Dacia Duster'ı Yoldan Çıkardık!.

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan YOL Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 229
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 47,456

Etiketler
Ynt: Dacia Duster'ı Yoldan Çıkardık!.

st' Alıntı:
ve ayrıca şu arabaya 4x4 demekten vaz geçerseniz sevinirim (0 ila 40 km arası 4 çeker özelliğivar deyin lütfen ama bu hızlarda da 4x4 olmuyor sadece 4 tekerleğede hareket veriyor birisi kaçırdımı geri kalanlar tırt yani)

Yiğidi öldür ama hakkını yeme demiş atalarımız :smiley: 0-40km arasında çalışan 4x4 sistemi değil, diferansiyel kilididir. Aman bu sistemleri birbiriyle karıştırmayın. Arazi modu AUTO'da iken sadece ihtiyaç duyulduğu anda dört tekerleğe güç aktarılır ve normalde araç 4x2 yol alır. Böylelikle güç 4 yerine 2 tekerleğe iletildiği için bir nebze de olsa (%10-15 oranında) yakıt tasarrufu sağlanmış olur. Ama keşke bunu da isteğe bağlı tasarlayıp, yakıt tasarrufu yerine güvenliği tercih edecekler için sürekli 4x4 modu da olsaydı ;)

Mod düğmesinde gördüğünüz LOCK ise diferansiyel kilididir ve kesinlikle aracın batabileceği kadar derin karlı veya çamurlu arazi şartları dışında kullanılmamalıdır. Asfaltta yol alan bir aracın dört tekerleği aynı hızda tur atmaz, özellikle dönüşlerde. Diferansiyel kilidiyse dört tekerleğin sürekli aynı hızda dönmesini sağlar. Karlı ve çamurlu zeminde çok işe yarayan bu sistem viraj dönen bir araç için çok tehlikelidir. Her ne kadar Duster'ın aerodinamik yapısı ve ağırlık merkezi oldukça dengeli olsa da, diferansiyelin kilitli olduğunu unutarak asfaltta 40-60km'in üzerinde hızla yol alan bir aracın başına iyi şeyler gelmeyebilir... En iyi ihtimalle aks, şaft veya şanzımanlara zarar verir ve hatta kırılmalarına sebep olabilirsiniz. İşte bu tür kazaları önlemek için Duster'da 40km hızın üzerine çıkıldığında diferansiyel kilidi otomatik olarak devreden çıkmaktadır. Diferansiyel kilidinin aracı ne kadar hırpaladığını daha iyi anlayabilmek için LOCK konumundayken direksiyonu sağa veya sola tam tur döndürerek yavaş yavaş hareket etmeyi deneyin ve mekanik zorlanmanın seslerini dinleyin. Ama sakın bu testi bir kaç metreden fazla ve yokuş aşağı denemeyin...

Forumda diferansiyel kilidi hakkında fazlasıyla bilgi mevcuttur. Lütfen göz geçirin...
 

Ynt: Dacia Duster'ı Yoldan Çıkardık!.

Çok teşekkür ederiz.Birsürü boş açıklamanın ardından ve birsürü uğraşın ardınan ,birsürü arkadaşı inandıramadık, iyi ki devreye girdiniz de belki işler yoluna girer(hiç sanam). Alıntı yapılan arkadaşın görüşüne neler yazmadık ama yine akıllara durgunluk veren cevaplar aldık.En azından teknik admin sıfatı ile belki söz dinleyebilirler.O kadar zor mu okumak ....

Yine benzer bir konuda görüş bildirebilirmisiniz? 4x2 aslında 1 çekiş gücü olduğunu ve orta difransiyal kilitli bir 4x4 ün aslında 1x1 olduğunu, arka kilitlinin ise 1x2 olduğu konusuna değinebilirmisiniz.

Bazı arkadaşların herhangi bir arazi aracına bindiklerinden şüpheciyim hatta yakınından geçtiklerini de...
ön ve arka %100 dif kilidi olan bir arazi aracı ile otobanda gitmenin ne demek olabileceğini tahmin bile edemezler.
 

Ynt: Dacia Duster'ı Yoldan Çıkardık!.

iyi diyorsunuz da olguncandan bey 80 km hızı geçince 4wd ışığının söndüğünü yazıyor. demek ki araç o anda dört çekere ihtiyaç yok deyip 2 çekere geçiyor. ha derseniz ki eğer zemin 4 çekere ihtiyaç duyulan bir zemin olsa çıkmayacaktı kru olduğu için çıktı. tamam sorun yok ama benim takip ettiğim geçmiş tartışmaların özü bu şekilde ne zaman 2 ne zaman 4 çeker gdileceğine karar vermenin araca bırakılmış olmasının off road açısından avantaj mı dezavantaj mı olduğu idi. belki az önce anlattığınız kuru zeminde dönüşlerde aracın hırpalanmaması için bir avantaj olabilir. ve anlattığınız diff kilidi mantığını bilmeyen acemiler için araca zarar vermeme anlamında bir önlem olabilir. ama zaten off road acemi işi değil ki iacemi off roada gidince değil aracını canını bile tehlikeye sokar. bence dacia nın bu şekilde diff locku sürücünün tercihine bırakmayan bir sistemi aracına koyması müşterti kitlesine " siz bu işlerden anlamazsınız, şimdi uygunsuz bir yerde aracı diff lockta sürer sonra mekanik olarak ne var ne yok kırarsınız sonra da garantiden değiştir diye başımıza ekşirsiniz biz en iyisi bu işi size bırakmayalım da sonra sizin bilgisizliğinizden biz zarar görmeyelim ...." demesi gibi bir şey.
 

Ynt: Dacia Duster'ı Yoldan Çıkardık!.

osteochondritisdissecans' Alıntı:
ama zaten off road acemi işi değil ki iacemi off roada gidince değil aracını canını bile tehlikeye sokar. bence dacia nın bu şekilde diff locku sürücünün tercihine bırakmayan bir sistemi aracına koyması müşterti kitlesine " siz bu işlerden anlamazsınız, şimdi uygunsuz bir yerde aracı diff lockta sürer sonra mekanik olarak ne var ne yok kırarsınız sonra da garantiden değiştir diye başımıza ekşirsiniz biz en iyisi bu işi size bırakmayalım da sonra sizin bilgisizliğinizden biz zarar görmeyelim ...." demesi gibi bir şey.

Yorumlarınızla yine ışık saçıyorsunuz Yavuz Bey ... ;D Bu sistem ''japon'' nissan tarafından geliştirilmiş nissan renault ortaklığı ile renault tarafından da kullanılmaya başlanmış ve duster da da kullanılmıştır. Yani sizin caponlarda bir sorun var...
 



Ynt: Dacia Duster'ı Yoldan Çıkardık!.

ışık saçıyorsunuz derken?
hani herkes düşündüğünü yazmakta özgürdü? yanlışsa düzeltirsiniz alaya almak niye ki ?
sistemin kim tarafından geliştirildiği konumuz değil, bu arada caponlar niye bizim oluyor ki?
 

Ynt: Dacia Duster'ı Yoldan Çıkardık!.

osteochondritisdissecans' Alıntı:
ışık saçıyorsunuz derken?
hani herkes düşündüğünü yazmakta özgürdü? yanlışsa düzeltirsiniz alaya almak niye ki ?
sistemin kim tarafından geliştirildiği konumuz değil, bu arada caponlar niye bizim oluyor ki?


Alınmayın canım yorumunuz bana tebessüm ettirdi. Çok akıllıca geldi onun için ışık saçıyor dedim.

Kim tarafından geliştirildiği konusunu da şunun için yazdım sadece dacia böyle düşünmüyor çünkü ....

Capon'lar hepimizin bende iflah olmaz caponcuyum... Sizede ısrarla Suziki alın diyorum... ;)
 

Ynt: Dacia Duster'ı Yoldan Çıkardık!.

velizar' Alıntı:
Yine benzer bir konuda görüş bildirebilirmisiniz? 4x2 aslında 1 çekiş gücü olduğunu ve orta difransiyal kilitli bir 4x4 ün aslında 1x1 olduğunu, arka kilitlinin ise 1x2 olduğu konusuna değinebilirmisiniz.

osteochondritisdissecans' Alıntı:
benim takip ettiğim geçmiş tartışmaların özü bu şekilde ne zaman 2 ne zaman 4 çeker gdileceğine karar vermenin araca bırakılmış olmasının off road açısından avantaj mı dezavantaj mı olduğu idi. belki az önce anlattığınız kuru zeminde dönüşlerde aracın hırpalanmaması için bir avantaj olabilir. ve anlattığınız diff kilidi mantığını bilmeyen acemiler için araca zarar vermeme anlamında bir önlem olabilir. ama zaten off road acemi işi değil ki iacemi off roada gidince değil aracını canını bile tehlikeye sokar. bence dacia nın bu şekilde diff locku sürücünün tercihine bırakmayan bir sistemi aracına koyması müşterti kitlesine " siz bu işlerden anlamazsınız, şimdi uygunsuz bir yerde aracı diff lockta sürer sonra mekanik olarak ne var ne yok kırarsınız sonra da garantiden değiştir diye başımıza ekşirsiniz biz en iyisi bu işi size bırakmayalım da sonra sizin bilgisizliğinizden biz zarar görmeyelim ...." demesi gibi bir şey.


Diferansiyel kilidi SUV'lar için çok da gerekli olmayan bir özelliktir aslında. Çünkü SUV araçlar ağır arazi koşullarında yol almak için satın alınmaz. Haftasonu kamplara giderken karlı buzlu çamurlu zeminlerde daha rahat yol alabilmesi, altının yüksek olması, içinin daha geniş olması, otomatik veya manuel 4x4 seçeneği sayesinde asfaltta da güvenli olması gibi sebeplerden alınır bu araçlar... Zaten bu yüzden aynı segmentteki bir çok SUV'da olmayan diferansiyel kilidi sayesinde Duster bir adım daha öne çıkıyor ve arazide bir çok SUV'in yapamayacağını yapabiliyor. Aslında aynen dediğiniz gibi Duster'ı diferansiyel kilidiyle piyasaya çıkaran Dacia çok ciddi bir risk almış oluyor. <b>Her ne kadar kullanma kitapçığında uyarıyor olsa da</b> seçim düğmesi üzerindeki LOCK modunun ne işe yaradığını bilmeyen kişi aracına çok ciddi hasarlar verebilir ve bundan dolayı firmayı suçlayabilir. Bence kısmen haklı da olacaktır. Firmanın o düğme üzerine uyarı etiket koyması şart.

Diferansiyel kilidinin belirli bir hızın üzerinde çalışmaması bir nevi zorlanınca atan sigortadır ve çok önemlidir. Offroadu iyi bilen biri bile kilidi LOCK modunda unutabilir. Arazi araçlarında diferansiyel kilidini devreye sokmak için aracın Low Range'e alınması gerektiği için zaten 40-60km üzerinde hız yapamazlar ki, yapabilenlerin de virajlarda devrilme riski çok yüksek.

Şimdi bu durumda Duster'ın diferansiyel kilidi kullanıcılarına bir lütuf mudur yoksa her an masraf çıkarabilecek bir külfet mi? Ben ilk gördüğümde +1 demiştim ;)
 


Ynt: Dacia Duster'ı Yoldan Çıkardık!.

merhabalar şimdi en çok merak ettiğim olay bu araçta diferansiyel kilidi var mı? birçok insan yok diyor ancak bazı kişilerde var diyor? gerçek olarak var mı yok mu? iyi akşamlar..
 



Ynt: Dacia Duster'ı Yoldan Çıkardık!.

4x4 modellerinde orta diferansiyel kilidi mevcut ve buradan tekrar uyarmak isterim, aracın batacağı kadar derin kar ve çamur geçişleri dışında diferansiyel kilidini kullanmak araca çok ciddi zararlar verebilir ve hatta virajlarda devrilmesine sebep olabilir...
 


Ynt: Dacia Duster'ı Yoldan Çıkardık!.

Sadece ortami ? yoksa on arka ortami?
sadece ortaysa onde arkada birer lastik boşta demektir. Ama orta mekanık on arka EDL gibi birşey varsa o zaman o araç iş yapar. Alan arkadaşlar adina sevindim.
 

Ynt: Dacia Duster'ı Yoldan Çıkardık!.

RedlinE' Alıntı:
Sadece ortami ? yoksa on arka ortami?
sadece ortaysa onde arkada birer lastik boşta demektir. Ama orta mekanık on arka EDL gibi birşey varsa o zaman o araç iş yapar. Alan arkadaşlar adina sevindim.

Sadece orta.
 

Ynt: Dacia Duster'ı Yoldan Çıkardık!.

RedlinE' Alıntı:
Sadece ortami ? yoksa on arka ortami?
sadece ortaysa onde arkada birer lastik boşta demektir. Ama orta mekanık on arka EDL gibi birşey varsa o zaman o araç iş yapar. Alan arkadaşlar adina sevindim.

Opsiyonel Esp var Esp li modeller dediğiniz gibi daha başarılı...
 




Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,756
Mesajlar
1,523,246
Kayıtlı Üye Sayımız
166,569
Kaydolan Son Üyemiz
lystrakon

Çevrimiçi üyeler

SON MESAJLAR

SON KONULAR



Geri
Üst