Defender Ambulans Ve Nissan Bd30

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan reha Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 42
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 53,408

reha

Zirve
Mesajlar
2,729
Tepkime Puanı
18
Yer
Istanbul
Web
www.rehayurdakul.com
Arkadaşlar
evet, 110'a Nissan motor takan arkadaşlarımız olmuş ve sağolsunlar "deneyimlerini" paylaşmışlar. Sonuç çok iyi anladığım. Ancak, Defender uzerinde BD30 deneyen var mı? izlenimleri, dişili oranı, yakıt sarfiyatı..

Sorma nedenim, Ambulans yaklaşık 600-700kg daha ağır oluyor , 110'dan.. şimdiden çok teşekkürler, reha
 

Etiketler
Ynt: Defender Ambulans Ve Nissan Bd30

Selam 110 bd30 olarak kullanıyorum 7.50X16 lastik 1.67 oranla dediğiniz kadar yüklü iken pek kayda değer bir fark olmuyor rampada dahil
rampa değilse kalkışlar 2 vites yapıyorsunuz şuan 35X10.50 takılı yine 2. vitesle kalkıyor belki fikir verir
 

Ynt: Defender Ambulans Ve Nissan Bd30

Reha abi,

Dayanamadın galiba. Sen zaten önceden motor değiştirme işlerini bildiğin için oluşacak ek maliyetlerden konuşmaya lüzum yok. BD30 ben de çok araştırdım ve bayağı iyi bir motor olduğunu öğrendim. Dayanıklı ve orta verimli bir motor.

Turbo beslemeli motorlara göre atmosferik dizel bence yük çekme konusunda çok daha başarılı olacaktır.
Malum turbo lag yok, dolayısıyla her zaman kalkışı daha iyi olur.

Sadece dizel olsun dersen 2.5 Düz dizel bende var şu an.
 

Ynt: Defender Ambulans Ve Nissan Bd30

Özgür bey,
bilgi için tesekkuerler..

Serdar kardeşim,
aslında motor takıldı, cumartesi günü yürüdü.. ama hala test aşamasında.. Ben de "yaşanmış" tecrübelerden yararlanmak istemiştim. Biraz kullanınca, "paylaşma" sırası bana gelecek ;-)
 





Ynt: Defender Ambulans Ve Nissan Bd30

Reha bey yakıt konusunu atlamışım Bursa İzmit arası yaptığım testlerde 100/120 km arası mümkün olduğunca son gaz yakabileceği max tutar olduğunu sanıyorum 11.3 lt
genelde 90/100 km seyirde 10.4 lt
80/90 arası muhtemelen 9 ila 10 litre yakıtı olacağını sanıyorum test edemeden lastik değiştirdim
kullanırken farkına varmışınızdır 80 km sonra motor bağırmaya başlıyor vites istiyor
belli bir süratte gidilebilen yollarda rampalar dahil 1.5 vites fark ediyor dik rampa virajlı yollarda 1 vites fark etti
31'' lastikle 1.41 oranlı şanzıman uyumu iyi olur diye düşünüyorum 7.50X16 larla çok arada kalıyordu hız yapınca çok bağırıyor 3 vitesle biraz gaza basınca boşa düşüyor sanki debriyaj kaçırıyor 35X10.50 lardan sonra bu düzeldi
 

Ynt: Defender Ambulans Ve Nissan Bd30

Turbo beslemeli motorlara göre atmosferik dizel bence yük çekme konusunda çok daha başarılı olacaktır.
Malum turbo lag yok, dolayısıyla her zaman kalkışı daha iyi olur.

Serdar bey dediğiniz gibi turbonun devreye girmesine ihtiyaçınız yok iyi bir gücü var
tek sıkıntı trafiğin hızlı aktığı yollrda lambalarda kalkışta biraz yavaş kalıyor ivmelenerek hızlanıyor
bu motorun çinde ve bazı ülkelerde turbo seti satılıyor arkadaşla konuştum gerek yok dedi uyabilecek turbo takabiliriz veya kapakla oynarsak oda olur dedi 300 bin motorun turbosuda başka olur
 

Ynt: Defender Ambulans Ve Nissan Bd30

Özgür bey,
bilgiler için çok teşekkürler ederim. Bahsettiğiniz "motorun bağırma" konusunu daha önceden bildiğimiz için 1.44 dişli oranı takıldı zaten. Yolda çok test edemedim, umarım devir problem yaratmayacaktır. selamlar, reha
 

Ynt: Defender Ambulans Ve Nissan Bd30

reha' Alıntı:
Özgür bey,
bilgi için tesekkuerler..

Serdar kardeşim,
aslında motor takıldı, cumartesi günü yürüdü.. ama hala test aşamasında.. Ben de "yaşanmış" tecrübelerden yararlanmak istemiştim. Biraz kullanınca, "paylaşma" sırası bana gelecek ;-)

Hadi canım, hayırlı olsun abi...
İyidir BD30 iyidir.
 



Ynt: Defender Ambulans Ve Nissan Bd30

özgür.yörüker' Alıntı:
Turbo beslemeli motorlara göre atmosferik dizel bence yük çekme konusunda çok daha başarılı olacaktır.
Malum turbo lag yok, dolayısıyla her zaman kalkışı daha iyi olur.

Serdar bey dediğiniz gibi turbonun devreye girmesine ihtiyaçınız yok iyi bir gücü var
tek sıkıntı trafiğin hızlı aktığı yollrda lambalarda kalkışta biraz yavaş kalıyor ivmelenerek hızlanıyor
bu motorun çinde ve bazı ülkelerde turbo seti satılıyor arkadaşla konuştum gerek yok dedi uyabilecek turbo takabiliriz veya kapakla oynarsak oda olur dedi 300 bin motorun turbosuda başka olur

Bu motor çok cefakar bir motor. Pek çok deneme aracında bu motorlar kullanılmış hatta Japonya'da bir üniversitenin alternatif yakıt testlerini bu motorda yapıyorlardı. Şüphesiz ağır hizmet için biçilmiş kaftan.

Turbolusu oldukça güçlü olmuyor, hedefi sorunsuz makina olarak anılmak olduğundan standart turbosu da çok az basınçla planlanmış. Hoş tabi ki bundan sonra takılacak turboda bu sizin elinizde olur.

Ben işletme sorunu olur diye tercih etmedim ama bir ara takmayı ciddi ciddi düşündüm.
Motor üreticisi farklı ve CC farklı olunca biraz zahmet çıkıyormuş.
 

Ynt: Defender Ambulans Ve Nissan Bd30

hayırlı olsun öncelikle ben yaklaşık olarak 6 aydır kullanıyorum dişli oranı1.67 çok memnunum yakıt olsun performans olsun gerçekten çok memnunum
 

Ynt: Defender Ambulans Ve Nissan Bd30

Derya Bey o zaman 1.44 ün bilgilendirmesini sizden bekliyoruz.
Benim düşüncem 1.44 te 31'' lastik daha randımanlı olur
 

Ynt: Defender Ambulans Ve Nissan Bd30

reha' Alıntı:
Özgür bey,
bilgiler için çok teşekkürler ederim. Bahsettiğiniz "motorun bağırma" konusunu daha önceden bildiğimiz için 1.44 dişli oranı takıldı zaten. Yolda çok test edemedim, umarım devir problem yaratmayacaktır. selamlar, reha

Reha bey belki hatırlarsınız bizim kırmızı 110 a BD 30 motor taktım şanzıman oranı 1.67 ürekli dağyolu yokuş ta kullandığımız için çok güzel oldu biraz ağır ama hiç lov kullanmadan buralardaki bütün yayla vs dolaşıp geliyoruz %80 arazıde kullanım yakıt 10.5 lt araç ağırlığı 2350kg + 5 - 6 kişi yolcuyla

Birtanede 90 var şuan bende duruyor onada BD 30 taktım 1.41 oran var asvaltta çok güzel hızlanma mükemmel tirafikteki hemen her araçla ışıkta aynı kalkıyor 4. viteste 120 km görüyor son hızlanmayı yapmadım ama 130 140 yapacağına inanıyorum yaklaşık 1300km yol yaptım sürekli şehir içinde 9 lt yakıt yakıyor ama sizin araç ambulans kasa olduğu için 1,41 rampalarda ağır kalabilir yüksek devirde kullanılırsa aynı performansı verecektir iye düşünüyorum

eğer verim alamazsanız lastik ölçünüzü küçültüp devam edersiniz veyahut 1,67 yapıp 35'' lastik yaparsanız yine çok güzel olur

iyi günlerde kullanmazıdilerim Zafer bager
 





Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,816
Mesajlar
1,523,900
Kayıtlı Üye Sayımız
166,614
Kaydolan Son Üyemiz
Tolga Gökova

Çevrimiçi üyeler

SON MESAJLAR

SON KONULAR



Geri
Üst