Defender a V8 disco motoru takabilirmiyim ?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan frozy Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 47
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 14,198
Ynt: Defender a V8 disco motoru takabilirmiyim ?

nkurtkaya' Alıntı:
Hüseyin dediyse doğrudur.

Hatırlatmakta fayda var, V8 motorlu Defender'lar oldukça cazip fiyata bulunabiliyor. Bu şekilde almak ve bakımılarını yaptırıp modifiye etmek daha kolay olur.

sanırım en doğru çözüm bu olacak. tedaş tarzı bazı kurumlardan çıkma 3.5lt V8 motorlu Def 110'lar piyasada bulunabiliyor.
 

Etiketler
Ynt: Defender a V8 disco motoru takabilirmiyim ?

Nereden bulabilirim bu araçları sahibinden.com da sadece düzgün 1 tanesine denk geldim. Oda çok pahalıya veriyodu en son. Sizin varmı bildiğiniz tedaş veya başka biryerin aracı. Şöyle takalım weber 500 leri :smiley:
 

Ynt: Defender a V8 disco motoru takabilirmiyim ?

Bence olayın detayını Hüseyin Abi ile derinlemesine görüşün.

Naci Abi'nin 3.9 V 8 motorlu aracını kendisi dönüştürdü 4 silindir benzinliden.

35 lastiklerle bir 110 Defender'ın bu kadar çevik olabileceği hiç aklıma gelmezdi.
 

Ynt: Defender a V8 disco motoru takabilirmiyim ?

O defenderin resimlerini nerde görebilirim ? Naci beyinkini ?
 




Ynt: Defender a V8 disco motoru takabilirmiyim ?

Land Rover Bolu Sarıalan Yaylası Gezisi fotoğraflarında görebilirsiniz.
Canlısı Maslak'da Oto Mekanik'de.
 

Ynt: Defender a V8 disco motoru takabilirmiyim ?

Teşekkürler İstanbula geldiğimde ilk fırsatım olduğunda gidip görmek isterim aracı resimlerden gördüğüm kadarıylada süper olmuş elinize sağlık
 

Ynt: Defender a V8 disco motoru takabilirmiyim ?

Benden size tavsiye, standart bir V8 3.5 alın. Bu motoru modifiye etmek sonradan bir 3.9 veya 4.0 takmaktan çok daha kolay ve ucuzdur. Bu motor Ingiltere de birçok arabada kullanılmış olup modifikasyon yöntem ve parçaları bulunmaktadır. Motor teorik olarak (pratikte de yapılmıştır) 220 bg'e kadar çıkar. Bununla birlikte standard gücü olan 134-136 bg ile zaten ihtiyacınız olan tüm güce sahipsiniz. Bununla birlikte ciddi bir yakıt giderine hazır olun. 100km'de en az 20lt yakacaktır. Ben 3 ay birçok ayar ile oynayıp daha aşağı çekemedim. Hatta motor bile tamamen sıfırlandı, sarfiyat aynı.

Weber yada Edelbrock karbüratör ile kayda değer bir tork ve güç artışı alabilirsiniz ama sarfiyatınızda biraz daha artacaktır.

Bu motor 35" lastiği çevirir ama Naci Beyin arabası kadar atik olmayacaktır. Etrafta 3,5 V8 15-17 tl cıvarında oldukça dökük bir araba bulabilirsiniz. Bu arabayı binilebilir hale getirmek için yaklaşık 10 tl daha harcarsınız. Bunun üzerinde harcayacağınız para tamamen keyfinize göredir. Arabaya 35" veya daha büyük lastik takmak için yürüyen aksam üzerinde daha da fazla para harcamanız gerekcek ve arabanızın otoyol performansı ve konforu ciddi şekilde düşecektir. V8 Defender dan evvel 37" Mudzilla lastikli bir CJ7 kullanıyordum ve bence 35" ten büyük lastikli araçların trafiğe çikması diğer araçlar için tehlike oluşturuyor.

Doğru arabayı bulup toplamanıza Hüseyin Usta yardımcı olabilir.

