Bir şey söylemek istiyorum.tamam bu tür araçlar günlük kullanıma uygun 4 x 4 ler olabilir.hatta hafif arazi koşullarındada iş yapabilir.ancak bir çok konuştuğum kişi burdaki yazıları okuyunca birde defenderlerle resimlerini görünce bu aracı gerçekten off road yapabilinecek yada en azından başlamaya uygun bir araç zannediyorlar.bu da yeni başlayan ve off road aracı arayan veya bu araçtan alan arkadaşları araçlarını off roada hazırlamaya itiyor..ilk başlangıçta tabiki sorun yaşamayacaklar acemi olduklarından araca nazik davranacaklar sonra araçlarına güvenip,gerçek off road araçlarının performansını da görüp biraz da çekme meraklası eski kurtlardanda gazı alınca kendilerini ağır şartlara vuracaklar,ondan sonrada ağır servis masrafları ile uğraşacaklar.bu yüzden bence bu tip araçların arazi performansını överken (özellikle ustalar için söylüyorum.)gerçekten bu aracı alıp off roada çıkabileceklerini düşünüyorlarsa övsünler aksi taktirde iyi niyetlede olsa bu aracın off road için uygun olduğunu söylemek cebindeki az bir para ile bu işe başlamak isteyen yeni arkadaşlara kötülük etmek olacaktır.yanlış anlamayın duster kendi çapında iyi olabilir,ama emin olun sıfır bir duster rot,kilt veya ön takımı dağıttığında serviste çıkacak para ciddi boyutlarda olacaktır.ve ne yazık ki bu tür hasarlarda garantiye girmeyecektir.artı aracı satarken yapılacak ekspertizlerde ortaya çıkacak ve aracın satışı zorlaşacaktır.off roada yeni başlayacak veya bu aracı ben arazide kullanırım diye alacak arkadaşlara benim önerim eski kurtlara baksınlar onlar ne kullanıyorsa o araçları alın aksi takdirde çok zarar görürsünüz.eminolun bu kurtlarda göreceğiniz araçlar şunlar olacaktır.(defender,disco 1 ,disco 2 ,toyota vx 80 -100 veya hilux,pajero,nissan patrol,rubicon,g serisi,unimog,cheroki kare kasa..)