Defender Kazası

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan ihg70 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 293
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 92,406
Ynt: Defender Kazası


Çok önemli bir noktaya değinmişsiniz Yavuz bey.
Bu araç üzerindeki aksesuarlar, eşyalar, içindeki yolcularla beraber 2 ton'un üzerinde, hatta 2,5 tona yaklaşan araçlar var.
Devirlme momentiyle bu yük katlanarak artar. Tavanların-direklerin bu bu kadar ağırlığa dayanması çok zor.

Herkese Defender'leri ile mutlu-eğlenceli zamanlar dilerim.
 

Etiketler


Ynt: Defender Kazası

Bu konu çok boyutlu bir konu şöyleki; Sadece Roll Cage ile çözmeniz mümkün değil istediğiniz kadar roll cage yaptırın Ordudan gelen bu haberlerin arkası kesilmez. Nedeni de eğitim;

Askere gelen çoçuklara; soruyorlar aranızda şoför olan var mı diye; bir miktar adam buluyorlar çıkarıyorlar bu araçların üzerine; hemde Tma anlamı ile DELİKANLI, çok genç heyecanlı çoçuklar...

Adam sivilde kadıköy pendik hattında dolmuş kullanıyor diye Land şoförü yapıyorlar sonra malum haber askeri araç devrildi 2,3,4,5,6,7,8,9 ,10 ölü. Neden sıfır eğitim. ne anlarlar hiç bilmedikleri bir araç kullanmaktan; dengeleri farklı yapısı farklı sürekli 4 çeker bir arazi arabasını kullanmak için sizce de eğitim şart değil mi? Bu arabaları hiç bilmeyen adamları arabanın üzerine çıkaranlardadır kabahat.


Kaldı ki burda 110 kapalı kasaları konuşuyoruz; askeriyede en çok kullanılan araçlar 110 kapalı kasamı yoksa 110 pick - up mı ? 110 pick up ların arkasında hiç bir şey yok 2 tane sırt sırta konulmuş bank. Peki bu araçlar nerde kullanılıyor; en çok nöbet devriyesinde ıvır zıvır yerlerdeki nöbet kulelerine adam çıkarmak için. Onca virajlı yol içinden toprak yol üzerinde. E bir de sürat tahditlerine uyulmayınca esas facia orda ortaya çıkıyor çünkü ezilecek bir tavan bile yok. Çok uzun zamandır sivilde takla atan bir 110 haberi duymadım ama askeriyeden bu haberden çok geliyor;

Tabi tehlikeyi tetikleyen başka faktörlerde var bu araçlara takılan ok 144 ve muadili ( petlas ) lastikler; 30 40 la gierken bile yağış altında araç devirmeye bire bir; + Umut abi söylemiş Yerli yedek parça hiç güvenilmez çoğu hele askeriyeye satılanlar.Sizin Sivildeki aracınızın bakımları ile askeriyede ki araçların bakımlarve kaliteleri aynı olur mu; kaç kişi askeri ihaleden araç aldı araçların durumları malum adam olmaları için dünya para harcamak gerekiyor; halbuki en güzel bakımların ordu da yapılması pırıl pırıl olması lazım; Direksiyonun arasına kolunu koyarak araç kullanan şoförler var hidrolik direksiyon olmayan modellerde kolunu kırmış bir sürü...

Roll Cage olması tabiki hiç kötü değil " Tedbir Alındığı Güne Külfettir" bugün alalım külfeti bugün ne zaman bizi koruyacağı belli olmaz ama

Daha öncesinde Roll Cage'in görev yapmasına fırsat vermeyecek çok fazla adım var

Eğitim gibi ; bakım gibi; basit maliyetsiz ve daha etkili

Selamlar

Ender
 

Ynt: Defender Kazası

Bu araçlar çok sık takla atıyor. Gazetelerde okursunuz van'da polis panzeri devrildi diye. Bildiğim kadarı ile o devrilen panzerler defender platformu üzerine kurulu. Ben bunu sabit akslı oluşlarına bağlıyorum. Sabit aks+kısa kasa özellikle tehlikeli bir kombinasyon. Muhtemelen doğru dürüst eğitim vermeden veriyorlar emniyet görevlilerinin eline onlar da otomobil gibi kullanmaya kalkıyor. Asıl sorun belki de burada.
 



Ynt: Defender Kazası


Merhaba Bu söylediğinizle alakalı olarakta TSK yüzlerce kere yerli bir araç ile veya başka araçlar ile soruna çözüm getirmeye çalışmıştır.

Bunlardan biri Tuzla ordu donatım fabrikasında Tayfun 4x4 ve Poyraz 4x4 adı altında pick up ve 110 ayarında askeri nakil araçları üretmek olmuştur. Sürekli 4 çeker transfer kutusu olmayan yani high low lock gibi özelikleri olmayan Ford transit motorlu, nerdeyse landın tasarımına çok yakın saç arabalar yapılmıştır. bunlardan 1000-1200 civarında yapılmış olup maliyeti 20000 tl civarındadır TSK ya ama bir şekilde heralde otokar baskısı veya başka baskılar yüzünden bildiğim kadarı ile bu üretim durdurulmuştur, çünkü orduya sandık kırma ford transit motorunun satışı kesilmiştir. bu araçların üretilmesinin önüne geçilmiştir.

bir de Vatanımızı korumak için askerlerine V8 cheeroke bile veren bir TSK var hiç günahlarını almayın ama işin özü şöyle

Türkiye Mısır Ticaretin'den Türkiye'nin alacağı olan Belli bir meblağ Parayı Mısır ödeyemiyince şöyle bir yaklaşım getiriyorlar bu v8 Cheerokelerin mısırda üretilen versiyonlarından vererek ödüyorlar bu araçlar meclis bünyesine alınıyor fakat tahminimce Halktan gelecek tepkiden çekindikleri için milletvekillerinin binmesini istemiyorlar ve bir şekilde TSK ya hibe ediyorlar; TSK da aynı tepkiden çekinmiş olacak ki araçların kışla veya garnizon dışında kullanılmalarını yasaklıyor.
 

Ynt: Defender Kazası

Ender hocam eline sağlık çok detaylı ve sorunun kaynağına inerek analiz etmişsin .. bencede ilk iki sırada EĞİTİM ve BAKIM geliyor .. Bizim günlük yaşamda kullandığımız araçlar içinde bu geçerli değilmidir...
Benim sıkça ziyaret ettiğim Otokar servisi Ordudaki otokar araçlar için " bu araçların inşallah birgün gerçek arazide ve Savaş gibi ciddi bir görevde kullanılmaları gerekmez .. çünkü pek çoğu nizamiye kapısından bile çıkamaz " demişti.. araçların nasıl kullanıldıklarını ve serviste tercih ettikleri çok ucuz yan sanayii parçalarını bildikleri için tabii...
 

Ynt: Defender Kazası

ihg70' Alıntı:
Dün Hava kuvvetlerine ait bir Defender takla attı.
Tavanın tamamen ezilmesi yüzünden 2 asker öldü, 4 asker ise ağır yaralandı.

Ölenlere rahmet, yaralılara acil şifalar dilerim.
Eski bir defender kullanıcısı olarak hâlâ kullanan ve bu kazadan sonra önlem almayan arkadaşlarada duyurulur.
Çünkü tüm Türkiyenin gözleri önünde cereyan eden acı bir olar.
 

Ynt: Defender Kazası

Eski bir defender kullanıcısı olarak hâlâ kullanan ve bu kazadan sonra önlem almayan arkadaşlarada duyurulur.

Bence bu risk arazi aracı sıfatını gerçekten hakkeden tüm araçlarda mevcut. O yüzden ben o sıfatı hakketmeyen suv türü aracımla yola devam edip mutlu olma yolunu seçtim Alınacak önlem yok asfalt üzerinde iken dikkatli kullanılması gereken bir *arazi aracı*.
 





Ynt: Defender Kazası

umutcelikel' Alıntı:
Oyyyyy kavga çıkacakkkk ;D ;D ;D ;D

Sen de gülecen mi buna? ;D Ben çok ciddiye alıp cevap vermeyeceğim. İbrahim zaten altını çizmiş "güvenlik" konusunun.
 

Ynt: Defender Kazası


Evet ben MKE den aracımı aldığım zaman aracım orada 6 ay civarında yatmıştı ben yanıma sadece bir akü aldım deposunda mazot dahi vardı. bir kez marşla araç çalıştı askeriyenin kapısından dahi çıkmaz denilen araç ne hikmetse hurdalığın kapısından çok rahat çıktı ve ben bugüne kadar 30,000 km yol yaptım 4 yılda hiç bir ciddi şanzıman, motor veya diferansiyel arızası yapmadı. Sadece sizin dediğiniz adi parçalar denilen şeyler kapı kilidi silecek kolu falan. Çamur atılırda bu kadar olmaz. Hadi bizim ordumuz neyse ingiliz ordusu ne kullanıyor. Bu kadar land rover düşmanlığımı desem, çekememezliğimi desem bir şey bulamıyorum. Zavallı jandarmalar Mitsubishi'nin arkasında bıranda altında giderken bu araçların devrilmez özelliğimi var. Kışın soğuğunda neler çekiyor sizce dahamı iyi oluyor. El insaf diyorum başka bir şey demiyorum
 

Ynt: Defender Kazası

Bende bir defender sahibi ve severek kullanan birisi olarak yazımda ifade ettiğim gerçeğin Çamur atmayla ve LR düşmanlığıyla bir ilgisinin olamayacağını anlıyabilmiş olmalıydınız !!
Defenderları seviyoruz ve beğeniyoruz dediksede fanatikliğin alemi yok iyileştirilmesi gerekli konuları dile getirmek fikir alışverişi yapmakda yine defendera olan sevgi ve bağdandır... siz düşmanlık arıyorsanız bence başka forumlara bakın.
MKE hurdalığına siz ne zaman gittiniz bilmem ben 6 ay önce gittiğimde kurumun kendi ifadesine güre 1,000 adetten fazla defender vardı kimileri hurdalik içerisinde hırsızlığa maruz kaldığından olsada içlerinde yürüyebilecek durumda olan görünmüyordu.Siz biraz fazlaca şanslıymışsınız.
Ben 2 yıldır aracımın bütün teknik işlerini güney ve güneydoğu bölgelerinede servis veren orta anadolunun en büyük resmi otokar servisinde yaptırıyorum.. hem gördüklerim hemde duyduklarıma istinaden o cümleyi yazdım.. bence siz kulaktan duyma bilgilerle yazmadan önce biraz araştırın derim.İzmit İstanbulda kullanılanlarla doğuda kullanılanların farkınıda tabii..
iyi günler
 

Ynt: Defender Kazası

Rollcage'i olmayıpta takla atınca tavanı ezilmeyen bir arazi taşıtı var mı acaba? Birkere bu araçları çok süratli devirmediğiniz sürece takla atma olasıkları yok diğer yuvarlak hatlı araçlar gibi. Kasasının köşeli olarak tasarlanmasının en önemli nedeni de bu. Tenteli ve hardtoplu olarak kullanılan araçlar varken aliminyumun tavanın esamesi okunmaz. Emniyet kemeriniz takılı değilse zaten takla atan bir araçtan çıkmanız da bir o kadar zordur.
 



Ynt: Defender Kazası

Herkez düşüncelerini yazmış, diğer araçlardan farklı değil vb. ancak Defender'in güvenlik testlerini geçememesi nedeniyle Amerikada satılamadığı, 2011 Kasımında yürürlüğe girecek Avrupa Birliğinin yeni güvenlik normlarını da karşılayamadığı ve bu nedenle İngilterede de üretimine son verilmek üzere olduğunu unutmamak lazım.

Modern araçlarda sürücü kabini özellikle bu tür takla vb. durumlara karşı güçlendirilmiş bir şekilde tasarlanıyor, bunun yanında ergonomi ve airbagler de kaza durumunda ölümleri minimuma indiriyor. Bu önlemler sportif amaçlı araçlarda kullanılan rollcage lerin yerini almasa da yine de ciddi anlamda güvenliği arttıran önlemler.

Defender da VW Kaplumbağa benzeri bir kaderi elbet paylaşacak. Her ne kadar çok sevilen, askeriye ve devlet kurumları tarafından da görece ekonomik bir arazi taşıtı olması nedeniyle tercih edilse de, bu kurumlar tarafından işyeri güvenliği, ekonomik koşullar, yakıt sarfiyatı vb. nedenlerle terk edildiğinde askeri birlikler de daha modern ve güvenli araçlara geçeceklerdir. Malum üretim adetleri düştükçe maliyetler de artacak, yeni teknolojilerin zaten geçersiz kıldığı donanımlar da piyasadan kalkacaktır.

Amerikan ordusu da Hummer'ların askerlerini çatışmalarda korumadığı gerekçesiyle çok eleştirilmiş ve Irak savaşında bunlara mayın patlamalarına karşı alt, ve küçük silahlı saldırılara karşı da zırhlı kapılar monte etmek zorunda kalmıştı.