Dacia Duster'ı Yoldan Çıkardık!.

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan YOL Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 229
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 47,420

Etiketler

Ynt: Dacia Duster'ı Yoldan Çıkardık!.

bence tüm 4 x 4 araçlar iyidir sonuçta benzer sistemler kullanıyorlar çoğuna iyi bir lastik seçerseniz tatminkar sonuçlar alabilir.arazide kullanabilirsiniz.ancak gerçek arazi araçlarını ön plana çıkaran sağlamlık ve uzun süreli kullanımda dayanıklılıktır.bence 1 -2 yaşına kadar arazide kullanılmamış bir aracın testi bir çok ölçüde yarım sayılır.örnek olarak disco 1 veya vx 80 verilebilir....vx 80 nin 95 - 98 model arası çok tutar ve 40.000 tl civarındadır.15 - 16 yaşında bir araç neden özellikle off road için aranılan durumdadır.çünkü bu tip araçlar ciddi bir kaza geçirmedikçe sağlam kalırlar.
tekrar bence diyorum tamamen benim fikrim....bence arazi aracı alacakların ,bir arazi aracından ne bekledikleri çok önemlidir.hayatları boyunca 3 - 5 kere hafif arazide kullanacaklar ve araziden çok araçlarını düz yolda kullanacaklar bu tarz araçlar alabilir.sonuçta altınızda hummer dahi olsa uygun olmayan lastiklerle ve uygun olmayan ekipmanlarla arazide rezil olmanız kaçınılmazdır.ve ayrıca arazi aracı kullanmakta deneyimle doğru orantılıdır.
hepimiz doğrumudur bilmem ama istanbulda kar yağınca yolda kalan hummer hikayesini duymuştur.bence bu olasıdır.çünkü gördüğüm bir kaç tane hummer sahibi güzellik adına bu araçlara düşük yanaklı asfalt lastiği takmıştı.bu lastiklerle karda altınızda hummer olsa ne olacak...kangalı ...süs finosu yapmak gibi bir şey...neyse....
eğer ben aracımı alır arziden çıkmam, ağır koşullarda ve acil durumlarda beni kurtaracağına inanırım derseniz bu araçlar bence zayıftır...
yanlış anlamayın ben bunu bizzat gördüm ve yaşadım o yüzden söylüyorum...tekrar söylüyorum araçtan ne bekliyorsunuz çok önemlidir.
yaşadıklarım anlatayım anlayacaksınız.
1999 depreminde gölcükteydim o zamanlar değirmenderede yaşıyordum.ve tek kapı spor araçtan gayrisini dönüp bakmıyordum bile...
neyse...şans eseri depremdem sağ çıktık.aracım hasar görmemişti ve sanırım depremin 2. günü radyodan devlet şöyle bir anons geçti tüpraşta dev bacalardan biri devrilmiş ve stoklanan yakıt yanmaya başlamış itfaiye yangını durduramıyor ve patlama riskinden dolayı herkesin bölgeden uzaklaşması söyleniyordu gidilmesi gereken bölge olarak kandıra veriliyordu tabi ben ve ailem dahil herkes arabasına atlayıp zaten hasarlı olan yollardan kaçmayı denedik ama ( izmite gidenler bilir eski sahil yolu bir tarafı o zamanlar bataktı )araçlardan ve insanlardan oluşan selden dolayı trafik kitlendi çünkü bir çok araç yıkılmış yollarda gidemeyecek durumdaydı benim tek kapı hondam gibi... neyse uzatmayalım ...arkamda bulunan donanımlı bir taho sıradan çıktı batak ve bozuk satıha indi ve bastı gitti biz arakasından baktık kaldık.tabi diğer araçlar durur mu bir kaç cip sahibide aynısını denedi ve bunlardan biride sahibi arkadaşım olan bir frontera idi daha yoldan iner inmez vıcık çamurda battı kaldılar.bu bana ders oldu
şimdi tekrara söylüyorum acil durumda güvenilecek bir araç istiyorsanız bu araç 1)lastikleri araziye uygun olamalı2)sürücüsü işi bilmeli3)aracı kırmaktan ve zarar vermekten korkmadan bu aracı arazide kullanarak tecrübe etmeli ki zamanı geldiğinde aracı onu yarı yolda bırakmasın...
unutmayın her arazi aracının kendine has özellikleri ve vites ,kilit kullanımları vardır.bunları bilmeden arazide kullanırsanız aracınıza ciddi hasarlar verebilirsiniz.en basiti debriyajı yersiniz ve ihtiyacınız olduğunda araç başınıza dert olur.
 

Ynt: Dacia Duster'ı Yoldan Çıkardık!.


Tuğsan'a katılıyorum.

Duster'ı zaten "ağır off-road aracı" diye ilan eden kişi üstat bile olsa inanmam. Belki birkaç değişiklikle birkaç kez ağır koşullara girer çıkarsınız ama, kısa zaman sonra bir yerleri elinizde kalmaya başlar. Henüz yeni araba olduğu için, yani "yeni" olduğu için hemen patlayıp çatlamaz. Ama ağır arazi şartları çok kısa zamanda "patlatır."

Lakin sorun şu: Bu Duster "kendinden beklenen" (yani kendi kategorisinden beklenen) performansı gösterebiliyor mu?

Anlamak istediğimiz de bu...
 




Ynt: Dacia Duster'ı Yoldan Çıkardık!.


tabiki de bu araçtan beklenti arazi aracı performansı değil..şehir içi kar da ve piknik için şehirden uzaklaşmada ki performansı bence ;)
 


Ynt: Dacia Duster'ı Yoldan Çıkardık!.

Bolu'da ki geziden birkaç kare ;)

index.php


index.php


index.php


index.php


index.php


index.php


index.php


index.php


index.php


index.php


index.php


index.php
 

Ynt: Dacia Duster'ı Yoldan Çıkardık!.

Defender'ların arasında clio gibi küçük kalmış :D
Testi merakla bekliyoruz.
 




Ynt: Dacia Duster'ı Yoldan Çıkardık!.

Bir şey söylemek istiyorum.tamam bu tür araçlar günlük kullanıma uygun 4 x 4 ler olabilir.hatta hafif arazi koşullarındada iş yapabilir.ancak bir çok konuştuğum kişi burdaki yazıları okuyunca birde defenderlerle resimlerini görünce bu aracı gerçekten off road yapabilinecek yada en azından başlamaya uygun bir araç zannediyorlar.bu da yeni başlayan ve off road aracı arayan veya bu araçtan alan arkadaşları araçlarını off roada hazırlamaya itiyor..ilk başlangıçta tabiki sorun yaşamayacaklar acemi olduklarından araca nazik davranacaklar sonra araçlarına güvenip,gerçek off road araçlarının performansını da görüp biraz da çekme meraklası eski kurtlardanda gazı alınca kendilerini ağır şartlara vuracaklar,ondan sonrada ağır servis masrafları ile uğraşacaklar.bu yüzden bence bu tip araçların arazi performansını överken (özellikle ustalar için söylüyorum.)gerçekten bu aracı alıp off roada çıkabileceklerini düşünüyorlarsa övsünler aksi taktirde iyi niyetlede olsa bu aracın off road için uygun olduğunu söylemek cebindeki az bir para ile bu işe başlamak isteyen yeni arkadaşlara kötülük etmek olacaktır.yanlış anlamayın duster kendi çapında iyi olabilir,ama emin olun sıfır bir duster rot,kilt veya ön takımı dağıttığında serviste çıkacak para ciddi boyutlarda olacaktır.ve ne yazık ki bu tür hasarlarda garantiye girmeyecektir.artı aracı satarken yapılacak ekspertizlerde ortaya çıkacak ve aracın satışı zorlaşacaktır.off roada yeni başlayacak veya bu aracı ben arazide kullanırım diye alacak arkadaşlara benim önerim eski kurtlara baksınlar onlar ne kullanıyorsa o araçları alın aksi takdirde çok zarar görürsünüz.eminolun bu kurtlarda göreceğiniz araçlar şunlar olacaktır.(defender,disco 1 ,disco 2 ,toyota vx 80 -100 veya hilux,pajero,nissan patrol,rubicon,g serisi,unimog,cheroki kare kasa..)
 

Ynt: Dacia Duster'ı Yoldan Çıkardık!.

TUĞSAN' Alıntı:
Bir şey söylemek istiyorum.tamam bu tür araçlar günlük kullanıma uygun 4 x 4 ler olabilir.hatta hafif arazi koşullarındada iş yapabilir.ancak bir çok konuştuğum kişi burdaki yazıları okuyunca birde defenderlerle resimlerini görünce bu aracı gerçekten off road yapabilinecek yada en azından başlamaya uygun bir araç zannediyorlar.bu da yeni başlayan ve off road aracı arayan veya bu araçtan alan arkadaşları araçlarını off roada hazırlamaya itiyor..ilk başlangıçta tabiki sorun yaşamayacaklar acemi olduklarından araca nazik davranacaklar sonra araçlarına güvenip,gerçek off road araçlarının performansını da görüp biraz da çekme meraklası eski kurtlardanda gazı alınca kendilerini ağır şartlara vuracaklar,ondan sonrada ağır servis masrafları ile uğraşacaklar.bu yüzden bence bu tip araçların arazi performansını överken (özellikle ustalar için söylüyorum.)gerçekten bu aracı alıp off roada çıkabileceklerini düşünüyorlarsa övsünler aksi taktirde iyi niyetlede olsa bu aracın off road için uygun olduğunu söylemek cebindeki az bir para ile bu işe başlamak isteyen yeni arkadaşlara kötülük etmek olacaktır.yanlış anlamayın duster kendi çapında iyi olabilir,ama emin olun sıfır bir duster rot,kilt veya ön takımı dağıttığında serviste çıkacak para ciddi boyutlarda olacaktır.ve ne yazık ki bu tür hasarlarda garantiye girmeyecektir.artı aracı satarken yapılacak ekspertizlerde ortaya çıkacak ve aracın satışı zorlaşacaktır.off roada yeni başlayacak veya bu aracı ben arazide kullanırım diye alacak arkadaşlara benim önerim eski kurtlara baksınlar onlar ne kullanıyorsa o araçları alın aksi takdirde çok zarar görürsünüz.eminolun bu kurtlarda göreceğiniz araçlar şunlar olacaktır.(defender,disco 1 ,disco 2 ,toyota vx 80 -100 veya hilux,pajero,nissan patrol,rubicon,g serisi,unimog,cheroki kare kasa..)
vitara ? g.vitara?
 

Ynt: Dacia Duster'ı Yoldan Çıkardık!.

not: bu araçtan alan arkadaşlar size tavsiyem kimsenin gazına gelmeyin ve ağır arazi şartlarından uzak durun.yanlış anlamayın bunu aracınızın kötü olduğunu düşündüğümden değil .sadece sıfır olduğu ve aracınıza zarar vermek istemeyeceğinizi düşünerek yazıyorum,tabi çok param var alır bu aracı keyfime göre parçalarım diyenlere saygım sonsuz...kendi bilecekleri iş...
bu tarz sıfır araçlarla araziye çıktığınızda başınıza gelebilecekler şunlar
1. bir yere saplanırsanız .sizi çekip çıkarmak isteyeceklerdir.çoğunluklada bu işlem aracınız diğer bir araca bağlanıp ,asılarak ve sürüklenerek yapılacaktır.eğer aracınız tam şase bir araç değil ise ve çekmek için bağlandığınız yer şaseye iyi bir yerinden bağlı değil ise aracınız zarar görebilir.özellikle off roaddan tamponu bagajda döneni çok gördük...tavsiyem madem battınız o zaman akıllı olun en azından kendinizi vinçle çektirin o zaman zarar görmezsiniz...ancak unutmayın çoğu off roadçu vinç açmaktan ve toplamaktan nefret eder...umarım sabırlı bir arkadaşa rastlarsınız...
2.arazi araçlarında low ve high konumu vardır.aracınızın ne zaman hangi konumda kullanacağınızı bilmeden araziye çıkmayın...debriyajı yersiniz....koku gelmeye başladımı kimseyi dinlemeyin ...aracınızı kenera çekin ve debriyaj balatası soğuyana kadar bekleyin.yoksa eve çekilerek dönersiniz....
3.araziye asfalt lastiği ile çıkma salaklığı göstermeyin....muhtemelen batarsınız....ve 1 nolu şıktaki gibi araç çekme hastası olan eski kurtlara yem olursunuz...
4.ekipmansız bir araç 4 x 4 de olsa bence 4 x 2 bir araçtan hallicedir....ağır abiler oyuna dalınca size sadece kenarda seyretmek düşer...onlar azdıkça siz kenarda aracımı nasıl satarda bir toyota veya defender veya yukarda saydığım diğer araçlardan birini alırım diye düşünmeye başlarsınız....saçınızı başınızı yolarsınız....
5.araziye çıkıyorsanız...aracınız çizilecek,çamurlanacak,bozulacak veya kırılacak bu kaçınılmazdır.eğer bunlara katlanamam diyorsanız vaz geçin .çünkü tüm offroadçular arazide geçirdikleri zamanın 2 katının sanayide geçirir.(tamam duydum 2 katı az oldu dimi 5 katı diyelim ...ne gene mi az oldu...)
 

Ynt: Dacia Duster'ı Yoldan Çıkardık!.

kusura bakmayın yazmayı unuttuğum araçlar vardır .muhakkak jimmy ve vitara veya niva gibi ...hepimiz hangi aracın ne kadar iyi olduğunu biliyoruz zaten tek tek saymak zor olur kimse alınmasın .bu yazılar yeni başlıyanlar için veya aldıkları aracı tam bir arazi canavarı olarak görenler için...
 

Ynt: Dacia Duster'ı Yoldan Çıkardık!.

not: bu araçtan alan arkadaşlar size tavsiyem kimsenin gazına gelmeyin ve ağır arazi şartlarından uzak durun.yanlış anlamayın bunu aracınızın kötü olduğunu düşündüğümden değil .

Çoğu kişiye gerçek off road aracı lazım değil zaten aradaki farkı anlayana kadar offroad aracına ihtiyaçları olmadığını da anlarlar.
Belki de SUV segmentinin tek var oluş sebebi binek araçların asfalt için fazla optimize olması. Yere çok yakınlar tekerlekler de buna göre çok küçük oluyor haliyle. Hafta sonu doğaya gezmeye çıktınız mı sorun oluyor yok altını vurduk yok çizdik yok şu ufacık çamur birikintisine batar mıyız vs. Yani pek çok kişi için gerekli olan araç arazi aracı değil asfalt için optimize edilmemiş genel amaçlı araç.
Belki bilen bilir jeep markası da böyle çıkmıştır, GP (General Purpose = Genel Amaç) kelimelerinin baş harflerinin ingilizce okunuşudur jeep.
Hobisi off road olan kişileri saymazsak dağda araç kullanmak durumunda olan askerler hariç kimsenin gerçek arazi aracına ihtiyacı yok aslında.
Bunu bilen otomobil üreticileri de arazi aracı kılıklı normal araçlar satıyorlar. Belki de iyi yapıyorlar çünkü bunlar asfalt üzerinde gerçek arazi araçlarından daha iyi yol tutuyor. Ne tür bir araç kullandığını bilmeyen acemilerin elinde devrilip takla atma olasılıkları daha düşük.
 



Ynt: Dacia Duster'ı Yoldan Çıkardık!.

TUĞSAN' Alıntı:
Bir şey söylemek istiyorum.tamam bu tür araçlar günlük kullanıma uygun 4 x 4 ler olabilir.hatta hafif arazi koşullarındada iş yapabilir.ancak bir çok konuştuğum kişi burdaki yazıları okuyunca birde defenderlerle resimlerini görünce bu aracı gerçekten off road yapabilinecek yada en azından başlamaya uygun bir araç zannediyorlar.bu da yeni başlayan ve off road aracı arayan veya bu araçtan alan arkadaşları araçlarını off roada hazırlamaya itiyor..ilk başlangıçta tabiki sorun yaşamayacaklar acemi olduklarından araca nazik davranacaklar sonra araçlarına güvenip,gerçek off road araçlarının performansını da görüp biraz da çekme meraklası eski kurtlardanda gazı alınca kendilerini ağır şartlara vuracaklar,ondan sonrada ağır servis masrafları ile uğraşacaklar.bu yüzden bence bu tip araçların arazi performansını överken (özellikle ustalar için söylüyorum.)gerçekten bu aracı alıp off roada çıkabileceklerini düşünüyorlarsa övsünler aksi taktirde iyi niyetlede olsa bu aracın off road için uygun olduğunu söylemek cebindeki az bir para ile bu işe başlamak isteyen yeni arkadaşlara kötülük etmek olacaktır.yanlış anlamayın duster kendi çapında iyi olabilir,ama emin olun sıfır bir duster rot,kilt veya ön takımı dağıttığında serviste çıkacak para ciddi boyutlarda olacaktır.ve ne yazık ki bu tür hasarlarda garantiye girmeyecektir.artı aracı satarken yapılacak ekspertizlerde ortaya çıkacak ve aracın satışı zorlaşacaktır.off roada yeni başlayacak veya bu aracı ben arazide kullanırım diye alacak arkadaşlara benim önerim eski kurtlara baksınlar onlar ne kullanıyorsa o araçları alın aksi takdirde çok zarar görürsünüz.eminolun bu kurtlarda göreceğiniz araçlar şunlar olacaktır.(defender,disco 1 ,disco 2 ,toyota vx 80 -100 veya hilux,pajero,nissan patrol,rubicon,g serisi,unimog,cheroki kare kasa..)

Birşey sormak istiyorum. Duster'ı arazide kullandınız mı ? Neye göre bunları yazdınız. Daha önce de saymış olduğunuz araçlarla kıyaslanmaması gerektiği yazılmıştı. Ama arazide nasıl performans verdiğini kullanarak öğrenmenizi tavsiye ediyorum. Ha bu aracı alanlar ağır offroad yapmak için almıyor. Ama şu bir gerçek ki Ağır offroad yapanlar ve yarışlara katılanlar var. Bu kişiler Duster'ı offroad yarışlarına hazırlarken standart haliyle hazırlamıyorlar. Yükseltmeden tutun da Ağır hizmet Rot kolları ve ön takımdan, Lastik ve Çelik Tampona kadar vs. bir sürü modifiye yapıyorlar. Bu tür şekildeki Duster'ların bu sitede birçok resmi ve videosu var. Kazanmış olduğu birçok ödül var. Bunları 4000km 4x4 Duster kullanan ve bu km'lerin çoğunu arazide kullanan biri olarak ayrıca daha önce 1 yıl Niva ve Suzuki Jimny kullanan biri olarak yazıyorum.

Test sonucunu bekliyoruz ama benim gözüm dizel 4x4 Duster'da. İstanbul'da Dizel Duster 4x4 kullanan biri varsa Sedat Bey'le irtibata geçerse, Sedat Bey'le Dizel aracın da testini yapmış olurlar. Boşuna beklememiş oluruz

Saygılar.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,744
Mesajlar
1,523,066
Kayıtlı Üye Sayımız
166,559
Kaydolan Son Üyemiz
Sercantetik

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst