Dacia Duster / Fiat Doblo

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan gazeteci63 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 48
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 19,800
Ynt: Dacia Duster / Fiat Doblo

gazeteci63' Alıntı:
Satış temsilcisi bilgisayardan baktık bizzat 4x2'nin 110 bg sine esp secenegi ekleniyor gözüktü. Dacia'nın araç sipariş programindan baktik.

Umarım öyledir. Eğer öyleyse sırf ESP için 4x4 almak zorunda olup 50000 TL verenler var. 45000 e ESP li Full 110 bg Duster alınır.
 

Etiketler
Ynt: Dacia Duster / Fiat Doblo

youngsun' Alıntı:
Umarım öyledir. Eğer öyleyse sırf ESP için 4x4 almak zorunda olup 50000 TL verenler var. 45000 e ESP li Full 110 bg Duster alınır.

Fiyat 47 bin tl çıktı yalnız yan hava yasıklarıda dahil...
4x4 48 bin 4x4 ESP'li 52 bin civarı bir fiyat çıktı...

Merak ettiğim çok önemli iki husus var...

4x4 ile 4x2 arasındaki süspansiyon konfor farkı çokmudur ?

4x2'nin uzun vites aralıkları 4x4'ün kısa vites aralıklarına göre daha mı az yorar şehir içi trafikte ve daha mı konforludur... ?
 

Ynt: Dacia Duster / Fiat Doblo

gazeteci63' Alıntı:
Fiyat 47 bin tl çıktı yalnız yan hava yasıklarıda dahil...
4x4 48 bin 4x4 ESP'li 52 bin civarı bir fiyat çıktı...

Merak ettiğim çok önemli iki husus var...

4x4 ile 4x2 arasındaki süspansiyon konfor farkı çokmudur ?

4x2'nin uzun vites aralıkları 4x4'ün kısa vites aralıklarına göre daha mı az yorar şehir içi trafikte ve daha mı konforludur... ?
benim tercih imkanım olsaydı kesinlikle 4*4 hem de full donanım evet küçük de olsa bir fark var ama o fark 4*4 e değer
böyle bir imkanınız varsa kaçırmayın derim.....
tabii bu benim fikrim şimdiden hayırlı olsun..
 

Ynt: Dacia Duster / Fiat Doblo

mgnydn' Alıntı:
benim tercih imkanım olsaydı kesinlikle 4*4 hem de full donanım evet küçük de olsa bir fark var ama o fark 4*4 e değer
böyle bir imkanınız varsa kaçırmayın derim.....
tabii bu benim fikrim şimdiden hayırlı olsun..

teşekkür ederim cevabınız için ama;

Bu soru benim için çok önemli;

4x2'nin uzun vites aralıkları 4x4'ün kısa vites aralıklarına göre daha mı az yorar şehir içi trafikte ve daha mı konforludur... ?
 

Ynt: Dacia Duster / Fiat Doblo

gazeteci63' Alıntı:
teşekkür ederim cevabınız için ama;

Bu soru benim için çok önemli;

4x2'nin uzun vites aralıkları 4x4'ün kısa vites aralıklarına göre daha mı az yorar şehir içi trafikte ve daha mı konforludur... ?
eğer 4*2 alacak olsaydım
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-arazi-suv-pick-up-nissan-kazgan-otomotiv-den-2010-md-12-bin-km-nissan-qashqai-1-5-dci-71444628/detay
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-arazi-suv-pick-up-nissan-kazgan-otomotiv-den-2010-md-12-bin-km-nissan-qashqai-1-5-dci-71444628/detay#
kesinlikle bunlardan birin tercih ederdim...cam tavan daha bir çok özellik var....üstelik duster la aynı motor 110 bg lik hem de.ama 4*4 de mutlaka duster alırdım....
 



Ynt: Dacia Duster / Fiat Doblo

mgnydn' Alıntı:
eğer 4*2 alacak olsaydım .....kesinlikle bunlardan birin tercih ederdim...cam tavan daha bir çok özellik var....üstelik duster la aynı motor 110 bg lik hem de.ama 4*4 de mutlaka duster alırdım....

bi on-onbeş milyar fazla ödemek şartıyla tabii
 

Ynt: Dacia Duster / Fiat Doblo

olguncandan' Alıntı:
bi on-onbeş milyar fazla ödemek şartıyla tabii

Muhakkak ki Duster'den üstündür fakat aynı fiyat olsa yine almam çünkü arkadaşımda var biniyoruz arada gerçekten dar geliyor içi baş mesafesi...
Duster'e bindim 2 kere bana ve aileye çok rahat geldi. Duster'den konforlu olacağı kesin fakat araç sadece şehir içi kullanılacak uzun yolda başka araç olduğu için pek özellik görsellik aramıyoruz...
Doblo'dan inip QQ ya binince çok basık geldi..Doblo ile 100 tl ye 280 90 klimasız yol yapıyoruz şehir içinde..Klimayla bu 250 40 a kadar düşüyor..Duster 4x2 ile bunun çok daha üzerinde bir km de yol yapacağımız kanısındayım..Bir kaç yerde okudum 4x4'ün vites aralıkları şehir içinde çok yorucu oluyormuş..
 

Ynt: Dacia Duster / Fiat Doblo

gazeteci63' Alıntı:
teşekkür ederim cevabınız için ama;

Bu soru benim için çok önemli;

4x2'nin uzun vites aralıkları 4x4'ün kısa vites aralıklarına göre daha mı az yorar şehir içi trafikte ve daha mı konforludur... ?

Sayın gazeteci,

4x2 ile 4x4 ün vites aralıklarını karşılaştırmak, sadece gideceğin yolla ilgili olabilir. Şehiriçi kullanımda iş sizin becerinize kalmıştır.

Sadece şehiriçi kullanacaksanız, 4x2 almanızda fayda var. Ha bu demek değil ki 4x2 kırsala gitmez; hayır, 4x4'e taş çıkartır. Hele 110 BG olanıyla 110BG 4x4 arasında hiçbir fark yok. Tek fark, 4 tekerlekten çekişi gerektiren çok zorlu yol koşullarında 4x4 daha başarılı olur. Ki anladığım kadarıyla siz bu tip güzergahlara girmeyeceksiniz.

Dolayısıyla vitesin yorması/yormaması sorunu olmaz. Ümit bey izah etmiş, 4x4 lerde hemen vites değiştirmeniz gerek. Şöyle söyleyeyim: Normal araçların 1. vitesini bu araçların 2. vitesine eşdeğer düşünün. (2'yi 3'e vs) Uzun-kısa derken, vites kolunun gidiş-geliş aralıklarının diğerleirnden farkı yok; sadece hareket eder etmez 1. vitesten ikiye geçmek gerekiyor. Yani normal kullanıma göre her hareket edişte 1 defa daha fazla vites değiştirmiş oluyyorsunuz.

Süspansiyon sistemi farkının genel konforu etkileyeceği kanaatinde değilim. Deneyimim yok, sadece kanaat.

Yakıtta (85 BG için konuşuyorum) 110 BG 4x4 ile arada % 15 civarı fark oluşuyor. 110 BG, şehiriçi 7 litre...90 BG 110'dan daha tasarruflu, ama ne kadar bilemem. Varın gerisini siz hesabedin.

Yalnız ESP yi şiddetle öneririm. Araba kullanma tarzınızı bilmiyorum ama, ne olur ne olmaz. siz doğru düzgün kullanırsınız d, başkaları size yanlış yapar....

En iyisi, siz bi deneme sürüşü yapın derim.
 

Ynt: Dacia Duster / Fiat Doblo

gazeteci63' Alıntı:
Muhakkak ki Duster'den üstündür fakat aynı fiyat olsa yine almam çünkü arkadaşımda var biniyoruz arada gerçekten dar geliyor içi baş mesafesi...
Duster'e bindim 2 kere bana ve aileye çok rahat geldi. Duster'den konforlu olacağı kesin fakat araç sadece şehir içi kullanılacak uzun yolda başka araç olduğu için pek özellik görsellik aramıyoruz...
Doblo'dan inip QQ ya binince çok basık geldi..Doblo ile 100 tl ye 280 90 klimasız yol yapıyoruz şehir içinde..Klimayla bu 250 40 a kadar düşüyor..Duster 4x2 ile bunun çok daha üzerinde bir km de yol yapacağımız kanısındayım..Bir kaç yerde okudum 4x4'ün vites aralıkları şehir içinde çok yorucu oluyormuş..

Doğrudur, Duster ferahtir.... Şehiriçinde yüksek bir araçla gitmek ve eskiden yavaşlayarak geçtiğiniz çukurlardan intikam almak güzel şey. (Çok derin olmamak kaydıyla) Uzun yolda da rahat.... Daha yüksekten yola bakmak güzel...

Yakıta gelince; 110 BG 4x4 43 litre civarı mazotla gittiğim şehiriçi km. 600 . Bu da 100 tllik mazotla 350 km filan yapar. Aracınız 4x2 olursa daha da tasarruflu olur.
 

