Öncelikler herkese merhabalar,
Kapalı kasa defender 110 almaya niyetliyim. Ama bugün, ama yarın. Dün MKE'ye gittim ve oradaki araçları gördüm. Çoğu haşat durumdaydı. Asıl önceliğim kaportası düzgün bir defender bulmaktı ama açıkçası 100'lerce araç içerisinde istediğim nitelikteki aracı bulamadım. Bana göre oradaki araçların maksimum ederi 1500-2000 lira idi. Aldığım duyumlara göre 4000 lira altında hiçbiri satılmıyormuş. Herneyse, uygun araba birgün kısmet olur inşallah.
Sormak istediğim birkaç soru var fakat öncelikle beklentilerimi anlatayım. Ben aracı asfalt üzerinde kullanmayı düşünmüyorum bu yüzden arazi performansı benim için önemli. Beni arazinin ortasında bırakmayacak bir defender yapmayı planlıyorum. Tabi ki kırılmayacak hiçbirşey yok. Yeteri kuvvet uygulanınca herşey kırılabilir o yüzden ilk önce defenderi güçlendirmekle başlamayı düşünüyorum.
20 yaşında metal erözyonuna uğramış bir arabanın neresinin kırılacağını kestirmek zor. Özellikle benim gibi off road tecrübesi olmayan biri için. Bu araçların nereleri zayıftır öncelikle bunu öğrenmek istiyorum. Akslar, porya, travers, şaft, şanzıman, diferansiyel vb..?
Bu araçların diferansiyel sistemleri nasıl çalışır? Viscous coupling midir yoksa kilitli diferansiyel var mıdır? İyi bir arazi performansı için 4WD sisteminde nasıl geliştirmeler yapılmalıdır.
Süspansiyon sistemi gördüğüm kadarı ile şaseye bağlı? Forumda makas filanda diye okudum ama benim gördüğüm şaseye bağlı helezon ve amortisör sistemi idi. Defenderin amortisörleri sık arızalanır mı yoksa arazi koşullarına dayanıklımıdır? Amortisör sisteminde ne tür geliştirmeler yapılabilir?
Benim için şu an aktarma ve süspansiyan sistemi ön planda. Motor ile ilgili pek endişem yok aslında. Gerekirse turbo takıp güçlendirebilirm fakat acaba ihtiyaç olucak mı? Alt devirleri güçlendirmek adına küçük bir dizel turbosu uygulanaiblir aslında ama belkide motor swaplamak daha ucuza gelebilir.
Gerçi forumda konuşulan fiyatlarıda okudum bana oldukça yüksek geldi. Benzin pompası için 1000 lira, motor için 8000 lira gibi..Parçalarıda böyle pahalıysa ayvayı yedik )) Ben bunu tamamen araziye yönelik bir proje arabası gibi düşünüyorum. Hatta trafiğe bile tescil ettirmeyi düşünmüyorum. Karşılaşabileceğim sorunlar, tavsiyeler, teknik bilgilere ihtiyacım var.
Saygılar
Cüneyt
Kapalı kasa defender 110 almaya niyetliyim. Ama bugün, ama yarın. Dün MKE'ye gittim ve oradaki araçları gördüm. Çoğu haşat durumdaydı. Asıl önceliğim kaportası düzgün bir defender bulmaktı ama açıkçası 100'lerce araç içerisinde istediğim nitelikteki aracı bulamadım. Bana göre oradaki araçların maksimum ederi 1500-2000 lira idi. Aldığım duyumlara göre 4000 lira altında hiçbiri satılmıyormuş. Herneyse, uygun araba birgün kısmet olur inşallah.
Sormak istediğim birkaç soru var fakat öncelikle beklentilerimi anlatayım. Ben aracı asfalt üzerinde kullanmayı düşünmüyorum bu yüzden arazi performansı benim için önemli. Beni arazinin ortasında bırakmayacak bir defender yapmayı planlıyorum. Tabi ki kırılmayacak hiçbirşey yok. Yeteri kuvvet uygulanınca herşey kırılabilir o yüzden ilk önce defenderi güçlendirmekle başlamayı düşünüyorum.
20 yaşında metal erözyonuna uğramış bir arabanın neresinin kırılacağını kestirmek zor. Özellikle benim gibi off road tecrübesi olmayan biri için. Bu araçların nereleri zayıftır öncelikle bunu öğrenmek istiyorum. Akslar, porya, travers, şaft, şanzıman, diferansiyel vb..?
Bu araçların diferansiyel sistemleri nasıl çalışır? Viscous coupling midir yoksa kilitli diferansiyel var mıdır? İyi bir arazi performansı için 4WD sisteminde nasıl geliştirmeler yapılmalıdır.
Süspansiyon sistemi gördüğüm kadarı ile şaseye bağlı? Forumda makas filanda diye okudum ama benim gördüğüm şaseye bağlı helezon ve amortisör sistemi idi. Defenderin amortisörleri sık arızalanır mı yoksa arazi koşullarına dayanıklımıdır? Amortisör sisteminde ne tür geliştirmeler yapılabilir?
Benim için şu an aktarma ve süspansiyan sistemi ön planda. Motor ile ilgili pek endişem yok aslında. Gerekirse turbo takıp güçlendirebilirm fakat acaba ihtiyaç olucak mı? Alt devirleri güçlendirmek adına küçük bir dizel turbosu uygulanaiblir aslında ama belkide motor swaplamak daha ucuza gelebilir.
Gerçi forumda konuşulan fiyatlarıda okudum bana oldukça yüksek geldi. Benzin pompası için 1000 lira, motor için 8000 lira gibi..Parçalarıda böyle pahalıysa ayvayı yedik )) Ben bunu tamamen araziye yönelik bir proje arabası gibi düşünüyorum. Hatta trafiğe bile tescil ettirmeyi düşünmüyorum. Karşılaşabileceğim sorunlar, tavsiyeler, teknik bilgilere ihtiyacım var.
Saygılar
Cüneyt