Ynt: CJ-5'de Sık Görülen Sorunlar
Std CJ kullanmayalı epey oldu :
aşağıda sayacaklarım bütün araçlar için geçerli esasında.. başımdan geçenler ve duyduklarımdan aklımda kalanlar...
Aklıma ilk gelen, viraj demir çubuklarının burçları, lastiklerine dikkat edilmez.. genelde kötü durumdadır takır tukur ses yapar.. hepsini söküp atın..
Makas U demirlerinin civataları gevşektir, eksiktir veya gevşer, eksilir... sık sık kontrol etmek lazım yolda tutamazsanız
Direksiyon kutularında boşluk vardır..
Rotlar,rotiller bozuktur... rot kolu eğridir...
Fren hortumları aptal tarafından takılmıştır, tam sağ tam solda lastiğe değer...
Fren merkezi uydurmadır durmaz.. merkezden çıkan borular bakırdır, bir yerde ezilmiştir... bir lastik az tutar/tutmaz...
Akü tablası kırıktır, zıplarsınız akü düşer, distributorunuzu kırar..
Makaslar eskidir, bazen toparlatmaktansa yenisini almak daha ucuz olur... virajlarda yatar...yatar..yatar...
Yakıt ve hararet göstergeleri orjinalse kesin bozuktur.. değiştirmek lazım... orjinal voltmetre dumanlar çıkarır ve bozulur...
CJ'ler çizgide gitmiyor lafına katılmıyorum.... benim CJ modifikasyonlar yüzünden tabiiki çizgide gitmiyor :
ama ip gibi gidenler var... elektrik idaresinden çıkma orjinal 80.000km'de 77 model CJ ip gibi gidiyordu... araçlar hakkında yorum yaparken dikkatli olalım bu araçlar sadece yaşlı değil... yorgun ve kilometrecelerce yol yapmış... benim Jandarma emeklisi 22 sene Jandarmada 2.000.000km yol yapmışta olabilir.... 200.000km'de... herşeyi yaptıktan sonra hala yolda geziyorsa şasenizi ölçtürün...
Jeep'in bütün 3 ileri şanzımanları kemiklidir... kırılmaz bozulmaz... yağsız kalır, yanlış yağ konur... senkromejleri bozulur... bizden önce kimler ne yaptı bu arabalara bilsek... 2. el araba alırken bile eski sahibi ile konuşurken bir fikriniz olur... CJ'i kaç bin kişi ne koşullarda kullandı... kim bilir...