Ynt: Dacia Duster / Fiat Doblo

olguncandan' Alıntı:
Sayın gazeteci,

4x2 ile 4x4 ün vites aralıklarını karşılaştırmak, sadece gideceğin yolla ilgili olabilir. Şehiriçi kullanımda iş sizin becerinize kalmıştır.

Sadece şehiriçi kullanacaksanız, 4x2 almanızda fayda var. Ha bu demek değil ki 4x2 kırsala gitmez; hayır, 4x4'e taş çıkartır. Hele 110 BG olanıyla 110BG 4x4 arasında hiçbir fark yok. Tek fark, 4 tekerlekten çekişi gerektiren çok zorlu yol koşullarında 4x4 daha başarılı olur. Ki anladığım kadarıyla siz bu tip güzergahlara girmeyeceksiniz.

Dolayısıyla vitesin yorması/yormaması sorunu olmaz. Ümit bey izah etmiş, 4x4 lerde hemen vites değiştirmeniz gerek. Şöyle söyleyeyim: Normal araçların 1. vitesini bu araçların 2. vitesine eşdeğer düşünün. (2'yi 3'e vs) Uzun-kısa derken, vites kolunun gidiş-geliş aralıklarının diğerleirnden farkı yok; sadece hareket eder etmez 1. vitesten ikiye geçmek gerekiyor. Yani normal kullanıma göre her hareket edişte 1 defa daha fazla vites değiştirmiş oluyyorsunuz.

Süspansiyon sistemi farkının genel konforu etkileyeceği kanaatinde değilim. Deneyimim yok, sadece kanaat.

Yakıtta (85 BG için konuşuyorum) 110 BG 4x4 ile arada % 15 civarı fark oluşuyor. 110 BG, şehiriçi 7 litre...90 BG 110'dan daha tasarruflu, ama ne kadar bilemem. Varın gerisini siz hesabedin.
Bugün Dacia 1.5 DCİ 4x2 90 BG ile test sürüşü yaptım. Aracı şehir içi kullanım amaçlı alıyorum ama arada sırada köy yolu kırsala da gidiyorum ama gittiğim yollar çamur karlı yollar değil. Haklısınız 4x2 yetecektir. Ama hareket eder etmez 2.vites e atmak ve dediğiniz gibi bir kez daha fazla vites değiştiriyor olmak yoracaktır. Enteresandır Duster’in dingil olan süspansiyon sistemi Doblo’nun 4 bağımsız süspansiyon sisteminden çok daha konforlu geldi bana. Acaba Test aracı sıfır diye mi bu hissi bana verdi bilemiyorum. Satış temsilcisi 4x2’nin 110 bg olanın da 4x4 110 BG olanından ağırlık vites v.s farkıyla daha az yakacağını söyledi ki öncelik yakıt ekonomisi olduğu için 4x2 ağır basıyor. Doblo’mda ESP var. ESP’siz aracı kesinlikle almam Doblo gibi devasa bir araçta bile kaç kez büyük kazaları önledi. Genelde sakin kullanıyorum ama mesleğim nedeni ile arada hızlı sert manevralı kullanım gerektiriyor. 4x2’de ESP olmasaydı mecbur 4x4 alacaktım.
Yalnız ESP yi şiddetle öneririm. Araba kullanma tarzınızı bilmiyorum ama, ne olur ne olmaz. siz doğru düzgün kullanırsınız d, başkaları size yanlış yapar....

En iyisi, siz bi deneme sürüşü yapın derim.

Bugün Dacia 1.5 DCİ 4x2 90 BG ile test sürüşü yaptım. Aracı şehir içi kullanım amaçlı alıyorum ama arada sırada köy yolu kırsala da gidiyorum ama gittiğim yollar çamur karlı yollar değil. Haklısınız 4x2 yetecektir. Ama hareket eder etmez 2.vites e atmak ve dediğiniz gibi bir kez daha fazla vites değiştiriyor olmak yoracaktır. Enteresandır Duster’in dingil olan süspansiyon sistemi Doblo’nun 4 bağımsız süspansiyon sisteminden çok daha konforlu geldi bana. Acaba Test aracı sıfır diye mi bu hissi bana verdi bilemiyorum. Satış temsilcisi 4x2’nin 110 bg olanın da 4x4 110 BG olanından ağırlık vites v.s farkıyla daha az yakacağını söyledi ki öncelik yakıt ekonomisi olduğu için 4x2 ağır basıyor. Doblo’mda ESP var. ESP’siz aracı kesinlikle almam Doblo gibi devasa bir araçta bile kaç kez büyük kazaları önledi. Genelde sakin kullanıyorum ama mesleğim nedeni ile arada hızlı sert manevralı kullanım gerektiriyor. 4x2’de ESP olmasaydı mecbur 4x4 alamaya niyetli idim. Şimdi fikrim tamamen değişti hem esp den hem vites aralıklarından hemde yakıt tüketiminden dolayı..
 



Ynt: Dacia Duster / Fiat Doblo

olguncandan' Alıntı:
Doğrudur, Duster ferahtir.... Şehiriçinde yüksek bir araçla gitmek ve eskiden yavaşlayarak geçtiğiniz çukurlardan intikam almak güzel şey. (Çok derin olmamak kaydıyla) Uzun yolda da rahat.... Daha yüksekten yola bakmak güzel...

Yakıta gelince; 110 BG 4x4 43 litre civarı mazotla gittiğim şehiriçi km. 600 . Bu da 100 tllik mazotla 350 km filan yapar. Aracınız 4x2 olursa daha da tasarruflu olur.

çok iyi bir rakam..bir 4x4 için muhteşem hatta..
Doblo çok üzüyor yakıtta..Gerçi aldığımız günden beri üzdü..Araç vites yüzünden 45 gün serviste yattı..Arka kapıların zor açılma problemi var..Start Stop az yaktırır dedik aldık daha çok yaktırdı..Sonuç vasat yani..Tek avantajı bir ticariden beklenmeyecek kadar iyi olan yol tutuşu..
 

Ynt: Dacia Duster / Fiat Doblo

Sayın gazeteci, aracı şehir içi kullanmak ve yük taşımak amaçlı alacağınızı söylemişsiniz. Dolayısı ile size geniş bagaj, az yakması ve sürüş konforu en önemli kriterler görünüyor. Öncelikle birçok özellik bakımından doblo-duster karşılaştırlmayacak kadar duster lehine. İkincisi şehir içi kullanacaksanız, az şehir dışı yapacaksanız 4x4 ve esp önemli olmamalı diye düşünüyorum. Size en düşük motorlu,en az yakan dizel ve 4x2 duster en uygunu görünüyor. Araç seçiminde en önemli unsur sizin aracı kulllanım rejiminiz (en çok kullanma biçiminiz) ve buna uyan motor ve çekiş sistemine bağlı model seçimi..
 

Ynt: Dacia Duster / Fiat Doblo

Daha önce 4x2 ile 4x4 arasında 1 litre gibi bir fark olduğunu söylemiştim. Ama bu 85bg'lik ile 110bg'lik motor arasındaki farktı. Eğer 110bg'lik 4x2 alacaksanız bu fark düşecektir.

110bg 4x2 Resmi Yakıt Tüketimi:
Şehiriçi 5,7
Şehirdışı 4,6
Ortalama 5,0

110bg 4x4 Resmi Yakıt Tüketimi:
Şehiriçi 5,9
Şehirdışı 5,0
Ortalama 5,3

Ayrıca Konfor ve Yol tutuş olarak 4x4 Duster, bağımsız süspansiyon olduğu için daha iyidir.
 

Ynt: Dacia Duster / Fiat Doblo

4*2 110 hp olanda 6 ileri vites sanırsam. bu da 4*4 gibi fazladan vites değiştirmek anlamına gelmez mi?
 




Ynt: Dacia Duster / Fiat Doblo

mimar_ankara' Alıntı:
Sayın gazeteci, aracı şehir içi kullanmak ve yük taşımak amaçlı alacağınızı söylemişsiniz. Dolayısı ile size geniş bagaj, az yakması ve sürüş konforu en önemli kriterler görünüyor. Öncelikle birçok özellik bakımından doblo-duster karşılaştırlmayacak kadar duster lehine. İkincisi şehir içi kullanacaksanız, az şehir dışı yapacaksanız 4x4 ve esp önemli olmamalı diye düşünüyorum. Size en düşük motorlu,en az yakan dizel ve 4x2 duster en uygunu görünüyor. Araç seçiminde en önemli unsur sizin aracı kulllanım rejiminiz (en çok kullanma biçiminiz) ve buna uyan motor ve çekiş sistemine bağlı model seçimi..

Hayır yük taşımıyorum :smiley: sadece binek amaçlı biniyorum..ESP çok önemli çünkü şehir içide olsa bazen sert virajlara aceleden girmek gerekiyor hızlı gitmek gerekiyor..
Doblo 105 BG 290 NM..Bundan sonra düşük beygir biraz hantal gelir..
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,933
Mesajlar
1,525,980
Kayıtlı Üye Sayımız
166,708
Kaydolan Son Üyemiz
Serseri Bey

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst