Dacia Duster

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan mephamd Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 176
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 95,862
Ynt: Dacia Duster

Daha önce belirttiğim özellikleri nedeni ile ilerleyen süreçlerde bir duster sahibi olmak isteyebilirim.
Ama bu aracın bence mükemmel olduğu anlamına gelmez.
Her araç gibi avantaj ve dezavantajları var.
objektif olmak lazım. ;)

DUSTER İÇİN;
6 vites olması birincinin low yerini dolduracağı anlamına gelmez. daha çok 5 den daha uzun 6 ile sessiz ve ekonomik sürüş ve vitesler arası daha kısa devir farkları demek. Aynı motor ve şanzıman megane da da 6 ileri zaten ve bir gayet normal(low değil)
Clio ile aynı motorbloğu olması kötü olduğu anlamına gelmez, aynısı megane ve lagunada ve grand scenic da var.(işletim sistemleri ve turboları farklı)


L-200 de arazide kullanma amaçlı almayı düşündüğüm bir araç.(ki Türkiye off road şampiyonasında yarışan l-200 alt yapılı araç ta var)
arazi şanzımanı seçenekleri ve arka diff lock ile çok iyi bir seçenek l-200


l-200 ve duster ı beğenmemin neddenlerinden bir çoğu farklıda olsa önemli bir tanesi ortak;
hem 2 çeker olabilen, hem fulltime 4 çeker(orta diff açık) olabilen, hemde part time 4 çeker olabilen (orta diff kilitli) çok az araç var (select trac şanzımanlı jeep ler de var)

İhtiyaçlar doğrultusunda iyi araç kavramı değişiyor tabiki.
Şu an kullandığım kısa şasi 2005 grand vitara ; arazide çukur-tepe geçişlerinde standart araçlar arasında en iyilerden biri olsa da , uzun yol kamplı gezi vs. de en kötü seçenekler arasına girebiliyor.


gakyildiz' Alıntı:
Bazı XJ ler de de benzer seçimler var (select track)
Orta diferansiyel açık 4 çeker kullanım seçeneği buzlu, virajlı yollarda iyi bir tercih olur iken,
orta diferansiyel kilitli ise kar çamur vs zeminde iyi seçenek
iki çeker seçeneği olması ise ayrı bir avantaj zaten.

Bu motor ve şanzıman asfalt üzerinde çok iyi performanslı (megane tecrübesi) ,vergi avantajıda ayrı. Low yok doğru zaten aracın tam olarak böyle bir konumlandırması da yok zaten.
 

Etiketler
Ynt: Dacia Duster

umiterkan' Alıntı:
Arazide 4x4 özelliği olan bir Duster, kendini arazi aracı zanneden 4x2 L 200'den her zaman iyidir
Kesinlikle katılıyorum hatta kanal geçişlerinde 2010 4x4 l200 den daha başarılı olacağı teknik analizlerden anlaşılıyor (eski kasa l200 ler yani 2005 civarı hariç)
 

Ynt: Dacia Duster

selimsarper' Alıntı:
Sevgili Turgut,

L 200 bir pikap...
bence de arazide işi yok
fotoğraftaki beyaz L 200 benim aracım evet...
2.5 DID makina .. 180 bg ve 400 tork üretiyor...yani bir oyuncak değil...
Dünyanın en uzun ömürlü motoru...en sağlam turbosu..vs vs
bu enleri çoğaltmak mümkün
L200 4x4 güzel bir arazi aracıdır yol baraj vb şantiyelerde,gsm istasyonları bakım ve arıza işlerinde,enerji nakil hatlarının bakım ve arıza işlerinde ençok tercih edilen 4x4 pickup markalarından biridir çok ciddi işlerde kullanılır motoru sağlamdır 4x4 leri orj lastikleriyle diferansiyelin yere yakınlığı ve arka yük kısmının uzunuğu (özellikle 2010 modellerde 14cm arttı bu uzunluk) sebebiyle biraz dezavantajlıdır bu yüzden kanal geçişlerinde diff lock olmasına rağmen çok zorlanıyoruz arka kasayı kaçdefa taktığımızı hatırlamıyorum bile (265 at lastik takılı) misal l200 le arka kasayı sürterek geçtigimiz yerden 5k vitara güle oynaya geçiyor ancak yükseltme ile sanırım bu iş çözülür

kimse l200 le dusteri kıyaslamaz ama demek istediğimiz şu L200 vb kasaların dışardan bakıldığında 4x4 den ayırt edilemeyen 4x2 modelleri yoğunlukla kullanılıyor eğer sahipleri 3000tl yıllık bandrol ödemeyi göze alabilseler sanırım kimse 4x2 sini almaz zaten 4x4 ler isteğe bağlı 4x2 oluyor fazladan low da var daha ne olsun ama uçuk bandrolü ve servis fiyatları tercihleri 4x2ye kaydırıyor hal böyleyken dusterin ekonomik avantajları ve nissan alt yapılı aktarma sistemi ona baya avantaj sağlıyor ( ha bu arada renault ve dacia modellerini fazla beğenen birisi değilim fuji dağı efsanesi duster sınıfı araç çıkarsa görmeden mitsubishi derim ama 4x4 olursa) saygılar
 

Ynt: Dacia Duster

gakyildiz' Alıntı:
DUSTER İÇİN;
6 vites olması birincinin low yerini dolduracağı anlamına gelmez. daha çok 5 den daha uzun 6 ile sessiz ve ekonomik sürüş ve vitesler arası daha kısa devir farkları demek. Aynı motor ve şanzıman megane da da 6 ileri zaten ve bir gayet normal(low değil)

Şunu hatırlatmak isterim Megane'larda kullanılan 6 vites TL4 kodlu bir şanzımandır, Duster'daki ise TL8 kodlu farklı bir şanzımandır, 1. vites oranı Low seviylerine yakındır, Megane'lardaki 1. vites normal araçlardaki 1. vites gibidir, TL8 yeni geliştirilmiştir.

110hp Diesel Duster'ın 1. Vites Hızı: 3.6mph per 1,000 rpm
5.8km/1000 devir

110hp Diesel Megane'ın 1. Vites Hızı: 7.87mph per 1,000 rpm
12.67km/1000 devir Yaklaşık 2 katı hızda yani

Megane için Kaynak: http://www.renault.com/SiteCollectionDocuments/Communiqué%20de%20presse/en-EN/Pieces%20jointes/22850_Caract_tech_E95_DEF_GB_43B742D8.pdf


Duster için Kaynak: "3.6mph per 1,000 rpm" diye arattırın Google'da karşınıza birçok kaynak çıkıyor
 

Ynt: Dacia Duster

gakyildiz' Alıntı:
...
DUSTER İÇİN;
6 vites olması birincinin low yerini dolduracağı anlamına gelmez. daha çok 5 den daha uzun 6 ile sessiz ve ekonomik sürüş ve vitesler arası daha kısa devir farkları demek. Aynı motor ve şanzıman megane da da 6 ileri zaten ve bir gayet normal(low değil)
Clio ile aynı motorbloğu olması kötü olduğu anlamına gelmez, aynısı megane ve lagunada ve grand scenic da var.(işletim sistemleri ve turboları farklı)
...

Sayın Gökhan Akyıldız,

e-otodergi.com mayıs sayısındaki makaleden konuyla ilgili alıntıyı iletiyorum:

"... Duster, kısa birinci vites oranıyla da arazi kullanımı için büyük esneklik sağlıyor. TL8 kodlu yeni 6 ileri oranlı şanzımana sahi Duster bu sayede gaz pedalına basmadan fazla dik olmayan tepeleri aşabiliyor. 1. Viteste 1000 d/d'deki 5.79 km/s'lik hız da özellikle yavaş gidilmesi gereken yerlerde kullanım kolaylığı sağlıyor..."

TL8 binek Renault'lardan farklı, zorlu şartlar için optimize edilmiş, farklı oranlarda bir şanzıman olmalı. Yakıt tüketimi de aynı motorlu bineklerden biraz fazla, ama arazi aracı için çok iyi düzeyde. Sanırım ekstra mekanik sürtünme ve aerodinamik farkı da var işin içinde. Jimny low 1'de 4000 devirden hesaba göre (hız göstergesi nedeniyle) 1000 devirde yaklaşık 3.5 km/s hızın yanında 5.79 km/s çok durabilir, ama muhtemelen binek Renault'lardan daha azdır. Ayrıca dizel motorun tork yüksekliği düşünülürse Jimnny low-1'e benzer kullanımın sağlanacağı varsayılabilir. Yani Jimny'nin 3000 devirde çıktığı rampayı Duster 2000 devirde zorlanmadan geçebilir gibi. Ağırlık farkı var ama o kadar fazla değil.

Belki de arazide Duster önde hareketli aks dizaynı yoksa dahi Jimny'den bile daha iyi olacak, zira Jimny'nin hafifliğinden dolayı (yük yoksa) arkası o kadar zayıf basıyor ki 4x2 modda normal önden çekişli arabanın geçeceği yerde patinaja girer. Özellikle de geri viteste. Düşük motor gücünden dolayı da sadece 4x4 low'da şöyle adam gibi arazi performansı gösterebiliyor. Jimny'si olan tecrübe etmiştir.

Neyse, en doğrusunu zaman gösterecek...
 



Ynt: Dacia Duster

turgut68' Alıntı:
Selim Bey, meyve veren ağacı taşlarlarmış; nedense sürekli Duster'a laf atıyorsunuz, ama bahsettiğiniz şu fotoğraftaki L200 mü? Bir kere o yan basamak yüzünden karın açısı düşmüş, arazide önce onlar bir yere sürter, takılır. Sonra L200 4x4'leri bile öncelikle arazi için yapılmamış, fazla uzun ve hantal, arkasında ağırlık yoksa hemen patinaja girer. Esas "Duster'ın geçemediği yerden L200 geçer mi acaba?" diye sormalı. Sonra yakıtı ve vergisi de çok. Motoru 2.500cc sanırım ve gürültülü çalışıyor.

Duster da mükemmel değil, ama hiç olmazsa her şeyi orantılı. Yani vergi ve yakıt düşük, boyutları normal, dizel motorun hacmi küçük ama gücü ve torku iyi, yerden yüksekliği, yaklaşma ve karın açıları iyi, çevik görünümlü, yük aracı gibi durmuyor, vs... Bir sürü avantacı var. Kullanmadım, ama bu fiyata daha iyisi Türkiye'de zor. Dizel 4x4 en düşük versiyonu 41 bin olacakmış.
ben 2006 dan beri l200 4x4 kullanıyorum aracım dacıa olsaydı herhalde 4x4 traktörcülerle akraba olurdum herhalde
ayrıca araç okadar sağlamki tek yaptığım 265 75 16 lastik takmam dışında birşeydeğiştirmedim arabanın altında taşlar bazen tekerlek oldu arka tampon yamaçlarda arabanın arkasını havaya kaldırdı ön tampon grayder bıçağı gibi çamurları farların üzerine kadar sıyırdı öyle derin sulardan geçtimki farlarım ışık vermez oldu ama hep kendini kurtardı bence çamur dövüşmeden teslim olmaz arbanın tavanında bir karış çamur biriktiği zamanlar oldu ama l200 beni hep evime getirdi halada tık demedi nisan ayındada hanım kullansın diye 2010 modelinialdım 4x4 daha güvenli diye normal arabaya binsin istemedim insan hayatı 1-2 milyar ile ölçülemez biraraçta ne olursa olsun güvenlik sıtandart olmalı bence arabayı yapanlarda satanlarda alanlarda böyle düşünmeli
45 milyarı ödeyen birazdaha verip güvenli bir araba almalı bence gaz tenekesi değil
herkeze saygılar
 

Ynt: Dacia Duster

st' Alıntı:
ben 2006 dan beri l200 4x4 kullanıyorum aracım dacıa olsaydı herhalde 4x4 traktörcülerle akraba olurdum herhalde
ayrıca araç okadar sağlamki tek yaptığım 265 75 16 lastik takmam dışında birşeydeğiştirmedim arabanın altında taşlar bazen tekerlek oldu arka tampon yamaçlarda arabanın arkasını havaya kaldırdı ön tampon grayder bıçağı gibi çamurları farların üzerine kadar sıyırdı öyle derin sulardan geçtimki farlarım ışık vermez oldu ama hep kendini kurtardı bence çamur dövüşmeden teslim olmaz arbanın tavanında bir karış çamur biriktiği zamanlar oldu ama l200 beni hep evime getirdi halada tık demedi nisan ayındada hanım kullansın diye 2010 modelinialdım 4x4 daha güvenli diye normal arabaya binsin istemedim insan hayatı 1-2 milyar ile ölçülemez biraraçta ne olursa olsun güvenlik sıtandart olmalı bence arabayı yapanlarda satanlarda alanlarda böyle düşünmeli
45 milyarı ödeyen birazdaha verip güvenli bir araba almalı bence gaz tenekesi değil
herkeze saygılar


Ağzın bal yesin...
 

Ynt: Dacia Duster

st' Alıntı:
ben 2006 dan beri l200 4x4 kullanıyorum aracım dacıa olsaydı herhalde 4x4 traktörcülerle akraba olurdum herhalde
ayrıca araç okadar sağlamki tek yaptığım 265 75 16 lastik takmam dışında birşeydeğiştirmedim arabanın altında taşlar bazen tekerlek oldu arka tampon yamaçlarda arabanın arkasını havaya kaldırdı ön tampon grayder bıçağı gibi çamurları farların üzerine kadar sıyırdı öyle derin sulardan geçtimki farlarım ışık vermez oldu ama hep kendini kurtardı bence çamur dövüşmeden teslim olmaz arbanın tavanında bir karış çamur biriktiği zamanlar oldu ama l200 beni hep evime getirdi halada tık demedi nisan ayındada hanım kullansın diye 2010 modelinialdım 4x4 daha güvenli diye normal arabaya binsin istemedim insan hayatı 1-2 milyar ile ölçülemez biraraçta ne olursa olsun güvenlik sıtandart olmalı bence arabayı yapanlarda satanlarda alanlarda böyle düşünmeli
45 milyarı ödeyen birazdaha verip güvenli bir araba almalı bence gaz tenekesi değil
herkeze saygılar

Çıkıp da pickupla Duster'ı karşılaştırıyorsunuz ya birşey demiyorum, 48 milyarlık aracı güvenli görmemeniz güvenlik anlayışınızda eksiklikler olduğunu gösterir. Herkes gidip kamyonet L200 alsın ne de olsa daha güvenli çarpa çarpa gideriz her yere. Hakikaten ağzından bal damlıyor ;D
 

Ynt: Dacia Duster

umiterkan' Alıntı:
Çıkıp da pickupla Duster'ı karşılaştırıyorsunuz ya birşey demiyorum, 48 milyarlık aracı güvenli görmemeniz güvenlik anlayışınızda eksiklikler olduğunu gösterir. Herkes gidip kamyonet L200 alsın ne de olsa daha güvenli çarpa çarpa gideriz her yere. Hakikaten ağzından bal damlıyor ;D
kaç araba sattın bu güne kadar
 

Ynt: Dacia Duster

umiterkan' Alıntı:
Çıkıp da pickupla Duster'ı karşılaştırıyorsunuz ya birşey demiyorum, 48 milyarlık aracı güvenli görmemeniz güvenlik anlayışınızda eksiklikler olduğunu gösterir. Herkes gidip kamyonet L200 alsın ne de olsa daha güvenli çarpa çarpa gideriz her yere. Hakikaten ağzından bal damlıyor ;D
ben sadece satın alıp kullandım 400 bin km sadece arazide kullandım bu yeşil arabayı öyle ayda yada 2 ayda bir sefer konvoyla önümde vinçli araçlarla değil her gün saatlerce çamurda kullandım buda ilk 4x4 aracım değil benim yediğim kazıkları kimse yesin istemiyorum ama senin gidi fanatikler yüzünden daha çok kişi benim yediğim kazıkları yiyecek 4x4 diye sağlam diye alacak araçları
 



Ynt: Dacia Duster

umiterkan' Alıntı:
Çıkıp da pickupla Duster'ı karşılaştırıyorsunuz ya birşey demiyorum, 48 milyarlık aracı güvenli görmemeniz güvenlik anlayışınızda eksiklikler olduğunu gösterir. Herkes gidip kamyonet L200 alsın ne de olsa daha güvenli çarpa çarpa gideriz her yere. Hakikaten ağzından bal damlıyor ;D
hani bir sözvar ucuz mal alacak kadar zengin değilim diye
 

Ynt: Dacia Duster

umiterkan' Alıntı:
Çıkıp da pickupla Duster'ı karşılaştırıyorsunuz ya birşey demiyorum, 48 milyarlık aracı güvenli görmemeniz güvenlik anlayışınızda eksiklikler olduğunu gösterir. Herkes gidip kamyonet L200 alsın ne de olsa daha güvenli çarpa çarpa gideriz her yere. Hakikaten ağzından bal damlıyor ;D
ayrıca o karşılaştırmayı yukarıda sizin gibi düşünenler yapıyor ben cevap verme salaklığında bulundum
 

Ynt: Dacia Duster

st' Alıntı:
ayrıca o karşılaştırmayı yukarıda sizin gibi düşünenler yapıyor ben cevap verme salaklığında bulundum

Kardeş senin anlamanda biraz sorun var galiba. Ben senin araç kalitesiz filan demedim L 200 4x4 tabii ki gerçek bir arazi canavarıdır. Ama bunu Duster'la kıyaslamak yanlış. Duster bir Suv araçtır. Ağır offroad aracı veya arazi canavarı değildir. Bunun aksini kimse söylemiyor zaten. malum nedenlerden ötürü arazi canavarı diye tabir ettiğimiz araçlar alınmıyor. Nedenini herkes biliyor vergi, yakıt vs. Duster'ın full olan modeli yeterli güvenlik önlemlerine sahiptir. Daha az güvenli piyasada birçok araç varken veya 2. el bir sürü eski ve güvensiz Japon ve amerikan 4x4 varken gelip de Duster'ı suçlamak yersiz. Tekrar yazıyorum Duster'ı gerçek bir arazi canavarı veya offroad arazi aracıyla kıyaslamak yanlış. 4x4 L 200'ün de sorunlarını biliyoruz ama burada yazmaya gerek yok.

Şunu da ekleyeyim, anladığım kadarıyla siz L 200 aracınızı sürekli zor koşullarda kullanıyorsunuz. Doğrudur size ağır arazide dayanıklı araç lazım belki bu noktada yakıt ve vergi göz ardı edilebilir. Çünkü dayanıklılık esastır hem de işinizi görmüş olursunuz. Ama Duster ise sizin gibi sürekli ağır arazide çalışanların aracı değil be abicim. Qashqai, Tiguan, Sorento tarzı araçlar neyse Duster da o. Ha bu araçla ağır araziye girmeyecekmiyiz , gireriz ama çok dikkatli olmak gerekir çok kırmaya dökmeye gelmez. Zaten bu tip bir aracı alıp ta ağır yol şartlarında kimsenin kullanacağını zannetmiyorum. Gidip Niva almak daha mantıklı. Ha kim alabilir Neden Dacia Duster ? başlığında maddeler halinde yazıyor. Ağır offroada kaçmadan arazide ve doğada gezmeyi seven, kar yağdığı zaman dışarıda rahat gezebilen vs vs geziler için alınır. Türkiye'mizin bozuk köy ve şehir yolları için Karadeniz'in yaylarında korkusuzca gezmej için, köprü olmayan derelerden karşıya geçmek için, 2000-3500mt yüksekliklere çıkıp ailenle doğa gezisi ve piknik yapmak için, çamurlu kötü yollarda altı vurur endişesi taşımadan yol almak için alınır Duster. Ama şu da bir gerçek ki ağır offroad videolarını izlediğimiz kadarıyla Duster baya iş çıkartıyor. Hakkını vermek lazım.
 

Ynt: Dacia Duster

Düşünüyorum da, 48.000 tl ye ne alınır, ne yapılır...
Kendi adıma,
Disco I alır, aklıma gelen her modifiyeyi yapar, üstüne kalan parayla da bi yaz, bi kış türkiye turu yaparım...
Disco I alır, aklıma gelen her modifiyeyi yapar, üstüne bir de şehir içi için küçük araç alırım...
Disco I alır, aklıma gelen her modifiyeyi yapar, üstüne bir de motor alırım...
Disco II alır, ya modifiye yaparım, ya üstüne bir de küçük araba alırım, ya da disco II nin vergi ve yakıt farkını uzun yıllar tolere edecek parayı kenara koyarım...
Her koşulda içim rahat arazi aracına biniyorum derim.Güvenlik, konfor, arazi kabiliyeti, sağlamlık, güç... Hiç bir şekilde yanına yaklaşamayacak olmasına rağmen 48.000 tl yi verip bu araca binen görürsem de, selam verip, katıla katıla gülerim...
Satana edecek lafımız yok, muhtemelen Türkiye fiyatını belirleyen kişiler aramızda değildir..Ama bu aracın fiyatı 30.000 tl yi geçmemeli ki, kaşıntı tuttuğunda, yoldan çıkmak için eve gidip araba değiştirmek ihtiyacını daha az hissedelim, gönlünü almak için annemize alalım, eşimize alalım... Yani, bi fiesta, bi corsa vs yerine bunu alalım... Yoksa kimsenin alıp arazi aracı olarak kullanmayacağı aşikar...

Bir de, arkadaşlar ; uğraşıp didinip, kendimiz yapmışız gibi savunmaya, alıp da yolda kalmış, elimizde patlamıs gibi kötülemeye de gerek yok... Birbirimizi kırma noktasına gelmeyelim... Satan değil de, alan arkadaşların, araziye girmeye cesaret edenin, hatta bizlerle birlikte gelmeye kalkanların görüşlerini bekleyelim... Saygılar..
 

Ynt: Dacia Duster

MBA' Alıntı:
Düşünüyorum da, 48.000 tl ye ne alınır, ne yapılır...
Kendi adıma,
Disco I alır, aklıma gelen her modifiyeyi yapar, üstüne kalan parayla da bi yaz, bi kış türkiye turu yaparım...
Disco I alır, aklıma gelen her modifiyeyi yapar, üstüne bir de şehir içi için küçük araç alırım...
Disco I alır, aklıma gelen her modifiyeyi yapar, üstüne bir de motor alırım...
Disco II alır, ya modifiye yaparım, ya üstüne bir de küçük araba alırım, ya da disco II nin vergi ve yakıt farkını uzun yıllar tolere edecek parayı kenara koyarım...
Her koşulda içim rahat arazi aracına biniyorum derim.Güvenlik, konfor, arazi kabiliyeti, sağlamlık, güç... Hiç bir şekilde yanına yaklaşamayacak olmasına rağmen 48.000 tl yi verip bu araca binen görürsem de, selam verip, katıla katıla gülerim...
Satana edecek lafımız yok, muhtemelen Türkiye fiyatını belirleyen kişiler aramızda değildir..Ama bu aracın fiyatı 30.000 tl yi geçmemeli ki, kaşıntı tuttuğunda, yoldan çıkmak için eve gidip araba değiştirmek ihtiyacını daha az hissedelim, gönlünü almak için annemize alalım, eşimize alalım... Yani, bi fiesta, bi corsa vs yerine bunu alalım... Yoksa kimsenin alıp arazi aracı olarak kullanmayacağı aşikar...

Bir de, arkadaşlar ; uğraşıp didinip, kendimiz yapmışız gibi savunmaya, alıp da yolda kalmış, elimizde patlamıs gibi kötülemeye de gerek yok... Birbirimizi kırma noktasına gelmeyelim... Satan değil de, alan arkadaşların, araziye girmeye cesaret edenin, hatta bizlerle birlikte gelmeye kalkanların görüşlerini bekleyelim... Saygılar..
şimdiye kadar okuduğum en iyi yorumdu teşekkür ederim ayrıca tavrımdan dolayı herkezden özür dilerim bugün biraz sıcaktı
 



Ynt: Dacia Duster

Aracın fiyatı 48 bin değil ki, dizel 4x4 Lauraete 44.100 TL (anahtar teslim): http://www.dacia.com.tr/page.aspx?id=146

Neden dizel 4x4 Ambiance yok listede? O zaman 41 bine filan düşerdi.

4x2 dizelin test sürüşünü yaptım. 2-3 sene sonra Jimny'i satıp 4x4 dizel 2. elini almayı düşünüyorum.

4x4, düşük yakıt, vergi ve alış fiyatı kombinasyonunda Duster'dan başka alternatif yok. Ha bir de benimki gibi LPG'li Jimny'ler var ;)
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,807
Mesajlar
1,523,878
Kayıtlı Üye Sayımız
166,611
Kaydolan Son Üyemiz
halilkarabacak

Çevrimiçi üyeler



Geri
Üst