Defender 110 Sw Off-Road Kırma Taş/stablize performansı

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan ndogru Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 19
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 4,539

ndogru

Kamp II
Mesajlar
436
Tepkime Puanı
4
Yer
Trabzon
Defenderimin kaba işçiliği bitti pilakaları taktık yavaş yavaş off-road performansı yapmaya çalışıyorum . Geçen hafta Trabzon Hıdırnebi yaylası yaptık , dik rampa LOW gitmek mecburiyeti dışında bir şikayetimiz yoktu ki bu da düz 2.5 dizel motorun klasik özelliği sanırım. Bu hafta ise Trabzon -Sumela-Camiboğazı yaylası yapalım dedik ...
Sumelaya kadar yol asvalt ve sorun yok ancak Sumeladan sonra yol giderek stablizeye , kırma taşa , kumlu taşa ve ince mıcırlı kuma doğru dönüşerek giderek darlaşıyorda bir tarafta üzerinize düştü düşecek kayalar diğer tarafınızda yolunuzun kenarları yer yer göçmüş dik bir uçurum ... Bir de bunlara tek aracın zor sığdığı yolda rampa aşağı inerken çıkanları beklemek gerektiğini bilmeden üstünüze gelen hıyarları ekleyince yol çekilmez bir hal aldı ... Arkadaşlar uzun sözün kısası Defender stablize yolda kıç atıyor , süspansiyon salınımı küçük bir taşa denk geldiğinde hiç de güven vermeyen bir şekilde kıç atıyor araç . Aracım 4x4 ,bana bişey olmaz diye düşünen biri maalesef uçurumun dibini boylayabilir. Böyle bir yolda benim önden çekişli opel vectra ile seyretsem üste keyif bile alırdım ancak defenderin yüksekliği ,süspansiyon salınımı hiç de güven vermedi bana ... Şimdi hemen kızmayalım (!) off-road stablize yol demek değil , belki çamurda çok iyi vb... ama bence kesinlikle stablizede sakıncalı ...
Bu konuda başta Reha bey olmak üzere üstadların görüşlerini çok merak ediyorum ...
 

Etiketler
Ynt: Defender 110 Sw Off-Road Kırma Taş/stablize performansı

1987 benzinli defenderim ile 2 ayda 4.000 km geneli arazide olmak üzere ve ağırlıklı bahsettiğiniz tip yollarda kullanmış biri olarak benzer bir durumla ilk etapta karşılaştım. aracımda 2" yükseltme kiti, 235/85/16 mt lastik ve normalden sert uzun amortisörler var. lastik havalarını benzin istasyonunda 4 lastikte eşit olmak üzere ayarladığımı zannederek geziye başladım, bol zıplamalı gezi sonrası lastikçiye gittim. 32 psi hava bastığımı söyledim ama 45 hava çıkmıştı :D

şimdilerde stabilize performansından mennunum açıkcası, aracımda bahsettiğiniz arka kısımın savrulmasını yaşamadım. 2 aydır tek sıkıntım aracın içine vuran şanzımandan gelen sıcak hava yoksa direksiyonun hidrolik olmamasına bile alıştım ;)
 

Ynt: Defender 110 Sw Off-Road Kırma Taş/stablize performansı

Görüşlerinizi paylaştığınız için teşekkürler..Dikkatimi çeken bazı hususlarla ilgili sorularım olacak size..

1- Yokuşlarda LOW mecburiyeti demişsiniz..Kaç km 'lik bir yokuşta böyle birşeyle karşılaştınız ? Ben aynı motor ile benzer bir deneme için yaklaşık 5 km lik toprak bir rampa çıktım ve tahmin ediyorum en az 35° eğimdeydi. LOW a alma ihtiyacı hissetmedim..

2- Arka taraftaki dengesizlik ( Sizin deyiminizle " Kıç Atma " ) bagaj boşken mi oldu ?

3 - Amortisör ve helezon olarak ne kullanıyorsunuz ? Bora arkadaşımızn dediği gibi lastik basınçlarınız uygun seviyedemiydi ?

Saygılar

Cenk
 

Ynt: Defender 110 Sw Off-Road Kırma Taş/stablize performansı

eğer aracınız askeriyaden çıkma ise bunların arka kısmında rotilli viraj demirleri var. askeriyaden çıkma olanlarda o demir yok genelde. eğer onu taktırırsanız kıç atma olayı kalkar.
 

Ynt: Defender 110 Sw Off-Road Kırma Taş/stablize performansı

Öneriler için çok teşekkür ederim . Bora1971 sanırım doğru bir ikazda bulundu , lastik havaları 48 ps idi , 35 ps ye ayarladım . Viraj demiri taktırmıştım.Kıç atıyor derken öyle şiddetli savrulma kastedmemiştim. Araç tırmanırken stablize yolda arka tekerlere az büyük taş rastladı mı ,hem taşı atıyor hem de kıç 3-5 cm sağa sola savrulduğunu hissettim , bu sanırım Bora1971 dediği gibi lastik havasının aşırı olmasından kaynaklandı bir de yüksek araca alışkın olmamak var ...
Nordic1903 arkadaşıma cevap : Bagaj boş , dik rampa eğim konusunda birşey diyemiyeceğim ama 2.5 düz dizel , araç 1. vitesde bayılıyor böyle olduğunda Low yapmak zorunda kaldım , yayları orijinal ...
 



Ynt: Defender 110 Sw Off-Road Kırma Taş/stablize performansı

Defender 90/110 Lastik hava değerleri için Fabrikanın önerdiği tablo

ASFALT *** ARAZİ
Psi Bar Psi Bar

Ön ...... 35 2,4 25 1,72
Arka..... 45 3,1 35 2,4
 

Ynt: Defender 110 Sw Off-Road Kırma Taş/stablize performansı

Ertuğrul bey teşekkürler , kullanım ve bakım kitapçıklarına göz attım ancak henüz erişemiştim yazdıklarınıza ... Arazi ve asvalt ve dahi ön ve arka arasında radikal farklar varmış. Bence eksik bilgi ama .. Asfalt tamam ancak yaz/kış değişmesi lazım yine de . Arazinin sert toprağı var , çamuru var , stablizesi var vs ... Madem ki radikal farklar var bunlar da önemli o zaman :smiley:)
 


Ynt: Defender 110 Sw Off-Road Kırma Taş/stablize performansı

ndogru' Alıntı:
Ertuğrul bey teşekkürler , kullanım ve bakım kitapçıklarına göz attım ancak henüz erişemiştim yazdıklarınıza ... Arazi ve asvalt ve dahi ön ve arka arasında radikal farklar varmış. Bence eksik bilgi ama .. Asfalt tamam ancak yaz/kış değişmesi lazım yine de . Arazinin sert toprağı var , çamuru var , stablizesi var vs ... Madem ki radikal farklar var bunlar da önemli o zaman :smiley:)
O kadar her zemine göre ayrı ayrı tablo bulmak mümkün değil tabii :smiley: bunlar bence ortalama Hız , zemin,konfor ve yakıt ekonomisi dikkate alınarak verilmiş değerler olduğunu düşünüyorum.. artık ara değerleri deneyimle kullanıcı kendisi bulacaktır..
ayrıca araç tam yüklü ise arka akslara verilen değerlere + 10 Psi eklenmesini öneriyor.
 

Ynt: Defender 110 Sw Off-Road Kırma Taş/stablize performansı

olgun52' Alıntı:
eğer aracınız askeriyaden çıkma ise bunların arka kısmında rotilli viraj demirleri var. askeriyaden çıkma olanlarda o demir yok genelde. eğer onu taktırırsanız kıç atma olayı kalkar.
bu rotilli viraj demiri pahalı birşey midir?
 



Ynt: Defender 110 Sw Off-Road Kırma Taş/stablize performansı

Rotilli değil , rotil farklı bir parça . Viraj demiri bildiğimiz U şeklinde bir demir , ölçülerinde , bağlantı aparatlarıyla beraber Ankaradan 75 tl ye getirtmiştim yanlış hatırlamıyorsam.
 

Ynt: Defender 110 Sw Off-Road Kırma Taş/stablize performansı

ndogru' Alıntı:
Rotilli değil , rotil farklı bir parça . Viraj demiri bildiğimiz U şeklinde bir demir , ölçülerinde , bağlantı aparatlarıyla beraber Ankaradan 75 tl ye getirtmiştim yanlış hatırlamıyorsam.
oldukça gerekli bir parça yoksa emniyetli sürüş için mutlaka takılmasını öneririm.. virajlarda savrulma ve yatmalara karşı etkili.. stabilize yolda bir etkisi olduğunu sanmıyorum.
U demiri.. montaj takoz ve aksesuarları ve montaj dahil serviste bana 140 TL e mal olmuştu diye hatırlıyorum.
 

Ynt: Defender 110 Sw Off-Road Kırma Taş/stablize performansı

bahsettiğiniz bu parça arazi kabiliyetini düşürmüyormu?
 

Ynt: Defender 110 Sw Off-Road Kırma Taş/stablize performansı

Viraj demiri asfaltta aracın viraj performansını artırır, zorunlu slalomda dengede kalmasını sağlar ve takla atma riskini azaltır. Lakin, arazide yayların açılmasına müsade etmez ve tam ters etki yapıp aracı aşağıda kalan tekere doğru yatırıp takla riskini artırır... Aracın kullanım yerine göre karar vermek lazım.

Unutulmaması gereken; yükseltme kiti uygulanmış araçta viraj demirlerinin konumları yeniden ayarlanmalıdır. Aksi takdirde kasıntıya yol açar.
 

Ynt: Defender 110 Sw Off-Road Kırma Taş/stablize performansı

bilgi için teşekkürler. viraj demiri benim için gereksiz bir parça oldu :smiley:
 



Ynt: Defender 110 Sw Off-Road Kırma Taş/stablize performansı

edaghan' Alıntı:
Viraj demiri asfaltta aracın viraj performansını artırır, zorunlu slalomda dengede kalmasını sağlar ve takla atma riskini azaltır. Lakin, arazide yayların açılmasına müsade etmez ve tam ters etki yapıp aracı aşağıda kalan tekere doğru yatırıp takla riskini artırır... Aracın kullanım yerine göre karar vermek lazım.

Unutulmaması gereken; yükseltme kiti uygulanmış araçta viraj demirlerinin konumları yeniden ayarlanmalıdır. Aksi takdirde kasıntıya yol açar.
eminim bu bilgiler doğrudurda .. aracı sadece arazide yada sert off-road yapmakta kullanacaksanız bu bilgiler doğrultusunda birşey diyemem ama arada bile olsa uzun yolda asfaltta kullanacaksanız virajın durumuna göre ..helede portbagaj var ve birazda yüklü ise 70-80 den hızlı girmemenizi öneririm ... ben giremiyordum takmadan önce
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,670
Mesajlar
1,521,924
Kayıtlı Üye Sayımız
166,524
Kaydolan Son Üyemiz
cixman

Çevrimiçi üyeler

Şu anda çevrimiçi üye yok.

SON KONULAR



Geri
Üst