Daihatsu Feroza Teknik Yardım

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan ophtha Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 319
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 144,125
Ynt: Daihatsu Feroza Teknik Yardım

Arkadaşlar Rot Amortisörü veya Direksiyon amortisörü hakkında bilgisi olan varmı ? malum benim araç direksiyonu hidrolik değil çare olabilirmi?
eğer olur ise temini konusunda bilgisi olan varmı acaba??
Herkese selam..
 

Etiketler
Ynt: Daihatsu Feroza Teknik Yardım


ferozaların arka amartisörleri Mitsubishi canterlerin önüyle aynıdır arkadaşlar bizzat kullanıyorum
 

Ynt: Daihatsu Feroza Teknik Yardım



Bu çok iyi haber Sefer bey...


paylaşım için teşekkürler....
 

Ynt: Daihatsu Feroza Teknik Yardım

Bu gün Termostat taktırdım 88'lik ve su kaynatma problemi ilk aracı aldığımki gibi yine nüksetti ve akşam üzeri tamircime gittiğimde termik fanın arızalı olduğu tesbit edildi;istanbul yetkili servise yarın sipariş verilecek yarın.
Hararet yükselmiyor ama radyotör'de su'da kalmıyor
Netice:
Ersan bey aracımı ilk aldığımda yazmıştı;haklı çıktı ;sonuç;fan problemi..
 

Ynt: Daihatsu Feroza Teknik Yardım

Cevdet Bey,

Feroza'nın orjinal termikli fanına iki sene önce bir servet ödemiştim, daha sonradan öğrendiğime göre başka japon araçların termikli fanı olabiliyormuş ve fiyatı daha makulmüş.

Saygılarımla

Ersan
 



Ynt: Daihatsu Feroza Teknik Yardım

Hımm..
Mesela; kia;mazda;vb gibi araçlar-mı-ki..
Bakalım yarın(cumartesi) aracın şasi nosunu vereceğim;umarım fahiş bir fiyat ortaya çıkmaz..
Yoksa radyatör önüne möşürlü bir fan kurup reno veya tofaş gibi(örnek olarak) ucuz bir işlemle geçiştiririz;iş görür aslında ;D bana göre olabilir;çünkü şarz dinamosunu doğan dinamosu ile hallatti arkadaşlar..
neden olmasın diye bir soru cevap ortaya çıkabilirmi??
 

Ynt: Daihatsu Feroza Teknik Yardım

Cevdet Bey,

3 Temmuz 2008 tarhinde Fan Otomatiği (Kahverengi) diye faturaya yazılmış parçaya o tarihte 335 TL vermişim. Bilginiz olsun Feroza'nın orjinal fanının 1000 devirde 0,36 m3/saniye, 2000 devirde 0,75 m3/saniye hava debisi var, bir zamanlar bende müşürlü elektrikli fan takmayı düşünmüştüm su geçişlerinde fanı kapatıp geçebilmek için, çok araştırmıştım o debilerde, o radyatörün ölçülerine olacak bir fan bulamamıştım. Ama daha ucuza uyan Japon araçların fan termiği olduğunu duymuştum. Umarım kolay ve ekonomik işinizi çözersiniz.

Saygılar

Ersan
 

Ynt: Daihatsu Feroza Teknik Yardım

Tabiiki matematiksel hesaplar bunlar;basit şeyler değil;biz Türk milleti olarak kolaycılığı ve basit olanı severiz ;D
Bakalım nasıl bir hesap;hendese ortaya çıkacak;ilginize teşekkür ederim;iyi geceler;selamlar..
 

Ynt: Daihatsu Feroza Teknik Yardım

Artı bir şey kafam taktı;termiğin arızalı olduğunu nasıl tesbit edebiliriz? tamiri olurmu?yoksa kaldır at marka tabiri arıza yaptığı zaman direk olarak çöpe mi atmalıyız??
Fiyat sordum;500 ile 550 Tl fiyat verdiler..
 

Ynt: Daihatsu Feroza Teknik Yardım



mitsubishi canter ön amortisörüyle aynıdır ferozaların arka amortisörleri
 



Ynt: Daihatsu Feroza Teknik Yardım

Arkadaşlar;Boludaki servisde fan termiğini değiştirdim;190 tl..
Artı;hararet problemimin radyotör kapağından tespiti yapıldı ve şu an itibari ile çözülmüş durumda
akıl parası olarak;termostat+fantermiğini bozmam cabası 250 tl'ye mal oldu;radyötörcüye gittim;kapağı ücretsiz olarak verdi ;D çok komiğime gitti bunca uğraşımdan dolayı;ve sonrasına kızmadım değil;işi ehline bırakmadığım için ;D
 

Ynt: Daihatsu Feroza Teknik Yardım



Oluyor böyle seyler bazan Cevdet bey. ;D

ama ileride bizler aynı durumda kalırda aynı ısrarı yaparsak..o zaman bizimki der alma degil inat olacak.. ;D
 

Ynt: Daihatsu Feroza Teknik Yardım

selam arkadaşlar bende aranıza yeni katılan birisiyim, hevesliyim ama acemi sayılırım.daha önce lada nıva kullanıcısıydım.şimdi 1996 feroza satın aldım.fakat bu kilit olayı kafamı kurcalıyo.Benimki otomatik kilit elle felan çevrilmiyor.geçenlerde kumda çakıldım araç dört çekerde olmasına rağmen ön tekerler hareketsizdi.Traktör beni 50 metre çektikten sonra ben yoluma devam ettim yani dört çeker çalışıyodu.Acaba ben acemi kullanarak kilitlerre zara vermiş olabilirmiyim yada başka teknik bir sorunmu var.bunu anlamak için ne yapmalıyım.Birde bu aracın kullanmasını bana eksiksiz öğretecek arkadaş varmı aranızda.saygılar sunuyorum...
 

Ynt: Daihatsu Feroza Teknik Yardım



Ali bey,

Bildigim kadar ve dilimin döndügünce size 4 çeker kullanımını anlatayım. (Ferozalarda şoför tarafı kapısında yapıştırılmış stiker olarak-arazi vitesi kullanımı yazar.)
2H Hızlı 2 çeker.Sadece arka tekerler çekişte olup önler ona kendiliginden eşlik eder.
4H hızlı dört çeker .4 lastik de çekiştedir.
4L Yavaş dört çeker..En yavaş en güçlü çekimdir.

-Normal yolda asfaltta gidecekseniz küçük vites ortada olur.Yani 2 çeker pozisyondadır.İstediginiz vitesi büyük vites kolu ile ayarlayıp gidersiniz.
-Karlı havalarda sizce kaygan olup kayma riski olan durumlarda küçük vites kolu 4H pozisyonuna alınır.İstenen hızda gidersiniz.
-Çamurlu,kumlu,çökme-saplanma durumu olan bir yere gireceginizde 4L pozisyonuna alırsınız..Ama bu vitese alacagınız zaman durup almalısınız.Bu durumda araç en fazla 30-40 km hızla sürülmelidir.
otomatik kilitleme sistemi olan Ferozalarda 4 çeker ile kullanılıp normal kullanıma geçildiginde geri vitese alıp 3-5 metre geri gidilip poryo kilitlerinin boşa çıkması saglanır.
-Arazi vitesine alındıgında gösterge tablosunun altında araç aktarma sistemini gösterir yeşil uyarı ikazı çıkar .Burada hangi arazi vitesine attıgınız gözle de görülür.Eger bu devamlı yanıyorsa vites kutusu altında ( aracın altındaki ) muşur su ile temasından kısa devre yapmış bundan dolayı yanıyordur.

Gelelim sizin sorununuza..Eger kumla kaplı sahilde ugraştıgınızda sert bir ugraşla mekanik dişlilerin hasara ugradıgına dair ses duymadıysanız..zarar vermeniz imkansız..
Ama kafanızda kuşku varsa..lifte kaldırın aracı.çalıştırın 4H moduna alıp bütün tekerlerin bagımsız dönüp dönmedigine bakın..Arazi aracı tamiri ile ugraşan basit bir usta kriko ile bile bunu anlar..
 

Ynt: Daihatsu Feroza Teknik Yardım

Selam arkadaşlar...
Ferozamın hararet problemi yine nüksetti :
Termik fan;devirdaim;radyotör;radyotör kapağı ve bilmem kaçtane termostat değişti .ama çıldırdatacak beni
En son silindir kapak contasına kaldım;nolcak bilmem??
Belirsiz bir hastalığı var;bilenler bilmeyenlere söylesin..
 



Ynt: Daihatsu Feroza Teknik Yardım

silindir kapak contası yan sanaai takarsan yapar. aracında su eksiltme vrmı veya fan orjinal olması lazım fan davlunmazı gerekli termosun ojinal ve 78 derece olmalı şimdilik aklımda kiler bunlar