Kolay gelsin.

Metin
 

Ynt: Defender a V8 disco motoru takabilirmiyim ?

v6 veya düz 6 silindir herhangi bir makine uygulanabilir mi acaba? mesela opel in 2.5 litre 170 beygir ya da 3.2 litre 205 beygirlik makineleri olabilir mi?
 

Ynt: Defender a V8 disco motoru takabilirmiyim ?

Başka araçların motorlarını adapte etmeye çalışmak ciddi bir serüven olur. Öncelikle bu işi yapmaya istekli bir usta bulmanız ardından ciddi miktarda para harcarken sonucun başarısız olma riskinide alırsınız.

Motoru ve şansımanı Defender'ın yürüyen aksamı ile uyumlu hale getirmeniz gerekiyor ki ciddi bir mühendislik işi gerekiyor bunun için.

Bugüne kadar gördüğüm başarılmış adaptasyonlar;
Ford Puma motoru (ki yeni Defender'da zaten bu motor kullanılıyor)
Çeşitli LR V8 adaptasyonları
300Tdi adaptasyonları
6.5lt dizel Hummer motor ve şanzıman adaptasyonu
2.8 TGV adaptasyonu

Başka motor/model adaptasyonu görmedim.

Selamlar
 



Ynt: Defender a V8 disco motoru takabilirmiyim ?

tricknick' Alıntı:
Başka araçların motorlarını adapte etmeye çalışmak ciddi bir serüven olur. Öncelikle bu işi yapmaya istekli bir usta bulmanız ardından ciddi miktarda para harcarken sonucun başarısız olma riskinide alırsınız.

Motoru ve şansımanı Defender'ın yürüyen aksamı ile uyumlu hale getirmeniz gerekiyor ki ciddi bir mühendislik işi gerekiyor bunun için.

Bugüne kadar gördüğüm başarılmış adaptasyonlar;
Ford Puma motoru (ki yeni Defender'da zaten bu motor kullanılıyor)
Çeşitli LR V8 adaptasyonları
300Tdi adaptasyonları
6.5lt dizel Hummer motor ve şanzıman adaptasyonu
2.8 TGV adaptasyonu

Başka motor/model adaptasyonu görmedim.

Selamlar

Nissan BD30 ve Ford Transit 2.9 lt(eski bir motor) takanlar da varmış. "mış" diyorum çünkü arabaları kendi gözümle görmedim, resimlerinden gördüğüm etraftan duyduğum bunlar.

Orijinal V8 motorlu bir DEfender bulmak kolay ve modifikasyonu en kolay makina. Neden farklı bir motor (opel ?) takma ihtiyacı duyasınız ki?
Metin beyin de belirttiği gibi 3.5 V8 fazlasıyla herşeyi karşılıyor.
 

Ynt: Defender a V8 disco motoru takabilirmiyim ?

nkurtkaya' Alıntı:
Nissan BD30 ve Ford Transit 2.9 lt(eski bir motor) takanlar da varmış. "mış" diyorum çünkü arabaları kendi gözümle görmedim, resimlerinden gördüğüm etraftan duyduğum bunlar.

Orijinal V8 motorlu bir DEfender bulmak kolay ve modifikasyonu en kolay makina. Neden farklı bir motor (opel ?) takma ihtiyacı duyasınız ki?
Metin beyin de belirttiği gibi 3.5 V8 fazlasıyla herşeyi karşılıyor.

hacim-verim-tüketim ilişkisine bakıldığında 3.5 v8 in çok rasyonel bir motor olduğunu söylemek hiç te kolay değil.bundan dolayı opel makinelerini örnek vermiştim.
v8 3.5 motorlu bir rrc yi hem lpg hem de benzinle kullanamadığımız için karbüratörlüye çevirdik,üstüne de çift boğazlı bir amerikan karbüratörü koyarak kullanıyoruz.silindir sayısına baktığımızda aldığımız performans çok tatmin edici değil,özellikle arazide ve yüksek açıya sahip rampalarda.
klasik pushrod olduğu için kolay geliştirebilir bir makine olduğu konusunda haklısınız ama o da biir 350 cid.v8 kadar değil.
opel in v6 3.2 ve 2.5 lt.makinelerini örnek vermemin nedeni;fazla elektronik olmalarına karşın modern çok supaplı ve hacimlerine göre nispeten yüksek güçlü makineler olmalarıydı.
zaten sözkonusu makineler opel e ait değil,gm in lotus a geliştirttiği makinelerdir.
kaldı ki defender e puma motor uygulamalarının bile hiç te kolay ve işçilik olarak zahmetsiz-ekonomik olduğunu söylemek mümkün değil.
 

Ynt: Defender a V8 disco motoru takabilirmiyim ?

başlık altında bilgilenmek ve bilgiyi paylaşmak adına sorduğum sorunun cevabını da alttaki linkte bulabilirsiniz.
TSE nin araç motorlarındaki değişikliklere ait 23.01.2009 tarihli tamimi.
burada benzinli araca dizel makine takılamaz gibi bir ibare bulunmamakta olup uygulama durumunda ne gibi şartlar arandığı belirtilmektedir.(madde 4.1.3)

http://www.tse.org.tr/turkish/belgelendirme/tamim2009_1.pdf
 

Ynt: Defender a V8 disco motoru takabilirmiyim ?

tricknick' Alıntı:
Benden size tavsiye, standart bir V8 3.5 alın. Bu motoru modifiye etmek sonradan bir 3.9 veya 4.0 takmaktan çok daha kolay ve ucuzdur. Bu motor Ingiltere de birçok arabada kullanılmış olup modifikasyon yöntem ve parçaları bulunmaktadır. Motor teorik olarak (pratikte de yapılmıştır) 220 bg'e kadar çıkar. Bununla birlikte standard gücü olan 134-136 bg ile zaten ihtiyacınız olan tüm güce sahipsiniz. Bununla birlikte ciddi bir yakıt giderine hazır olun. 100km'de en az 20lt yakacaktır. Ben 3 ay birçok ayar ile oynayıp daha aşağı çekemedim. Hatta motor bile tamamen sıfırlandı, sarfiyat aynı.

Weber yada Edelbrock karbüratör ile kayda değer bir tork ve güç artışı alabilirsiniz ama sarfiyatınızda biraz daha artacaktır.

Bu motor 35" lastiği çevirir ama Naci Beyin arabası kadar atik olmayacaktır. Etrafta 3,5 V8 15-17 tl cıvarında oldukça dökük bir araba bulabilirsiniz. Bu arabayı binilebilir hale getirmek için yaklaşık 10 tl daha harcarsınız. Bunun üzerinde harcayacağınız para tamamen keyfinize göredir. Arabaya 35" veya daha büyük lastik takmak için yürüyen aksam üzerinde daha da fazla para harcamanız gerekcek ve arabanızın otoyol performansı ve konforu ciddi şekilde düşecektir. V8 Defender dan evvel 37" Mudzilla lastikli bir CJ7 kullanıyordum ve bence 35" ten büyük lastikli araçların trafiğe çikması diğer araçlar için tehlike oluşturuyor.

Doğru arabayı bulup toplamanıza Hüseyin Usta yardımcı olabilir.

Kolay gelsin.

Metin
Bazı arkadaşlar V 8 2,5 benzinli kadar yakar demişlerdi ama performans iki katına yakın olur diyorlardı demekki atladıkları bir şeyler var 2,5 benzinli 15 litre yakıyor ;D 20 litre degil performansıda bize yetiyor.
 

Ynt: Defender a V8 disco motoru takabilirmiyim ?

leeroy' Alıntı:
hacim-verim-tüketim ilişkisine bakıldığında 3.5 v8 in çok rasyonel bir motor olduğunu söylemek hiç te kolay değil.bundan dolayı opel makinelerini örnek vermiştim.
v8 3.5 motorlu bir rrc yi hem lpg hem de benzinle kullanamadığımız için karbüratörlüye çevirdik,üstüne de çift boğazlı bir amerikan karbüratörü koyarak kullanıyoruz.silindir sayısına baktığımızda aldığımız performans çok tatmin edici değil,özellikle arazide ve yüksek açıya sahip rampalarda.
klasik pushrod olduğu için kolay geliştirebilir bir makine olduğu konusunda haklısınız ama o da biir 350 cid.v8 kadar değil.
opel in v6 3.2 ve 2.5 lt.makinelerini örnek vermemin nedeni;fazla elektronik olmalarına karşın modern çok supaplı ve hacimlerine göre nispeten yüksek güçlü makineler olmalarıydı.
zaten sözkonusu makineler opel e ait değil,gm in lotus a geliştirttiği makinelerdir.
kaldı ki defender e puma motor uygulamalarının bile hiç te kolay ve işçilik olarak zahmetsiz-ekonomik olduğunu söylemek mümkün değil.

3.5V8 motoru kesinlikle verimli bir makina değil. Zaten motorun tasarım tarihini düşünürseniz bu motorun gümüzde kullanılan yada bu motordan 10 yıl sonra tasarlanan motorlardan daha verimli olmasını bekleyemeyiz. Bugün Ferrari'nin ürettiği 3.6 V8 motorlar +400bhp üretiyor. LR 3.5V8 136bhp ! Bununla birlikte, arazide ihtiyacınız olan tork sanıldığı kadar yüksek değil. Çoğu işi zaten yavaş süratlerde yapıyorsunuz. Dik rampa çıkarken bile motor gücü çok önemli olmakla birlikte öncelikli ihtiyaç lastiklerin zemine daha iyi tutunabilmesi. Ben 3.5V8 ve doğru lastikle hiçbir rampada sıkıntı yaşamadım. LT77, RN380 gibi şanzımanlarda Low range oldukça büyük dişliler kullanıyor. Dolayısı ile sürat düşük ama tork neredeyse tüm ihtiyaçları karşılayacak kadar yüksektir. Hatta ve hatta daha evvel 2.5 benzin motor da kullandım ki, bu motor dahi kuru zeminde şaşırtıcı rampa tırmanma yeteneğine sahip.

Puma motor uygulamasının da ciddi bir mühendislik işi olduğunda hemfikirim. Bununla birlikte bu uygulama daha evvel çeşitli ustalarca defalarca yapılmış dolayısı ile konu ile ilgili bir "know-how" birikmiştir. Diğer marka/model motorlarla ilgili Türkiye'de yapılan uygulamalar son derece kısıtlı olduğundan başarısızlık ihtimali yüksek, maliyetinin de tahmin edilmesi zordur yani bir nevi maceradır. İşe başlarken yapılması gereken teknik planlamayı yapabilecek (özellikle elektronik yoğun motorlar için) ve gerekli modifikasyonları tasarlayacak teknik adamların (ana üreticiler dışında) sayısı son derece azdır. Bu yüzden bence bu tür adaptasyonların ana üreticinin teknik ekipleri tarafından yapılması en doğru ve sorunsuz sonucu verir (Puma motorun yeni Defender'larda kullanılıyor oması gibi).

Sevgiler,
Metin
 



Ynt: Defender a V8 disco motoru takabilirmiyim ?

CEM50' Alıntı:
Bazı arkadaşlar V 8 2,5 benzinli kadar yakar demişlerdi ama performans iki katına yakın olur diyorlardı demekki atladıkları bir şeyler var 2,5 benzinli 15 litre yakıyor ;D 20 litre degil performansıda bize yetiyor.

Her iki motoru da kullanmış bir arkadaşınız olarak, V8'in %15-20 cıvarında daha fazla yaktığını söyleyebilirim. Ben 25 benzin motorda genelde 16 lt -17lt cıvarında sarfiyat görüyordum. V8 20-22 yakıyor.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,805
Mesajlar
1,523,919
Kayıtlı Üye Sayımız
166,615
Kaydolan Son Üyemiz
rkayapınar

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst