Çok Çok Acil Genel Yardım

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan vegandetta Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 114
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 19,409
forumda hem mesaj hem de resim yüklemede problem var maalesef.Siz konunun başında 10-15 sene sürebilecek bir geziden bahsettiğinize göre bu zemin sorunu yamayla falan çözülmez gibi geliyor.mecburen komple değiştiriceksiniz.
 

Etiketler

evet o konuda haklısınız. komple orjinal ile yenilemek en sağlıklısı . ama şuan için malesef yenileme şansımız yok o yüzden yamalama ve anlamadığım :smiley: bir kaç koruma ses ve su yalıtım işlemi ile şimdilik olayı çözme yoluna gittik. ABFBA yalıtımını yapıp ve ahşap lambri ile kaplayıp olayı olduğu kadarı ile halledecez ...
hayırlısı bakalım nerde tekrar karşılaşacağız bu sorunla :D
 

resimler...

20171129_131632.jpg


20171201_124855 (1).jpg


20171201_124904.jpg


20171201_124935.jpg


20171201_124920.jpg
 

arabanın ısıtma sistemi için araştırma yaparken en uygun olanın küçük bir odun sobası olabileceği alternatifi kafamı fena halde kurcalamaya başladı... :D
internette bir kaç örnek görmüştüm. biraz düşününce zaman sorunumuzun olmaması ve hoşumuza giden yerlerde uzun kalabileceğimizden aynı zamanda şehirlerden çok doğada zaman geçirecegimiz gerçeği bunların yanında zaten yollardada çok nadir zaman geçireceğimizden hatta bazı aylar yol bile yapmıyor olabilecegimiz aklıma geldikçe :D küçük bir odun sobası daha bi sıcak tutacaktır sanırım :smiley:
sanırım tavana bir baca deliği açtıracam :D
 





odun sobasında zehirlenme riski sanırım çok küçük bir ihtimal olur. iyi bir sistemle aklıma yatan bir durum. yapabilirsem ilk tercihim olaak sanırım.
 


Uzun sureli kullanim icin kaliteli dizel veya gazli isitici sart. Verilen parayi cikarir. Gerci yanilarak ogrenmeyi secebilirsiniz elbette. O zaman odun sobasi ile baslayabilirsiniz.
 



Çekme karavanda soba kullanan arkadaş vardı,yıllarca kullandı,gayette memnundu

LG-K220 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Karavanda odun sobası için üç nokta bence önemli:
1. Dizel veya gazla çalışan ısıtıcılar yakıtın yanması için gerekli havayı dışardan aldıkları için karavan içinde bir oksijen azalması olmuyor. Odun sobası için aracın üzerindeki baca bu görevi karşılamaz. Ilave bir bağlantı ile yanma için gerekli havanın dışardan gelmesini sağlamak lazım. Karavanların iç hacmi küçük olduğu için icerdeki oksijen azlığı çabuk oluşabilir.
2. Karavan dar bir yer olduğu için sıcak bir sobaya dokunma, yangın tehlikesi oldukkça yüksek.
3. Karavanda odun sobasının Almanya’da tüv kontrolündan geçmesi ve aracın ruhsatına işlenmesi gerekir. Bu yapılmadığı tekdirde ruhsat geçerliliğini kaybedebilir. Tüv’den odun sobası için ruhsat almanın Almanya’da hiçte kolay olmadığını internette okudum. Türkiye’deki mevzuatı bilmiyorum ama benzer olsa gerek.
 

...
Mesaj yazmada problem var . Düzelene kadar mola !
 
Son düzenleme:

Karavanda odun sobası için üç nokta bence önemli:
1. Dizel veya gazla çalışan ısıtıcılar yakıtın yanması için gerekli havayı dışardan aldıkları için karavan içinde bir oksijen azalması olmuyor. Odun sobası için aracın üzerindeki baca bu görevi karşılamaz. Ilave bir bağlantı ile yanma için gerekli havanın dışardan gelmesini sağlamak lazım. Karavanların iç hacmi küçük olduğu için icerdeki oksijen azlığı çabuk oluşabilir.
2. Karavan dar bir yer olduğu için sıcak bir sobaya dokunma, yangın tehlikesi oldukkça yüksek.
3. Karavanda odun sobasının Almanya’da tüv kontrolündan geçmesi ve aracın ruhsatına işlenmesi gerekir. Bu yapılmadığı tekdirde ruhsat geçerliliğini kaybedebilir. Tüv’den odun sobası için ruhsat almanın Almanya’da hiçte kolay olmadığını internette okudum. Türkiye’deki mevzuatı bilmiyorum ama benzer olsa gerek.
Baska sorunlar da var. Odun sobasinin termostati yok. Icerisini kisa zamanda firin gibi yapar, gece rahat uyutmaz. Sonunce aninda icerisi sogur .
Hareket halindeyken frene basinca, cukura girince baglantilari oynar. Odun tasima ayri dert, disarda tasinirsa islanir, iceride yer yok.
Uzun sureli hareket edilecekse mumkun oldugu kadar tasitlara uygun ekipman kullanmakta fayda var. Cakili cekme karavanda onemli olmayabilir.
 

İyi aksamlar arkadaşlar aracin isi yalitimindan sonra ahsap lambri döşeme yapacam. Tercih hangi ağactan yana olmalidir sizce ve zeminide ayni gecme lambridenmi yoksa bir iki parçadan olusan iki duz ahsap kaplamami yapmak sağlikli olur.
 



Ahsaptan kacinin bence. Icini yikayacaksiniz arada, su kaynatcaksiniz buhar cikacak, gece uyurken camlar kismen kapali oldugundan daha cok nem olusacak. Ahsap ve nem ne kadar saglikli siz dusunun.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,805
Mesajlar
1,523,935
Kayıtlı Üye Sayımız
166,616
Kaydolan Son Üyemiz
doggukann

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst