Defender a V8 disco motoru takabilirmiyim ?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan frozy Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 47
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 14,207
Ynt: Defender a V8 disco motoru takabilirmiyim ?

leeroy' Alıntı:
...
v8 3.5 motorlu bir rrc yi hem lpg hem de benzinle kullanamadığımız için karbüratörlüye çevirdik,üstüne de çift boğazlı bir amerikan karbüratörü koyarak kullanıyoruz.
...

Neden Kullanamadınız?

Biz de RRC var 3.5V8 Hem LPG hem de Benzin de çalışıyordu. Üstelik Konvansiyonel.

Sıralı falan mı takmıştınız ?.... Eğer öyleyse Sıralı sistemden kaynaklanıyordur.

Perfomansı da en az Benzin kadar iyiydi. (İyiydi diyorum şimdi O motoru söküp Defendera Takıyoruz, yine normal LPG uygulaması ile beraber.)

Küçük bir not ta ekliyeyim: Arazide Minimum elektronik Minimum Yolda Kalma ihtimali. ;), O yüzden elektronik aksamı bol olan motorlarlar tercih edilmiyor.

Saygılar
 

Etiketler
Ynt: Defender a V8 disco motoru takabilirmiyim ?

tricknick' Alıntı:
Her iki motoru da kullanmış bir arkadaşınız olarak, V8'in %15-20 cıvarında daha fazla yaktığını söyleyebilirim. Ben 25 benzin motorda genelde 16 lt -17lt cıvarında sarfiyat görüyordum. V8 20-22 yakıyor.

Metin bey bu verdiğiniz yakıt değerleri benzin için mi yoksa lpg için mi?

Ben bir Discovery 3.5 v8 efi kullanıcısı olarak 100km de 16 lt benzin, 19 lt lpg tüketiyorum. ( 120 km sabit hız ile ) şehir içi değerlerinde 1-2 litrelik bir artış söz konusudur.

Ek olarak 3.5 v8 motorların motor numarasının sonuna göre 3 farklı motor gücüne sahip ( 136-156-166 hp ) çeşidi mevcut.
 

Ynt: Defender a V8 disco motoru takabilirmiyim ?

emrahmarti' Alıntı:
Metin bey bu verdiğiniz yakıt değerleri benzin için mi yoksa lpg için mi?

Ben bir Discovery 3.5 v8 efi kullanıcısı olarak 100km de 16 lt benzin, 19 lt lpg tüketiyorum. ( 120 km sabit hız ile ) şehir içi değerlerinde 1-2 litrelik bir artış söz konusudur.

Ek olarak 3.5 v8 motorların motor numarasının sonuna göre 3 farklı motor gücüne sahip ( 136-156-166 hp ) çeşidi mevcut.

Ben benzin için verdim değerleri. Sizin kullandığınız efi motor karbüratörlü motora göre daha çok daha verimli ve güçlü bir motordur. Dolayısı ile karbüratörlü versiyondan daha az yakıyor olmanız normaldir diye düşünüyorum.
 

Ynt: Defender a V8 disco motoru takabilirmiyim ?

tricknick' Alıntı:
Ben benzin için verdim değerleri. Sizin kullandığınız efi motor karbüratörlü motora göre daha çok daha verimli ve güçlü bir motordur. Dolayısı ile karbüratörlü versiyondan daha az yakıyor olmanız normaldir diye düşünüyorum.

Evet karbüratörlü versiyonlarına çok daha verimli bir motor olabilir. Ancak karbüratörlü motorlarında modifikasyona yatkın bir yapısı var. Bu sayede efi'den daha performanslı bir hale getirilebiliyor.
 

Ynt: Defender a V8 disco motoru takabilirmiyim ?

emrahmarti' Alıntı:
Evet karbüratörlü versiyonlarına çok daha verimli bir motor olabilir. Ancak karbüratörlü motorlarında modifikasyona yatkın bir yapısı var. Bu sayede efi'den daha performanslı bir hale getirilebiliyor.

Aslında buna çok da katılmıyorum. Temelde her iki motor da aynı bloku kullanıyor. Yani temelde aynı motordan bahsediyoruz. Herhangi bir motoru modifiye etmeye başlamak için bence en iyi noktalar yakıt besleme ve ateşleme. Ben de kendi motorumu modifiye etmek istesem ilk değiştireceğim parçalar bunlar olurdu. Motoru enjektörlü hale getirmek zahmetli olduğundan Weber yada Edelbrock karbüratör ve mümkünse elektronik ateşleme. Yani sizin motorunuz zaten benim ilk adımda yapmam gereken modifikasyonlar yapılmış halde. Bunun üzerine daha ileri modifikasyonlar yapılabilir ki bunları siz de yaptırabilirsiniz diye düşünüyorum. Strok ile oynayıp (daha uzun piston kolları ve krank) hacmi arttırmak, egzantrik üzerinde oynamak v.s. v.s.

Bu yüzden sanırım modifikasyonlar sonrasında efi motordan alabileceğimiz güç ile karbüratörlüden alacağımız güç arasında kayda değer çok fark olmamalı.

Sevgiler

Metin
 



Ynt: Defender a V8 disco motoru takabilirmiyim ?

Ya abi herşey güzelde Ferrari morotunu Land rover motoru ile karşılaştırmak iyidi :smiley:
Ferrari v8 400 beygir lr v8 136 beygir CFM56 tip boeing motorda ülkemiz icin kullanılan tipine gore 26500 Lb Maximum Thrust yaklasık 52 000 hp :smiley:

:smiley::smiley::smiley::smiley:
 

Ynt: Defender a V8 disco motoru takabilirmiyim ?

Önemli olan motorun beygir gücü değil arkadaşlar. Bu araçların cadde gösteri aracı olmasını kimse beklemiyor... bekleyenler de yanılıyor. takmayı hedeflediğiniz motor:

- ilk alım maliyeti düşük,
- bakım maliyeti düşük,
- parça bulması kolay,
- daha önce uygulanmış,
- arazi şartlarında (su, çamur, toz vb) kullanıma uygun,
- tork grafiği beklentileri karşılayan,
- ve de trafik müdürlüğü tarafından kabul edilecek bir motor olmalı.

200-250 beygirlik benzinli ya da dizel motorlar da piyasada rahatça bulunabiliyor; ama aracınızın kullanım amacına uygun olup olmadığını tartmadan uygulamaya başlamamak lazım.
 

Ynt: Defender a V8 disco motoru takabilirmiyim ?

edaghan' Alıntı:
Önemli olan motorun beygir gücü değil arkadaşlar. Bu araçların cadde gösteri aracı olmasını kimse beklemiyor... bekleyenler de yanılıyor. takmayı hedeflediğiniz motor:

- ilk alım maliyeti düşük,
- bakım maliyeti düşük,
- parça bulması kolay,
- daha önce uygulanmış,
- arazi şartlarında (su, çamur, toz vb) kullanıma uygun,
- tork grafiği beklentileri karşılayan,
- ve de trafik müdürlüğü tarafından kabul edilecek bir motor olmalı.

200-250 beygirlik benzinli ya da dizel motorlar da piyasada rahatça bulunabiliyor; ama aracınızın kullanım amacına uygun olup olmadığını tartmadan uygulamaya başlamamak lazım.

Hah tam işte bu noktada LR V8 motor devreye giriyor. Anlatmaya çalıştığım da tam buydu. Bakım maliyeti düşük, parça bulması kolay, daha önce uygulanmış, arazi şartlarına uygun, tork grafiği düzün - torbu motorlar gibi değil, trafik sorunu yok. Tek sorunu yakıt/performans eğrisi pek gıpta edilecek cinsten değil. Sonuç olarak diğer tüm artılarını kesenin bir yanına koyduğunuz zaman bence ciddi şekilde ağır basıyor. Yakıt gerçekten sorun oluyorsa LPG seçeneği de her zaman mevcut (karbüratör Edelbrock ile değişirse LPG taktırmak mümkün olmayabiliyor.)

frozy' Alıntı:
Ya abi herşey güzelde Ferrari morotunu Land rover motoru ile karşılaştırmak iyidi :smiley:
Ferrari v8 400 beygir lr v8 136 beygir CFM56 tip boeing motorda ülkemiz icin kullanılan tipine gore 26500 Lb Maximum Thrust yaklasık 52 000 hp :smiley:

:smiley::smiley::smiley::smiley:
.

