kyenipazar
Kamp III
- Mesajlar
- 716
- Tepkime Puanı
- 1
Ynt: Dacia Duster Yakıt Tüketim Tecrübeleri (Fuel Consumption)
tamamdır serkanefe anlaştık problem yok
tamamdır serkanefe anlaştık problem yok
Tüm araçlar için genel olarak ekonomik sürüş için gerekli bilgileri verebilir misiniz? (sürüş tekniği, araçın bakımları ile ilgili dikkat edeilmesi gerekenler... vs)Hassey' Alıntı:Değerli Arkadaşlar;
Benim Duster yakıt ortalamam,kısa süreli değil yaklaşık 5000 km.'lik ortalamamdır.Kısa anlık,15-20 Km.lik ortalamalar değil.Bu sadece duster değil diğer araçlarımda da katalog verilerinin altına rahatlıkla inebiliyorum.Duster kendi segmentinin açık ara en az yakan aracı.
Ayrıca bu bana özel bir durum değil,bazı noktalara dikkat edilerek,daha öncede bahsettiğim hususlara dikkat edilerek bu değerleri tutturabilmek mümkün.Dünyanın en pahalı akaryakıtını kullandığımız gerçeğinden yola çıkarak bu deneyimlerimi sizlerle paylaştım.
Selamlar...
Hassey' Alıntı:Merhaba Abdullah Bey;
Tabii ben bu konuda profesyonel biri değilim.Bende 20 yıllık sürüş deneyimim ve aldığım bilgiler çerçevesinde önerilerde bulunabilirim.Benim uyguladığım yöntemleri sizinle paylaşayım.
Aracınızı zorlamayacak en düşük devirde kullanma,olabildiğince hızlı şekilde en yüksek vitese geçmek,trafiği mümkün olan en uzağa bakarak takip etme ve böylece freni en az kullanarak sürme,ani hızlanma ve yavaşlamalardan kaçınma sürüş tarzıyla ilgili kabaca önerebileceğim öneriler.
Aracın lastiklerini ayda bir lastik havalarını kontrol ederek özellikle düşük olmamasına dikkat etme,hava filtresini turbo motorlarda 5000 km'de bir,atmosferik motorlarda 10000 km'de bir değiştirilmesi,periyodik bakımların zamanında ve mümkünse yetkili servislerde yapılmasını tavsiye edebilirim.
Teşekkürler.Hassey' Alıntı:Merhaba Abdullah Bey;
Tabii ben bu konuda profesyonel biri değilim.Bende 20 yıllık sürüş deneyimim ve aldığım bilgiler çerçevesinde önerilerde bulunabilirim.Benim uyguladığım yöntemleri sizinle paylaşayım.
Aracınızı zorlamayacak en düşük devirde kullanma,olabildiğince hızlı şekilde en yüksek vitese geçmek,trafiği mümkün olan en uzağa bakarak takip etme ve böylece freni en az kullanarak sürme,ani hızlanma ve yavaşlamalardan kaçınma sürüş tarzıyla ilgili kabaca önerebileceğim öneriler.
Aracın lastiklerini ayda bir lastik havalarını kontrol ederek özellikle düşük olmamasına dikkat etme,hava filtresini turbo motorlarda 5000 km'de bir,atmosferik motorlarda 10000 km'de bir değiştirilmesi,periyodik bakımların zamanında ve mümkünse yetkili servislerde yapılmasını tavsiye edebilirim.
veteriner' Alıntı:Teşekkürler.
Bir şey daha soracağım: Aracı ilk kalkıştan sabit gideceğimiz hıza çıkarana kadar geçen sürede, (yani aradavites değiştirir ve hızlanırken)
yine her vitesi zorlamayacak en düşük devirde mi kullanacağız yoksa araba bir an önce hızlansın diye yüksek devirlerde mi vites değiştireceğiz?
Teşekkürler.
Tamamen öğrenmek için... ;D ;DSERKANEFE' Alıntı:aha tuzak soru geldi ;D ;D
Hassey' Alıntı:Sayın Olguncandan, bu yakıt verileri tamamen yol bilgisayarı verileridir. Ancak depo fulleyip km yaptıktan sonra tekrar fullediğimde yol bilgisayarıyla karşılaştırdığımda yaklaşık %5 civarı daha fazla tükettiğini gördüm.
Bu arada Duster almamdaki en büyük etkenlerden biri sizin ve Ümiterkan'ın yorumları olmuştur.Bu vesileyle teşekkürlerimi iletmeyi bir borç bilirim.
Selamlarımla...