Defender TUV Muayenesi, Güncel Bilgi Paylaşımı.

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Ertuğrul Açıkgöz Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 130
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 45,781
Mesajlar
2,063
Tepkime Puanı
8
Yer
Kayseri
Arkadaslar,
Bugun, beni epeydir dusunduren kismen modifikasyonlu (yani ruhsata islenmemis; on vinc / ceki demiri / projektorler / port bagaj / roll barlar / on panel /sis farlari gibi ) 1992 model Defender'imin Muayenesini bugun tek seferde ( gordugum kadari ile oldukca ust duzey inceleme yapan ) Kayseri'deki TUV istasyonunda yaptirdim ... gercekten ciddi olarak rahatladim ve detaylara girmeden once bircok konuda, bircok platformda ( buna kimi site ici basliklarida dahil ) yanlis bilgiler verildigi icin gereksiz evhama kapildigimi ve gereksiz masraflar yaptigimida gormus oldum .. Herne kadar Turkiyedeki TUV istasyonlarinda % 100 bir standart olcum & inceleme .. ve teknisyen kalitesinden henuz kesin olarak soz edilemese bile yinede sehirlerin arasinda bence birbiriiyle kiyasladiginizda oldukca tutarli olan referanslar var .. sitede bundan once acilmis konu basliklarinida okumanizi oneririm
(http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=20901.40 ) gibi ...
simdi gelelim kendi yasadigim deneyimlere..
aracimi yeni aldigim icin zaten kimisi oldukca acil ve ciddi olan sorunlar icin (Ankara haricinde ic Anadoludaki tek yetkili Otokar servisi olan Kayseri servisi yani )
Bize hep ruhsata islenmeyen vinc / projektorler / ceki demiri ile arac kesin muayeneden gecemez dendiginden ..bunlari servisteyken sokturup ( muayene sonrasi takilmak uzere) oyle gittim ... Muayene ucretini ( 123,9 TL ve aylik gecikme bedeli olan 6,2 TL'yi < aylik % 5 > ) odedikten sonra
sira gelince
1)istasyondaki fren stand'ina girip giremiyecegini kesinlestirmek icin ilgili Teknisyen arkadas ;araciniz 4x4 ama surekli 4x4 den cikarilabiliyormu diye sordu .. haliyle bizim aracin surekli 4x4 oldugunu ve el frenininde diferansiyeli kilitledigini ( hareket halinde iken kullanilmasinin uygun olmadigini ) belirttim ( El freni mekanizmasini anlamadilar ..detayini asagida verecegim ).Teknisyen anlasildi .. Stand disinda Hareket halinde ( yolda ) test icin ekipman hazirliyacagiz dedi. ( prosedurunu asagida yazacagim )
2)Once aractaki Yangin tupu ( benimki yeni idi azami dolum suresini ne istiyorlar bilmiyorum ) cift Reflektor / Saglik seti /cekme halati/stepne-bijon seti /kriko ( arazi tipi yada en basit tip farketmiyor )/Lastik ebatlarini ve dislerinide kontrol etmislerdir heralde.. uygun oldugundan olsa gerek.. bana soru gelmedi ../ Saglik seti icinde olmasi gereken ve bende bulunmayan "Boyunluk" sordular .. bunu hafif kusura bile yazmadilar..sonra alin ama dediler.
Bu on ve gozle kontrolde bendeki ciddi bir buyuklukte olan "port bagaj ve ustundeki pompali su deposu / Roll barlar ( on cam ve yolcu kabininde ) / 4 sis fari / hareketli on koruma bar'i / ilave arka ve heriki yandaki basamaklar / boya cizikleri / on tampondaki cekme kancalari gibi konularda hic soru bile sormadilar.
***Bu safhada, ben onceden serviste sokturdugum ust projektorler / on vinc / arka ceki demiri (romork soketi yerindeydi ) ni sordum .. bunlar yerinde olsaydi kusur alirmiydi yada Agirmi hafifmi sayilirdi diye.( Bildiginiz uzere Agir Kusurlar da muayene yapilamamis sayiliyor ) Maddelere gore yanitlar soyle idi;
Vinc ve Ceki demiri icin o sizin aracinizi yada baska bir araci kurtarmak icin kullanacaginiz ekipmandir biz ona kusur vermeyiz ancak Ruhsatda islenmemis bir ekipmani kullanirken yol acacaginiz hasar yada polisiye sorunlardan kendiniz sorumlusunuz dediler ( bu 2 ekipmanla ilgili GEZENBiLiR moderatorlerinin gecen yil icerisinde TUV istanbuldaki teknik yetkilileriyle yaptiklari toplantida soyledikleriyle ayni yanit ) dolayisi ile bunu onceden bilemedigimden & emin olamadigimdan Vinc ve ceki demirini sokup sonra tekrar takmak bana ciddi bir zaman ve para kaybina mal oldu.
(Not:Bu 2 ekipman konusunda, ruhsata islenmis olmadigindan Kayserideki ikinci TUV istasyonunda hemde Resmi Otokar acil servis aracina (Ambulans tipi Defender ) agir kusur verip muayene yapmamislar .. Otokar fabrikadan yazili teyit istemisler .. bu konu detayina ve sorunun nasil asildigina baska bir ornekle tekrar donmeye calisacagim )
Daha onceden sokturmus oldugum Ust projektorler icin ise;
aracin 2 adetten fazla KISA FAR'i olamaz .. ama uzun farlar icin ozel bir madde yok .. projektorler ise UZUN FAR sinifinda degerlendirilir.. yinede
benimki gibi 4 projektorle gelseydim .. Fazla sayida oldugu belirtilip Hafif Kusur olarak ( muayeneye engel degil ) islenirdi dediler...
3)Defender'in Fren testleri
Yukarida kismen acikladigim gibi klasik stand'larinda yapamayacaklarindan,gerekli test ekipmanlarini yanlarina alip araci istasyon icindeki uzun duzluge cikardilar.Her defasinda Fren testine baslamadan once (4-5 defa tekrarladilar ) Teknisyenin aracimin icinde neden o kadar uzun sure bekledigini merak etmistim ... ancak muayene sonucu evraklar verilirkenki sohbetimizde ogrenebildim ... yani testi daha once sitede bazi arkadaslarin yazdigi gibi Ustun korumu dersiniz .. Kara Duzen usulumu dersiniz ..Oyle yapmiyorlar ... kullandiklari ekipman VZM 300 ( MAHA marka sanirim ? ) notasyonlu bir cihaz kullaniyorlar .. cihazin tam kullanim prensibi hakkinda Kullanan teknisyeninde bilgisi yeterli degildi ... ilk 3 denemesinde cihaz fren mesafesini yetersiz buldu dolayisiyla gecemedi .. sonra baska bir teknisyen .. ayagina kuvvet 2 defa daha denedi ve sonra ogrendimki gecmis bizim defender Testi ..
Frene basildiginda durma mesafesini,aracin o andaki hizini .. vs cihazin aracin hicbir yerine hicbir baglantisi ( optik yol gozu dahil ) olmadan nasil olcup sonuc verdigi bi hayli ilginc tabii ... Araci test eden teknisyen cihazi yolcu tarafi dosemesine koyup.. zemin egimini resetlemek ve sifirlamak icin bir sure bekliyormus .. sonra olabildigince araci ileriye ivmelendirip hizlandiriyor .. sonra frene olabildigince koklu basiyor ve durdugunda cihazdan sonucu aliyor ...
http://195.135.167.149/cps/rde/xchg/SID-C2777F15-BDBBD1F0/maha_internet_us/hs.xsl/284.htm
cihazin ozellikleri burda var .. henuz tam inceleyemedim ama benim dusuncem kuvvetle muhtemel .. aracin hesapladigi sey .. ileri ve geri ivmelenmenin siddeti ve suresine bakip onceden belirlenmis olan standartlara uygunlugunu veriyor ( kagit cikti olarak )...
El Freni Testi
yukarida acikladigim gibi benim aracimla ilgilenen teknisyen arkadas da istasyonun diger yetkilileride sanirim boyle bir durumu ilk yasadiklarindan ..Defender El freninin diferansiyeli kilitledigini ve araci hareket halindeyken durdurmak icin degil ..durmus araci sabitlemek icin oldugunu soylememe ragmen anliyamadilar .. en azindan .. yine ellerindeki Test cihazina gore cikti almak istediklerinden .. ( aksi durumda aracinizin test onayini verecek cikti olmadigindan sinifta kalacakti dediler ) hareket halinde el frenini cekerek denediler.
Yaptiklari bu is ..aracin mekanik sistemine zarar verdimi .. verdiyse ne kadar verdiyi su an bende bilemiyorum ama .. hareket halinde el frenini cektiklerinde ozellikle arka tekerlekler 5-10 kere cok kisa araliklarla kizaklama-birakma gibi hareketler yaparak araci durdurdu ... ve el frenide bu sekilde Testi gecti ..
4) FAR AYARLARI ( Kisa -Uzun / sis )
5)Motor ve sasi numaralari okunmasi
6)Alt rot /diferansiyel kontrollari
7)muayene pulu /suresi ( 2 yil ) /rapora yazilan hafif kusurlarin degerlendirilmesi ve onemi..
gibi ilaveleri bir sonraki yazida yazabilmeyi umuyorum ... lutfen sizde deneyimlerinizi ve sorularinizi bizimle paylasin
hepinize Kolayliklar ..
Ertugrul
 

Etiketler


Ynt: Defender TUV Muayenesi, Güncel Bilgi Paylaşımı.

çok teşekkürler. gayet aydınlatıcı bilgiler. zahmet etmişsiniz...
 





Ynt: Defender TUV Muayenesi, Güncel Bilgi Paylaşımı.

Verdiğiniz bilgiler ve ayırdığınız zaman için teşekkürler Ertan
 


Ynt: Defender TUV Muayenesi, Güncel Bilgi Paylaşımı.

tek düşündüğünüz aynı hatalara başkalrının düşmemesini sağlamak sanırım çok ince bir düşünce bu.tşk.
muyeneden geçen başka araçlar vardır mutlaka bizi bilgilendirirlerse çok iyi olacak
zira bölgelere ve teknisyenlere göre değişiklik olabileceğini düşünüyorum.kendilerini verilen bu GÜÇ ile eylenmek isteyenler yada bilinçsizlikten sorun çıkartan oldumu ki.
 

Ynt: Defender TUV Muayenesi, Güncel Bilgi Paylaşımı.

icten oldugunu bildigim iyi dilek ve tesekkurleriniz icin asil sizlere tesekkur etmek isterim.. sonucta bende sizlerin burda paylastiginiz deneyimlerinizden faydalandim ve faydalaniyorum... dolayisiyla bu paylasimi gorev sayiyorum..
muayene ile ilgili ilk mesajimin sonunda sozunu ettigim asagidaki maddeler goreceli olarak daha basit ve onemsiz gorunsede sonucta eger sizin en az bir gununuze mal olacaksa ..onlarda onemli diye dusunuyorum.

4)Far Ayarlari

Bahsettigim gibi benim arac 5 gun serviste kaldigindan ve cikisindada muayeneye gideceginden ozellikle tenbih etmistim ve onlarda bu konuda ciddi isim yapmis birisine hemde yapan yerden (Kayseri TUV istasyonu taniyor) ve yazili.. imzali bir notuda araca ozellikle birakmislardi ..sorun cikarirlarsa gosterin diye .. ama TUV un olcum cihazlari bence gercekten cok iyi ve ileri teknoloji kullaniyor.. ayar yapan servis yada atolyelerde boyle bir imkan yok .. sonucta bende hassasiyetle takip ettigimden ( tabii .. birazda benim aracla ilgilenen genc teknikerin iyi niyetli davranislari sayesinde ) far olcumlerini yaparken beni cagirdi ve gosterdi kisa farlarin her ikiside birbirinden farkli ve olmasi gerekenden oldukca asagiya ayarlandigini ekrandan gosterdi (genellikle ayarlar yukarda ciktigindan ..ayarlayan kisi sorun cikmasin diye buyuk ihtimal fazla asagiya baktirmis ) .. olcum cihazinin far'a donuk kisminda cok buyuk bir mercek var ve olcum cihazi 10-15 cm bile Far dan asagida -yukarida kalsa dahi ..isigi merkezleyip dogru sonucu gosteriyor ... buna ragmen her iki kisa FAR'a ayarsiz ve hafif kusur yazdilar sorun olmadi.
sis far'larinida ayrica olctuler ... ilginctir onlarin ayari tam dogru cikti ...
Projektorleri daha once sokturdugumu yazmistim ... sanirim yerinde kalsaydida olcmesi mumkun degildi ... ama projektorlerle ve 2'den fazla sayida sis lambasiyla muayeneye girecek arkadaslara .. mutlaka bu farlari , mumkunse orijinal plastik koruyucusu ile kapatarak girmelerini oneriyorum ... sonucta soru gelirse bunlar zaten gordugunuz gibi kapali EXTREM durumlarda kullaniyorum denebilir ....

5)Motor ve Sasi numaralari okunmasi

bizim sitede daha onceki bazi konularin icinde bu numaralarin okunamadigi icin kusur yazildigini okudugumdan .. aracin anahtarini daha teknikere verirken ..Servisteyken yerlerini ogrendigim motor ve sasi numaralarinin yerini isterseniz hemen gosteriym diye hatirlattimki ..giyabimda kusur yazilmasin diye ... sonucta yerlerini bilmediklerini itiraf ettiler ve son safhada ozellikle beni cagirarak gostermemi rica ettiler ... sonucta bu sayede sorun cikmadi.Ozellikle Kayseride defender cok fazla olmasina ragmen ne yazikki ( servisin ifadesine gore ) % 97-99 u ..askeri yada telekom a ait .. onlarinda muayene sorunu olmadigindan belkide normaldir TUV deki gorevlilerin bilmemeleri ..

6)kanalda On Takimlar ve genel ALT kontrol

Teknisyen elinde lamba ile dikkatli bir sekilde yag kacaklarini ... rotlari,akslari sallayarak,sarsarak kontrol etti .. belkide arac servisteyken cok yipranmis ve orijinal olmayan rot baslarini degistirmemis olsam ..direksiyon simiti,mili ve mafsallardaki bosluklari yaptirmamis olsam belkide kusur alacaktim ..
yinede on diferansiyel kecesinden yag kacagi oldugunu hafif kusur olarak rapora yazmislar.

7)Muayene sonucu / suresi / raporun teslimi ve degerlendirilmesi

sonucta teknisyen;aracimin muayeneyi gectigini ve raporuyla birlikte ruhsata isleyip getirecegini soyledi , aracin o andaki "Km"sini not etti ( bence buda oldukca faydali birsey Avrupada da olan bir uygulama ... bir sonraki muayenede en azindan bu "Km "den daha asagi bir rakamla arac gelemez heralde ) ve haliylede evraklari getirdi :smiley:
2 yillik muayene suresi islenmis ruhsat,tum arac bilgilerinin,fren testinin mobil cihazla yapildigi bilgisi ile hafif kusurlarinda yazili oldugu TUV Arac Muayene Raporunu teslim etti ..ayrica on plakaya cikartma olarak 11/02 tarihi isaretlenmis pul'uda yapistirdi ve bu iste boylece bitti...
Raporda yazili olan hafif kusurlarin bir an once yaptirilmasini onerdiklerini soylediler ..ayrica sormadim ama bu rapordaki bilgiler ( hafif kusurlar gibi ) kuvvetle muhtemel aracin gelecek muayenesinde muayeneyi nerede yaptiracak olursak olalim yapilan yerde karsimiza cikacaktir diye dusunuyorum.

Izlenimlerimden hatirladiklarim simdilik bu kadardi ... sabir ve azimle okuyan fikirlerini paylasan arkadaslara bende simdiden tesekkur ederim ..
bir sonraki mesajimda .. Kayseri otokar serviste tanistigim bir arkadasin otokar fabrika ile epeyce bir mucadele verdikten sonra TUVe proje yaptirmadan vinc ve ceki demirini nasil kabul ettirip ruhsata isletebildigini sizinle paylasacagim.
slm / Ertugrul
 



Ynt: Defender TUV Muayenesi, Güncel Bilgi Paylaşımı.

bu bilgiler çok işimize yarayacak. sonsuz teşekkürler...
 

Ynt: Defender TUV Muayenesi, Güncel Bilgi Paylaşımı.

grknsnl' Alıntı:
tek düşündüğünüz aynı hatalara başkalrının düşmemesini sağlamak sanırım çok ince bir düşünce bu.tşk.
muyeneden geçen başka araçlar vardır mutlaka bizi bilgilendirirlerse çok iyi olacak
zira bölgelere ve teknisyenlere göre değişiklik olabileceğini düşünüyorum.kendilerini verilen bu GÜÇ ile eylenmek isteyenler yada bilinçsizlikten sorun çıkartan oldumu ki.

benim basıma geldi iki ay kadar önce arazi aracı bile değildi iş yerinde kullandığımız 2007 model panelvan ve daha 20.000 km de. evrak eksiği vs. ıvır zıvır nedenlerle araç üç defa döndü muayeneden en sonunda ben ukalalık yapan teknisyeni biraz silkelemek zorunda kalmıştım. sonuç araç geçiverdi muayeneden, ha güzel bişey miydi tabii ki hayır ama sabrında bir sınırı var,
 


Ynt: Defender TUV Muayenesi, Güncel Bilgi Paylaşımı.

Arkadaşlar bu gün TUVTURK ten 2011 yılına vize aldım.Daha önce yıllık yapıyorlardı 2 yıllık yaptılar.El freninde biraz sorun yaşadık ama arcım birkerede geçti.darısı sizlerin başına.
 

Ynt: Defender TUV Muayenesi, Güncel Bilgi Paylaşımı.

Selamlar, Ertugrul bey, cok degerli bilgilerinizden dolayi ve ozellikle bu kadar degerli zamaninizi ayirip paylastiginiz icin cok cok tesekkur ederim zevkle okudum cok sagolun.
 



Ynt: Defender TUV Muayenesi, Güncel Bilgi Paylaşımı.

Özellikle çeki demiri ve vinç konusunu merak ediyorum.

Bende 21 Şubat ta Muayeneye gideceğim.Şimdiden stres yaptım. ;D

Paylaşımınız için teşekkürler...
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,846
Mesajlar
1,524,221
Kayıtlı Üye Sayımız
166,629
Kaydolan Son Üyemiz
ilyasharem

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst