Ynt: Dacia Duster
Daha önce belirttiğim özellikleri nedeni ile ilerleyen süreçlerde bir duster sahibi olmak isteyebilirim.
Ama bu aracın bence mükemmel olduğu anlamına gelmez.
Her araç gibi avantaj ve dezavantajları var.
objektif olmak lazım.
DUSTER İÇİN;
6 vites olması birincinin low yerini dolduracağı anlamına gelmez. daha çok 5 den daha uzun 6 ile sessiz ve ekonomik sürüş ve vitesler arası daha kısa devir farkları demek. Aynı motor ve şanzıman megane da da 6 ileri zaten ve bir gayet normal(low değil)
Clio ile aynı motorbloğu olması kötü olduğu anlamına gelmez, aynısı megane ve lagunada ve grand scenic da var.(işletim sistemleri ve turboları farklı)
L-200 de arazide kullanma amaçlı almayı düşündüğüm bir araç.(ki Türkiye off road şampiyonasında yarışan l-200 alt yapılı araç ta var)
arazi şanzımanı seçenekleri ve arka diff lock ile çok iyi bir seçenek l-200
l-200 ve duster ı beğenmemin neddenlerinden bir çoğu farklıda olsa önemli bir tanesi ortak;
hem 2 çeker olabilen, hem fulltime 4 çeker(orta diff açık) olabilen, hemde part time 4 çeker olabilen (orta diff kilitli) çok az araç var (select trac şanzımanlı jeep ler de var)
İhtiyaçlar doğrultusunda iyi araç kavramı değişiyor tabiki.
Şu an kullandığım kısa şasi 2005 grand vitara ; arazide çukur-tepe geçişlerinde standart araçlar arasında en iyilerden biri olsa da , uzun yol kamplı gezi vs. de en kötü seçenekler arasına girebiliyor.
Daha önce belirttiğim özellikleri nedeni ile ilerleyen süreçlerde bir duster sahibi olmak isteyebilirim.
Ama bu aracın bence mükemmel olduğu anlamına gelmez.
Her araç gibi avantaj ve dezavantajları var.
objektif olmak lazım.
DUSTER İÇİN;
6 vites olması birincinin low yerini dolduracağı anlamına gelmez. daha çok 5 den daha uzun 6 ile sessiz ve ekonomik sürüş ve vitesler arası daha kısa devir farkları demek. Aynı motor ve şanzıman megane da da 6 ileri zaten ve bir gayet normal(low değil)
Clio ile aynı motorbloğu olması kötü olduğu anlamına gelmez, aynısı megane ve lagunada ve grand scenic da var.(işletim sistemleri ve turboları farklı)
L-200 de arazide kullanma amaçlı almayı düşündüğüm bir araç.(ki Türkiye off road şampiyonasında yarışan l-200 alt yapılı araç ta var)
arazi şanzımanı seçenekleri ve arka diff lock ile çok iyi bir seçenek l-200
l-200 ve duster ı beğenmemin neddenlerinden bir çoğu farklıda olsa önemli bir tanesi ortak;
hem 2 çeker olabilen, hem fulltime 4 çeker(orta diff açık) olabilen, hemde part time 4 çeker olabilen (orta diff kilitli) çok az araç var (select trac şanzımanlı jeep ler de var)
İhtiyaçlar doğrultusunda iyi araç kavramı değişiyor tabiki.
Şu an kullandığım kısa şasi 2005 grand vitara ; arazide çukur-tepe geçişlerinde standart araçlar arasında en iyilerden biri olsa da , uzun yol kamplı gezi vs. de en kötü seçenekler arasına girebiliyor.
gakyildiz' Alıntı:Bazı XJ ler de de benzer seçimler var (select track)
Orta diferansiyel açık 4 çeker kullanım seçeneği buzlu, virajlı yollarda iyi bir tercih olur iken,
orta diferansiyel kilitli ise kar çamur vs zeminde iyi seçenek
iki çeker seçeneği olması ise ayrı bir avantaj zaten.
Bu motor ve şanzıman asfalt üzerinde çok iyi performanslı (megane tecrübesi) ,vergi avantajıda ayrı. Low yok doğru zaten aracın tam olarak böyle bir konumlandırması da yok zaten.