Defender 110 Hardtop 300tdı (2005)

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan schweps Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 135
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 70,680
Ynt: Defender 110 Hardtop 300tdı (2005)

Arka kapıya monteli, katlanır masada ufak bir takım değişiklikler yaptım.
En büyük parça olan tabla katlandığında panzottaki yükseltiye denk geldiği için katlandığında derli toplu durmayacaktı.
O yüzden tablayı da menteşeli yapacağım.
Tabla 640x400mm ölçüsünde olacak açıldığında. Tamamı katlandığında ise 275x640x20mm ölçülerinde olacak.
Kanatlar ile tabla ve üst rafı sabitlemek üzere kullanılacak turuncu klipsler aynı zamanda tüm sistemi, katlandığında bir arada tutacak.



20mm 6.jpg


20mm 5.jpg


20mm 4.jpg


20mm 3.jpg
 

Ekli dosyalar

  • 20mm 7.jpg
    20mm 7.jpg
    41.8 KB · Görüntüleme: 356


Ynt: Defender 110 Hardtop 300tdı (2005)

Güncelleme;
Alüminyum plakalar kesildi ve montaj çalışmaları yavaş yavaş başladı.
Şu ara, kanatları yerine alıştırmaya uğraşıyorum.
H-sonu herhalde arka kapı panzotuna perçinlemiş olurum.



IMG_3800.JPG


IMG_3801.JPG
 

Ekli dosyalar

  • IMG_3799.JPG
    IMG_3799.JPG
    135.6 KB · Görüntüleme: 268

Ynt: Defender 110 Hardtop 300tdı (2005)

Kanatların alıştırması bitti ve perçinlendi.
Biraz taşlama gerekti.



IMG_3827.JPG


IMG_3829.JPG


IMG_3830.JPG


IMG_3831.JPG
 

Ekli dosyalar

  • IMG_3826.JPG
    IMG_3826.JPG
    126.2 KB · Görüntüleme: 239

Ynt: Defender 110 Hardtop 300tdı (2005)

Panzot kapıya takıldı.



IMG_3833.JPG


IMG_3834.JPG


IMG_3835.JPG


IMG_3836.JPG
 

Ekli dosyalar

  • IMG_3832.JPG
    IMG_3832.JPG
    207 KB · Görüntüleme: 234



Ynt: Defender 110 Hardtop 300tdı (2005)

Tablanın uzantısını sabit tutabilmek için elimdeki bakır bir boruyu boyuna yarıp birleşim yerine geçirdim.
Kanatlar ile tablayı şimdilik plastik cırt kullandım, elimde epey cırt olduğu için belki başka bir bağlantı şekli düşünmem.

 

Ekli dosyalar

  • IMG_3837.JPG
    IMG_3837.JPG
    130.6 KB · Görüntüleme: 215

Ynt: Defender 110 Hardtop 300tdı (2005)

Şenol bey elinize sağlık bence güzel bir çalışma olmuş, istendiğinde katlanır olması da ayrı pratiklik ama açıkken ve içinde eşya varken kapı döşemesinin ağırlığı taşıyabileceğinden şüpheliyim, sistemi direk döşemeye mi bağladınız yoksa döşemenin arkasından kapının metal kısmına mı?
 

Ynt: Defender 110 Hardtop 300tdı (2005)

Sadece panzot taşıyor ama kapı sacına vida atabilirim.
Öneri için teşekkürler.
 


Ynt: Defender 110 Hardtop 300tdı (2005)

Ellerinize sağlık. Belki pandizotun altından yatay iki lama atılabilir boşa gelirse vidalar. Kapıya sabitlemekte fayda var.
 



Ynt: Defender 110 Hardtop 300tdı (2005)

Yavuz hocam,
Aşağıda işaretlediğim yerleri, pandizot üzerinden tutturup delebilirsem 3 adet havşa başlı sac vidası atarım diye düşünüyorum.

 

Ekli dosyalar

  • IMG_3026.jpg
    IMG_3026.jpg
    197.6 KB · Görüntüleme: 229

Ynt: Defender 110 Hardtop 300tdı (2005)

Şenol hocam kolay gelsin, aklıma takılan birşey daha var, tıngırtı yapıyormu ? yaparsa nasıl bir çözüm düşündünüz?
 

Ynt: Defender 110 Hardtop 300tdı (2005)

Aslına bakarsan tıngırtı yapıyor. Önlemek için katların arasına, paket ambalajlarından çıkan beyazımsı naylon malzemeyi yerleştirmeyi düşünüyorum.
 

Ynt: Defender 110 Hardtop 300tdı (2005)

Mobilyalarda kullanılan cam tutma lastiklaeri vardır,yapışkanlı. kalınlığa göre araya konulabilir. Her zaman seyyar malzemeyi muhafaza etmek zor olur.
 

Bu başlığa epeydir giriş yapmamıştım.
Forumun yeni halinde tüm fotoğraflar uçmuş, umarım geri gelir.
Yavuz hocam, bahsettiğin yarım küre şeklindeki şeffaf lastikleri kullandım, işe yaradı.
Tertibat halen sadece panzota bağlı ve sorun çıkarmadı. Kapı sacına vida atmayı düşünmüyorum.
Bu güncellemelerden sonra yeni proje hakkında görüşlerinizi almak isterim.
Aracın yan paneline, aşağıdaki araçta olduğu gibi, kum paletlerini asmak için bir sistem düşünüyorum.

2.jpg


Bu araçta rayın monte edildiği yere, ancak bağlantı için mevcut panel perçin yerlerini kullanmayı düşünüyorum.

x100h31058.jpg


Mevcut perçin aralıkları, alüminyum raydaki montaj delikleri aralıkları ile tutuyor. Tabi raya yeni delikler de delmem gerekecek.
Yukarıda gözüken perçinlerin içerden görüntüsü de aşağıda.
perçin içerden.jpg


Danışmak istediğim konu, bu perçinler alüminyum mu yoksa çelik midir? Tek seferde hepsini delip çürütürsem aracın yapısına zarar veririm diye düşünüyorum. O yüzden her seferinde bir perçin çıkarılıp yerine civata bağlantısı yapılacak. Ne dersiniz? Yoksa hiç perçinlere bulaşmayıp, yine aynı eksene (perçinleri de saklar böylelikle) panelde yeni delikler açarak mı monte edeyim. Tabi bu durumda perçin kafalarının denk geleceği yerler için rayın altına frezede boşluklar açtırmalıyım.

Not: Her iki araçta da gözüken basamaklar çok hoş, değil mi?
 




Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,785
Mesajlar
1,523,755
Kayıtlı Üye Sayımız
166,600
Kaydolan Son Üyemiz
emirkucukgenc

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst