Karavanda odun sobası için üç nokta bence önemli:
1. Dizel veya gazla çalışan ısıtıcılar yakıtın yanması için gerekli havayı dışardan aldıkları için karavan içinde bir oksijen azalması olmuyor. Odun sobası için aracın üzerindeki baca bu görevi karşılamaz. Ilave bir bağlantı ile yanma için gerekli havanın dışardan gelmesini sağlamak lazım. Karavanların iç hacmi küçük olduğu için icerdeki oksijen azlığı çabuk oluşabilir.
2. Karavan dar bir yer olduğu için sıcak bir sobaya dokunma, yangın tehlikesi oldukkça yüksek.
3. Karavanda odun sobasının Almanya’da tüv kontrolündan geçmesi ve aracın ruhsatına işlenmesi gerekir. Bu yapılmadığı tekdirde ruhsat geçerliliğini kaybedebilir. Tüv’den odun sobası için ruhsat almanın Almanya’da hiçte kolay olmadığını internette okudum. Türkiye’deki mevzuatı bilmiyorum ama benzer olsa gerek.