Walla o da 3,5lt içten yanmalı motor, bu da, ama aralarında beygir cinsinden 2,5 kat, tork cinsinden de 2 kat fark var !!! :p
 

Ynt: Defender a V8 disco motoru takabilirmiyim ?

Birtek kelime söyleyeyim beygir gücü herşey değil, Landrover 2.0 LT mpi motor modifikasyonla 800 beygire kadar çıkıyor, mühim olan düzgün tork eğrisi.

Rover v8 klasik bir motor, yılların tecrübesi var üzerinde , verimli değil ama yeterli, sarsıntısız ve gürültüsüz, 2,5 benzinle yan yana çalıştırın aradaki farkı anlarsınız, parçaları he an heryerde bulunabilir oldukçada ucuz.

Daha güçlü bir motor bence lüzumsuz olur yürüyenin kaldırabileceği max tork 380 nm, bunun üzerindeki her motor için yürüyende LR dışına çıkmanız gerekir ki uğraşmaya kalkarsanız sanayi insanı olur çıkarsınız.
 

Ynt: Defender a V8 disco motoru takabilirmiyim ?

Arkadaslar 3.5 v8 motorlarin guc araligi modellerine gore 90 hp den 190 hp ye kadar uzanabiliyormus Wikipedia dan baktim. Anil otonun vermis oldugu guc degerlerinde. Defender icin 3.5 v8 114 gozukuyor. Biz bunu 134 beygir olarak biliyoruz. Burda kafami karistiran bu motorun Efi haric gucleri bu kadar farkli diyelim her modeline gore aradaki farklari nedir bu konu hakkinda fikri olan varmi Bu arada anil otonun verdigi degerleri asagida ekledim. Bu gun maslak sanayide Huseyin ustadan bir motor almaya karar verdim fakat motorun gucu konusunda kafamda soru isaretleri var ve tamamiyle karistirmis durumdayim kisacasi bu motru alirken gucunu nasil anlayabilirim ?



Land Rover Motor Güç Değerleri

Model Motor Güç
Defender
2.25 benzin 74 HP
2.5 benzin 83 HP
3.5 benzin 114 HP
2.25 dizel 60 HP
2.5 dizel 67 HP
2.5 turbo dizel 85 HP
200 Tdi 111 HP
300 Tdi 111 HP
2.5 Td5 122 HP
Defender 2 2.4 dizel Tdci (Ford) 122 HP
Discovery 1 2.0 Mpi 134 HP
3.5 benzin (karbüratör) 144 HP
3.5 benzin (efi) 165 HP
3.9 benzin (efi) 182 HP
200 Tdi 111 HP
300 Tdi 111 HP
Discovery 2 2.5 Td5 136 HP
4.0 V8i 182 HP
Discovery 3 (LR3) TdV6 dizel (Jaguar) 190 HP
4.0 V6 (Jaguar) 216 HP
4.4 V8 (Jaguar) 295 HP
RR Classic 3.5 benzin (karbüratör) 135 HP
3.5 benzin (efi) 165 HP
3.9 benzin (efi) 181 HP
2.4 dizel 112 HP
2.5 dizel 119 HP
200 Tdi 111 HP
300 Tdi 111 HP
Range Rover P38 4.0 V8 190 HP
4.6 V8 225 HP
2.5 dizel (BMW) 134 HP
Range Rover L322 3.0 Td6 (BMW) 174 HP
4.4 V8 (BMW) 282 HP
TdV8 3.6 dizel (Jaguar) 272 HP
4.2 supercharged (Jaguar) 400 HP
4.4 V8 (Jaguar) 295 HP
Range Rover Sport TdV6 dizel 190 HP
TdV8 3.6 dizel (Jaguar) 272 HP
4.2 supercharged (Jaguar) 400 HP
4.4 V8 (Jaguar) 295 HP
Freelander 1.8i 115 HP
2.0 Tci dizel 96 HP
2.0 Td4 110 HP
2.5 V6 benzin 175 HP
Freelander 2 (LR2) 2.2 Td4 (Ford) 160 HP
3.2 i6 (Ford) 233 HP
 



Ynt: Defender a V8 disco motoru takabilirmiyim ?

tavuk mu yumurtadan çıkar ,yumurta mı tavuktan diye sormuşlar horoz ben işimi yaparım gerisine karışmam demiş ,
130 luk V8 araç kullanıyorum boş ağırlığı 2400 kg nin üstünde araç LPG li 2 metreküpten fazla yaş kestane ağacını (kalas olarak biçilmiş 2 tona yakın gelir ) yükledim içinde 6 yetişkinle beraber ek 550 kg daha ve mezra yollarından getirdim aracı takviyeye hiç almadım (Rize ilinin dağ yollarından bahsediyorum) tek sorunum yolun bozukluğundan aracın altını bir kaç yerde sürtmem oldu rolanti devirlerinde bile yeterli tork var evet biraz fazla yakıyor ama aslan besleyen yemini düşünmez , modifiye etmek için bir dünya uğraşmaya gerek yok yaptığın masrafı 20 senede çıkaramazsın LPG ile kullanıma devam ( kesinlikle performans düşmüyor hatta çift karbüratörün senkronizesi sorun olduğundan LPG daha verimli )
 

Ynt: Defender a V8 disco motoru takabilirmiyim ?

Hocam sen ekmegin pesinde kosuyosun biz de ac gozlu olarak bir gidim beygir gucunun pesindeyiz aslinda buda benim maymun istahlilik olsa gerek ne diyeyim haklisin. Benim asil amac bunu bir otomobile koyup guclu ve rahat bir surus keyfi elde etmek. Kisacasi bir replica kit car meydana getirmek ve bu bilgileri sizinle paylasmak. Konun burda olmasinin sebebi ise motor un 3.5 rover v8 defender motoru olusu ve defenderlara karsi ayri bir ilgi duymam bununla beraber birde defender projesine daha ileriye donuk bir baslangic sayalim :smiley:
Yaptigim arastirmalara gore bu v8 lerin aradaki guc farkliliklari baslica
- Karburator
-Emme manifoldu
-Kompresyon orani
-Benzin pompasi
-Atasleme
Bu farklar bu guclerinde arasindaki fark etkenlerini gostermekte.
Simdi bu bilgileri edindigim RPI engineering teki Chris Crane adli arkadas bu doneleri toplayarak ornek bir performans kiti sunmustur. Fakat Ingilteredeki parcalar ates pahasi...
Bu konudada bir takim arastirma gerceklestirdim.
Parcalar olarak once weber 500 carb ve edelbrock manifold uzerine rpi engineering temin edecegim atesleme sistemiyle motorun ciddi bir guc artisini saglamaktayim. Chris Crane in dedigine gore 134 hp lik bu motordan tork ve hp olarak yaklasik % 50 performans artisi saglayacagi on gorulmektedir. Bu goruleri sadece soylentide degil motor uygulama asamasindayken mutlak suretle bir dynometrede kendim bizzat test edecegim bakalim neler olacak..
weber ve edelbrock u Amerikadan ithal etmek cok daha ucuza gelmektedir.
Birde 3.5 rebuild kit ararken birde kitin icinde kompresyon oranini daha iyi olan 0020 pistonlarla beraber gelmesi benide sevindirdi kitin icinde krankindan tutun hersey var ve sadece 700 ingiliz sterlinine yurdisindan alabiliyorsunuz fakat malese ithal ederken vergilerde cabasi :( niye boyle niye boyle offffff
Bu kiti yine ararken super birsey daha buldum 3.5 conversion to 3.9 arada fiyat farki sadece 50 sterlin!! yakit performansi dusunmuyorsaniz neden olmasi ? :smiley:
Yani kisacasi paylasmak istedim...
 

Ynt: Defender a V8 disco motoru takabilirmiyim ?

3.5 V8 defender 110 kullanıyorum,
yakıt tüketimi olarak 2.5 dizel ler ve 2.5 benzinlilerden(LPG) max %10 fazla ödüyorum,
düz yol hafif rampalarda 3.viteslere düşenlerin yanından 5.viteste selam vererek geçiyorum,
konvoydakilerin (L) yapmaya karar verdiği yerlerde balata kokusu duymadan (H)devam edebiliyorum,
kabinde extra izolasyon olmadığı halde motor sesi keyif seviyesinin üzerine çıkmıyor
katlanılmayacak MTV rakamları yok,
yedek parça problemi yaşamadım,
..

beklentilerim bunların çok üstünde olmadığından modifikasyon serüvenine girmeyi düşünmedim,
extra güç=extra maliyetler+extra tüketim demek aksini ne duydum ne de gördüm,

Modifiye edilmiş V8 motorlar Def'90 lara çok yakışıyor, bu bir gerçek

nacizane kendime ait çözümlemelerdir, herkesin görüşüne ve beklentisine saygım sonsuz..
Tşk
 

Ynt: Defender a V8 disco motoru takabilirmiyim ?

frozy' Alıntı:
Hocam sen ekmegin pesinde kosuyosun biz de ac gozlu olarak bir gidim beygir gucunun pesindeyiz aslinda buda benim maymun istahlilik olsa gerek ne diyeyim haklisin. Benim asil amac bunu bir otomobile koyup guclu ve rahat bir surus keyfi elde etmek. Kisacasi bir replica kit car meydana getirmek ve bu bilgileri sizinle paylasmak. Konun burda olmasinin sebebi ise motor un 3.5 rover v8 defender motoru olusu ve defenderlara karsi ayri bir ilgi duymam bununla beraber birde defender projesine daha ileriye donuk bir baslangic sayalim :smiley:
Yaptigim arastirmalara gore bu v8 lerin aradaki guc farkliliklari baslica
- Karburator
-Emme manifoldu
-Kompresyon orani
-Benzin pompasi
-Atasleme
Bu farklar bu guclerinde arasindaki fark etkenlerini gostermekte.
Simdi bu bilgileri edindigim RPI engineering teki Chris Crane adli arkadas bu doneleri toplayarak ornek bir performans kiti sunmustur. Fakat Ingilteredeki parcalar ates pahasi...
Bu konudada bir takim arastirma gerceklestirdim.
Parcalar olarak once weber 500 carb ve edelbrock manifold uzerine rpi engineering temin edecegim atesleme sistemiyle motorun ciddi bir guc artisini saglamaktayim. Chris Crane in dedigine gore 134 hp lik bu motordan tork ve hp olarak yaklasik % 50 performans artisi saglayacagi on gorulmektedir. Bu goruleri sadece soylentide degil motor uygulama asamasindayken mutlak suretle bir dynometrede kendim bizzat test edecegim bakalim neler olacak..
weber ve edelbrock u Amerikadan ithal etmek cok daha ucuza gelmektedir.
Birde 3.5 rebuild kit ararken birde kitin icinde kompresyon oranini daha iyi olan 0020 pistonlarla beraber gelmesi benide sevindirdi kitin icinde krankindan tutun hersey var ve sadece 700 ingiliz sterlinine yurdisindan alabiliyorsunuz fakat malese ithal ederken vergilerde cabasi :( niye boyle niye boyle offffff
Bu kiti yine ararken super birsey daha buldum 3.5 conversion to 3.9 arada fiyat farki sadece 50 sterlin!! yakit performansi dusunmuyorsaniz neden olmasi ? :smiley:
Yani kisacasi paylasmak istedim...
Bahsi geçen 3,5/v8 motor buıck ve pontıaclarda kullanılan 210/220''motorlardır temelde ve bu motorlar edelbrock manifold/ateşleme kitleri ile 1 inç =1 hp elde etmek mümkün hurdacılarda eski amerikan bol ama parça fiyatları ;D
 

Ynt: Defender a V8 disco motoru takabilirmiyim ?

Ben bi karar verdim istikamet ingiltere v8enginees.com rpi engineering e giricem ne varsa alip koyup bavula getiricem.. Bu ne boyle ya adam gumrukte ne vergi koyucagini cayin rengine bakarak belirliyo offf
 



Ynt: Defender a V8 disco motoru takabilirmiyim ?

takip[attachment=1]

800px-Land_Rover_Defender_2_8i_engine.jpg
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,805
Mesajlar
1,523,919
Kayıtlı Üye Sayımız
166,615
Kaydolan Son Üyemiz
rkayapınar

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst