Defender 110td Mi Yoksa Puma Mı ?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan unalkurt Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 36
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 28,500
Ynt: Defender 110td Mi Yoksa Puma Mı ?

Reha bey ambulans landa BD30 uygulamıştınız doğru mu hatırlıyorum ? puma ile bd30 karşılaştırması nasıl acaba?
 

Etiketler
Ynt: Defender 110td Mi Yoksa Puma Mı ?

Puma motor ile 1.41 dişli grubu kullanan arkadaşlar bir değerlendirme yaparlarsa (rampa kalkışı , düz yol gidiş , yakıt tüketimi , vs ) ...
 

Takip etmemde fayda var. Yanlız aklıma bişey takıldı, ben halen düz dizel kullanıyorum dişli oranları değişmedi ama zorladığım zaman 265/75 ekstreme lastikle 120 yi görüyorüm.
 

Ynt: Defender 110td Mi Yoksa Puma Mı ?

Derya bey maşallah diyelim , ben düz dizelle 95 ten üstünü göremedim . 265 75 16
 

Ynt: Defender 110td Mi Yoksa Puma Mı ?

:smiley: motor değişiminden vazmıgeçsem :smiley:

image.jpg
 




Ynt: Defender 110td Mi Yoksa Puma Mı ?

halilugar' Alıntı:
Reha bey ambulans landa BD30 uygulamıştınız doğru mu hatırlıyorum ? puma ile bd30 karşılaştırması nasıl acaba?
Selamlar
doğru hatırlıyorsunuz... sırası ile kullandığım motorlar

benzinli
düz dizel
Puma
benzin/LPG
BD30

suandaki motorum BD30.. tabii ki çok farklı motorlar.. BD30 , Puma kadar atak değil ama çok uzun ömürlü ve atmosferik bir motor.. Turbo tabii ki mükemmle bir teknoloji ama "basit" iyidir diyre düşünüyorum.. en azından şimdilik.. reha
 

Ynt: Defender 110td Mi Yoksa Puma Mı ?

BD30u ruhsata işletme konusunu bir netleştirebilsem düşünmeden atacam.. Aklıma takılıp duruyor.
dturan' Alıntı:
Takip etmemde fayda var. Yanlız aklıma bişey takıldı, ben halen düz dizel kullanıyorum dişli oranları değişmedi ama zorladığım zaman 265/75 ekstreme lastikle 120 yi görüyorüm.
Rampa önemli benim için. Yoksa düz yolda 100km hız bile yeterli geliyor benim için.
BD30 sizin lastikleriniz için biçilmiş kaftan, dişli grubunu değiştirmeden sadece motor değişimi ile daha da canavar olur bana kalırsa :smiley: ;D
 

Ynt: Defender 110td Mi Yoksa Puma Mı ?

halilugar' Alıntı:
BD30u ruhsata işletme konusunu bir netleştirebilsem düşünmeden atacam.. Aklıma takılıp duruyor.Rampa önemli benim için. Yoksa düz yolda 100km hız bile yeterli geliyor benim için.
BD30 sizin lastikleriniz için biçilmiş kaftan, dişli grubunu değiştirmeden sadece motor değişimi ile daha da canavar olur bana kalırsa :smiley: ;D
Rampa benim içinde önemli. zaten o 120 km hız geçen hafta kemerburgaza giderken 10 dk. boyunca kamyon arkasında kalmanın verdiği gazdı. ;D
Motor değişimi konusunda çok şeyler konuşuluyor o yüzden benimde kafam çok karışık. haftasonu LR buluşmasında işin ustalarından daha detaylı bilgisini alacağım. kısmetse sonrasında bd30.
 

Ynt: Defender 110td Mi Yoksa Puma Mı ?

Benide bilgilendirirseniz sevinirim.
Ankara gibi herkese 6saatlik yerde bir buluşma olsaydı defenderla gelebilirdimde uzak düşüyor malesef...
 



Ynt: Defender 110td Mi Yoksa Puma Mı ?

Derya bey , BD30 u artık ruhsata işletemezsiniz ama " motor numarası okunamıyor= hafif kusur" ile muayenelerden geçebilir diye düşünüyorum.
 

Ynt: Defender 110td Mi Yoksa Puma Mı ?

ndogru' Alıntı:
Derya bey , BD30 u artık ruhsata işletemezsiniz ama " motor numarası okunamıyor= hafif kusur" ile muayenelerden geçebilir diye düşünüyorum.
Haklısın abi, bende onu düşündüm. ama bende şans yok gider kıl bir elemana denk gelirim (ki önceki muayenede koltuk sayısı yüzünden 15 gün uğraştım) uğraştığıma deymez. muayenede benim motor numarasını zahmet edip bulamadılar hafif kusur yazdılar. ama kapakta nissan yazan motora nasıl bir tepki verirler bilmiyorum. kısmet artık bekleyip görücez bakalım.
 

Ynt: Defender 110td Mi Yoksa Puma Mı ?

Kapağın üstü düzgün bir işçilik ile sanayide taşlanabilir :smiley:
Birde güzel bir boyandımı sıfır kapak gibi olur.
Motor numarası silinmeden saklanabilir, (Neden silinmeden saklanabilir?)
En azından motoru faturalı alıp işletmemek daha iyi gibi geliyor, onlar çakana kadar devam ederiz.
Silersek kesin suçtur.
En azından al bu faturası deyip suçtan yırtarız.
(Her ne olursa olsun yine yasal değil ama olsun yasalar bizim için var delelim :smiley:)
Ruhsata işletmezsem eski motoru saklarım, herhangi bir durumda isterlerse tekrar atarım.
 

Ynt: Defender 110td Mi Yoksa Puma Mı ?

Ahmet beyin eski teknoloji düşük güç yorumunu düzelteyim diyecektim Nejat bey duruma müdahil olmuş. 200 tdi motorlu aracımda 3. yılım. 300 tdi ve 200 tdi performans açısından denk motorlar (300 tdi da çok kullandım.) Arazi için gayet yeterli motorlar. Defender zaten şehir için konforlu bir araç değil (şahsi fikrim). Puma motora gelirsek farklı iki aracı kullandım. Motor uydurma işini yapanların beceriksizliğinden olsa gerek, beni hiç tatmin etmedi.
 

Ynt: Defender 110td Mi Yoksa Puma Mı ?

Merhaba arkadaşlar ! Bazı özel nedenlerden dolayı çoktandır forma hasret kaldım :( Motor konusunda bende kendimce bir çok araştırmalarım ve tecrübem oldu kendi aracıma NISSAN Td 25 motor uyguladım ve düz dizel Defender Motoruna göre çok çok daha performanslı idi Ama BD 30 o günlerde bulamadığım için Td 25 Uyguladım BD30 Defendere en kolay uygulanabilecek ve En az tadilat gerektiren motordur nedeni ise BD30 un üzerindeki şanzuman LT 77 Veya daha yeni modellerde RN380 dir Yani BMC fabrikasında üretilen Minibüslerde kullanılan şanzumanla Defenderin ana şanzumanı birebir aynıdır ve EN ÖNEMLİ diğer bir sebep ise BASKI VE BALATA BD 30 ve Defenderde birebir AYNIDIR !! sadece Prizdirek uç ölçüsü değişir Minibüslerde daha ince uçlu ve masura bilyalı sistemdir Defenderde ise daha kalın ve burçlu sistemdir ama prizdirek boyları eşittir BD30 volan merkezinde bilyanın çakıldığı baga vardır ve baga yerinden çıkarılıp tornada volant burcuna göre içi alındığında ve orjinal minibüs volan muhavazası ile birleştirildiğinde geriye sadece ön motor kulaklarının yapılması kalıyor ki motor ve muhavazanın herhangi bir başka yerine kaynak veya bir başka işleme gerek kalmıyor Eğer çok daha iyi bir performans almak istnirse mevcut mazot pompası işi bilen bir pompacıda küçük bir işcilikle Turbo tipe çevrildiğinde ve Motora Uygun bir turbo takıldığında çok daha iyi performans elde etmek mümkün ve BD 30 motorlar alt yapı olarak turbo uygulanmasında diğer motorlara göre daha uygundur ! ve bence en önmeli tecih sebebi ise BD 30 fiat olarak diğerlerinden çok daha ekonomik fiatlara bulunabilmektedir . BD 30 standart hali ile 100ps (74Kw) 3,800 rpm 22.0kgm (216Nm) 2,000 rpm 2953 cc BD30 3.0 L gücündedir .! Turbo ve İntercoll uygulaması ile ortaya çıkacak gücü
Tabii bu tamamen benim şahsi görüşümdür bu konuda talebi olan arkadaşlarıma gerekirse BMC minibüslerin şanzuman ve Volant ve baskı balata katalok resimlerini göderebilirim ve kıyaslama açısından bence faydalı olacağını düşünüyorum hepinize saygılarımla Not Avatar resimdeki Defender Td 25 motorla Sivas ofrooad oyunlarındandır :smiley:
 



Ynt: Defender 110td Mi Yoksa Puma Mı ?

Hüseyin bey , Bd 30 için volantın içinin alınması , motor kulağı yapılması , priz direk frezesinin uydurulması vs .. gibi uyarlama çalışmalarından bahsedip en uygun motorun bd30 olduğunu söylüyorsunuz.
Oysa ; Puma motorun girişi Defender R380 veya Lt77 şanzumanla birebir aynı , freze sıkıntısı yok . Hele Td-5 motorlu bir araçtan (defender/disco ) çıkma bir şanzuman aldıysanız tam ballı börek . Priz direk uzunluğu da tam kendisi. Ford motora ford şanzıman muhafazayı takıyorsunuz . Şanzıman muhaza bir sac vidalayıp RN 380 e vidalanan sacı bu saca sıktınızmı işlem tamam ayrıca bir flanşa gerek kalmıyor. Benim araç aynen böyle yapıldı.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,743
Mesajlar
1,523,043
Kayıtlı Üye Sayımız
166,559
Kaydolan Son Üyemiz
Sercantetik

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst