biraz saldırır gibi yazmışsın, amacım öğrenmek ve bilgi paylaşmak, emin olmadan bir şey yazmamaya çalışıyorum. benzinliyi her zaman eski dizele tercih ederim bu da kendi görüşümdür,
ikincisi LR nin bu 2 1/4, 2286 cc bizim series lerdeki motor 1980 e kadar 3 yataklı, 80 den sonra 5 yataklı
Wikipedia'da biraz üstü kapalı anlatılmış
The 2.25-litre petrol was the most popular engine option right up to the mid-1980s and established a worldwide reputation for reliability and longevity.[12][16] With proper maintenance these engines can easily survive more than 250,000 miles of service. The only major change to the design was the fitting of a 5-bearing crankshaft in 1980...
2.25 lt benzinli motor, güvenirliği ve uzun ömürlülüğünden 80 lerin ortalarına kadar en popüler motordu. Bakımlarıyla 250000 mili kolayca görebilirler. Dizaynında tek ana değişiklik 1980 de 5 yataklı krank mili konmasıdır...
Kaynak : http://en.wikipedia.org/wiki/Land_Rover_engines#2.25-litre_petrol_.28Engine_Codes_10H.2C_11H_and_13H.29
üstteki linklerde krank ve yatakların resimleri de var, ayrıca Mete abi yakın zamanda motor açmıştı, ona da sorabilirsin..
Herkes biz gibi kullanmıyor, her benzinli LR yılda ortalama 25000 yapacak diye bir durum da söz konusu değil. Ben 500000 i göremiyorlar derken, bu kadar km yi görecek potansiyeli olan bu motor, silindir kapağı vs sebeplerden o km ye ulaşamadan motor açılıyor anlamında bir espri yapmıştım
4 silindirli ve 3 ana yataklı motor olayını ilk defa duyuyorum. 2250 cc motorda bu basıncı 3 tane yatağa bindirmek motorun ömrünü uzatacağına motorun ömrünü kısaltır. Ana yatakta Cm2 düşün basınç miktarı 5 yataklı motora göre daha fazla olacaktır. Yatak boşluğunu, piston kol pimindeki boşluğu yakalarsa krang kesmesi muhtemeldir. Özgür benim saldırı gibi bir fikrim yok. Beni yakından tanıyorsun. Bilmediğim konuda konusmam. Konustuğum konudada emin olmadan konusmam. Şuana kadar ne biliyorsam tecrübeyle sabittir.
seni tanıyorum abi, benzinliler 500000 km göremezi kimden öğrendin diyince, benzinlilere çamur attığımı düşündün sanırım yok öyle bir şey Ahmet abi.
Bir de merak ettiğim bir şey var, Otokarın yaptığı benzinlilerle, İngiliz benzinliler aynı ömürde mi ? Sadece benzinli demeyim dizeller için de sorayım ?
seni tanıyorum abi, benzinliler 500000 km göremezi kimden öğrendin diyince, benzinlilere çamur attığımı düşündün sanırım yok öyle bir şey Ahmet abi.
Bir de merak ettiğim bir şey var, Otokarın yaptığı benzinlilerle, İngiliz benzinliler aynı ömürde mi ? Sadece benzinli demeyim dizeller için de sorayım ?
o motorların hiç birini otokar üretmiyor
ingiliz nereye yaptırıyorsa motorlar oradan gelip araçlara monta oluyor
ben bunu bizzat fabrika satış müdürüyle konuşarak öğrendim
otokar sadece kasa üreticisi anlayabildiğim
bu konuşmalardan sonra kafam iyice karıştı, defender almak arzusuyla gül gibi seri 2 mi sattım. heralde ne varsa eski topraklarda var. şeytan diyor seri 2 yi geri al
bu konuşmalardan sonra kafam iyice karıştı, defender almak arzusuyla gül gibi seri 2 mi sattım. heralde ne varsa eski topraklarda var. şeytan diyor seri 2 yi geri al
abi sattınız mı aracınızı? , farları orjinal yerlerine alıp , döşemeleri direksiyonu orjinal haline getirip saklanacak tropik tavanlı güzel bir Series2 idi... hem bi klasik hem de her türlü etkinlikte işinizi görecek bir hobi arabası ..
Umarım merakımı mazur görürsünüz, askerlik döneminden beri hep merak etmişimdir. o sebeple açıkca soracağım; dizel LR bir depoyla araziye girmeden, kaç km gidebilir, benzinli kaç km? saygı ve sevgilerimle.
Umarım merakımı mazur görürsünüz, askerlik döneminden beri hep merak etmişimdir. o sebeple açıkca soracağım; dizel LR bir depoyla araziye girmeden, kaç km gidebilir, benzinli kaç km? saygı ve sevgilerimle.
Aslında benimde fikrinizi almak istediğim bir konu var, şubat 2014 itibari ile devreye sokulacak yeni vergi sistemi ile eski ve dizel araçlar için büyük bir maddi külfet getirileceği söyleniyor, bu durum da defender alırken benzinli yi tercih eetmek daha mı mantıklı olur acaba? Bu konuda bilgisi olan veya görüş paylaşmak isteyen varsa
sevinirim.
Teşekkürler
Alkım
Vergi olarak evet yeni gelecek düzenlemeye göre dizel dezavantajlı görünüyor ama vergiye kadar birçok kriter var motor seçimi için.
Motor ömrü, tüketim, performans, işletim maliyeti, kolay tamir ve parça temini, sorunsuzluk vb.
Bunların arasında vergi bence listenin sonlarına doğru yer alır.