Dacia Duster

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan mephamd Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 176
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 95,621
Ynt: Dacia Duster

AutoShow dergisinin internet sitesinde yer alan Dacia Duster 4x4 1.5 lt 110 HP versiyonun testini buradan okuyabilirisiniz
http://www.autoshow.com.tr/her-sarta-meydan-okuyor-HaberDetay/692.aspx?1.Page
 

Etiketler
Ynt: Dacia Duster

CİNCİN' Alıntı:
13 Aralık 2010 tarihli AutoShow dergisinde karşılaştırmalı Dacia Duster, Skoda Yeti, Suzuki SX4 ve Mini Counrtyman Cooper testi yer alıyor.
Testin bulunduğu sayfaları taradım ancak burada yayınlamak yasa gereği sorun olabileceği için yayınlayamıyorum. (Moderatörlerimiz izin verdiği takdirde foruma yükleyebilirim)

Karşılaştırmalı testte Dacia Duster'ın dikkat çeken özellikleri şöyle:
+ Süspansiyon Konforlu ve dengeli
+ Geniş iç mekan
+ Uygun Fiyat
- Zayıf Güvenlik Donanımı (ESP esktra, kafa havayastığı yok)
- Zayıf Frenler (100-0 km fren mesafesi 41m; Rakiplerinin fren mesafesi63-67m arası)
- Zayıf ve yetersiz motor
- Hissiz direksiyon sistemi
- Yüksek yakıt tüketimi (7.2 lt/100 km - Rakiplerin motorları 2.0 lt olmasına rağmen test tüketimleri 6.4 lt/100 km civarında)

Testin sonuncusu olan Duster için yapılan son yorum şöyle: Zayıf güvenlik donanımları Duster'i övgüden uzaklaştırıyor. Motor da puan kazandıran unsurlardan değil.

12132010-120000-ama2.jpg

Derginin yorumları mı bilmem ama sitesinde hiç de bunlar yazmıyor gibi, Kendini kanıtlamış güçlü bir motor için zayıf ve yetersiz motor demek gülünecek bir olay. Ayrıca yakıt olayı da öyle, en az yakan motorlardan biri için 2000cc'lik bir motordan fazla yakıyor demek de gülünç. Nitekim dergide yazılanlar aynen şöyle:

"Dört tekerlekten çekiş sistemine sahip olan Duster, bu özelliği ile daha fazla güven veren bir karakteri olduğunu daha ilk kullanımı yapmadan önce akla getiriyor. Kolay kullanılan bir kumanda elemanı ile devreye alınan dört tekerlekten çekiş sistemini kullanmak önemli bir avantaj. Her türlü zemin şartında güven veren bu sistem, aracın en önemli artılarından biri olmuş durumda. Hafif arazi şartları altında yaptığımız sürüş sırasında Duster, önüne çıkardığımız engellerden başarıyla kurtulmayı başardı. Asfalt üzerinde ve ıslak zeminde yaptığımız sürüş sırasında da Duster, başarılı yol tutuş özellikleri ile de testimizin artılar hanesine adını yazdırdı."

"Sürüş karakterinde beğendiğimiz bir başka yanı ise motoru oldu. Güçlü dizel motorun sesi yaşam alanına fazlasıyla geliyor olsa bile motorun performansı, bunu göz ardı etmenize neden olacak bir detaya çeviriyor. İlk hızlanma verilerinden yüksek hızlara ulaşma isteğine kadar başarılı bir performans sergileyen bu tecrübeli dizel motor, ekonomik yakıt tüketimi değerlerine de imza atıyor. "

"SONUÇ
Dört tekerlekten çekiş sistemi ile birlikte Duster, güçlü dizel motorunun getirdiği performansa da çok güveniyor. 44 bin TL’lik fiyat etiketi ile uygun bir fiyata sahip olduğunu da söyleyebileceğimiz Duster, sürüş karakteri açısından çok büyük olumsuzlukları olmayan bir araç. Geniş yaşam alanı ve iddialı görünümü ile de beğenimizi kazanan Duster, gerçek anlamda bir halk SUV’u oldu. Uygun fiyatları ile ön plana çıkıyor olsa bile Duster’ın bu seviyede kalite hissi de oldukça yüksek."


Kaynak: http://www.autoshow.com.tr/her-sarta-meydan-okuyor-HaberDetay/692.aspx?4.Page

Dergide yazılanlar eğer öyleyse internetteki dergisi ile arasındaki fark ortada. Bu da ne kadar düzeysiz, ciddiyetsiz ve taraflı bir değerlendirme yaptıklarını gösteriyor.
 

Ynt: Dacia Duster

umiterkan' Alıntı:
Derginin yorumları mı bilmem ama sitesinde hiç de bunlar yazmıyor gibi, Kendini kanıtlamış güçlü bir motor için zayıf ve yetersiz motor demek gülünecek bir olay. Ayrıca yakıt olayı da öyle, en az yakan motorlardan biri için 2000cc'lik bir motordan fazla yakıyor demek de gülünç. Nitekim dergide yazılanlar aynen şöyle:

"Dört tekerlekten çekiş sistemine sahip olan Duster, bu özelliği ile daha fazla güven veren bir karakteri olduğunu daha ilk kullanımı yapmadan önce akla getiriyor. Kolay kullanılan bir kumanda elemanı ile devreye alınan dört tekerlekten çekiş sistemini kullanmak önemli bir avantaj. Her türlü zemin şartında güven veren bu sistem, aracın en önemli artılarından biri olmuş durumda. Hafif arazi şartları altında yaptığımız sürüş sırasında Duster, önüne çıkardığımız engellerden başarıyla kurtulmayı başardı. Asfalt üzerinde ve ıslak zeminde yaptığımız sürüş sırasında da Duster, başarılı yol tutuş özellikleri ile de testimizin artılar hanesine adını yazdırdı."

"Sürüş karakterinde beğendiğimiz bir başka yanı ise motoru oldu. Güçlü dizel motorun sesi yaşam alanına fazlasıyla geliyor olsa bile motorun performansı, bunu göz ardı etmenize neden olacak bir detaya çeviriyor. İlk hızlanma verilerinden yüksek hızlara ulaşma isteğine kadar başarılı bir performans sergileyen bu tecrübeli dizel motor, ekonomik yakıt tüketimi değerlerine de imza atıyor. "

"SONUÇ
Dört tekerlekten çekiş sistemi ile birlikte Duster, güçlü dizel motorunun getirdiği performansa da çok güveniyor. 44 bin TL’lik fiyat etiketi ile uygun bir fiyata sahip olduğunu da söyleyebileceğimiz Duster, sürüş karakteri açısından çok büyük olumsuzlukları olmayan bir araç. Geniş yaşam alanı ve iddialı görünümü ile de beğenimizi kazanan Duster, gerçek anlamda bir halk SUV’u oldu. Uygun fiyatları ile ön plana çıkıyor olsa bile Duster’ın bu seviyede kalite hissi de oldukça yüksek."

Aynen, bende siteden yukarda yazdığı gibi okudum acaba biz mi bakan okuyan körüz anlamadım gitti..
 

Ynt: Dacia Duster

Amacım kötülemek falan değil, bence AutoShow alıp karşılaştırmalı testin tamamını okumanızda fayda var.

Karşılaştırmalı test AutoBild tarafından Almanya'da yapılmış ve testteki rakipler ise oldukça dişli. İkinci mesajımda Linkte gönderdiğim test ise AutoShow tarafından Türkiye'de yapılmış. Testi yapan pilotların yorum farkları olabilir.
15 yıllık AutoShow okuyucusu olarak, bugüne kadar gözlemlediğim kadarıyla Türkiye'de yapılan testlerde ne şiş yansın ne kebap yaklaşımı ile sert eleştiriler yapılmıyor. Araçların iyi yönleri daha fazla vurgulanıyor:

??? Türkiye'deki testte direksiyon sisteminin hissiz olduğu belirtilmiş, işçilik kalitesi düşük denilmiş ama mesela 41 m'lik fren mesafesi çok uzun olmasına rağmen testte bu konuya hiç değinilmemiş
??? Almanya'da güvenlik donanımı yetersiz denmiş (kafa havayastıkları yok, ESP opsiyonel vs.) ama Türkiyede bu konuda birşey yazılmamış EuroNCAP testlerinde standart olarak sunulan güvenlik donanımlarının zenginliği üreticilere ekstra yıldız olarak geri dönüyor.
??? Türkiye'deki testte 7.1 lt yakıt tüketimi makul denilmiş ama Almanyadaki testte 2.0 motorlu araçların bile 6.3 lt gibi düşük değerler elde etmesi Daci Duster'ın yakıt tüketiminin yeterince düşük olmadığını göstermiyor mu?

Her testte farklı bakış açısı olması normal, bizler bu paraya bu kadar diyerek idare ederken Alman'lar 2000 EUR fazla vereyim güvenliği tam olsun diyor.
 




Ynt: Dacia Duster

Karadeniz Otoyolu' Alıntı:
Cincin sabahın bu 6:30 unda hadi ben online'ımda sen niye online'sın?
Uyku tutmadı, sabah 5:30 dan beri ayaktayım. hem bu saatlerde internet de hızlı ;D
Neyse topiği bozmayalım ;D
 

Ynt: Dacia Duster

CİNCİN' Alıntı:
Amacım kötülemek falan değil, bence AutoShow alıp karşılaştırmalı testin tamamını okumanızda fayda var.

Karşılaştırmalı test AutoBild tarafından Almanya'da yapılmış ve testteki rakipler ise oldukça dişli. İkinci mesajımda Linkte gönderdiğim test ise AutoShow tarafından Türkiye'de yapılmış. Testi yapan pilotların yorum farkları olabilir.
15 yıllık AutoShow okuyucusu olarak, bugüne kadar gözlemlediğim kadarıyla Türkiye'de yapılan testlerde ne şiş yansın ne kebap yaklaşımı ile sert eleştiriler yapılmıyor. Araçların iyi yönleri daha fazla vurgulanıyor:

??? Türkiye'deki testte direksiyon sisteminin hissiz olduğu belirtilmiş, işçilik kalitesi düşük denilmiş ama mesela 41 m'lik fren mesafesi çok uzun olmasına rağmen testte bu konuya hiç değinilmemiş
??? Almanya'da güvenlik donanımı yetersiz denmiş (kafa havayastıkları yok, ESP opsiyonel vs.) ama Türkiyede bu konuda birşey yazılmamış EuroNCAP testlerinde standart olarak sunulan güvenlik donanımlarının zenginliği üreticilere ekstra yıldız olarak geri dönüyor.
??? Türkiye'deki testte 7.1 lt yakıt tüketimi makul denilmiş ama Almanyadaki testte 2.0 motorlu araçların bile 6.3 lt gibi düşük değerler elde etmesi Daci Duster'ın yakıt tüketiminin yeterince düşük olmadığını göstermiyor mu?

Her testte farklı bakış açısı olması normal, bizler bu paraya bu kadar diyerek idare ederken Alman'lar 2000 EUR fazla vereyim güvenliği tam olsun diyor.



Aylardır bu minvalde yazdık....ciddiye alan olmadı....

GÜVENLİK arkadaşlar çokkk önemli....boşverin yakıt tüketimini falan...teknoloji zaten eski tüketimin böyle olması beklenebilir..
ancak can güvenliği için bazal donanımlar opsiyonel olmamalı...olursa sonuç yukardaki gibi olur....

sevgiler
 

Ynt: Dacia Duster

selimsarper' Alıntı:
Aylardır bu minvalde yazdık....ciddiye alan olmadı....

GÜVENLİK arkadaşlar çokkk önemli....boşverin yakıt tüketimini falan...teknoloji zaten eski tüketimin böyle olması beklenebilir..
ancak can güvenliği için bazal donanımlar opsiyonel olmamalı...olursa sonuç yukardaki gibi olur....

sevgiler

Yukarıdaki sonuçtan kastettiğiniz nedir? aracın devrilmesi mi yoksa ön camının çatlaması mı
 

Ynt: Dacia Duster


"Testin sonuncusu olan Duster için yapılan son yorum şöyle: Zayıf güvenlik donanımları Duster'i övgüden uzaklaştırıyor. Motor da puan kazandıran unsurlardan değil."


Sonuçta AutoBild in test sonuncusu olur araç......
 

Ynt: Dacia Duster

Arkadaşım bizde hevesli değiliz yani böyle araç almaktan, bizde isteriz, standart donanımları full'e yakın olsun,en az yakan araç bizim olsun,akaryakıt ucuz olsun, araba alırken bi ton vergi vermeyelim..

Bir baba yiğit çıkmadı şu Türkiye 'ye araç yapıcak ...

Biz var olan bozuk sistemin içerisindeki en iyi aracı aramaya bulmaya çalıştık,kendi çapımızda da bulduk size görede bulmadık..

Bence Selim Bey söyleyebileceğiniz herşeyi söylediniz, verebileceğiniz kadar tüm karşı tepkileri verdiniz,sizce emekli olmanın vakti gelmedi mi bu duster topiclerinden ?
 



Ynt: Dacia Duster

selimsarper' Alıntı:
"Testin sonuncusu olan Duster için yapılan son yorum şöyle: Zayıf güvenlik donanımları Duster'i övgüden uzaklaştırıyor. Motor da puan kazandıran unsurlardan değil."


Sonuçta AutoBild in test sonuncusu olur araç......

Autobild değil Autoshow dergisi. Öncelikle bu ifadeye inanıyor musun "Motor da puan kazandıran unsurlardan değil". Bu ifade bile testin ne kadar taraflı ve doğrulardan uzak olduğunu gösteriyor. Kendini kanıtlamış bir motor için bile bu yorumları yapan bir dergi için sadece PES diyorum. Türkiye'de aynı derginin yaptığı yorumlar ise gerçeği yansıtıyor.


Ayrıca CinCin arkadaşımız şöyle bir yorum yapmış

CİNCİN' Alıntı:
Her testte farklı bakış açısı olması normal, bizler bu paraya bu kadar diyerek idare ederken Alman'lar 2000 EUR fazla vereyim güvenliği tam olsun diyor.

Almanlar Dacia markasına bizden daha çok güveniyor öncelikle bunu söyleyeyim. Bunu satış rakamları ve memnuniyet anketleri gösteriyor.

Dacia'nın en büyük 5 pazarı
Sıra Ülke Marka 2009 satışları
1 Almanya Dacia 83 496
2 Brezilya Renault 79 525
3 Fransa Renault 66 544
4 Rusya Renault 53 869
5 Romanya Dacia 41 862


Aralık 2009 sonu itibariyle LADA hariç Renault Grubunun en büyük ilk 10 pazarı

Ülkeler satış miktarı
Fransa 687 978
Almanya 240 153
İtalya 124 271
Brezilya 117 524
İspanya 115 217
Türkiye 82 224
İngiltere 73 428
Rusya 72 284
Belçika+Lüksemburg 64 715

Kaynak: http://www.renault.com.tr/page.aspx?id=18&news_id=257

Görüldüğü gibi Türkiye'de satılan Renault grubu araçtan fazla Almaya'da sadece Dacia satılmaktadır.

Bu satışlarda Duster ise dahil değil. Ağustos 2010 sonu itibariyle dünyada 64 000’den fazla Türkiye’de ise 1179 adetten fazla Duster satıldı.

Almanya'da J.D. Power and Associates ve AUTO TEST'in araç müşteri memnuniyet anket sonucuna bir bakın.

Dacia firması müşteri memnuniyeti olarak Mercedesten sonra 2. liği BMW ile paylaşıyor. 1000 puan üzerinden yapılan bu ankette Mercedes 838 Puan aldı, BMW ve Dacia ise 836 puan aldı.


Mercedes-Benz
838

BMW
836

Dacia
836

Mazda
831

Nissan
831

Audi
827

Suzuki
826

Volvo
826

Kaynak: http://businesscenter.jdpower.com/news/pressrelease.aspx?ID=2010085

http://businesscenter.jdpower.com/JDPAContent/CorpComm/News/content/Releases/pdf/2010085.pdf
http://businesscenter.jdpower.com/JDPAContent/CorpComm/News/content/Releases/pdf/2010085.pdf


[attachment=1]

JDPOWER.jpg
 

Ynt: Dacia Duster

SERKANEFE' Alıntı:
Arkadaşım bizde hevesli değiliz yani böyle araç almaktan, bizde isteriz, standart donanımları full'e yakın olsun,en az yakan araç bizim olsun,akaryakıt ucuz olsun, araba alırken bi ton vergi vermeyelim..

Bir baba yiğit çıkmadı şu Türkiye 'ye araç yapıcak ...

Biz var olan bozuk sistemin içerisindeki en iyi aracı aramaya bulmaya çalıştık,kendi çapımızda da bulduk size görede bulmadık..

Bence Selim Bey söyleyebileceğiniz herşeyi söylediniz, verebileceğiniz kadar tüm karşı tepkileri verdiniz,sizce emekli olmanın vakti gelmedi mi bu duster topiclerinden ?


Serkan canımsınn,,


tepkini çok naif buldum...güldüm çokk ;D

eleştirmeye ve doğruyu bulma çabasına devam...hep beraber....

Ümit aracın çok satma nedenleri ucuz oluşu ve ekonomik dizel motoru.....

Amerika bile küçük motorlu japonlara döndü.....malum nedenler...
 

Ynt: Dacia Duster

selimsarper' Alıntı:
Serkan canımsınn,,


tepkini çok naif buldum...güldüm çokk ;D

eleştirmeye ve doğruyu bulma çabasına devam...hep beraber....

Ümit aracın çok satma nedenleri ucuz oluşu ve ekonomik dizel motoru.....

Amerika bile küçük motorlu japonlara döndü.....malum nedenler...

Aracın satma nedeni sadece onlar değil

[attachment=1]

memnuniyet.jpg
 

Ynt: Dacia Duster

Arabam.com 'daki nissan QQ araba testini okuyacak olursanız ki QQ 'da aynı motoru kullanıyor, motordan bahsederken kendini kanıtlamış motor diye bahsi geçiyor ...
 

Ynt: Dacia Duster

SERKANEFE' Alıntı:
Arabam.com 'daki nissan QQ araba testini okuyacak olursanız ki QQ 'da aynı motoru kullanıyor, motordan bahsederken kendini kanıtlamış motor diye bahsi geçiyor ...

Motor için kötü diyenin aklından şüphe ederim
 



Ynt: Dacia Duster

Artık bir kullanıcının fotograflarını görsek, şuraya soktum, burdan çıkardım, burada saplanıp kaldım dese...Reklam videolarını gördüm ama, bizim kar lastiği ve helezon arası takozu olan bir palio ile geçtiğimiz yerlerin videolarını, fotograflarını koysam, utanırlar yayınlamaya...Yokmudur araziye giren fotograf makinası olan kimse....

Bir zamanlar skoda ne idi... şimdi gayet başarılı ... Dacia da ufak ufak düzeltiyordur kendini muhtemelen... Çinliye tercih etmek lazım belki de...

Sanal ortamda, markayı temsil etmek, forumlarda hakkında olumlu görüşler yazmak, savunmak, bir sektör artık biliyorsunuz değil mi.. Bir çok arkadaşım bu sektörden para kazanıyor... Tabi, aynı şekilde, kötülemek , olumsuz yazılar yazmak da aynı işin bir parçası olabiliyor... Bu durumda, hepimiz gereksiz konusuyoruz.

Yolda , otopark da denk geldiğimde soruyorum. Henüz alıp araziye giren, çamura sokan denk gelmedi... Sıfır bir araç için, makul bir fiyatı var... E bir şekilde 4x4... Tercih edilmesi normal. Amacı çamura girmek, sert arazide kullanmak olan ,zaten gerekli araştırmasını yapıyor. Kalkıp, Duster alıp, hayal kırıklığına ugrayacak kimse yok...

Israrla, fotoğraf ve video rica ediyorum, alıp kullanan cesur arkadaşlardan...
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,678
Mesajlar
1,522,021
Kayıtlı Üye Sayımız
166,527
Kaydolan Son Üyemiz
Selma Yörük

Çevrimiçi üyeler

Şu anda çevrimiçi üye yok.

SON KONULAR



Geri
Üst