jugu
Kamp I
Merhabalar,
Nihayet oydu buydu derken Defender'da karar kılıp aldım. Aldım almaya ama ilk dakika golünü aynı gün attı.Gönül isterdi ki ben de "nihayet kavuştum" gibi bir başlık ile güzel güzel hevesimi anlatayım ama maalesef... Önceki aracımda başıma kapak çatlağı gelmişti. Bu araçta da sabah alım öncesi kontrol etmeme rağmen akşamına motor soğutma suyu balçık gibi oldu.Haliyle suya yağ karıştırıyordu. Bir iki usta ziyaretinden sonra kapak açıldı, contalar değişti , kapakta çatlak çıkmadı ancak hafif bir eğiklik olduğu söylenerek taşlandı.Tabi açılmışken giderilebilecek eksikler de giderildi, ön takımdaki bazı aksaklıklar, fren şu bu derken, ekstra bir şeyler yaptırırım diyip kenara ayırdığım 2000 tl bir anda uçtu gitti. Yürüsün feda olsun diyordum ki; kapak conta işlemlerinden 2-3 gün sonra bu sefer yağa su karışıp o beyaz krem kıvamındaki yağa kavuştum.Evet bu sefer de iş yön değiştirip motor yağına su karışmaya başladı. Bu sefer teklemeler ile kendini daha da belli eden bir problemim oldu. Ön görülen durum blokta çatlak olabileceği. Bu halde blok çatlak ilacı da uyguladık ancak pek sonuç verdi gibi görünmüyor şimdilik.Böyle bir işleme girişecek bütçe de kalmadı ne yazık ki. Bir de aklımı kurcalayan iki soru; acaba kapak ve contalar ile ilgili sıkıntı giderilemedi mi veya başka bir problem olabilir mi. Çünkü suya yağ karışması kesildi ve çatlak önleyicinin sıfır etkili olacağına ihtimal veremedim.
Şu halde hem problem ile ilgili fikirlerinizi almak , hem de en kötü ve olası senaryo olan blok çatlağı var ise motorun komple rektefiyeye girmesi haricinde ; çıkma sağlam blok temini , belki tamiri , veya başka bir motor ile ilgili yönlendirmelerinizi bekliyorum.
Saygılar.
Nihayet oydu buydu derken Defender'da karar kılıp aldım. Aldım almaya ama ilk dakika golünü aynı gün attı.Gönül isterdi ki ben de "nihayet kavuştum" gibi bir başlık ile güzel güzel hevesimi anlatayım ama maalesef... Önceki aracımda başıma kapak çatlağı gelmişti. Bu araçta da sabah alım öncesi kontrol etmeme rağmen akşamına motor soğutma suyu balçık gibi oldu.Haliyle suya yağ karıştırıyordu. Bir iki usta ziyaretinden sonra kapak açıldı, contalar değişti , kapakta çatlak çıkmadı ancak hafif bir eğiklik olduğu söylenerek taşlandı.Tabi açılmışken giderilebilecek eksikler de giderildi, ön takımdaki bazı aksaklıklar, fren şu bu derken, ekstra bir şeyler yaptırırım diyip kenara ayırdığım 2000 tl bir anda uçtu gitti. Yürüsün feda olsun diyordum ki; kapak conta işlemlerinden 2-3 gün sonra bu sefer yağa su karışıp o beyaz krem kıvamındaki yağa kavuştum.Evet bu sefer de iş yön değiştirip motor yağına su karışmaya başladı. Bu sefer teklemeler ile kendini daha da belli eden bir problemim oldu. Ön görülen durum blokta çatlak olabileceği. Bu halde blok çatlak ilacı da uyguladık ancak pek sonuç verdi gibi görünmüyor şimdilik.Böyle bir işleme girişecek bütçe de kalmadı ne yazık ki. Bir de aklımı kurcalayan iki soru; acaba kapak ve contalar ile ilgili sıkıntı giderilemedi mi veya başka bir problem olabilir mi. Çünkü suya yağ karışması kesildi ve çatlak önleyicinin sıfır etkili olacağına ihtimal veremedim.
Şu halde hem problem ile ilgili fikirlerinizi almak , hem de en kötü ve olası senaryo olan blok çatlağı var ise motorun komple rektefiyeye girmesi haricinde ; çıkma sağlam blok temini , belki tamiri , veya başka bir motor ile ilgili yönlendirmelerinizi bekliyorum.
Saygılar.