Römork konusu ilginç ve belkide tehlikeli bir konudur, çok dikkat edilmeli. Bahadır arkadaşımız durumu çok güzel anlatmış, bende bir kaç konuya vurgu yapmak isterim. İlk olarak, herhangi römork (veya yarırömork) 750 kg azami ağırlığı (boş ağırlık+istiap hatti) aştığında ayrıca plaka ve ruhsat almak zorunludur (yani ayrı bir taşıttır). 750 kg a kadar ise ruhsat plaka vs gerektirmez. Ancak elbetteki her durumda onu çekecek motorlu taşıtın "römork çekebilir" olarak ruhsata işletilmiş olması şarttır. Römork ağırlaştıkça motorlu taşıtla olan uyumu önem kazanır. Hani tır araçları (ki tır diye bir taşıt yoktur doğrusu çekici+yarırömork taşıt katarıdır) kullananmak çok teklikelidir derler ya işte bu nedenledir. Özellikle her iki taşıtın (motorlu taşıt+römork) frenleri senkronize olmaz ise kazaların olması kaçınılmazdır. Römork, yarırömork katlaması yaşanır, ayarsızlık durumunda; yani kendi römorkunu yanında görürsün
) Motorlu taşıtın çekebileceği frenli ve frensiz römork kapasiteleri farklı değerler olarak belirlenir. Son olarak bağlantı ekipmanı (çeki demiri) da bilhassa önemlidir. Standartlara uygun olmaması durumunda büyük bir tehlike oluşturmaktadır. Bu nedenle son yıllarda yapılan yasal düzenlemelerle (Araçların İmal, Tadil ve Montajı Hakkında Yönetmelik başta olmak üzere) proje zorunluluğu getirilmiştir. Önceden çeki demirini kaynakçıda kaynak yaptırıp kullanmaya başlarlardı ne büyük gaflet. Bu arada bildiğim kadarı ile defenderların askeriye çıkmalarında zaten nato tipi çeki demiri bulunuyor, üstelik kapasitesi de son derece yüksek.