışı kalıyor. ancak blokların aynı olduğunu duymuştum.sürgün efe yalnızca bloğu satmak gibi bir düşünceniz olursa ancak o şekilde işime yarayabilir sanıyorum.Derya Bey, radyatörün önünde herhangi ayrı bir yağ radyatörü göremedim ama ola da bilir. araç 87 model.dediklerinizden hangisi geçerli oluyor bu durumda acaba? keşke dediğiniz gibi bir kaçak olsa.hararet problemine gelince kapağın yapıldığı ikinci günü uzun süreli kullandığımda su eksilttiği için ( gerek kompresyondan içeride buharlaşan su gerekse yağa karışan su) normalden bir miktar yükseldi ancak ciddi anlamda bir hararet problemi yaşamadım.
 

Ynt: Defender'a Üzücü Giriş Ve Motor Veya Blok İhtiyacı

Bahsettiğim yağ radyatörü bende (dizel) ön tarafta. ancak radyatör içinde olan modelleri benzinli de kullanılıyormu emin değilim. Ustanıza bunu hatırlatın blok değişmeden önce gözden geçirsin aklınızda kalmasın.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Ynt: Defender'a Üzücü Giriş Ve Motor Veya Blok İhtiyacı

yağ soğutma v8 lerde radyatörün içinde yağ hortumlarının radyatöre bağlantısını görürsünüz
yada radyatörün önünde küçük bir radyatör olur her ikiside rahat farkedilir
 




Ynt: Defender'a Üzücü Giriş Ve Motor Veya Blok İhtiyacı

Merhaba,boşta 2.5 benzinli motorum mevcut ilgilenirseniz maslak sanayide baktırabilirsiniz.Geçmiş olsun
 



Ynt: Defender'a Üzücü Giriş Ve Motor Veya Blok İhtiyacı

Bugün şu radyatör kısmına baktım ama sanırım içinde olanlardan değil benimki.radyatörün önünde küçük bir de yağ radyatörü var karışabilecekleri bir yer göremedim.bütçeyi ayarlar ayarlamaz motora gidecek gibi iş.
Radyatörün resimleri şöyle:


Sent from my RM-825_eu_turkey_211 using Tapatalk

WP_20140503_17_49_32_Pro.jpg


WP_20140503_17_49_18_Pro.jpg
 

Ynt: Defender'a Üzücü Giriş Ve Motor Veya Blok İhtiyacı

bugün enteresan bir gelişme oldu. dün, geçenlerde aldığım blok çatlak ilacını eklemiştim araca. antifrizi boşaltıp kaloriferi bypass edip termostatı söktüm uyguladım (talimata göre) üstüne de yarım saate yakın çalıştı. bugün bir 60 70 km yaptıktan sonra döndüğümde su eksiltme olmamıştı , ve hep bembeyaz krem halini alan yağ kapağı tertemizdi hakeza yağ çubuğu da. suyun rengi yine kahverengimsiydi fakat bu kattığım katkının da rengine benziyor elle kontrol ettiğimde yağ cıvıklığında bir durum yok gibi. problem çözüldü mü ? bence hayır çünkü hala teklemesi devam ediyor çekiş kaybı vb. şu halde fikri olan var mıdır ?
 



Ynt: Defender'a Üzücü Giriş Ve Motor Veya Blok İhtiyacı

slm ben blok dikişcisiyim %95 blok dikişi randıman sağlıyabiliyor bu konuda rahat olun;)
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,743
Mesajlar
1,523,051
Kayıtlı Üye Sayımız
166,559
Kaydolan Son Üyemiz
Sercantetik

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst